| Forfatter |
|
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
| Sendt: 26 September 2007 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad prisleje ligger Neeper højttaleren i?
__________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 26 September 2007 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er Hegel 4 serien ikke reelt overkill på den højttaler?
Har lyttet til H4 bamsen flere gange -, en fin amp., men den H4 må da poppe/presse de små - fine 5" SC enheder Neeper bruger, - langt langt ud i ydre CyberSpace, hvis bare en anelse af reel bas ønskes over længere tid
Anyway, flot design fra Bent Holter og "Neeper".
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 27 September 2007 kl. 01:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mik112
300 Watt RMS ved 8 ohm passer fint, hvis forstærkeren har en god dæmpnings faktor... Der skal faktisk helst nogen watt til, selvom Audio Note GakuON's 50 Watt (US$ 250.000) skulle have trukket dem fint på netop afholdte IHEAC i Jakarta. Hvad prisen bliver i Danmark ved jeg ikke, da jeg ikke har besluttet hvordan de skal sælges herhjemme. Men med distribution i over 20 lande, så bliver prisen nødt til at ligge op ad export markederne.
Mvh Kim Indæg rettet af Administrator!
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2007 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
|
Hej Mik112
300 Watt RMS ved 8 ohm passer fint, hvis forstærkeren har en god dæmpnings faktor... Der skal faktisk helst nogen watt til, selvom Audio Note GakuON's 50 Watt (US$ 250.000) skulle have trukket dem fint på netop afholdte IHEAC i Jakarta. Hvad prisen bliver i Danmark ved jeg ikke, da jeg ikke har besluttet hvordan de skal sælges herhjemme. Men med distribution i over 20 lande, så bliver prisen nødt til at ligge op ad export markederne.
Mvh Kim
|
|
|
Kan se at produktet er prissat til 20000 USD. En pris der nok gør det hjemlige salg ret begrænset, set i lyset af hvad der ellers fåes for den pris (2 sæt Xavian 360).
Indæg rettet af Administrator!
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 28 September 2007 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
Neeper skrev:
|
Hej Mik112
Mvh Kim
|
|
|
Kan se at produktet er prissat til 20000 USD. En pris der nok gør det hjemlige salg ret begrænset, set i lyset af hvad der ellers fåes for den pris (2 sæt Xavian 360).
|
|
|
Tak! :)
Er de så det værd..? Well, det skal jeg jo ikke udtale mig om, men vil lade fremtidige tests om det. Mvh Kim Indæg rettet af Administrator!
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 28 September 2007 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2007 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Neeper.
Ja,- de kære markedsmekanismer....Et bud kunne være: 50% her, 30% der, og anslået 20% til dækning af udviklingsomkostninger, enheder, bearbejdning, filterkomponenter og kabinetter ved en 50 stk. serie.....Bare et bud herfra. Synes det er fint med innovation osv., men når højttalerenheder, filter, kabinet m.m til anslået ca. 20K kr. havner i udsalgspriser over 100K er selv jeg stået af.
Har du aldrig lyttet til Xavian 360, eks.v. kørt en A/B test mod dit eget 120K produkt?
Uanset fremstillingsland, vover jeg den påstand, at Xavians 360 kabinettet er i "uhørt" høj kvalitet i.fht. prisen på højttaleren, og enhedernes kvalitet er der vist ingen diskution om. Gamut's L serie kan lære noget her...Specielt noget vedr. produkt-prissætning, hvilket også afspejles i div. tilbud.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 29 September 2007 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
@Neeper.
Ja,- de kære markedsmekanismer....Et bud kunne være: 50% her, 30% der, og anslået 20% til dækning af udviklingsomkostninger, enheder, bearbejdning, filterkomponenter og kabinetter ved en 50 stk. serie.....Bare et bud herfra. Synes det er fint med innovation osv., men når højttalerenheder, filter, kabinet m.m til anslået ca. 20K kr. havner i udsalgspriser over 100K er selv jeg stået af.
Har du aldrig lyttet til Xavian 360, eks.v. kørt en A/B test mod dit eget 120K produkt?
Uanset fremstillingsland, vover jeg den påstand, at Xavians 360 kabinettet er i "uhørt" høj kvalitet i.fht. prisen på højttaleren, og enhedernes kvalitet er der vist ingen diskution om. Gamut's L serie kan lære noget her...Specielt noget vedr. produkt-prissætning, hvilket også afspejles i div. tilbud.
|
|
|
Neepers ht. finish er i en super kvalitet, sjældent set bedre - modsat GamuTs kineser kabinetter, det er den rene elendighed i forhold til.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 29 September 2007 kl. 06:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er faktisk skægt at der altid har været hetz mod gamut og densen i dette forum...
|
| Til top |
|
| |
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 29 September 2007 kl. 06:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
dårlige kabinetter kan man evt nævne dali og dantax
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 29 September 2007 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad skrev:
| dårlige kabinetter kan man evt nævne dali og dantax |
|
|
Det er jeg ikke enig i... Slet ikke sammenligningen de 2 mærker imellem. Mine højttaleres kabinetter fejler bestemt ingenting, og det gør de dyrere euphonia heller ikke...
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 29 September 2007 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine L3 fejler intet, men der er jo også mindre at koncentrerer sig om . Lyden kan man bestemt ikke komme udenom. Men tilbage til emnet.
Hvor i jylland kan man komme forbi og høre dine højtalere neeper?
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 29 September 2007 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forresten Mr. Batman40år.
Hvis du vil eksperimentere lidt med højtalerkabler så syntes jeg du skulle prøve siltech's højtalerkabel LS88 serien. Jeg tror det vil falde i din smag med det fine grej du har.
Jeg kunne kun forestille mig at det vil give dig et seriøst bedre lydbillede i forhold til dine silversonic q10. Det gjorde det i hvert fald ved mig.
|
| Til top |
|
| |
Henrik.E Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 29 September 2007 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej ville bare lige sige tak for alt den gode omtale og til neeper flot test tillykke
|
| Til top |
|
| |
Henrik.E Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 29 September 2007 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 29 September 2007 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 29 September 2007 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne være interessant med nogle klare facts og målinger osv omkring disse højttalere, istedet for en skrevet anmeldelse.
Det er jo som bekendt ikke altid de kan bruges til noget, man har jo set "blade" der mener alt det de tester, er godt 
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 29 September 2007 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu bliver højtale spille på første klasse´s udstyre, så det ville altid lyd god, men at prøve med div. signale og højtaler kable, kunne værre at det
kunne giver mere endnu
|
| Til top |
|
| |
kongruens Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 29 September 2007 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er så første gang man har hørt om, at lakeringen medfører fejl og sjusk i fineringsarbejdet, som eksempelvis synlige samlinger af to stykker finer midt på en flade.
At det kan blive en træls oplevelse for kunden, fortæller så noget om GamuTs kvalitetskontrol. I en del andre virksomheder, der modtager halvfabrikata, har man en indgangskontrol, der sorterer fejlproduktioner fra, istedet for at forsøge at sælge dem videre til kunderne som førstesorterings topklasseprodukter.
Iøvrigt er det da en fornøjelse at se, at man har format til at lykønske Neeper, en debuterende konkurrent og tidligere medarbejder i GamuT, som i parentes bemærket, ikke har sagt noget grimt om GamuT, tværtimod, med en flot anmeldelse...
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 29 September 2007 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
kongruens skrev:
|
Det er så første gang man har hørt om, at lakeringen medfører fejl og sjusk i fineringsarbejdet, som eksempelvis synlige samlinger af to stykker finer midt på en flade.
At det kan blive en træls oplevelse for kunden, fortæller så noget om GamuTs kvalitetskontrol. I en del andre virksomheder, der modtager halvfabrikata, har man en indgangskontrol, der sorterer fejlproduktioner fra, istedet for at forsøge at sælge dem videre til kunderne som førstesorterings topklasseprodukter.
Iøvrigt er det da en fornøjelse at se, at man har format til at lykønske Neeper, en debuterende konkurrent og tidligere medarbejder i GamuT, som i parentes bemærket, ikke har sagt noget grimt om GamuT, tværtimod, med en flot anmeldelse...
Mvh.
|
|
|
Ja, men er det 30-40.000,- mere værd ? der er vel op til den enkelte ?
Jeg ville godt kunne undvære "det sidste" for at spare en bunke penge..... og få samme lyd 
Indæg rettet af Administrator!
|
| Til top |
|
| |