Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 13:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Nordost Odin - Jorma Prime - ol. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 31 Maj 2007 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

nu er der vel ikke nogen der har investeret i en 50-60m til et surround setup, vel?

Al Bundy
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 09 August 2006
Sendt: 31 Maj 2007 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Tror du har ret .. specielt hvis du er begejstret for dine Valhalla. Uanset hvad, så har Nord Ost nemlig en "lydfilosofi" lige såvel som Jorma har det ... og de er vidt forskellige. Jeg har haft Valhalla op mod mit Jorma (højttalerkablet). Der er STOR forskel, men her er vi så ovre i det subjektive - hvad foretrækker du?  Valhalla kablet spiller subjektivt 3-4 dB højere .. meget mystisk - hvor kommer den ekstra energi fra? Til gengæld virker det også forceret og presser lyden from mod lytteren - der er en slags forstørrelsesapparat på som siger "lyt nu til alle detaljerne - er det her ikke imponerende". Jo, det er det - et par dage eller 2, men så bliver man lidt træt.

Hvis man til gengæld er til denne "valhalla" spillefacon så vil Jormas filosofi virke som et fjernt lydbillede - toppen er noget lukket ned og det hele virker en smule blødt og varmt med rund bløde former blandt de udøvende. Der er en (kunstig?) fjernvirkning eller også er det bare fordi den "close up" der er på Valhalla pludselig er væk.

Med andre ord 2 vidt forskellige måder at spille på - men igen kommer det an på hvad man vil opnå. Groft sagt kan man sige: Enten sidde på 1. række i koncertsalen (Valhalla) og få det hele lige i hovedet eller rykke en 20-30 rækker længere bagud (Jorma). Nogle er til det ene og nogle til det andet.

.... og så lige et sidespring. Har det nye Synergistc Research TESLA højttalerkabel hjemme. I sammenligning med dem vi nævner her er det jo nærmest gratis. Men for alle dem der ikke har råd til Valhalla, Odin, Jorma, MIT, Transparent og hvad de nu ellers hedder, så er der et kabel til menneskepenge, som fungerer rigtigt godt - de 2 steder jeg nu har prøvet det.

Jeg har desværre ikke haft fornøjelsen af de nye Jorma, men de gamle modeller, samt Valhalla ved flere lejligheder.

NO har som Jan beskriver det en tendens til at fremhæve detaljer og spille subjektivt højere. Om man kan li dette eller ej - ja det er jo en smagsag. Det afhænger vel lidt af om man lægger mest vægt på helhedsoplevelsen eller på de enkelte detaljer i musikoplevelsen.

Set fra mit bord, så er der ingen tvivl om at det kan være meget imponerende at blive præsenteret for en masse detaljer ... men for mig er det i længden kunstigt og for meget "in your face" ... og mange gange lyder det snarere som om man er endt på scenen eller i orkestergraven og ikke på 1. række.

Det er mig derfor en gåde hvordan man kan sætte NO sammen med højttalere med samme tendenser (ingen nævnt ingen glemt)!

Bundy

Til top Vis Al Bundy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Al Bundy

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 Maj 2007 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Al Bundy skrev:

Jeg har desværre ikke haft fornøjelsen af de nye Jorma, men de gamle modeller, samt Valhalla ved flere lejligheder.

NO har som Jan beskriver det en tendens til at fremhæve detaljer og spille subjektivt højere. Om man kan li dette eller ej - ja det er jo en smagsag. Det afhænger vel lidt af om man lægger mest vægt på helhedsoplevelsen eller på de enkelte detaljer i musikoplevelsen.

Set fra mit bord, så er der ingen tvivl om at det kan være meget imponerende at blive præsenteret for en masse detaljer ... men for mig er det i længden kunstigt og for meget "in your face" ... og mange gange lyder det snarere som om man er endt på scenen eller i orkestergraven og ikke på 1. række.

Det er mig derfor en gåde hvordan man kan sætte NO sammen med højttalere med samme tendenser (ingen nævnt ingen glemt)!

