| Forfatter |
|
mariusl Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
| har nu testet de to afspiller på min sanyo z5 og stewart firehawk,dog kun billedsiden.enten er der sket rigtig meget eller er min komponent rigtig dårlig.Faktum er at billedet står mange gange bedre med pioneer end md primare afspilleren.det står markant skarpere.Det virker og som om at der er meget mere styr på farverne.Forskellen er så stor som man vil forvente der er mellem dvd og et middelmådig antennesignal.Jeg er fuldstændig chokeret.i aften vil jeg prøve at teste coaxial udgangen |
|
|
Det må jeg kalde rimelig overraskende. Men på den anden side er det jo et stort plus at der kan fåes en rigtig god DVD-afspiller til en rigtig god pris :-). Tror jeg skal overveje Pioneer fremfor Toshibaen nu som jeg har læst dette.
mvh
Marius
|
| Til top |
|
| |
mariusl Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har en lille ting jeg ikke rigtig kan finde ud af. Er Pioneer DV-400 og 490 samme afspiller?? Kan ikke rigtig finde ud af det...
mvh
Marius
|
| Til top |
|
| |
jr00 Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2004
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jr00 Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2004
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
| min primare dvd26 kører 575 progresive.Pioneer dv 400 prøvede jeg først at køre 575p via hdmi,hvor man så bruger scaleren i projektoren.derefter 720p hvor så afspilleren scalere.Og overraskende nok er scaleren bedre i dvd afspilleren,da sidstnævnte gav et bedre billede.Min primare dvd larmer overhovedet ikke,pioneer siger lidt mere ,men det er mere ved spoling og stop.men det kan jeg sige mere om i morgen.vil lige også pointere at hdmi kabelet er et no name på 10 m. |
|
|
Tak for oplysningerne. Jeg har i mellemtiden læst på avsforum.com at man desværre ikke kan sende lyd ud af hdmi og coaxial kablerne samtidig. Enten skal lyden indstilles til at sendes ud i coaxial kablet til a/v recieveren eller ud i TV'et (hvis man altså forbinder hdmi kablet til TV'et / projekteren).
Jeg har tidligere læst at skaleren i ps3 og hd-xe1 er bedre end skaleren i th42px70 plasma'en fra panasonic, men de billigere 'eksterne' skalere kan altså også være fornuftige.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
jr00 skrev:
p.las skrev:
| har nu testet de to afspiller på min sanyo z5 og stewart firehawk,dog kun billedsiden.enten er der sket rigtig meget eller er min komponent rigtig dårlig.Faktum er at billedet står mange gange bedre med pioneer end md primare afspilleren.det står markant skarpere.Det virker og som om at der er meget mere styr på farverne.Forskellen er så stor som man vil forvente der er mellem dvd og et middelmådig antennesignal.Jeg er fuldstændig chokeret.i aften vil jeg prøve at teste coaxial udgangen |
|
|
Jeg står også og overvejer om jeg skulle købe dv-400, men da den er rimelig ny kan jeg ikke rigtig finde nogen anmeldelse af den (eller dv-600 for dens sags skyld). Så måske kan du fortælle hvor meget den støjer (pioneer's tidligere modeller skulle vist larme en del)? Skalerede du signalet op til 720p da du kørte på Z5'eren?
|
|
|
min primare dvd26 kører 575 progresive.Pioneer dv 400 prøvede jeg først at køre 575p via hdmi,hvor man så bruger scaleren i projektoren.derefter 720p hvor så afspilleren scalere.Og overraskende nok er scaleren bedre i dvd afspilleren,da sidstnævnte gav et bedre billede.Min primare dvd larmer overhovedet ikke,pioneer siger lidt mere ,men det er mere ved spoling og stop.men det kan jeg sige mere om i morgen.vil lige også pointere at hdmi kabelet er et no name på 10 m. |
|
|
hvordan var forskellen mellem de to på 575p? når nu scaleren er bedre i afspilleren end i projektoren er det vel rimelig relevant når tv'et ikke kan vise andet? __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
p.las skrev:
jr00 skrev:
p.las skrev:
|
|
Jeg står også og overvejer om jeg skulle købe dv-400, men da den er rimelig ny kan jeg ikke rigtig finde nogen anmeldelse af den (eller dv-600 for dens sags skyld). Så måske kan du fortælle hvor meget den støjer (pioneer's tidligere modeller skulle vist larme en del)? Skalerede du signalet op til 720p da du kørte på Z5'eren?
|
|
|
min primare dvd26 kører 575 progresive.Pioneer dv 400 prøvede jeg først at køre 575p via hdmi,hvor man så bruger scaleren i projektoren.derefter 720p hvor så afspilleren scalere.Og overraskende nok er scaleren bedre i dvd afspilleren,da sidstnævnte gav et bedre billede.Min primare dvd larmer overhovedet ikke,pioneer siger lidt mere ,men det er mere ved spoling og stop.men det kan jeg sige mere om i morgen.vil lige også pointere at hdmi kabelet er et no name på 10 m. |
|
|
hvordan var forskellen mellem de to på 575p? når nu scaleren er bedre i afspilleren end i projektoren er det vel rimelig relevant når tv'et ikke kan vise andet?
|
|
|
den var markant.Men det gav lige det sidste at lade afspilleren opscalere.
sidste input er at for sjov skyld har en af mine bekendte en bilka (phillips ca 600,-)dvd den har vi også koplet til,hvilket er mere for at definere forskellen mellem en dyr komponent vs billig hdmi.Igen står hdmi skarpere og med bedre farver,dog ikkeså overbevisende som pioneer afspilleren men markant skarpere.Så min konklusion er efter denne lille billedtest.Hdmi er bare bedre/skarpere end komponent
|
| Til top |
|
| |
mariusl Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
|
|
Hvor har du egentlig fået fat i den DV-400? Synes jeg har ledt over det hele, men klan simpelthen ikke finde nogen der har den hjemme. Kan ikke engang finde den ved at gå ind på Pioneers egen hjemmeside under DVD-afspillere. Har set at Fona sælger den til 999,- men den er dog ikke på lager her heller....
mvh
Marius
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
du kan finde den på www.hifi-hammeren.dk
Min skulle komme hjem i butikken i morgen (bestilte i mandags)
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
mariusl skrev:
p.las skrev:
|
|
Hvor har du egentlig fået fat i den DV-400? Synes jeg har ledt over det hele, men klan simpelthen ikke finde nogen der har den hjemme. Kan ikke engang finde den ved at gå ind på Pioneers egen hjemmeside under DVD-afspillere. Har set at Fona sælger den til 999,- men den er dog ikke på lager her heller....
mvh
Marius |
|
|
2tal i horsens har den
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
brasch skrev:
p.las skrev:
jr00 skrev:
p.las skrev:
|
|
|
|
|
|
|
hvordan var forskellen mellem de to på 575p? når nu scaleren er bedre i afspilleren end i projektoren er det vel rimelig relevant når tv'et ikke kan vise andet?
|
|
|
den var markant.Men det gav lige det sidste at lade afspilleren opscalere.
sidste input er at for sjov skyld har en af mine bekendte en bilka (phillips ca 600,-)dvd den har vi også koplet til,hvilket er mere for at definere forskellen mellem en dyr komponent vs billig hdmi.Igen står hdmi skarpere og med bedre farver,dog ikkeså overbevisende som pioneer afspilleren men markant skarpere.Så min konklusion er efter denne lille billedtest.Hdmi er bare bedre/skarpere end komponent
|
|
|
så må jeg jo nok indrømme jeg tog fejl... __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
det skal lige siges at på min pioneer 436 er forskellen ikke til at få øje på
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juni 2007 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
| det skal lige siges at på min pioneer 436 er forskellen ikke til at få øje på |
|
|
se, det er jo faktisk lidt interessant. Så kunne der måske være en fordel i at gå efter en afspiller med en bedre lyddel __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
mariusl Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte min DV-400 i Fona i går sammen med en Tech+Link HDMI-kabel, og må sige jeg er meget overrasket over den tilnærmede perfekte billedkvalitet! Som nevnt har jeg ikke et HD-fjernsyn så alle filmer vises i 576p. Alligevel får jeg intrykket af at detaljer i billedet vises meget nøjaktig og flott. Der er absolutt ingen tegn på støj eller forvrængning på nogen som helst måde. Faktisk synes kvaliteten på en almindelig DVD at være tæt på hvad jeg har set i 720p HD-filmer. Trolig er dette fordi fjernsynet jo er optimaliseret for 576p, og min mening er at dette fjersnyn med denne afspiller viser DVD langt bedre end et rigitg HD-fjernsyn kan.
Der skal testet mere før jeg kan sige om der er nogen negative ting ved denne afspiller, men så langt er jeg meget positivt overrasket. Trolig de bedste anvendte 1000kr i rigtig lang tid!
mvh
Marius
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
|
|
Jeg har selv "testet" HDMI vs. component med Denon DVD2930 og Sim2 HT380. Componentbilledet lignede simpelthen noget der var løgn, og jeg mistænker componentindgangen (og dermed analog billedebehandling) i projektoren for at være underprioriteret. Hvilket måske er forståeligt, da de fleste i dag nu bruger HDMI. Så baseret på min egen oplevelse er det ikke sikkert, at det er afspillerne der gør forskellen, men derimod billedebehandlingen i projektoren. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
p.las skrev:
|
|
Jeg har selv "testet" HDMI vs. component med Denon DVD2930 og Sim2 HT380. Componentbilledet lignede simpelthen noget der var løgn, og jeg mistænker componentindgangen (og dermed analog billedebehandling) i projektoren for at være underprioriteret. Hvilket måske er forståeligt, da de fleste i dag nu bruger HDMI. Så baseret på min egen oplevelse er det ikke sikkert, at det er afspillerne der gør forskellen, men derimod billedebehandlingen i projektoren. |
|
|
det kan du godt have ret i.Ved godt at billedet er større på min projektor,men på min plasma er det svært at se forskel.
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg selv fået min Pioneer DV-400 hjem!..Og jeg er alt andet end skuffet!.
Når men læser specsne på den, så lyder det måske lidt overdrevet, at den skulle have 1080p upscaling!..Men efter jeg smed Pirates 2 på, og satte upscalingen til 1080i, så blev jeg simpelthen ...Den leverede fuldt op til forventninger, og lidt til!..Starten hvor regene falder ned, den er KNIGskarp!.. Skal simpelthen bare ses!..Selv dit lidt ældre film, Matrix 1..Den blev også væsentlig bedre!..
Og det bedste er jo at prisen kun er 1100kr!..Den perfekte løsning til en studerende! (som mig)..Jeg har desværre ikke fået mulighed for at høre den lydmæssigt (på over 2.0), for det er det eneste jegkun har mulighed for!..Desværre!
mvh Zirio
|
| Til top |
|
| |
Smurf Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 10 Juli 2007 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da super rart at vide :) har en stående derhjemme og vente og den er faktisk købt fordi jeg var MEGA i tvivl om hvad jeg skulle have og ikke ville ofre mange penge på noget jeg fortrød.
Vil meget gerne høre fra folk der har erfaring med lyddelen på denne afspiller :)
|
| Til top |
|
| |
MartinLynge Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 598
|
| Sendt: 13 Juli 2007 kl. 01:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
har du overvejet HD DVD afspiller fra Toshiba? Ex. HD-EX1 er en fantastisk DVD afspiller, hvor du jo så lige får HD delen med oveni. .
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2007 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jubelnar skrev:
har du overvejet HD DVD afspiller fra Toshiba? Ex. HD-EX1 er en fantastisk DVD afspiller, hvor du jo så lige får HD delen med oveni. . |
|
|
jeg veneter lidt med at hoppe på hd vognen.men p.t overvejer jeg at købe denon 1930 , beholde min primare og vente og se hvad der sker
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juli 2007 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
har nu haft en denon 1930 hjemme og teste på billedet.Det bedste billede jeg p.t har haft oppe på mit lærred.Speciel dybden af billedet imponere,plus farverne virker meget realistisk.i weekenden skal jeg prøve denon 2930.Men jeg er ikke sikker på at min projektor kan udnytte potentialet i denne afspiller
|
| Til top |
|
| |