Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 10:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: HiFi-magi under LoFi brand (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 32
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dikki
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 11 Juni 2007 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Da_Saint jeg kan sagtens følge dig, men nu hørte jeg den spille på det sæt B&W jeg skal have og det lød sku godt. Jeg skal selvfølgelig nok skrive noget mere om mine erfaringer når jeg har prøvet lidt mere. Hvis de skuffer når det hele har været på prøve i et par måneder er det ikke verdens undergang til den pris. Men hvis jeg bliver helt tilfreds kan jeg jo bare være glad? 
Til top Vis dikki's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dikki

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 11 Juni 2007 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

jeg tror ikke jeg har forstået det i skriver med 3 forstærkere. Er det sådan at den kan bruge 3 forstærkermoduler til hver udgang i stereo? Så får den alligevel en del power ud? Men forringer det ikke kvaliteten noget, lidt hen i retning af brokobling?

En helt anden ting er, jeg tror ikke den kan tæve ret mange af b&w's højttalere, ikke i den dyre ende i hvert fald, mener jeg engang så et sæt 801'ere sat op med classé omega'er på. Den spillede dem bare godt op.

dikki
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2007 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Brasch ja det er korrekt. 6 forstærkermoduler bliver brugt i stereo.

FrederikSchack
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 11 Juni 2007 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Brasch

Det er 3 100% synkroniserede forstærkere der altså laver samme puls længder på samme tidspunkt. 2 af dem styrer bassen og 1 styrer diskanten.

Men jeg skulle hilse og sige fra mange af mine venner at XR55 er frygtindgydende i surround, hvor den kun bruger en forstærker pr. højttaler.

Den har så meget styr på enhederne at det er skræmmende. Jeg har vel og mærket haft NAD S300 og det er det jeg testede den op imod, før jeg solgte min S300.

FrederikSchack
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005
Sendt: 11 Juni 2007 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Seperationen af de enkelte instrumenter er så utroligt klar, ikke noget med at mudre instrumenterne sammen, hvilket er en fordel i noget musik og måske en ulempe med samplet popmusik (de enkelte samples afslører sig simpelthen i "helheden").

I øvrigt dikki skal du huske at justere balancen for bi-wiringen (H/L frekvens), når du kører bi-wiring, sådan at det lyder bedst på dine højttalere

Dr. W
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 Juni 2007 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Så landede der en SA-XR58. Var heldig at finde en "ny brugt" - tror faktisk ikke den har været brugt, så 1500,- dask var vel ok

Jeg har ikke været helt tilfreds med stereolyden (surround er super) fra min RX-V1400, så der blev indkøbt en brugt SONY CDP-X505ES CD maskine. Det gav et gevaldigt lyft i gengivelsen i forhold til min DVD-optager. Jeg bruger DAC'en i Sony cd'en, som er mange gange bedre end den der sidder i Yamahaen.  Så fik jeg "desværre" læst denne tråd og det lød jo næsten for godt til at være sandt at sådan en blikæske skulle kunne spille musik! MEN DET KAN DEN! Har haft den tændt et par timer og lyttet ca. en time......og jeg er imponeret!!! Den spiller faktisk meget lig min Yamaha, men har simpelthen så meget mere styr på højttalerne at jeg faktisk ikke helt ved om det nu osse kan være rigtigt Har fået lyttet de numre jeg plejer at bruge som reference og alt er bare så meget mere detaljeret og der er kommet detaljer ud af højttalerne som jeg ikke har hørt før! Og så er det vel og mærke min dvd der er drev (havde ikke lige noget optisk "kabel" til sonyen)

Tror lige jeg skal synke det her nogle timer inden jeg skriver mere....det kan jo være at begejstringen lægger sig ......hvis den ikke gør er der snart en RX-V1400 på vej ud.....Nå ja, jeg skal jo også lige prøve hvordan den lyder i surround.

Hvis jeg skal sige noget negativt, må det være betjeningen - hvorfor kan man ikke aktivere menuen via fjernbetjeningen, som forøvrigt er noget af det ringeste jeg længe har set Godt man har en multi remote-fætter. Og så mangler den helt klart nogle features. Men hvis lyden bare er go' så går det jo nok....

Nå, nu skal der altså lyttes viddere

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 11 Juni 2007 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

FrederikSchack skrev:

Brasch

Det er 3 100% synkroniserede forstærkere der altså laver samme puls længder på samme tidspunkt. 2 af dem styrer bassen og 1 styrer diskanten.

Men jeg skulle hilse og sige fra mange af mine venner at XR55 er frygtindgydende i surround, hvor den kun bruger en forstærker pr. højttaler.

Den har så meget styr på enhederne at det er skræmmende. Jeg har vel og mærket haft NAD S300 og det er det jeg testede den op imod, før jeg solgte min S300.

Frygtindgydende og frygtindgydende, det er godt nok noget af nogle superlativer du bruger.
Kan godt være den er god, men det begynder altså at nærme sig fanatisme .
Hvis den er så fantastisk, så link lige til en test som viser det .

Jeg ønsker dig stadigvæk tillykke med dit valg, men spis nu lige brød til .

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2007 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Nå så kan jeg da selv finde en test :

http://www.av-magazin.de/Testergebnis_Panasonic_SA-XR55.240. 0.html

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 Juni 2007 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
Nå så kan jeg da selv finde en test :

http://www.av-magazin.de/Testergebnis_Panasonic_SA-XR55.240. 0.html

Prøv også at kigge tilbage side 3, dre har jeg linket til en sammenlignende test.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Sendt: 11 Juni 2007 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
FrederikSchack skrev:

Brasch

Frygtindgydende og frygtindgydende, det er godt nok noget af nogle superlativer du bruger.

Hans J: sjovt at du beskriver mandens entusiasme som fanatisme, når du selv har skrevet masser af rosende indlæg om din Onkyo 674. Hver gang folk spørger om råd til køb af en SR, anbefaler du din Onkyo, som om den er verdens 8. vidunder. Det er der jo ikke noget galt i, men husk at kigge indad før du kritiserer andre...

Jeg er hverken tilhænger af dit eller dat, men synes bare at folk skal være objektive.

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2007 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Da_Saint skrev:
Hans J skrev:
FrederikSchack skrev:

Brasch

Hans J: sjovt at du beskriver mandens entusiasme som fanatisme, når du selv har skrevet masser af rosende indlæg om din Onkyo 674. Hver gang folk spørger om råd til køb af en SR, anbefaler du din Onkyo, som om den er verdens 8. vidunder. Det er der jo ikke noget galt i, men husk at kigge indad før du kritiserer andre...

Jeg er hverken tilhænger af dit eller dat, men synes bare at folk skal være objektive.

Ja, jeg er glad for min Onkyo, men frygtindgydende er den sgu ikke .

Jeg bad bare om et link som kunne underbygge hans entusiasme (så har jeg ikke kaldt det fanatisme), og det fandt jeg så selv, så jeg synes ikke jeg prøer at nedgøre hans produkt. Men whatever så underbygger den test mange af hans betragtninger (han har sikkert læst testen inden han skrev ).

Mener nu også jeg har givet ham credit for det køb han har gjort.

Selvfølgelig anbefaler jeg den Onkyo jeg har købt. Jeg er jo ovenud begejstret for den. Det er lidt svært for mig at anbefale f. eks. denne her Panasonic, da jeg ikke har hørt den. Men jeg tror da også folk undersøger markedet inden de køber.

Onkyo 674 er IKKE verdens 8. vidunder, den er ganske enkelt verdens eneste rigtige vidunder (indtil jeg skifter den ud) .

dikki
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2007 kl. 06:58 | IP-adresse registreret  

Skulle meget gerne få et sæt B&W DM683 + bi-wire kabel + bananstik og et toslink til at forbinde afspiller med reciever idag. Nu får vi at se ;)

Dr. W
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2007 kl. 08:29 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

Stor sammenlignende test af Klasse D forstærkere som integrerede forstærkere. En test af Klasse D som effektforstærker synes på vej.

http://www.stereomojo.com/SHOOTOUT2007INTEGRATEDS.htm

Panasonic'en vinder ikke (den taber)

Så vidt jeg kan læse, har de brugt det samme setup ved test af forstærkerne og det er jo også det eneste rigtige når der skal laves en A-B test

"The same speaker cables and interconnects were used every time"

MEN det dur bare ikke når Panasonics styrke er at den skal fodres med et digitalt signal!

Publisher’s note – The Panasonic is a full Home Theater Receiver with gobs of video and DSP involved- and a tuner.

It also is capable of full digital input. In addition, the Panasonic has seven channels of amplification.

Det lader heller ikke til at de har udnyttet dual-amp funktionen

Umiddelbart virker det som om de ikke rigtig har fattet hvad der egentlig foregår inde i plastikæsken?! 

For mit vedkommende gør det dog ingen forskel hvor mange test den taber. Den ER en klar vinder i min stue - i stereo altså. Har slet ikke nået at få prøvet surround delen endnu.

dikki
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2007 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

Dr. W , jeg har os hele tiden forstået det som om den analoge del af den er ret elendig. Bla. derfor jeg vil starte med at benytte playstation 3 med optisk kabel som afspiller. Desuden vil jeg bruge bi-wire (bi-ampe) i stereo.

Dr. W
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2007 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

dikki skrev:
Dr. W , jeg har os hele tiden forstået det som om den analoge del af den er ret elendig. Bla. derfor jeg vil starte med at benytte playstation 3 med optisk kabel som afspiller. Desuden vil jeg bruge bi-wire (bi-ampe) i stereo.

Ja, de har forståeligt nok (prisen) ikke lagt den store energi i AD-converteren, når den nu er så god rent digitalt.

Og det skal selvf. udnyttes at den kan bi-ampe........jeg venter også bare på at min lokale hifipusher åbner så der kan blive trukket et ekstra højttalerkabel

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 12 Juni 2007 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

Dr. W. Det har du nok ret i (ang digital input vs analog).

Læs fra og med Reply #184

http://www.audiocircle.com/circles/index.php?topic=35865.180

En tråd der er oprettet af test teamet (eller en af dem)

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

dikki
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2007 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Måske kunne den have fået bedre score hvis den var blevet brugt som den var meningen.. Hvem ved 

Boogieman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2006
Sendt: 12 Juni 2007 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Bare lige et lille spørgsmål....

Er begejstringen lige så stor når man bruger de anolog indgang på SR-55 som når i bruger de digital indgange?

Tror ikke der er nogen der har rundet emnet... Men det kunne være spændende at høre om der er forskel. På min setup, der er nogle CD'er/DVD'er som jeg synes lyder bedre når jeg bruger anolog forbindelserne, altså anolog udgange fra CD og 7.1 anolog udgange fra DVD. På nogle af mine plader lyder anolog bedre.... Hvad er jeres erfaring?

Ved godt at det er måske spild af tid at køre anolog igennem en digital forstærker, men vil bare høre om der er forskel mellem de to.

Venhils GV

Til top Vis Boogieman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boogieman

dikki
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2007 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Skal kunne svare dig på det senere idag hvis mine ting kommer som planlagt.

EDIT: Og har så lige fået af vide at mine ting står derhjemme og venter

Boogieman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2006
Sendt: 12 Juni 2007 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Det vil jeg glæde mig til,

Go' fornøjelse med testen  jeg kigger ind i aften...

Til top Vis Boogieman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boogieman

<< Forrige Side af 32 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes