Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 21:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hi-fi anlæggets bedste ven (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

JA!! der er ikke noget som en god plade butik hvor man kan rode lidt rundt... høre skiverne & få en god sluder og lidt info om musikken mm. fra kompotente folk!!...

Her i Rønne hvor jeg bor har vi en sådan forretning!..

Her står en gut ( Bent ) der har stået der i 30 år!! og han ved stort set alt om alt musik fra ABBA til Zappa!!  han kan fortælle historier om alt muligt vedrørende lige de kunstnere og plader mm. samt nye og gamle udgivelser.. JA!! alt værd at vide!.. 

Musik! det er bare hans LIV!!... 

Et sådant sted er bare kanon at handle!! og så venter jeg gerne en uges tid på at han bestiller et og andet hjem, hvis han ikke lige har det!.. og betaler gerne lidt ekstra!..

Så for min del f**k!! internet handel for andet end lige hvad der ellers bare ikke kan skaffes på andre måder!!...

Og at købe en plade i Merlin eller Kvikly eller lignende "store" steder???  NOOOOOT!!!!..

mvh.

SKRÆMME billedet er jo hvis alle handler over nettet så kunne man slet ikke låne HIFI - udstyr i butikkern og lytte FØR man købte eller høre om pladerne.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Det har man da vidst meget længe , også derfor jeg smider så mange penge i cder .

Ja, du ved nemlig meget.

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

tp acoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Hvad og hvor meget der skal til for at få musik nydelse er individuelt!!..

Jeg kender flere MUSIK freaks  ( en af dem har over 30000 plader!!... ) der nyder fed musik i massevis over udstyr der stort set ikke beløber sig til meget over 10000 for alt!... og ikke at de ikke har råd til bedre udstyr!...

MON!! ikke de nyder musikken lige så godt som en med udstyr til 100000??

Komentaren når de høre eks mit udstyr til nær 70000 og en anden kammerats til langt over et par hundrede tusinde!!  er tjaaa... det lyder jo meget godt!!... og så er det det!!...  musikken er vigtigere og denne nydes lige så godt på et "Bilka" anlæg for dem!...

Andre igen er Dj`s og tænder på JBL  eller Cervinvega og 15 tomme PA. basser!! bare det tæsker mellemgulv!!  hvad grejet er er pisse ligegyldigt bare det kan smide watt nok ud i højtalerne!! og hvad de er er også ligegyldigt bare de kan DUNKE!! og holde til det!!..  og hvad kan jeg sige??? DE NYDER DERES MUSIK LIGE SÅ MEGETE SOM MIG!! OG ANDRE MED SUPER UDSTYR DER KOSTER ET MINDRE PARACELHUS!!..

Så musik nydelse har intet med hifi og udstyrs kvalitet at gøre!!

Jeg!!! personligt vil godt have det lidt mere vel opløst og rigtigt i forhold til min opfattelse af hvordan det så skal lyde, hvilket kommer ind under begerebet hifi! og er det overordnede vi her inde beskeftiger os med!!.. og jeg har min mening om hvad udstyr der gør det i den pris klasse jeg nu må bevæge mig i!!..

Ligeledes har jeg min klare opfattelse af hvornår noget er hifi og ikke!... og hvad og hvor meget det skal til!..

MEN!!

Hvad og hvor meget der for den enkelte skal til for at opnå en følelse af troværdighed og realisme samt opfatte noget som godt og rigtigt og her igennem få en musik nydelse og oplevelse! er også individuelt og subjektivt!!..

Nogle kan opnå det for 5000 kr. andre for 10000 kr. og nogle igen kan dårligt gøre det for 100000 eller 1000000 kr!!!..

Men at vippe med foden til et stykke musik  og nyde det!! kræver for mig i all fall ikke udstyr til 1000000!!  jeg kan gøre med musik gengivet det i bilen, i køkkenet via en transisteradio, i supermarkhedet over deres muzak system!! eller hvor som helst!! bare MUSIKKEN ER GOD!!

Kan man ikke det!! så har man misset noget ganske grundlæggende ved musik!!

Men den bedste nydelse og oplevelse opnås så klart der hjemme foran anlæget!...  og sådan er det vel nok forhåbentlig for de fleste af os!??

mvh.

HØRT til det hele... alt er individuelt med hensyn til Grej men ikke musik... OG dog jeg hade f.eks. Techno trance dance osv. men derfor kan det godt være Fedt til en Fest, udover et par Discodasko højtalere på 110 dB... og jeg kan ikke Fårstå at der er nogle der kan leve med nogle små 2 vejs højtalere... Men derfor er det ikke forkert at der er nogle Folk helst vil ha' dem... men god musik er God musik også selv om det er Techno trance dance osv., Metal, Trash metal, Death metal, Rock, Blues, Jazz, eller What ever....

og Mig som ikke kan fordrage Techno trance dance osv. har da taget mig i at synes at "Lil' Jon & The Eastside Boyz - Kings of Crunk - Get Low" er totalt Kult nummer ( findes f.eks. i Spillet NEED FOR SPEED - Undergound i menu'en lige når du kommer ind i spillet )

bare en lille Smøre Fra mig

--Mvh Thomas

Til top Vis tp acoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tp acoustics

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

zaka skrev:
Andre skrev:

»Far, det er underligt - jeg kan ikke lade være med at vippe med foden i takt til musikken, selv om den efterhånden er helt øm.«

Større kompliment kan en indspilning vel ikke få.

NEJ!!  og sådant musik kan vitterligt nydes på alt fra en clok radio til highend til 1000000!!!...  og alt der i mellem!.. ( kan man ikke det! er man ikke musikalsk!)

Så bliver det spændende om du forstår dette.Svare det ikke til at påstå, at

en vinkender der har smagt det bedste der findes, men for kvalme af en

20 kroners paprødvin fra Netto ikke er en ægte vinelsker.

MVH

Hej Andre,

Din sammenligning duer ikke ;o)

Påstanden er: Et godt stykke musik kan nydes på alt fra en clockradio til et super-duper-anlæg.

Det er jeg helt enig i.

Hvis du skal lave en analogi til vinkenderen og en god vin, må det være at:
En god vin kan nydes fra et ølkrus eller fra et super-duper-vinglas.

Vinkenderen får i ovenstående tilfælde mere ud af den god vin hvis den bliver serveret i det rigtige glas (noget med duftindtrykket, farve, osv.), hvorimod jeg ikke er sikker på at en "almindelig" vindrikker vil kunne opfatte de samme forskelle.

I musik verdenen får den øvede lytter mere ud af et godt stykke musik hvis det bliver afspillet på det rigtige anlæg (noget med transparens, dybde, dynamik, homogenitet, opløsning, osv.), hvorimod jeg ikke er sikker på at en "almindelig" musik lytter vil kunne opfatte de samme forskelle.

mvh

Hvorfor skulle enhver ikke kunne høre at noget lyder ægte ?.Problemmet

for den du kalder for en almindelig musik lytter, er at han ikke kan forklare

forskellen.Så kan man jo altid påstå han ikke kan høre den(smage den).Og

for at blive i analogien, så skal vinelskeren måske drikke den gode vin af en

pispotte der ikke er blevet tømt. Det kan så gøre det ud for forvrægning.

MVH 

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes