| Sendt: 30 Juli 2007 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Senn cx300 er ikke en inear det er en canalphone der er en mellemting mellem en inear og de almindelige earbuds..
Det er sådan set udemærket med den type hvis der ikke er stort behov for isolation, men til det job jeg har er de for ringe..
Det er en type hvor der er masser af muligheder, det er ikke en type jeg selv bruger men har da prøvet nogle stykker, JAYS er på vej med en der hedder s-JAYS i samme prisleje og de lover godt (jeg har en prototype på besøg), men jeg har desværre ingen idé om hvornår de kommer på markedet, så hvis du ikke har lyst til at vente op til et ½ år er de jo ikke rigtigt aktuelle..
Et mærke som philips laver også nogle udemærkede produkter indenfor den type og de er ofte et ret godt køb.
der er også nogle fra Koss der hedder sparkplug og giver man dem en ordentlig skumprop har jeg læst at de er ganske fine..
Jeg har selv en philips she 9500 som godt nok er lidt domineret af bassen (dog ikke så meget som cx300), men ellers spiller fint til prisen..
Der er også JVCs fx33 (marshmellows) som er et udemærket alternativ og så er de temmelig billige..
Det bedste du kan gøre at gå til en butik som tillader dig at prøve dem en dags tid og giver dig lov til at bytte dem hvis du ikke kan lide dem..
I inear er jeg nok lidt forkælet, jeg har d-JAYS som er en jeg til hver en tid kan anbefale, de koster omkring 740 kr incl porto fra cdon.com, jeg er meget glad for mine og har virkelig brugt dem i mange timer og udsat dem for en hård behandlig uden problemer..
Shure E500 er en dyr sag, ca 2500, men de er alle pengene værd, synes jeg, de spiller fremragende og ser samtidigt flotte ud, de har desværre et problem med kablet som kan revne (det har jeg ikke været ude for, men har læst om en del som har) ellers virkelig en inear som sparker røv (U2 bruger dem på scenen)..
Jeg har også nogle der hedder q-JAYS, som også er rigtigt gode og meget små så de nærmest er usynlige, de er i mine øjne næsten på niveau med E500 og så koster de noget mindre Ca 1700 kr, de er så heller ikke på markedet endnu, men jeg har en preproduction sample :) Og der får du mere for pengene end med Shure..
Men hvis du har mulighed for at strække dit budget til omkring det dobbelte ville d-JAYS være et rigtigt godt valg..
|