| Forfatter |
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 03 Juni 2007 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mellemhjulet skrev:
krenzler skrev:
Mellemhjulet kan sikkert sige noget fornuftigt om det. Han har jo en Behringer i sit setup.
|
|
|
Fornuftigt??? Tja, man skal læse brugsanvisningen et par gange, sørge for at bruge dimsens dynamikområde, have noget at måle frekvensgang med, og så arbejde ud fra det indtil man har en lyd man kan lide på den testplade man har lyttet til i 3 uger i træk
Her er et test af forløberen der kommer rundt om det meste: http://www.enjoythemusic.com/magazine/equipment/0101/behring er8024.htm
En af de nyttige features er at der er 60 hukommelser så man kan gemme det man er kommet frem til.
Pt. kører signalet ubehandlet igennem, men i den gamle stue var der arbejdet en del med den. Det kræver en del tid af finde ud af at bruge den korrekt. Der kan Tandberg hurtigere være med, med et par vrid på loudness, bas og diskant. (Man KAN iøvrigt godt få lyden gennem equalizeren til at lyde som Tandberg med loudness osv. Man napper bare en frekvenskurve fra sin Tandberg med den loudness, bas og diskant position man normalt synes lyder godt, og kopiere den ind på equalizeren.)
|
|
|
Det er godt at vide, at der er et godt alternativ til preamps med tonekontroller  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
amorte Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Japer skrev:
|
Så lige der er en forforstærker til salg hos verner
Mcintosh med tonekontroller. Jamen det er jo alt for fedt ligesom 6900 har
|
|
|
Ja, er det ikke sørgeligt. Skal det være lidt "sjovt" (dyrt og lækkert at se/høre på), så er der: Accuphase og Macintosh...
|
|
|
Jeg har den nye udgave af Accuphase C-2400 i ordrebogen hos forhandler, og den har da tonekontroller, men jeg har aldrig manglet de kontroller og forventer heller ikke, at jeg vil komme til at bruge dem i mit setup. Men ellers vil jeg ikke tøve med at anbefale C-2400 til dig 
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
amorte skrev:
rockforlife skrev:
Japer skrev:
|
Så lige der er en forforstærker til salg hos verner
Mcintosh med tonekontroller. Jamen det er jo alt for fedt ligesom 6900 har
|
|
|
Ja, er det ikke sørgeligt. Skal det være lidt "sjovt" (dyrt og lækkert at se/høre på), så er der: Accuphase og Macintosh...
|
|
|
Jeg har den nye udgave af Accuphase C-2400 i ordrebogen hos forhandler, og den har da tonekontroller, men jeg har aldrig manglet de kontroller og forventer heller ikke, at jeg vil komme til at bruge dem i mit setup. Men ellers vil jeg ikke tøve med at anbefale C-2400 til dig 
|
|
|
Havde jeg bare råd, så havde jeg fluks bestilt en Accuphase pre. Det design, vil altid stå mit hifihjerte nært  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Ahania Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 632
|
| Sendt: 06 Juni 2007 kl. 07:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man har brug for en Equalizer i sit system, vil jeg klart anbefale noget der lyder bedre end Behringer. Efter min mening kan Behringer kun bruges til skole disco og lin. Mit bud på en god equalizer, hvor lyd og pris er rimlig, vil være BSS Audio FCS960.  Eller BSS Audio Opal FCS966  Disse equalizere er klart noget af det bedste der fåes inden for prisklassen. BSS maskinerne kan købes hos MIA.Hvis man syntes det er for dyrt, i forhold til ens setup, og man hellere vil prøve noget Behringer, har jeg en stak Behringer Ultra-Curve DSP8000 som i gerne må låne eller købe.
__________________ 70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 06 Juni 2007 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke lidt omstændigt hvis man lige vil give lidt ekstra bass eller tage lidt af toppen i et enkelt nummer her og der
__________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 06 Juni 2007 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 06 Juni 2007 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser simpelt og godt ud Kjeldsen Parametric-Equalizer
__________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 06 Juni 2007 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende gutter  Keep up the good work!!
|
| Til top |
|
| |
Bikerman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 135
|
| Sendt: 07 Juni 2007 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan købe min hk825, der er masser af tone kontrol på
|
| Til top |
|
| |
Tusindfryd Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 21 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 102
|
| Sendt: 08 Juni 2007 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man har vel brug for tonekontrol fordi rummet æder her og der, men ofte deler baskontrollen ved 120herts hvilket er hen i vejret da det typisk er imellem 30-70herts som mangler på grund af rummet.
Jeg har kun ændret ved dybbassen da det giver "det ekstra som mangler".  __________________ Hvis man med åbne øre ikke kan se mig, kan man jo ikke se hvad jeg høre
|
| Til top |
|
| |
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
| Sendt: 08 Juni 2007 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tonekontroller er for kvinder, børn og halve mænd!!
|
| Til top |
|
| |
Tusindfryd Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 21 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 102
|
| Sendt: 08 Juni 2007 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ha ha ha....Ja jeg har købt nye forstærkere og pillet tonekontrollen af...så nu har jeg...2 effekt-bamser.  Min computer er et vidunder, ikke destro mindre mine damer og herre... __________________ Hvis man med åbne øre ikke kan se mig, kan man jo ikke se hvad jeg høre
|
| Til top |
|
| |
bøje Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 08 Juni 2007 kl. 01:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er du sikkert også en af dem der synger med til musikken, fordi du synes det lyder bedre
|
| Til top |
|
| |