Bundy

Om man ryger op på første række eller op på scenen er i mine øjne ikke helt relevant.
Man skal ryge derhen hvor mikrofonen stod.
Det vil i mange forbindelser betyde, at closemikede ting også skal fremstå closemikede.
Men i andre tilfælde, hvor mikrofoneringen er udført diskret med ganske få mikrofoner, da skal det netop ikke forholde sig sådan.
Men det allervigtigste er, at det skal forholde sig sådan over hele frekvensspekteret og ved alle lydstyrker. Det er her jeg ikke finde NO velegnet til hifi. Ofte er det svært at finde det rigtige niveau at spille med. først er det for lavt, så bliver det for højt. Dernæst synes jeg nu ikke det er specielt detaljeret, men det har subjektivt en resonant karakter øverst i mellemregisteret, eller også for det forstærkeren til at opføre sig sådan. Min oplevelse er en lysere klangkarakter, men uden at blive mere detaljeret.

Dernæst er der altid megen snak om båndbredde og hurtighed i forbindelse med NO kablerne.
Prøv selv at tale lige ud i luften eller allerbedst få en anden til det - det burde i øvrigt ikke være særligt svært hvis du er gift. Lyt så efter om du kan høre båndbredde og hurtighed, for det er faktisk den ultimative båndbredde og hurtighed man hører, når fruentimmeret står der og kagler om hvor megen tid og penge, der går til hifi og derfor ikke bruges på hende.

Hvis man et øjeblik gider spærre øjnene lidt op, så er al diskantfnidder bare væk, og der er kke en skid båndbredde på fruentimmeret.
Båndbredde er nemlig slet ikke noget man kan høre, man kan faktisk kun høre det når det ikke er der. Så begynder man pludselig at få opmærksomhed på båndbredde helt uagtet, at selv en telefonledning har større båndbredde end man nogensinde får brug for til hifi.
Det er i stedet elektronikkens reaktion man skal have opmærksomheden hen på, og så ellers bruge sund foruft.

Man må så selv afgøre hvad det er.

Stuntet her ligner endnu en gang fis, for at holde liv i et hensygnende brand, præcist ligesom MIT og Transparent, de er bare nået en anelse længere i deres livscyklus.

PS!
I næste uge bliver mit spritnye 17nines kabel med intern helium atmosfære og diamantisolering frigivet til prøvelytning. Efter sommerferien er det til salg for 800.000 kr. for 2X2,5m HT kabel.
De 160.000 går til moms, de 630K går til et godt formål, nemlig mig

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Al Bundy
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 31 Maj 2007 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Kubik,

Enig ... det er optagelsen der skal definer rummet og placeringen i rummet - ikke kablet.

Men det er vel også her problemet ligger begravet at mange kabler "dominerer" indspilningen - og flytter f.eks. lytteren frem i salen og fokuserer unaturligt på detaljer.

Det er let at begejstres for den dynamik og det ekstra niveau som der illuderes af nogle kabler - men reelt set skyldes det efter min opfattelse betoninger af dele tone området - ligesom man kender det fra visse højttalere ... uden at vi skal komme ind på bilers signalsystemer.

Men nuvel ... hvis man kan li dette så er det naturligvis dejligt ...

Bundy

Mofo68
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 Maj 2007 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Spørgsmål: Hvis nu du havde råd til et komplet sæt Odin eller de der lækre Jorma ville du så investere i dyre kabler ? Med råd tænker jeg, at man i forvejen har anlæg i måske +250k-klassen og ikke skylder noget nævneværdigt på huset 

Ja,hvis man er oppe i den tunge ende hvad angår anlæg,så hvorfor ikke også ha tilsvarende dyre kabler ..Men i min verden lyder prisen på et kabel på 2*3 meter til en pris af 250.000,- helt ude i hampen ...Men igen,hvis du har kassen,så hvorfor ikke!!

Venligst -=Mofo=-

Til top Vis Mofo68's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mofo68

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 31 Maj 2007 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Al Bundy skrev:

Kubik,

Enig ... det er optagelsen der skal definer rummet og placeringen i rummet - ikke kablet.
Selvfølgelig.

Men det er vel også her problemet ligger begravet at mange kabler "dominerer" indspilningen - og flytter f.eks. lytteren frem i salen og fokuserer unaturligt på detaljer.
Det sker.

Det er let at begejstres for den dynamik og det ekstra niveau som der illuderes af nogle kabler - men reelt set skyldes det efter min opfattelse betoninger af dele tone området - ligesom man kender det fra visse højttalere ... uden at vi skal komme ind på bilers signalsystemer.
Du tager fejl i, at det er ekstra dynamik.
Det er faktisk lige nøjagtigt det modsatte.
Ægte dynamik er kendetegnet ved, at du kan opfatte meget svage og delikate informationer som værende netop meget svage og delikate.
Omvendt sker der ofte det, at det hele bliver kraftfuldt inkl. detaljer og hvad der hører til. Det er netop mangel på dynamik.

Sådan er det. Det gør det dog ikke mere rigtigt.

Bundy

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Bass
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 31 Maj 2007 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Rytmik skrev:
tadman skrev:
Rytmik skrev:
gl.jas skrev:

Jeg har lige læst testen af Odin i hifi+ og Roy Gregory, som efter min mening er en af de absolut førende skribenter i "denne" verden, er mere end imponeret af kablets evner. Han udtaler bla. at kablet er det mest neutrale han endnu er stødt på, og fremhæver løbende dets helt usædvanlige formidlings-egenskaber. Jeg har selv haft fornøjelsen af Odinkablet og må sige at det i den grad imponerer.
Odin-kablet er bestemt et dyrt kabel, også for dyrt, al den stund jeg ikke har råd til det
Man skal bare huske at der ikke er købetvang, så hvorfor ærge sig galdegrøn.? Desuden findes der kabler som koster flere gange Odinprisen, bla fra MIT og Transparant. Jorma ligger ej heller på den lade side.

Hej

Netop evnen til at gengive neutralt og homogent er blevet en af NO´s dyder i forhold til tidligere. Det er disse kvaliteter jeg nyder i NO Tyr´s højttaler og signalkabel, selvom det er i den billige ende af highend scalaen. Efter ca. 3 mdr med Tyr lægger jeg specielt mærke Tyr´s evne til at fastholde instrumenter og stemmer på deres plads i lydbilledet, hvor andre kabler kommer til at fokusere på et instrument/stemme og trække det frem i lydbilledet. altså en upfront gengivelse, som kan lyde besnærende, men trættende i længden. Alle de andre kvaliteter på dette kabel så som transperans, ambient og dynamik er til ug i mine øre. De øvrige kabler der har gæstet mit setup har manglet denne neutralitet og fokuseret på bestemte områder af frekvensscalaen.

Mvh.

Hej

Jeg forstår simpelthen ikke, hvordan et kabel kan "redde" en i forvejen ofte fejlkonstruret højttaler, foruden indspildninger, grej osv osv som også er relativt ubekendte.

Hvordan ved man egenligt, hvad man lytter på?

Fastholder instrumenter på deres plads?

Jamen, er din højttaler da overhovedet faseliniæer? Hvordan kan et kabel da fastholde instrumenter på deres plads? Jeg synes simpelthen ikke det giver mening - det må jeg indrømme. Hvordan ved du, at andre kabler fo*beep*er på de forkerte områder andet end ud fra dine egne subjektive erfaringer på dit eget anlæg?

Jeg ville gerne høre kabel test på et anlæg, hvor alle dele er fuldt balancerede, impedanserne er lave og passer sammen og ikke mindst er højttaleren fuldstændig faseliniær. Så kan vi begynde at tale om en reel kabeltest.

vh

Jamen, det behøver du da heller ikke at forstå. Det er heller ikke et spørgsmål om at redde noget. Alle de basale kvaliteter er på plads i mit setup, selv faselinariteten i højttaleren, der for i øvrigt ikke er fejlkonstrueret. Jeg har nu heller ikke behov for en masse testforløb, men synes da, at det er sjovt at høre de forskellige produkter der er på markedet, og det lader sig gøre for mit vedkommende, når en kammerat kigger forbi med et emne. Det bliver så ikke til en egentlig test blot et indtryk. Mine referencer får jeg ved at gå til koncerter både klassiske og jazz, hvilket vi gør ofte nu børnene er flyttet hjemmefra. Live musik giver jo en idé om hvordan man gerne vil have det til at lyde derhjemme.

Mvh.

Hvis det er livelyden du går efter kan du jo nøjes med en gammel Fender amp, eller en eller anden DAB-monokasse til at gengive det klassiske for det lydbillede der kan høres i en koncertsal har ikke ret meget med det lydbillede du kan opleve i et HIFI anlæg at gøre. Hvis det er klangen, sonoriteten, dynamikken du går efter så jager du vindmøller. Et godt reifeslag på en Gretsch lilletromme eller den lækre klang fra et Zildjian bækken kan ikke gengives af noget anlæg overhovedet.

Til top Vis Bass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bass

Bass
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2007 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

For mig er der et problem med forholdet mellem de forskellige komponenter i et anlæg når man spenderer 180.000,- eller 250.000,- på et højttalerkabel. De fleste køber komponenter i et eller andet forhold, jeg selv har valgt 50-50, dvs. halvdelen på HT og halvdelen på resten andre har sikkert andre forhold. Når man køber kabler i den prisklasse forrykes denne balance vel eller hvad. Så vidt jeg husker har Jan Nielsen noget Accuphase grej, med det er da vidst ikke så dyrt at det kan bringe balance. Så vidt jeg husker testen af Valhalla fandt man et forhold på 50-50 rimeligt halvdelen anlæg og halvdelen kabel Det er jo ikke sjovt.Dead

hullevad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 31 Maj 2007 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Jeg er noget forbløffet over den mangel på logisk sans og know how der gives udtryk for i dette fora. En ting er helt sikkert: Professor Tribini har ikke levet forgæves! Mage til tåge/brage snak har jeg ikke været ude for i de 38 år jeg har beskæftiget mig med hifi.

Materialerne til "Kejserens nye klæder"kabler udgør en meget lille procentdel af udsalgsprisen (helt ned til 3-4%). Kondensatorer er også noget der rykker, her ganges dog for det meste med 10.

Ærligt talt, hvis jeg havde være så naiv at købe kabler med "snakeoil" til så mange penge ville jeg skamme mig og aldrig fortælle det til nogen.

Til top Vis hullevad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hullevad

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 31 Maj 2007 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

hullevad skrev:

Jeg er noget forbløffet over den mangel på logisk sans og know how der gives udtryk for i dette fora. En ting er helt sikkert: Professor Tribini har ikke levet forgæves! Mage til tåge/brage snak har jeg ikke været ude for i de 38 år jeg har beskæftiget mig med hifi.

Materialerne til "Kejserens nye klæder"kabler udgør en meget lille procentdel af udsalgsprisen (helt ned til 3-4%). Kondensatorer er også noget der rykker, her ganges dog for det meste med 10.

Ærligt talt, hvis jeg havde være så naiv at købe kabler med "snakeoil" til så mange penge ville jeg skamme mig og aldrig fortælle det til nogen.

Er du nu sikker på, at du kan leve med, at dine kabler ikke kan transmittere 80 GHz.

Al Bundy
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 31 Maj 2007 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Al Bundy skrev:

Kubik,

Selvfølgelig.

Det sker.

Du tager fejl i, at det er ekstra dynamik.
Det er faktisk lige nøjagtigt det modsatte.
Ægte dynamik er kendetegnet ved, at du kan opfatte meget svage og delikate informationer som værende netop meget svage og delikate.
Omvendt sker der ofte det, at det hele bliver kraftfuldt inkl. detaljer og hvad der hører til. Det er netop mangel på dynamik.

Sådan er det. Det gør det dog ikke mere rigtigt.

Bundy

Bemærk ... ordet illuderes ... det er jo er jo som du siger det modsatte ... typisk ved at fremhæve visse toneområder.

Så er bange for vi er ret enige ... og nej rigtigt er det ikke ...

Bundy

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Juni 2007 kl. 00:55 | IP-adresse registreret  

Bass skrev:

For mig er der et problem med forholdet mellem de forskellige komponenter i et anlæg når man spenderer 180.000,- eller 250.000,- på et højttalerkabel. De fleste køber komponenter i et eller andet forhold, jeg selv har valgt 50-50, dvs. halvdelen på HT og halvdelen på resten andre har sikkert andre forhold. Når man køber kabler i den prisklasse forrykes denne balance vel eller hvad. Så vidt jeg husker har Jan Nielsen noget Accuphase grej, med det er da vidst ikke så dyrt at det kan bringe balance. Så vidt jeg husker testen af Valhalla fandt man et forhold på 50-50 rimeligt halvdelen anlæg og halvdelen kabel Det er jo ikke sjovt.Dead

Hvorfor er det ikke sjovt? I sidste ende må det jo være op til den enkelte, hvor meget der skal investeres i kabler. Det kan kun afgøres ved at LYTTE til det valgte kabel og vurdere om det skaber nogen form for balance og en reelt "forbedring". Først herefter kan man så begynde at tænke på om det rent økonomisk er noget man vil investere i, eller om det vil være bedre at kigge sig om efter en ny forstærker.

Umiddelbart virker det som om, der er en hel del her, der udtaler sig uden nogen sinde at have prøvet de nævnte kabler. En ting er at man ikke kunne finde på at købe og drikke en 10.000 kroners rødvin, men derfra og så til at sige, at "den afgjort heller ikke smager godt" og "det er jo blot vindruesaft på flaske som alle andre" er der altså et pænt stykke. Desværre er der altså nogen af os som KAN høre at et kabel gør en absolut positiv forskel. Vil man have den forbedring,  så bliver det dyrt. På den anden side, så forhindrer det os ikke i at nyde en god flaske vin til en 100 krone seddel, som rent økonomisk afgjort er langt mere fornuftigt. Men lige præcis her er det altså erfaringen med de dyre "flasker" (kabler) vi snakker om. 

Iøvrigt så er forholdet mellem mine kabler og anlæg større end 50/50 - det er nok snarere 25/75. Tæller vi "soft-ware" med ser det anderledes ud. Kan man sige, at antallet af plader/CD/DVD i din samling fortæller mere om dine prioriteringer end hvor meget dine kabler har kostet?

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 Juni 2007 kl. 08:19 | IP-adresse registreret  

Endelig lidt godt nyt til den evindelige debat om pris: Hifi+ har i det nye issue Odin på testbænken, og kan her røbe at det koster GBP 17.500, så hvis man handler i England koster det kun lige på den forkerte side af 200.000

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 Juni 2007 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

Smag og behag er forskelligt.

Hvis man absolut vil have den specifikke lyd et Odin eller Jorman kabel giver i dit setup, så må man gøre op med sig selv om man vil betale det beløb for det for varen. Ligesom med alt muligt andet handler hifi om "ejerglæde". Den enkelte vurderer nytteværdien i forhold til udgiften - der er ingen købetvang. Sådan fastsættes priser på et marked, og det er der principielt ikke noget forkert i. En villa på Strandvejen kan koste 20 millioner, men er den det værd? Ikke i rene materialer i hvert fald.  

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

Bass
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2007 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

janils skrev:
Bass skrev:

Hvorfor er det ikke sjovt? I sidste ende må det jo være op til den enkelte, hvor meget der skal investeres i kabler. Det kan kun afgøres ved at LYTTE til det valgte kabel og vurdere om det skaber nogen form for balance og en reelt "forbedring". Først herefter kan man så begynde at tænke på om det rent økonomisk er noget man vil investere i, eller om det vil være bedre at kigge sig om efter en ny forstærker.

Umiddelbart virker det som om, der er en hel del her, der udtaler sig uden nogen sinde at have prøvet de nævnte kabler. En ting er at man ikke kunne finde på at købe og drikke en 10.000 kroners rødvin, men derfra og så til at sige, at "den afgjort heller ikke smager godt" og "det er jo blot vindruesaft på flaske som alle andre" er der altså et pænt stykke. Desværre er der altså nogen af os som KAN høre at et kabel gør en absolut positiv forskel. Vil man have den forbedring,  så bliver det dyrt. På den anden side, så forhindrer det os ikke i at nyde en god flaske vin til en 100 krone seddel, som rent økonomisk afgjort er langt mere fornuftigt. Men lige præcis her er det altså erfaringen med de dyre "flasker" (kabler) vi snakker om. 

Iøvrigt så er forholdet mellem mine kabler og anlæg større end 50/50 - det er nok snarere 25/75. Tæller vi "soft-ware" med ser det anderledes ud. Kan man sige, at antallet af plader/CD/DVD i din samling fortæller mere om dine prioriteringer end hvor meget dine kabler har kostet?

Hej Jan

Mit indlæg var ikke ment som et angreb.

At jeg ikke syntes at der sjovt er nok mest i lyset af at hvis jeg skal invistere i kabler i samme forhold så skal jeg både sælge bilen og røve en bank.

Det der var min indgangsvinkel var; for at opnå den rette synergi i anlægget må der være et forhold mellem de enkelte komponenter spørgsmålet er blot hvilket. For dig er det er det så 25-75 på kabler og anlæg.

Fremmede
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Sendt: 06 Juni 2007 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg har en god nyhed. Tag til Norge og køb ODIN!

Der er noget at spare. 209995 norske kroner for 2x3 meter højjtalerkabel!http://www.oslohificenter.no/produkter/kabler /hoyttalerkabel/index.htm

Det er faktisk en pris på 193500 Dkr. ! Hvorfor skal det så koste 250K i DK?  Norge har også 25% moms!

Man kan også komme med andet Nordost og bytte!

Også signalkablerne  er billige! Ca 97500 kr!

mvh

Til top Vis Fremmede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fremmede

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 07 Juni 2007 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Fremmede skrev:

Hej!

Jeg har en god nyhed. Tag til Norge og køb ODIN!

Der er noget at spare. 209995 norske kroner for 2x3 meter højjtalerkabel!http://www.oslohificenter.no/produkter/kabler /hoyttalerkabel/
index.htm

Det er faktisk en pris på 193500 Dkr. ! Hvorfor skal det så koste 250K i DK?  Norge har også 25% moms!

Man kan også komme med andet Nordost og bytte!

Også signalkablerne  er billige! Ca 97500 kr!

mvh

Du siger noget sømand

Måske man sku tag til norge og proppe et par sæt odin kabler op i røven og smule dem med til danmark og tjene kassen på at sælge dem her i
DK .

Det jeg syntes er mest latterigt er at med et par sanyo oscons kondensatore hist og pist el noget black gate og nogle bedre strømforsyninger i
signal kilden giver
meget større reel   forbedring at lyden en noget kable i verden nogensinde har kunne.

Fremmede
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Sendt: 07 Juni 2007 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Nu er der altså ingen ben i at smugle fra Norge til Danmark. Der er absolut intet der er billigere i Norge! (teoretisk!)

Til top Vis Fremmede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fremmede

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 07 Juni 2007 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Fremmede skrev:

Nu er der altså ingen ben i at smugle fra Norge til Danmark. Der er absolut intet der er billigere i Norge! (teoretisk!)

Mener du at jeg kan tag til norge med norges båden købe et par monoblokke putte dem i en sports taske sejle tilbage og ind i danmark uden
problemer    ?

mvh

amorte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Juni 2007 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:
Fremmede skrev:

Mener du at jeg kan tag til norge med norges båden købe et par monoblokke putte dem i en sports taske sejle tilbage og ind i danmark uden
problemer    ?

mvh

Ja, der er ingen toldkontrol, dvs du skal selv aktivt troppe op i tolden og erklære, at du har noget at fortolde. Ellers går du blot fra borde med dine indkøb uden videre.

Til top Vis amorte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amorte

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes