| Forfatter |
|
kongruens Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 29 September 2007 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen så er det heller ikke Neepers højttaler, du vil have. Der er ikke lagt skjul på, at Neepers produkt er lavet efter at skulle være lækkert i enhver henseende, også selv om det gør produktet dyrere.
Jeg ville forøvrigt ikke have den store nu-sparer-jeg-penge-fornemmelse ved at købe et sæt højttalere til over 50.000, der er dårligt forarbejdet, heller ikke selv om det ikke har indflydelse på lydkvaliteten.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 29 September 2007 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
De herrer Jakob Levesen og Kim Neeper - spred Jeres galde over en kop øl i stedet. Vi vil ikke lægge spalteplads til den på HIFI4ALL.DK.
Tilbage til emnet - som IKKE er pro GamuT/Neeper - men Batman40år's grej!
God debat!
|
| Til top |
|
| |
gx55 Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 523
|
| Sendt: 29 September 2007 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
lige et spørgsmål kim, komme du på kt-messen igen i år
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 29 September 2007 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltny skrev:
kongruens skrev:
|
Det er så første gang man har hørt om, at lakeringen medfører fejl og sjusk i fineringsarbejdet, som eksempelvis synlige samlinger af to stykker finer midt på en flade.
At det kan blive en træls oplevelse for kunden, fortæller så noget om GamuTs kvalitetskontrol. I en del andre virksomheder, der modtager halvfabrikata, har man en indgangskontrol, der sorterer fejlproduktioner fra, istedet for at forsøge at sælge dem videre til kunderne som førstesorterings topklasseprodukter.
Iøvrigt er det da en fornøjelse at se, at man har format til at lykønske Neeper, en debuterende konkurrent og tidligere medarbejder i GamuT, som i parentes bemærket, ikke har sagt noget grimt om GamuT, tværtimod, med en flot anmeldelse...
Mvh.
|
|
|
Ja, men er det 30-40.000,- mere værd ? der er vel op til den enkelte ?
Jeg ville godt kunne undvære "det sidste" for at spare en bunke penge..... og få samme lyd 
|
|
|
Gør man det? Vidste slet ikke at Gamut L5/L7 lød ligesom Neepers højttalere. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 29 September 2007 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvem stille op med et sæt GamuT højtaler til test samme med Batman40år´s Neeper højtaler, så vi en gang for alle kan få afgjort denne tåblig
debat
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 29 September 2007 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men hvornår bliver det muligt Neeper at høre dine speakers i Jylland ?
Din sammenligning mellem Skoda og Audi (herunder deling af teknologi og fælles komponenter)vidner efter min opfattelse om udpræget uvidenhed - men nu er du da heldigvis indenfor fremstilling af højttalere...
Lars
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 29 September 2007 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
heltny skrev:
kongruens skrev:
|
Det er så første gang man har hørt om, at lakeringen medfører fejl og sjusk i fineringsarbejdet, som eksempelvis synlige samlinger af to stykker finer midt på en flade.
At det kan blive en træls oplevelse for kunden, fortæller så noget om GamuTs kvalitetskontrol. I en del andre virksomheder, der modtager halvfabrikata, har man en indgangskontrol, der sorterer fejlproduktioner fra, istedet for at forsøge at sælge dem videre til kunderne som førstesorterings topklasseprodukter.
Iøvrigt er det da en fornøjelse at se, at man har format til at lykønske Neeper, en debuterende konkurrent og tidligere medarbejder i GamuT, som i parentes bemærket, ikke har sagt noget grimt om GamuT, tværtimod, med en flot anmeldelse...
Mvh. |
|
|
Ja, men er det 30-40.000,- mere værd ? der er vel op til den enkelte ?
Jeg ville godt kunne undvære "det sidste" for at spare en bunke penge..... og få samme lyd 
|
|
|
Gør man det? Vidste slet ikke at Gamut L5/L7 lød ligesom Neepers højttalere.
|
|
|
Nu har jeg ikke nævnt noget om at Gamut lyder som Neeper.......... mente man kunne få den samme lyd (alt er jo relativt) for mindre penge, hvis ikke design og 100 ALUstumper var afgørende.
Nogle sælger højttalere i ægte finér............. hvor man kan spare et vis beløb ved at vælge en udgave i vinyl.
Men mon ikke der er højttalere der ligger tæt på lydkvaliteten.... i "ringere" udførsel, til billigere penge ?
Hvad siger EJEREN til lyden ? Har du prøvet andre forstærkere på dem, end den du spiller på nu ? Hvor meget sker der ved lidt omrokering af de højttalere, ændrer de sig meget ved at rykke dem eller er de nemme at ha med at gøre ?
PÆNE er de, ingen tvivl om det.
|
| Til top |
|
| |
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 30 September 2007 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Puha der er gang i denne tråd kan i ikke lade manden nyde sine nye hter, og lade folk være glad for deres gamut hter og forstår godt at når folk sviner diverse ting til, skal man også have lov til at forsvare det. 
|
| Til top |
|
| |
Henrik.E Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 30 September 2007 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg kan se det går højt her inde. men for det første hvorfor kikker i kun på hvad prisen er i usa der køber i vel ikke jers hifi jeg tror at prisen her hjemme kommer til at lige som i norge der er prisen 86000 nok det er ca 80000 dk og det er med alt her i verden at fineser køster penge en bil med læderstue er dyre end den uden og bilen køre ikke beder med læderstue men er måske beder at side i PS Neeper har lavet en rigtig hed højttaler hvad lyd og udsene angår. Ja jeg var bare heldig at Kim Neeper starte med et godt tilbud og jeg havde pengne og slog til
|
| Til top |
|
| |
bigfoot Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 30 September 2007 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yup, det var på tide at en moderator trådte i figur :-)
Den måde som tråden er kørt af sporet på, viser med al ønskelig tydelighed hvorfor branchemedlemmer burde holde sig væk fra et "amatør" forum. Skam sig :-)
Jeg synes Batman40år har fået et par rigtig flotte højtalere, der efter billederne at dømme holder en rigtig lækker finish. Jeg har aldrig hørt dem spille, men hvis du er tilfreds batman, så er sagen jo ikke længere :-)
VH Freddy
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 30 September 2007 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
...Og til Batman40 håber du har en super lyd og du er tilfreds med den selv, for det hvad det hele går ud på, og ikke hvad andre siger.
Indæg rettet af Administrator!
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
| Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
batman40år skrev:
| Hej jeg kan se det går højt her inde. men for det første hvorfor kikker i kun på hvad prisen er i usa der køber i vel ikke jers hifi jeg tror at prisen her hjemme kommer til at lige som i norge der er prisen 86000 nok det er ca 80000 dk og det er med alt her i verden at fineser køster penge en bil med læderstue er dyre end den uden og bilen køre ikke beder med læderstue men er måske beder at side i PS Neeper har lavet en rigtig hed højttaler hvad lyd og udsene angår. Ja jeg var bare heldig at Kim Neeper starte med et godt tilbud og jeg havde pengne og slog til |
|
|
Men så er det da bare med at komme med en masse gode tilbud til alle os andre der har sparet nogle titusinde kr. sammen, og se om vi også vil ofre pengene på højttalerne ;)
Batman: Det er vældig fedt anlæg du har dig der. Hvordan er Neepers højttalere i forhold til BCG'erne? __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
Henrik.E Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen skrev:
batman40år skrev:
| Hej jeg kan se det går højt her inde. men for det første hvorfor kikker i kun på hvad prisen er i usa der køber i vel ikke jers hifi jeg tror at prisen her hjemme kommer til at lige som i norge der er prisen 86000 nok det er ca 80000 dk og det er med alt her i verden at fineser køster penge en bil med læderstue er dyre end den uden og bilen køre ikke beder med læderstue men er måske beder at side i PS Neeper har lavet en rigtig hed højttaler hvad lyd og udsene angår. Ja jeg var bare heldig at Kim Neeper starte med et godt tilbud og jeg havde pengne og slog til |
|
|
Men så er det da bare med at komme med en masse gode tilbud til alle os andre der har sparet nogle titusinde kr. sammen, og se om vi også vil ofre pengene på højttalerne ;)
Batman: Det er vældig fedt anlæg du har dig der. Hvordan er Neepers højttalere i forhold til BCG'erne? |
|
|
Neeperne krever mere af udstyret der sætte til ( de avsløre mere dit udstyr om det er godt vienna bcg er en fed højttaler som mange ville have glade af nok en af de beste højttaler til prisen og den er nem at have med at gøre hvor Neeper skal man lige lege med først hvor dan den skal stå krever lidt plads
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gutter, Der er luget godt og grundigt ud i en masse galde - jeg gentager: Jeg vil ikke se lignende mere - hvis ikke man kan forholde sig til dette, bedes man undlade at ytre sig. Jeg beklager på vejne at "debattørerne", at batman40år's tråd fik så skæv en vinkel. Back to topic som endnu engang omhandler trådstarters grej. God debat
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 02:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
batman40år skrev:
|
|
Nemlig. Jeg var jo også til stede til den demoaften. Og havde jeg haft janterne på det tidspukt, ville der også have stået et sæt hos mig i dag. Men sådan er der så meget. Hovedsagen er at DU er tilfreds. Og det er du jo Det er i hvert fald et lækkert setup. Og hvis dit løfte om en lytter en dag stadig står ved magt endnu, siger jeg tak __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
Henrik.E Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 04:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
batman40år skrev:
|
|
Nemlig. Jeg var jo også til stede til den demoaften. Og havde jeg haft janterne på det tidspukt, ville der også have stået et sæt hos mig i dag. Men sådan er der så meget. Hovedsagen er at DU er tilfreds. Og det er du jo Det er i hvert fald et lækkert setup. Og hvis dit løfte om en lytter en dag stadig står ved magt endnu, siger jeg tak |
|
|
du er altid velkommen til at komme forbi til en kop kaffe og lytte til noget fed musik så du siger bare til regner med at jeg lørdag den 13/10 eller søndag den 14/10 holder nogle timer oppen hus hvor intr kan komme og lytte
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
batman40år skrev:
Scatcat skrev:
batman40år skrev:
|
|
Nemlig. Jeg var jo også til stede til den demoaften. Og havde jeg haft janterne på det tidspukt, ville der også have stået et sæt hos mig i dag. Men sådan er der så meget. Hovedsagen er at DU er tilfreds. Og det er du jo Det er i hvert fald et lækkert setup. Og hvis dit løfte om en lytter en dag stadig står ved magt endnu, siger jeg tak
|
|
|
du er altid velkommen til at komme forbi til en kop kaffe og lytte til noget fed musik så du siger bare til regner med at jeg lørdag den 13/10 eller søndag den 14/10 holder nogle timer oppen hus hvor intr kan komme og lytte
|
|
|
Det lyder da ret spændende, kunne godt tænke mig at høre sådan et sæt Neeper. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |