| Forfatter |
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 29 Juni 2007 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Joch skrev:
|
Nu er jeg ikke den vilde ekspert i modem man kan fortælle dig at modem som regel aldrig er en dhcp server. det Cybercity modem er, er en fiktiv DHCP server, hvor den kun kan give en ip adresse, det vil sige at du ikke kan bruge den hvis du skal have 2 ip adresse, så vil det også give mening at den ikke kan finde serveren. Desuden kan der også sidde en firewall i vejen, som nægter adgang til og fra de forskellige ting...
Er go det må blive noget med at få fat i en "ordenlig" route (d-link, linksys eller netgear) og så sørg for at alle firewall er slukket ned også dem som sidder i din router, kaldet nat.
|
|
|
ja, men man burde kunne snyde den ved at sætte en router ind før den, så routeren tildeler forskellige ip adresser og den får jo "tildelt" en af whatever boks cybercity bruger. Altså, cybercity boksen "ved ikke" at der sidder flere fysiske adresser bag routeren __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 29 Juni 2007 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
Joch skrev:
|
Nu er jeg ikke den vilde ekspert i modem man kan fortælle dig at modem som regel aldrig er en dhcp server. det Cybercity modem er, er en fiktiv DHCP server, hvor den kun kan give en ip adresse, det vil sige at du ikke kan bruge den hvis du skal have 2 ip adresse, så vil det også give mening at den ikke kan finde serveren. Desuden kan der også sidde en firewall i vejen, som nægter adgang til og fra de forskellige ting...
Er go det må blive noget med at få fat i en "ordenlig" route (d-link, linksys eller netgear) og så sørg for at alle firewall er slukket ned også dem som sidder i din router, kaldet nat.
|
|
|
ja, men man burde kunne snyde den ved at sætte en router ind før den, så routeren tildeler forskellige ip adresser og den får jo "tildelt" en af whatever boks cybercity bruger. Altså, cybercity boksen "ved ikke" at der sidder flere fysiske adresser bag routeren
|
|
|
Ahh, smart.....hvordan gør man det i praksis udover man selvfølgelig skal ud og anskaffe sig en router mere ? Troede egentligt det blev HD-filmene der blev pengeslugeren i det show, men nej nej - det blev ski' edb-udstyr  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 29 Juni 2007 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville det ikke være bedst lige at snakke med CC inden? Med mindre du er helt sikker i din sag.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juni 2007 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
zuluDK skrev:
| Ville det ikke være bedst lige at snakke med CC inden? Med mindre du er helt sikker i din sag. |
|
|
det er måske en meget god idé, specielt hvis du ikke er super stærk til netværk. Så havde du jo nok ikke spurgt...
EDIT: Det kan jo selvfølgelig godt være at cybercity tingen ikke er så dum endda. Måske er det første den gjorde da du fik at læse dit netkorts MAC adresse. Den har så tilladt den og ikke andre __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
| Sendt: 29 Juni 2007 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor mange stik er der til computere bagpå din router ? Prøv evt. at pille din pc fra (medmindre du skal bruge den til opdateringen). Sluk routeren i en halv time. Prøv så igen. Ellers prøv http://10.0.0.1:2033 så skal du logge på med dit CC password. Der skulle du gerne have en NAT menu. Skriv evt. 10.0.0.2 hvis det er den ip den deler ud til din comp. Det er det sikkert. Ellers er det sikkert 10.0.0.3 Det skriver du i den linie hvor der står all ports. Så er alle portene åbne. Hvis det heller ikke virker. Så er jeg lidt på bar bund. Når man ikke lige sidder overfor det. EDIT ! Husk at gemme, og ændre tilbage igen. For ellers er der fri adgang gennem din router
__________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juni 2007 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg prøver at koble den på et andet netværk og så må vi se....det fandens af det er er at den kommunikerer med routeren og den får tildelt en IP men alligevel siger den "No.....  crap __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juni 2007 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ingen firewall eller specifik mac-adresse sat op, der er rent hul igennem __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juni 2007 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Jeg har ingen firewall eller specifik mac-adrese sat op, der er rent hul igennem  |
|
|
alle former for netkort har en mac adresse på 8 hexadecimaler, også kaldet fysisk adresse. Men som jeg skrev før kan det være at routeren fra cc har en funktion der aflæser den første mac adresse på netværket og gør den til det eneste tilgængelige ud af dit netværk. Selvom du ikke har firewall har routeren sandsynligvis. Og det er mere end sandsynligt der er spærret for den port afspilleren bruger (jeg ved dog ikke hvilken, jeg har ikke fået min endnu, men hvis alt går så kommer den mandag) __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juni 2007 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
Acer skrev:
Jeg har ingen firewall eller specifik mac-adrese sat op, der er rent hul igennem  |
|
|
alle former for netkort har en mac adresse på 8 hexadecimaler, også kaldet fysisk adresse. Men som jeg skrev før kan det være at routeren fra cc har en funktion der aflæser den første mac adresse på netværket og gør den til det eneste tilgængelige ud af dit netværk. Selvom du ikke har firewall har routeren sandsynligvis. Og det er mere end sandsynligt der er spærret for den port afspilleren bruger (jeg ved dog ikke hvilken, jeg har ikke fået min endnu, men hvis alt går så kommer den mandag)
|
|
|
Jeg fatter hat  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Joch Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 582
|
| Sendt: 30 Juni 2007 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok nu skal jeg være helt sikker på hvordan du har sat dit netværk op
Du har en CC modem hvor du har en router bagved, eller er det forkert?
Hvis dette er tilfældet vil Modem block ports, altså der sidder en firewall i dit modem fra CC, der er blevet forklaret hvordan du slår denne fra. Desuden vil der ret ofte sidde en firewall i router, som du også skal have slået fra, eller i hvert fald den port som du skal bruge Se i din manual til den router...
Kender ikke lige hvordan man opdater en toshiba, men skal man være på internet for at gøre dette, kan man ikke bare hente opdateringen og så uploade den til din toshiba mens man er online, da du så i dette tilfælde kan købe et kryds kable og lade din computer fungere som DHCP Server, se evt. http://www.tweakxp.com/ hvis du bruger xp
spørg endelig mere __________________ Mvh Lars Jochumsen
Civilingeniør i Teknisk IT Multimedie med speciale i Adaptiv støjdæmpning
PhD studerende i radar tracking og klassifikation
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 06:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Joch skrev:
|
Ok nu skal jeg være helt sikker på hvordan du har sat dit netværk op
Du har en CC modem hvor du har en router bagved, eller er det forkert?
Hvis dette er tilfældet vil Modem block ports, altså der sidder en firewall i dit modem fra CC, der er blevet forklaret hvordan du slår denne fra. Desuden vil der ret ofte sidde en firewall i router, som du også skal have slået fra, eller i hvert fald den port som du skal bruge Se i din manual til den router...
Kender ikke lige hvordan man opdater en toshiba, men skal man være på internet for at gøre dette, kan man ikke bare hente opdateringen og så uploade den til din toshiba mens man er online, da du så i dette tilfælde kan købe et kryds kable og lade din computer fungere som DHCP Server, se evt. http://www.tweakxp.com/ hvis du bruger xp
spørg endelig mere
|
|
|
Øh, nej...jeg har et kabel fra mit telefonstik til en CC router der så sender trådløst til min PC. Routeren har 4 LAN-stik, hvor jeg har prøvet både stik 1 & 2. Lampen ved hvert stik lyser grønt når denne er forbundet med Toshiba'en når denne er tændt så der er en form for aktivitet på linien __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Joch Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok derfor. bare fordi en lamp lyser på en router behøves der ikke være givet en ip-adresse til den. Det er skam bare et spørgsmål om om der er en ledning med spænding på
Men på den måde du har gjort det på kan det ikke lade sig gøre, da CC "router" kun kan give en ip-adresse den er forud bestemt, og kan ændres inde i dens opsætning, men kun en pc'er af gangen. Hvis du skal være på intetnettet i mens, bliver du nødt til at finde et stede hvor der er en router
Ellers prøv mit andet forslag, hvis du altså ikke skal være på internettet imens __________________ Mvh Lars Jochumsen
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Joch skrev:
|
ok derfor. bare fordi en lamp lyser på en router behøves der ikke være givet en ip-adresse til den. Det er skam bare et spørgsmål om om der er en ledning med spænding på
Men på den måde du har gjort det på kan det ikke lade sig gøre, da CC "router" kun kan give en ip-adresse den er forud bestemt, og kan ændres inde i dens opsætning, men kun en pc'er af gangen. Hvis du skal være på intetnettet i mens, bliver du nødt til at finde et stede hvor der er en router
Ellers prøv mit andet forslag, hvis du altså ikke skal være på internettet imens
|
|
|
Nå, tænkte nok det var sådan noget den var gal med....jeg behøver ikke være på nettet imens jeg opdaterer DVD'en. Men jeg er ski' noget bekymret for at deaktivere den trådløse IP og få den genaktiveret igen, det tror jeg ikke jeg kan da min PC ikke har noget netkort __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Joch Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm så er det sværer, vidste slet ikke man kunne få pc'er uden n alm. lan netværks kort. Men vil sige du har 3 muligheder:
1. Du køber et lan netværks kort ca. 70kr.
2. Du køber en router som kan uddelegere ip-adresser pris ca. 200-500 kr
3. du finder en ven som har et netværkskort evt. en bærbar og opdatere den der igennem
__________________ Mvh Lars Jochumsen
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2007 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Joch skrev:
|
hmm så er det sværer, vidste slet ikke man kunne få pc'er uden n alm. lan netværks kort. Men vil sige du har 3 muligheder:
1. Du køber et lan netværks kort ca. 70kr.
2. Du køber en router som kan uddelegere ip-adresser pris ca. 200-500 kr
3. du finder en ven som har et netværkskort evt. en bærbar og opdatere den der igennem
|
|
|
Har fundet ud af min PC vist alligevel har et netkort, der findes ihvertfald en deaktiveret LAN-forbindelse under netværksforbindelser __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
kenneth25 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 01 August 2007 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer
har du fået det til at virke for jeg har samme problem
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 01 August 2007 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også haft det problem, men har nu fået det til at virke. Jeg ringede til min internetudbyder og spurgte hvilken IP-adresse (osv) jeg skulle bruge for at give adgang til afspilleren. Han gav mig nogle tal, som jeg så tastede ind i afspilleren (men valgte hdcp off !), sagde ok, slukkede maskinen, og efter jeg tændte den igen virkede opdateringsfunktionen pludselig.
Under alle omstændigheder tror jeg det er vigtigt at slukke og tænde maskinen før ændringer i opsætning af netadgangen træder i kraft.
Det er dog også muligt at bestille opdateringen på CD. Jeg fik en tilsendt fra Toshiba i Tyskland, da min afspiller var købt der.
|
| Til top |
|
| |
kenneth25 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 August 2007 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
skrev du de tal på dvd maskinen
|
| Til top |
|
| |
kenneth25 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 August 2007 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
er der ikke nogle steder hvor man kan downloade den firmware og selv brænde den
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 01 August 2007 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, det er kun til de amerikanske modeller, at man - indtil videre - kan downloade firmware til at brænde. Til de europæiske modeller er der kun de to muligheder: bestille en cd eller få netforbindelsen til at virke.
Ja, jeg indtastede de tal jeg fik (IP-adresse, Gateway osv.) under DCHP i setup-menuen på HD-DVD-afspilleren, sagde ok, genstartede og gik så ind og bad den opdatere. Men det var altså kun ved at spørge min internetudbyder, at det lykkes for mig, mens det der står i Toshibas manual og på nettet ikke virkede for mig.
|
| Til top |
|
| |