| Forfatter |
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tanken har strejfet mig at skille mig af med min denon 2910 afspiller til fordel for toshibas hd-xe1. Det er primært til afspilning af sd dvd. Grunden til valget vil så være at bonussen er HD DVD. For en marginal forbedring vil jeg end ikke overvejer en anden sd dvd afspiller på nuværende tidspunkt. Lad nu være med at komme med HD DVD alligevel dør, der findes stadig film lige nu og her. Til spørgsmålet: Er det en opgradering der er pengene værd, eller er det nogenlunde samme niveau de ligger på? Jeg har set begge, dog ikke samtidigt og heller ikke under samme forhold, så det er lidt svært at sige andet end, den er sgu da meget god den dér  __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke set de to side om side, så hvor stor en eventuel forbedring er skal jeg ikke kunne sige. Der er dog ingen tvivl om at scalerdelen i HD-XE1 er aldeles fremragende, så alene af den grund er den værd at overveje.
Jeg synes så bare at XE1 er så træg i betjeningen (godtnok mere ved HD-DVD end ved SD DVD, men alligevel), at jeg måske nok ville overveje at vente en generation eller to og håbe at Toshiba får opstart- og responstider ved tastetryk ned på noget vi er vant til fra gængse DVD afspillere. Dette selvfølgelig sagt med tanke på at du i første omgang primært tænker på opskalering af SD DVD, snarere end vold-køb af HD-DVD.
Og selvom ikke efterfølgerne bliver hurtigere, så kan XE1 under alle omstændigheder nok købes for en rigtig god pris når afløseren lanceres.
|
| Til top |
|
| |
Mr. Anderson Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 343
|
| Sendt: 24 Juni 2007 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har testet dem lidt op imod hinanden og den XE1'er er ikke helt tosset da det er samme billede/opscaler chip der sidder i XE1 og 2930. Så teknisk set skulle de være ens i billede kvalitet med dvd film selvf. har selv set begge i auktion og må sige den XE1'er som jeg også selv har er sku et vidunder
Hvis man så ser på pris lejet ville det næste være tosset at købe en 2930'er når en XE1'er koster det samme næsten og er bedre hvad angår HD-DVD.
Minus kunne være fjerb., respons tid og opstart tid på XE1'eren. Heldigvis kommer der opdateringer som kan klares vis netværks stik i røven på den. __________________ Min Bio
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juni 2007 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. Anderson skrev:
|
Jeg har testet dem lidt op imod hinanden og den XE1'er er ikke helt tosset da det er samme billede/opscaler chip der sidder i XE1 og 2930. Så teknisk set skulle de være ens i billede kvalitet med dvd film selvf. har selv set begge i auktion og må sige den XE1'er som jeg også selv har er sku et vidunder
Hvis man så ser på pris lejet ville det næste være tosset at købe en 2930'er når en XE1'er koster det samme næsten og er bedre hvad angår HD-DVD.
Minus kunne være fjerb., respons tid og opstart tid på XE1'eren. Heldigvis kommer der opdateringer som kan klares vis netværks stik i røven på den.
|
|
|
har nu heller ikke nogen aktuelle planer om at kigge på en 2930, men når jeg nu allerede har en 2910, hvordan er den i forhold, set ud fra at HD DVD bare er en bonus. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Juni 2007 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt der jeg ville hen, nu hvor du har 2910 som ikke benøtter samme opscaler/video chip som 2930. Altså 2910 er dårligere end XE1'er til dvd film og HD-DVD er bare bonus 
3 år er lang tid indefor denne branche jo  __________________ Min Bio
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 24 Juni 2007 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er rimelig chokeret over hvor god XE1 er  . Selv på et CRT-TV er HD bare så meget bedre, skarpere, klarere og langt mere farvemættet end DVD er - og lyden  den er der bare smæk på __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juni 2007 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. Anderson skrev:
|
Lidt der jeg ville hen, nu hvor du har 2910 som ikke benøtter samme opscaler/video chip som 2930. Altså 2910 er dårligere end XE1'er til dvd film og HD-DVD er bare bonus 
3 år er lang tid indefor denne branche jo 
|
|
|
så kunne det være man skulle prøve at sætte den "gamle" til salg og ofre de par tusinde ekstra __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 24 Juni 2007 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk at Denon 2910 kan gøre regions fri, noget man ikke kan gørre med XE1 på DVD siden, så jeg ville nok vente lidt med at købe en XE1 til der er komme en update der kan gørre de region fri.
Så hvis det er vigtige at kunne afspille alle region, så vent eller købe en XE1 og beholde din 2910 ind til at der er komme en opdate til at gørre XE1 den reg. fri.
Hvis man stå og skal køben en 2930, ville jeg helt klart vælge en XE1 og få mulighed for at kunne afspille HD-DVD film.
HD-DVD er regions fri.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juni 2007 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu du siger det mener jeg da nok jeg engang købte nogle film på en ferie i usa  __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 25 Juni 2007 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne også vælge en samsung bd-p1000 :)
Den kan gøres regionsfri til dvd afspilning dog ikke blu-ray afspilning! __________________ 109 Blu-ray film and counting!
Ejer af Mowee I/S & Mowee ApS.
Håndtering af mediafremvisning.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
steffenman skrev:
|
Den kan gøres regionsfri til dvd afspilning dog ikke blu-ray afspilning!
|
|
|
den har jeg allerede, men er ikke helt tilfreds med den __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
steffenman skrev:
|
|
|
|
den har jeg allerede, men er ikke helt tilfreds med den
|
|
|
Why?
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
brasch skrev:
steffenman skrev:
|
|
|
|
den har jeg allerede, men er ikke helt tilfreds med den
|
|
|
Why?
|
|
|
jamen, det har jeg svært ved at svare helt specifikt på, den irriterer mig bare. Jeg tror bare ikke jeg har vænnet mig til den endnu, det er alligevel begrænset hvor mange gange jeg gider at se de samme 4 film. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det kan der selvfølgelig være noget om.. Synes også snart de skal ned i pris, 300 spir +/- er for meget.
Nogen som i øvrigt ved hvornår "300" udkommer???
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
|
Ja det kan der selvfølgelig være noget om.. Synes også snart de skal ned i pris, 300 spir +/- er for meget.
|
|
|
jeg har fundet ud af det, det er det forpulede blå lys!!! Nu har jeg 3 apparater der med deres blå lys siger "glo på mig" og det er som om at hver gang man sætter et nyt apparat til med blåt lys at de lige indbyrdes bliver enige om at de har en slags x i anden funktion med lysstyrken. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er kun en løsning = sluk lyset i dem. Det gider jeg heller ikke kigge på.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
|
Der er kun en løsning = sluk lyset i dem. Det gider jeg heller ikke kigge på.
|
|
|
hvordan uden at slukke? __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 Juni 2007 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er der også på XE1'eren, der er dog en dimmer knap på fjerb. så man kan vælger imellem alt lys, uden blå og display og ingen. __________________ Min Bio
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juni 2007 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. Anderson skrev:
| Det er der også på XE1'eren, der er dog en dimmer knap på fjerb. så man kan vælger imellem alt lys, uden blå og display og ingen. |
|
|
har aldrig forstået at firmaer som f.eks. denon har lavet en fin funktion til at slukke displayet, når man ikke kan gøre noget ved lyset omkring standby knappen, når nu det er det der generer mest. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
| Sendt: 28 Juni 2007 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan man godt på min Marantz. Der slukker endda den røde power/standby knap! Er der ingen funktion til det? Lyder mærkeligt. 
|
| Til top |
|
| |