Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 18:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Neeper&hegel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 26 September 2007 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Hvad prisleje ligger Neeper højttaleren i?

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 26 September 2007 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Er Hegel 4 serien ikke reelt overkill på den højttaler?

Har lyttet til H4 bamsen flere gange -,  en fin amp., men den H4 må da poppe/presse de små - fine 5" SC enheder Neeper bruger, - langt langt ud i ydre CyberSpace, hvis bare en anelse af reel bas ønskes over længere tid  

Anyway, flot design fra Bent Holter og "Neeper".

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 September 2007 kl. 01:18 | IP-adresse registreret  

Hej Mik112

300 Watt RMS ved 8 ohm passer fint, hvis forstærkeren har en god dæmpnings faktor... Der skal faktisk helst nogen watt til, selvom Audio Note GakuON's 50 Watt (US$ 250.000) skulle have trukket dem fint på netop afholdte IHEAC i Jakarta.

Hvad prisen bliver i Danmark ved jeg ikke, da jeg ikke har besluttet hvordan de skal sælges herhjemme. Men med distribution i over 20 lande, så bliver prisen nødt til at ligge op ad export markederne.

Mvh Kim

Indæg rettet af Administrator!

Til top Vis Neeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neeper Besøg Neeper's Websted

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2007 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Neeper skrev:

Hej Mik112

300 Watt RMS ved 8 ohm passer fint, hvis forstærkeren har en god dæmpnings faktor... Der skal faktisk helst nogen watt til, selvom Audio Note GakuON's 50 Watt (US$ 250.000) skulle have trukket dem fint på netop afholdte IHEAC i Jakarta.

Hvad prisen bliver i Danmark ved jeg ikke, da jeg ikke har besluttet hvordan de skal sælges herhjemme. Men med distribution i over 20 lande, så bliver prisen nødt til at ligge op ad export markederne.

Mvh Kim

Kan se at produktet er prissat til 20000 USD. En pris der nok gør det hjemlige salg ret begrænset, set i lyset af hvad der ellers fåes for den pris (2 sæt Xavian 360).

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 11 Maj 2003
Sendt: 28 September 2007 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Mik112 skrev:
Neeper skrev:

Hej Mik112

Mvh Kim

Kan se at produktet er prissat til 20000 USD. En pris der nok gør det hjemlige salg ret begrænset, set i lyset af hvad der ellers fåes for den pris (2 sæt Xavian 360).

Tak! :)

Er de så det værd..? Well, det skal jeg jo ikke udtale mig om, men vil lade fremtidige tests om det.

Mvh Kim

Til top Vis Neeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neeper Besøg Neeper's Websted

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 28 September 2007 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Nå du har også en bærbar basfælde (hunden), hvordan lyder anlæge med og unden hund

Eller et spænde anlæge, men ikke se meget til i DK
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2007 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

@Neeper.

Ja,-  de kære markedsmekanismer....Et bud kunne være: 50% her, 30% der, og anslået 20% til dækning af udviklingsomkostninger, enheder, bearbejdning, filterkomponenter og kabinetter ved en 50 stk. serie.....Bare et bud herfra. Synes det er fint med innovation osv., men når højttalerenheder, filter, kabinet m.m til anslået ca. 20K kr. havner i udsalgspriser over 100K er selv jeg stået af.

Har du aldrig lyttet til Xavian 360, eks.v. kørt en A/B test mod dit eget 120K produkt? 

Uanset fremstillingsland, vover jeg den påstand, at Xavians 360 kabinettet er i "uhørt" høj kvalitet i.fht. prisen på højttaleren, og enhedernes kvalitet er der vist ingen diskution om. Gamut's L serie kan lære noget her...Specielt noget vedr. produkt-prissætning, hvilket også afspejles i div. tilbud.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 29 September 2007 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Mik112 skrev:

@Neeper.

Ja,-  de kære markedsmekanismer....Et bud kunne være: 50% her, 30% der, og anslået 20% til dækning af udviklingsomkostninger, enheder, bearbejdning, filterkomponenter og kabinetter ved en 50 stk. serie.....Bare et bud herfra. Synes det er fint med innovation osv., men når højttalerenheder, filter, kabinet m.m til anslået ca. 20K kr. havner i udsalgspriser over 100K er selv jeg stået af.

Har du aldrig lyttet til Xavian 360, eks.v. kørt en A/B test mod dit eget 120K produkt? 

Uanset fremstillingsland, vover jeg den påstand, at Xavians 360 kabinettet er i "uhørt" høj kvalitet i.fht. prisen på højttaleren, og enhedernes kvalitet er der vist ingen diskution om. Gamut's L serie kan lære noget her...Specielt noget vedr. produkt-prissætning, hvilket også afspejles i div. tilbud.

Neepers ht. finish er i en super kvalitet, sjældent set bedre - modsat GamuTs kineser kabinetter, det er den rene elendighed i forhold til.

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 September 2007 kl. 06:38 | IP-adresse registreret  

det er faktisk skægt at der altid har været hetz mod gamut og  densen i dette forum...
Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 September 2007 kl. 06:44 | IP-adresse registreret  

dårlige kabinetter kan man evt nævne  dali og dantax
Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 September 2007 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Novisad skrev:
dårlige kabinetter kan man evt nævne  dali og dantax

Det er jeg ikke enig i... Slet ikke sammenligningen de 2 mærker imellem. Mine højttaleres kabinetter fejler bestemt ingenting, og det gør de dyrere euphonia heller ikke...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 September 2007 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Mine L3 fejler intet, men der er jo også mindre at koncentrerer sig om. Lyden kan man bestemt ikke komme udenom. Men tilbage til emnet.

Hvor i jylland kan man komme forbi og høre dine højtalere neeper?

Til top Vis DPetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DPetersen

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 September 2007 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Forresten Mr. Batman40år.

Hvis du vil eksperimentere lidt med højtalerkabler så syntes jeg du skulle prøve siltech's højtalerkabel LS88 serien. Jeg tror det vil falde i din smag med det fine grej du har.

Jeg kunne kun forestille mig at det vil give dig et seriøst bedre lydbillede i forhold til dine silversonic q10. Det gjorde det i hvert fald ved mig.

Til top Vis DPetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DPetersen

Henrik.E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2006
Sendt: 29 September 2007 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

hej ville bare lige sige tak for alt den gode omtale og til neeper flot test tillykke
Til top Vis Henrik.E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik.E

Henrik.E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2006
Sendt: 29 September 2007 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Nå du har også en bærbar basfælde (hunden), hvordan lyder anlæge med og unden hund

Eller et spænde anlæge, men ikke se meget til i DK

det lyder rigtig godt også med hunden har flytte det ned i den anden ende af stuen så nu ligger hunden ikke så meget der mere
Til top Vis Henrik.E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik.E

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 29 September 2007 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

He, he Densen og GamuT blive nok lavet i Østen, som dali og dantax vel også bliver, og så soldt som High-End pris her til landes, og så er det
ikke tale om Haze med disse mærker, men kun rent humor

Og man driller kun dem man kan lide

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 29 September 2007 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Kunne være interessant med nogle klare facts og målinger osv omkring disse højttalere, istedet for en skrevet anmeldelse.

Det er jo som bekendt ikke altid de kan bruges til noget, man har jo set "blade" der mener alt det de tester, er godt

Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 29 September 2007 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Nu bliver højtale spille på første klasse´s udstyre, så det ville altid lyd god, men at prøve med div. signale og højtaler kable, kunne værre at det
kunne giver mere endnu

kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006
Lokalitet: København
Sendt: 29 September 2007 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Det er så første gang man har hørt om, at lakeringen medfører fejl og sjusk i fineringsarbejdet, som eksempelvis synlige samlinger af to stykker finer midt på en flade.

At det kan blive en træls oplevelse for kunden, fortæller så noget om GamuTs kvalitetskontrol. I en del andre virksomheder, der modtager halvfabrikata, har man en indgangskontrol, der sorterer fejlproduktioner fra, istedet for at forsøge at sælge dem videre til kunderne som førstesorterings topklasseprodukter.

Iøvrigt er det da en fornøjelse at se, at man har format til at lykønske Neeper, en debuterende konkurrent og tidligere medarbejder i GamuT, som i parentes bemærket, ikke har sagt noget grimt om GamuT, tværtimod, med en flot anmeldelse...

Mvh.

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 29 September 2007 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

kongruens skrev:

Det er så første gang man har hørt om, at lakeringen medfører fejl og sjusk i fineringsarbejdet, som eksempelvis synlige samlinger af to stykker finer midt på en flade.

At det kan blive en træls oplevelse for kunden, fortæller så noget om GamuTs kvalitetskontrol. I en del andre virksomheder, der modtager halvfabrikata, har man en indgangskontrol, der sorterer fejlproduktioner fra, istedet for at forsøge at sælge dem videre til kunderne som førstesorterings topklasseprodukter.

Iøvrigt er det da en fornøjelse at se, at man har format til at lykønske Neeper, en debuterende konkurrent og tidligere medarbejder i GamuT, som i parentes bemærket, ikke har sagt noget grimt om GamuT, tværtimod, med en flot anmeldelse...

Mvh.

Ja, men er det 30-40.000,- mere værd ? der er vel op til den enkelte ?

Jeg ville godt kunne undvære "det sidste" for at spare en bunke penge..... og få samme lyd

Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum