Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 03:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Duelund kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Eriek
Branchemedlem
Branchemedlem

Jebra Audio

Bruger siden: 07 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Hej jens de madglade på over 200 pund er også velkomne på tirsdag, hvis Andre´s transportmiddel ikke lider af metaltræthed, vi skal jo ikke have et sammenbrud midt på Køgelandevej i myldertid.

Kontakt selv lige Andre ang. opsamlingstid og sted.

mvh. Eriek

Til top Vis Eriek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eriek

Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Bruger siden: 08 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Kurt Von Kubik skrev:

Nu, som du selv er inde på, har han lavet nogle "kopier", som muligvis har lidt af det samme stof i sig.

Det har intet med "B" kabler at gøre, men er 100% AR kabler, dvs. de intet har til fældes, hverken lyd, isolering, stik, sølv-kvalitet, samt hvordan de er viklet. Ligeledes er prisen vel rimelig!

Mvh,
Peter

Til top Vis Peter-AR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter-AR Besøg Peter-AR's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Peter-AR skrev:

Det har intet med "B" kabler at gøre, men er 100% AR kabler, dvs. de intet har til fældes, hverken lyd, isolering, stik, sølv-kvalitet, samt hvordan de er viklet. Ligeledes er prisen vel rimelig!

Mvh,
Peter
Jamen fortæl fortæl!
Hvilke overvejelser er der helt specifikt gjort?
Gerne i en tråd om Acoustic Reality kabler.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Kurt Kubik skrev yderst indsigtsfuldt:

Jamen fortæl fortæl!
Hvilke overvejelser er der helt specifikt gjort?
Gerne i en tråd om Acoustic Reality kabler.

Jeps, god idé at skabe en parallel AR kabeltråd- jo hurtigere jo bedre

Mvh. Jens/Modifix, -absolutely uvilligt forsøgsdyr når det gæld's varmtluftige salgs-enetaler.

Til top Vis Modifix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Modifix Besøg Modifix's Websted

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Hej !

Lige tilbage til Duelund kabler igen.

Har Duelund lavet strøm kabler med blåt bomult yderst ?

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

Frederik Carøe
Branchemedlem
Branchemedlem
DCA - Duelund Coherent Audio

Bruger siden: 01 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

:-):-) skrev:

Hej !

Han har lavet dem i en del farver, mener også, der har været en blå version.

Mvh.

Frederik

Mantra Sound

Til top Vis Frederik Carøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frederik Carøe Besøg Frederik Carøe's Websted

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 10 Januar 2004 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Mantra Sound skrev:

Hej !

Mvh.

Frederik

Mantra Sound

Tak for det hurtige svar

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Når du laver kablerne Steen hvordan sikre du dig rent produktions mæssigt et ensartet produkt således kablerne fungere helt ens ? altså hvis man skal bruge flere kabler i sit anlæg ?

Jeg har jo set noget af dit håndværk og var ikke spor impponeret og billederne har jeg jo vist her på hifi4all. 

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 10 Januar 2004 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

Når du laver kablerne Steen hvordan sikre du dig rent produktions mæssigt et ensartet produkt således kablerne fungere helt ens ? altså hvis man skal bruge flere kabler i sit anlæg ?

Jeg har jo set noget af dit håndværk og var ikke spor impponeret og billederne har jeg jo vist her på hifi4all. 

Hej Jonas !

Når du ikke er impponeret af hans arbejde hvorfor viser du hans kabler her ?

Sven Palvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Hej

Duelund kablerne har kunnet fås i en blå farve nærmest turkis blå. Meget flot. Disse kabler er i silke/uld. Jeg har et mindre lager i denne farve liggende.   Kabler kan aldrig være helt ens, da de ikke er lige lange. Det har vist sig ved lytteforsøg, at længden har noget at sige. Et signal kabel på f.eks. 100 cm. er lidt bedre end et på 75 cm. 150 cm. er bedre end 100 cm. Det betyder ikke, at et kabel på 75 cm. er dårligt, bestemt ikke.

Et strømkabel på en meter er godt. 2 meter er bedre. 2,5 meter er endnu bedre. Jeg har lyttet på det flere gange. Nordmænd jeg har haft på besøg har også kunne høre det uden problemer. Hvorlangt det skal være for at toppe, ved jeg ikke. En teori siger 2,5 meter i et træk.

Normalt er kabler bedre jo kortere de er. Det skyldes isoleringen med plastik, der er et paramagnetisk materiale. Det virker tiltrækkende, når der er strøm på. Teflon er også paramagnetisk, dog i mindre grad. Teflon er også bedre end plastik. Dyre kabler bruger som regel teflon.

Silke, lindolie er et diemagnetiske materiale, der virker frastødende, når der er strøm på. Det påvirker strømpulsen.

Ferro magnetisme som jern er, virker tiltrækkende hele tiden.

Men to kabel der er produceret til at være ens, må siges at være lig hinanden, hvis de er produceret samtidig. Det har nemlig vist sig, at kablerne bliver endnu bedre over tid. Men det er da kun et plus.

Men det der kendetegner Duelunds produkter er faktisk noget af det samme. De åbner op for den autentiske begivenhed. Virkeligheden er målet, og det er det man nærmer sig. Bedre kan det vel ikke være.

Det her er mine erfaringer krydret med lidt teori. Det vigtigste er at prøve selv.

Kan man lide det man hører, så er det bare at fortsætte, da det er om sig gribende. Kan man ikke, ja så er det det.

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 10 Januar 2004 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Sven Palvig]

Normalt er kabler bedre jo kortere de er. Det skyldes isoleringen med plastik, der er et paramagnetisk materiale. Det virker tiltrækkende, når der er strøm på. Teflon er også paramagnetisk, dog i mindre grad. Teflon er også bedre end plastik. Dyre kabler bruger som regel teflon.

Har du prøvet sølv kabler der er lak isoleret ? 

QUOTE]

Lasse Pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2004 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Sven Palvig skrev:

Det har vist sig ved lytteforsøg, at længden har noget at sige. Et signal kabel på f.eks. 100 cm. er lidt bedre end et på 75 cm. 150 cm. er bedre end 100 cm. Det betyder ikke, at et kabel på 75 cm. er dårligt, bestemt ikke.

Argghhhhh Herrrr Palvig! Det må du dælme uddybe - det lyder sgu lidt for meget af voodoo. Sådan noget hopper vi ikke på her i hovedlandet...

/Lasse

Til top Vis Lasse Pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lasse Pedersen

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 10 Januar 2004 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Hej Jonas !

Ikke forstået ? de billeder jeg har vist er billeder af hans håndværkmæssige kunnen på en diskant det så mildestalt sjusket ud og derfor stiller jeg spørgsmål til ensartetheden af kablerne

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 10 Januar 2004 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Lasse Pedersen skrev:
Sven Palvig skrev:

Det har vist sig ved lytteforsøg, at længden har noget at sige. Et signal kabel på f.eks. 100 cm. er lidt bedre end et på 75 cm. 150 cm. er bedre end 100 cm. Det betyder ikke, at et kabel på 75 cm. er dårligt, bestemt ikke.

Argghhhhh Herrrr Palvig! Det må du dælme uddybe - det lyder sgu lidt for meget af voodoo. Sådan noget hopper vi ikke på her i hovedlandet...

/Lasse

Jaa hvis det passer det han siger så er det jo fordi han lytter til noget kablerne tilføre musikken og jo længere de er jo mere tilføre de, så er det jo ikke neutralt og noget man kan bruge i HIFI sammenhæng med mindre man er en der gerne vil MALE lyden efter egen smag.

Korte kabel veje skulle logisknok være det mest optimale.

Frederik Carøe
Branchemedlem
Branchemedlem
DCA - Duelund Coherent Audio

Bruger siden: 01 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
Lasse Pedersen skrev:
Sven Palvig skrev:

/Lasse

Jaa hvis det passer det han siger så er det jo fordi han lytter til noget kablerne tilføre musikken og jo længere de er jo mere tilføre de, så er det jo ikke neutralt og noget man kan bruge i HIFI sammenhæng med mindre man er en der gerne vil MALE lyden efter egen smag.

Medmindre den ekstra længde fjerner dårligdomme længere oppe i kæden?
Ved dog ikke nok om strøm til at kunne udtale mig sikkert.

Men der er vi vist ikke så forskellige, vel Jonas?

Mvh.

Frederik Carøe

Mantra Sound

Til top Vis Frederik Carøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frederik Carøe Besøg Frederik Carøe's Websted

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 10 Januar 2004 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

Hej Jonas !

Ikke forstået ? de billeder jeg har vist er billeder af hans håndværkmæssige kunnen på en diskant det så mildestalt sjusket ud og derfor stiller jeg spørgsmål til ensartetheden af kablerne

Så er der noget jeg har misforstået, jeg troede at det var om hans kabler.

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 11 Januar 2004 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

JB snublede over sit tastatur og kom til at træde på taster bla.i dette omfang og rækkefølge:

Jamen JB, det er det skam også i en verden af plasticisolerede kabelrædsler.

Og du tror det sikkert ikke, men optimale kabellængder er noget man kan lytte sig frem til..

Hvis jeg troede(?)at fx.netledninger af 1,2781 meters længde lød bedst, så havde jeg dem alle vegne, men nu har jeg så bla.i stedet et enkelt træk af 3,7 meter, dette til dels af praktiske årsager...

Og til dine betagtninger om Steen Duelund's eventuelle håndværksmæssige færdigheder kan jeg kun sige:"hvornår sætter nogen noget af dig fremstillet eller modificeret til offentligt skue på internettet?"

Jeg mener heller ikke at jeg som Du er offer for dybt tankekontrollerende concepteri fra fx.herr Ivor Tiefenflatulenz, jeg mener derimod at Duelundistsfærens idégrundlag, hvor kompliceret det end måtte virke for dig, ER vejen tilbage til musikoplevelserne..

Mvh. Jens/Modifix, - der nu vil fortrække til de tilstødende lyttelokaliteter og slå ørerne ud til adskillige tæt-på geniale kvalitetsindspilninger, aldeles uegennyttigt fremskaffet så sent som idag af"du ved nok hvem", det meste af natten..

Duelund
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: København
Sendt: 11 Januar 2004 kl. 00:35 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Duelund skrev:

Det er da sjovt som dette emne interesserer så meget. De der har dem er glade for dem. Det fremgår tydeligt af ovenstående indlæg.
De der har haft dem og ikke kunnet lide dem har så blot en smag, der ikke ligner min. Vi lever jo i en fri verden, hvor også den enkeltes valg er ganske frit. Jeg vil ihvertfald ikke pådutte nogen noget.
Alene i frihedens navn bør der også være plads til dem. De er i hvertfald anderledes og ikke gammel vin på nye flasker. 

Kablerne er udviklet til at gengive det signal der er på skiven/CD'en/DVD'en på en måde så lytteren kan forstå hvad der foregår, såmænd ikke andet. Det ville blive en laaaang historie at forklare den lange udvikling, som endte i udglødet fladvalset sølv, omvundet med silke, dybbet i linolie, hvorom der har været så mange rigtig vittige bemærkninger, at de næste 3 elementer, der efterhånden kom til, er tiet med. Simpelthen for at undgå overbelastning af hospitalernes afdeling for af bare grin flækkede maver .

Det er så overmåde simpelt, har man først forstået at der er et høreorgan og et hørecenter, der skal kunne forstå det gengivne.

Et anlæg samlet set, skal blot opfylde nøjagtig de samme "regler" som luftens transport af lyd har udstukket. De regler er vi underlagt for naturlige lyd, hvorfor så ikke også for gengiven lyde.

Kabler er kun et lille hjørne i den samlede process.  Der er en laaaang tråd at sætte sig ind i.

mvh  Steen Duelund

Hej Steen!
Jamen emnet er bl.a. hot fordi, der faktisk er lige så stor forskel på kabler som der er på forstærkere, og det er jo ikke så lidt. Hertil er der nogen der forlanger mange mange tusinde kroner for deres kabler, hvilket indikerer, at der er brugt rumfartsvidenskab, molekylær højteknologi og en masse andet man nu kan få folk til at tro på.
Det interessante ved dina kabler er så, at du ikke gør brug af alle disse underlige markedsføringstiltag, men i højere grad baserer valgene på simple iagttagelser.

Du skriver at kablerne er udviklet til, at gengive det der er på skiverne på en måde, så man kan forstå det.
Vil det sige, at det ikke har været 100% korrekt transmission der har været målet i udviklingen?
Hvordan sikrer du dig, at alt udstyr ender med at transmittere på en forståelig måde?
Eller kan man bare ikke det?

Korrekt! Et kabel er ikke nok, det forbinder kun apparater, der er dem. der skal skabe illusionen. Kablet skal derfor ikke tilføre noget skabt i det. Kabler har alle en "lyd" nogen mere andre mindre.

mvh  Steen Duelund

Til top Vis Duelund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Duelund

Duelund
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 11 Januar 2004 kl. 00:39 | IP-adresse registreret  

Hej !

Nej! Bomuld blev for mange år siden forsøgt brugt som powercable. Kasseret og smidt væk, for aldrig at blive brugt mere.

mvh  Steen Duelund

Duelund
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 11 Januar 2004 kl. 00:42 | IP-adresse registreret  

Mantra Sound skrev:

Hej !

Mvh.

Frederik

Mantra Sound

Korrekt! men i silke/lammeuld og ikke som strømkabel.

mvh  Steen Duelund

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum