Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 00:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: HiFi-magi under LoFi brand (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 32
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ravnk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Er ny her på dette forum og håber på lidt hjælp fra jer eksperter.

Jeg faldt, som så mange andre, for tilbudet fra FONA på kef´s 2005.2 højttalere og mangler så en receiver.

Panasonic SA XR55 lyder som et rigtigt godt bud men har nu set at Panasonic SA XR58 har lidt flere faciliteter, b.la. auto setup med mikrofon mm. for en beskeden merpris.

Kort og godt, har 58´eren de samme TI kredsløb som 55´eren ( kan ikke lige huske hvad de kaldes) og kan man regne med at at lydkvaliteten er på højde med Panasonic SA XR55.

Til top Vis ravnk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ravnk

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Sendt: 05 Juli 2007 kl. 00:55 | IP-adresse registreret  

ravnk skrev:

Hejsa

Er ny her på dette forum og håber på lidt hjælp fra jer eksperter.

Jeg faldt, som så mange andre, for tilbudet fra FONA på kef´s 2005.2 højttalere og mangler så en receiver.

Panasonic SA XR55 lyder som et rigtigt godt bud men har nu set at Panasonic SA XR58 har lidt flere faciliteter, b.la. auto setup med mikrofon mm. for en beskeden merpris.

Kort og godt, har 58´eren de samme TI kredsløb som 55´eren ( kan ikke lige huske hvad de kaldes) og kan man regne med at at lydkvaliteten er på højde med Panasonic SA XR55.

nu er jeg lige ham med (pege)fingeren. du kan jo læse tråden fra start! Så vil du finde ud af at det grundlæggende er den samme receiver. I hvert fald hvis vi skal stole på de forskellige debattører. xr58 har dog nogle ekstra features; mulighed for at biampe mens der køres 5.1 setup, autokalibrering af lyd i indstilling af surroundhøjttalere og HDMI stik. sikkert også et par andre småting. Og så er den jo dyrere.
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

Rulle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 05 Juli 2007 kl. 00:59 | IP-adresse registreret  

Min valg er også på XR58'eren, og efter hva jeg har fundet ud af er den lige så god, grunden til jeg vælger den er også den har HDMI switching.

dikki
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 Juli 2007 kl. 07:00 | IP-adresse registreret  

Rulle den har IKKE hdmi switch.. Hvorfor læser i aldrig hvad der står? Den har HDMI GENNEMGANG. 1 ud og 1 ind. Du skal have xr59 for switch, 1 ud og 2 ind.
Til top Vis dikki's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dikki

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 05 Juli 2007 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

dikki skrev:
Rulle den har IKKE hdmi switch.. Hvorfor læser i aldrig hvad der står? Den har HDMI GENNEMGANG. 1 ud og 1 ind. Du skal have xr59 for switch, 1 ud og 2 ind.

Så er spørgsmålet hvad der er vigtigt for dig, hvis bi-amp osv er vigtig ja så er det jo nok Panasonic du skal kigge efter, hvis det er features er der jo så f. eks. Onkyo.

Hvis HDMI-switching og auto lydudmåling er vigtig for dig så kig lige på Onkyo TX-SR505, den koster ca. det samme som xr55.

Her et par nøgle punkter fra test:

+ Für die Preisklasse exzellente Pegelfestigkeit
+ Dynamischer, klarer und nachdrücklicher Mehrkanal-Klang
+ Dolby PLIIx Music mit sehr gelungener Abstimmung
+ Hervorragendes automatisches Einmesssystem
+ Maßstäbe setzender Stereoklang
+ Sehr gute Verarbeitung
+ Einfache Bedienung
+ Sehr günstiger Kaufpreis

Uanset dit valg, så må du have god fornøjelse med dit nye udstyr

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

Rulle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2007 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

Jeg læser som også hvad der står....

"SA-XR58 er udrustet med to HDMI indgange og én udgang. Det giver dig mulighed for at sende den digitale audio- og videoinformation videre til både højttalerne og en fladskærm eller projektor. VIERA Link synkroniserer udstyret og lader dig kontrollere hele dit Home Cinema system med kun én fjernbetjening. "

http://www.crtv.dk/panasonic/sa-xr58/showprodukter/701

http://www.panasonic.dk/servlet/PB/menu/1246737_l14/index.ht ml

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2007 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

Rulle skrev:

Jeg læser som også hvad der står....

"SA-XR58 er udrustet med to HDMI indgange og én udgang. Det giver dig mulighed for at sende den digitale audio- og videoinformation videre til både højttalerne og en fladskærm eller projektor. VIERA Link synkroniserer udstyret og lader dig kontrollere hele dit Home Cinema system med kun én fjernbetjening. "

http://www.crtv.dk/panasonic/sa-xr58/showprodukter/701

http://www.panasonic.dk/servlet/PB/menu/1246737_l14/index.ht ml

Tja, jeg håber de har bedre kontrol med deres produktion end med deres hjemmeside

Den har 1 indgang og 1 udgang

"HDMI Inputs/Outputs 1-in, 1-out(HDAVI Control) " taget fra productsheet-pdf fra samme side hvor de skriver 2 ind/1ud.

Dette er kontrolleret op mod den tyske Panasonicside.

Lige en ting mere, hvis stereo er vigtig er den tilsyneladende ikke så revolutionerende, ihvertfald ikke ifølge den test FredieSchack linker til på side 1. http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/outputpdf.php?file=H CC/123/064_HCC_123.pdf

Rulle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2007 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Ja så er det sku da man først bliver forvirret... Hvad siger nogle af jer her i tråden der havde en XR58? Nogle der evt. er faldet over et billede af bagsiden på den?

EDIT: fandt selv et, iførge filnavn er det godt nok en XR58EG ved ikke om det har noget at sige. Men kan godt se der kun er 2 HDMI stik.

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2007 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Rulle skrev:

Ja så er det sku da man først bliver forvirret... Hvad siger nogle af jer her i tråden der havde en XR58? Nogle der evt. er faldet over et billede af bagsiden på den?

EDIT: fandt selv et, iførge filnavn er det godt nok en XR58EG ved ikke om det har noget at sige. Men kan godt se der kun er 2 HDMI stik.

Det tror jeg ikke det har, som sagt kan du se oplysningerne 1 ind 1 ud på productsheet på den danske hjemmeside.

Rulle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2007 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

Nej tvivler også på det... FLOT panasonic

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2007 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Rulle skrev:
Nej tvivler også på det... FLOT panasonic

Hehe, hold dig til Onkyo, med mindre du går op i biamp, triamp og hvad det nu hedder, 505´eren er noget billigere end 58´eren og har flere features, dog ikke ovennævnte biamp osv..

Rulle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2007 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Ja kunne godt være.. hele ideen med den var bare at få en rimelig godt ydende receiver med HDMI switching, som samtidig ikke fyldte særlig meget. Endnu et plus var jeg kunne nøjes med en fjernbetjening (VieraLink)

dikki
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2007 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Så tag dog en xr59 ! Den er altså bedre i stereo end den onkyo, hvertfald kraftmæssigt og den understøtter alt det du efterspørger :)

http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/766863_- sa-xr-59-panasonic.html

Den fåes for under 3500..

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2007 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Rulle skrev:
Ja kunne godt være.. hele ideen med den var bare at få en rimelig godt ydende receiver med HDMI switching, som samtidig ikke fyldte særlig meget. Endnu et plus var jeg kunne nøjes med en fjernbetjening (VieraLink)

Jeg bruger min Onkyo sammen med mit Panasonic TV, jeg har så kodet Onkyo remoten til at styre TV´et, dvs, de basale skifte kanal og lyd op/ned.

Ydelsesmæssigt har jeg kun læst godt om Onkyo, og jeg er vild med min 674E, det eneste er den bliver møgvarm når man skruer op, så jeg skal have ommøbleret mit setup, vil ikke have den stående inde i min stereobænk.

Den spiller rigtig godt sammen med mine KEF´er.

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2007 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

dikki skrev:
Så tag dog en xr59 ! Den er altså bedre i stereo end den onkyo, hvertfald kraftmæssigt og den understøtter alt det du efterspørger :)

http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/766863_- sa-xr-59-panasonic.html

Den fåes for under 3500..

Ja, så skråsikkert kan jeg ikke udtale mig om hvem der er bedst til stereo, jeg har ikke testet dem mod hinanden, og at bruge en paramter som kraftmæssigt til at afgøre hvem der er bedst tsk tsk tsk.

Onkyo 505 koster så fra 2.40,- så.........

fremhæver endnu engang fra tysk test :

+ Maßstäbe setzender Stereoklang

dikki
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2007 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Hans J, det skulle slet heller ikke forståes sådan. Men hvis man lige præcis lægger vægt på triple-amp osv. er Panasonic at foretrække. Dog synes jeg bare han skal tage den han helst vil ha :)

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2007 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Synes også jeg har gjort det klart, hvis man har behov for at kunne biampe osv, så er Panasonic nok et godt valg .

Men OS som har købt en rigtig Surround Reciever har ikke behov for dette, Onkyo kan fint kontrollere højttalerne uden alt det fikumdik

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 05 Juli 2007 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
dikki skrev:

Så er spørgsmålet hvad der er vigtigt for dig, hvis bi-amp osv er vigtig ja så er det jo nok Panasonic du skal kigge efter, hvis det er features er der jo så f. eks. Onkyo.

hvis det primært er meget fancy features man leder efter, så er denon svær at komme uden om. Jeg ved dog ikke helt præcist hvor mange de mindre modeller har. En ting jeg har fundet meget smart ved min, er at man kan bruge sin pc som musikserver via netværk og høre internetradio.

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2007 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

Hans J skrev:
dikki skrev:

hvis det primært er meget fancy features man leder efter, så er denon svær at komme uden om. Jeg ved dog ikke helt præcist hvor mange de mindre modeller har. En ting jeg har fundet meget smart ved min, er at man kan bruge sin pc som musikserver via netværk og høre internetradio.

Ja ja, brasch
nu er din 4306 jo også i en lidt anden prisklasse , forøvrigt en lækker reciever rent featuremæssigt, lydmæssigt ved jeg ikke hvordan den er, da jeg ikke har hørt den. Ved blot Urte skiftede til en Marantz SR8001 hvorefter han skiftede til noget lækkert Sunfire.

ravnk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2007
Sendt: 05 Juli 2007 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

nu er jeg lige ham med (pege)fingeren. du kan jo læse tråden fra start! Så vil du finde ud af at det grundlæggende er den samme receiver. I hvert fald hvis vi skal stole på de forskellige debattører. xr58 har dog nogle ekstra features; mulighed for at biampe mens der køres 5.1 setup, autokalibrering af lyd i indstilling af surroundhøjttalere og HDMI stik. sikkert også et par andre småting. Og så er den jo dyrere.

Ja ja Sunmusic, det er da altid rart med en finger  (især hvis man skal pille lidt næse eller pege af andre)

Og jow da, har læst denne tråd fra ende til slut, (selvom den nok ikke lige slutter med det samme), samt har fulgt div. fora rundt om.

Grunden til mit ? var at det ofte er således at når en produktserie får flere features, kan det gå ud over de grundlæggende (lyd)kvaliteter. Jeg vil gerne betale for lidt ekstra finesser, MEN det må ikke gå ud over kvaliteten/lyden.

Har faktisk lige haft en Marantz sr4001 på besøg men synes at den manglede rum og luft i diskanten ved stereo og neutralitet var også fraværende. Derfor er jeg efterhånden blevet så tilpas nysgerrig på en digital reciever, at det må være værd at prøve. De mere eksotiske af slagsen er jo ikke til at betale, så en Panasonic må prøves. Jeg tror dog lige sommerferien skal overståes og så kan det jo være at sa-xr59 er til at få her i DK til den tid.

Til top Vis ravnk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ravnk

<< Forrige Side af 32 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes