Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 19:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Rimelige DVD-afspillere med HDMI (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 28 Juli 2007 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

jeg har nu også  2930 på besøg.Er denne afspiller virkelig 4K mere vær end 1930?.Hvis man har projektor og går op i at billedet skal være skarp og så naturtro som over hovedet muligt,så er den merprisen vær.jeg vil ikke sammenligne den med min primare men med denon 1930 som også har et fantastisk billede.Den er bare en tand mere skarp,bedre farver.Den største forskel på de to afspiller er ved panoreringer.Eks moulin rouge den første sekvens som forgår inde i salen hvor der mange farver og bevægelser/panoreringer.Her er foreskellen bare stor.Det som det betyder i sidste ende er at man bliver trukket mere ind i filmen(3D).Jeg har ihverttilfælde svært ved at gå ned og købe 1930 efter jeg har haft 2930 hjemme,Hold da k... et billede.I morgen vil jeg prøve og høre om der er forskel på coaxialudgangen i forhold til min Primare
Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 28 Juli 2007 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

p.las skrev:
jeg har nu også  2930 på besøg.Er denne afspiller virkelig 4K mere vær end 1930?.Hvis man har projektor og går op i at billedet skal være skarp og så naturtro som over hovedet muligt,så er den merprisen vær.jeg vil ikke sammenligne den med min primare men med denon 1930 som også har et fantastisk billede.Den er bare en tand mere skarp,bedre farver.Den største forskel på de to afspiller er ved panoreringer.Eks moulin rouge den første sekvens som forgår inde i salen hvor der mange farver og bevægelser/panoreringer.Her er foreskellen bare stor.Det som det betyder i sidste ende er at man bliver trukket mere ind i filmen(3D).Jeg har ihverttilfælde svært ved at gå ned og købe 1930 efter jeg har haft 2930 hjemme,Hold da k... et billede.I morgen vil jeg prøve og høre om der er forskel på coaxialudgangen i forhold til min Primare

Hvis du har mod på det, så skal du også prøve en DVD3930 . Har selv lige købt sådan en fætter til min projektor. Inden da benyttede jeg DVD2930 (som nu ryger ind i stuen igen). DVD2930 gjorde et rigtigt godt arbejde, men den er no match til DVD3930. Billedet fra DVD3930 sparker seriøs mås selv efter jeg har brugt DVD2930.

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2007 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:

p.las skrev:

Hvis du har mod på det, så skal du også prøve en DVD3930 . Har selv lige købt sådan en fætter til min projektor. Inden da benyttede jeg DVD2930 (som nu ryger ind i stuen igen). DVD2930 gjorde et rigtigt godt arbejde, men den er no match til DVD3930. Billedet fra DVD3930 sparker seriøs mås selv efter jeg har brugt DVD2930.

mener måske lidt at det vil være overkill til min halvbillige projektor.

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 28 Juli 2007 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

p.las skrev:

Den tvivl havde du også omkring DVD2930 . Men har du mulighed for at låne en DVD3930 skader det jo ikke at se om du på Z5 kan se forbedring i forhold til DVD2930.

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2007 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:

p.las skrev:

Den tvivl havde du også omkring DVD2930 . Men har du mulighed for at låne en DVD3930 skader det jo ikke at se om du på Z5 kan se forbedring i forhold til DVD2930.

jeg tænker mere pris end kvalitet.Jeg har kun haft projektor i ca 3 mdr.Ideen var at prøve det,vente et til to år for så at se om det har fanget mig.Hvorefter jeg vil købe noget i et højere luftlag.derfor har jeg også valgt et dyrt lærred da det ikke vil være outdatet om to år på samme måde som elektroniken.Jeg skifter kun dvd afspilleren fordi at forskellen mellem min primare komponent og div nyere afspiller med hdmi er meget markant

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2007 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

har nu haft primare og denon 2930 op mod hinanden på coaxialudgangen.Først og fremmest,der ER forskel.jeg brugte div dvd koncerter i SS.Denonen er mere lys end primaren.Kedelige indspilninger bliver peppet lidt.Har man derimod en godt indspillet dvd er primaren klar bedst,Der er mere ro og lyden er lidt mere analog agtig.det er et spørgsmål om smag og behag.Groft sagt virker det som om at primaren er bedre til musik og denonen bedre til film,da den lyse klang klæder film godt

Mads Priess
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 August 2007 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Hey

Jeg har købt mig et Philips 32PFL9632D - som understøtter 1080p og til det har jeg været ved at se på en DVD - havde overvejet at købe den nye Philips DVP5980 - som også køre i 1080p DVDén skal kun kobles til TVét ikke til anlæget.

vil ikke op og ofre alf for meget på en ny DVD men den nye Pioneer DVD har jeg også læst meget godt om. har en ven som har købt den til hans nye 50" Pioneer til 36.000 selv om den kun koster 800 kr.

Er det pt. den Pioneer 400 man skal købe, eller hva...

Mads

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2007 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Mads Priess skrev:

Hey

Jeg har købt mig et Philips 32PFL9632D - som understøtter 1080p og til det har jeg været ved at se på en DVD - havde overvejet at købe den nye Philips DVP5980 - som også køre i 1080p DVDén skal kun kobles til TVét ikke til anlæget.

vil ikke op og ofre alf for meget på en ny DVD men den nye Pioneer DVD har jeg også læst meget godt om. har en ven som har købt den til hans nye 50" Pioneer til 36.000 selv om den kun koster 800 kr.

Er det pt. den Pioneer 400 man skal købe, eller hva...

Mads

den har et rigtig godt billed til prisen og mere til

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes