Emne: Onkyo TX-SR674E ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms: Øhmm .. det er der ligesom en HEL DEL der tyder på 
Hans J: præcis 
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
THX Neural er en feature, som forbedrer lyden over sattelitradio, og
laver stereolyd om til surround. Sattelitradio findes kun i USA. I EU
er DAB det nærmeste vi kommer til sattelitradio. Derfor er denne
feature/gimmick værdiløs for forbrugere i EU.
Andre producenter kalder feature'en for Neural Surround, så Onkyo er
ikke de eneste, som bruger den. Igen...fuldstændig ligegyldigt for os i
DK.
__________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da_Saint skrev:
THX Neural er en feature, som forbedrer lyden over sattelitradio, og
laver stereolyd om til surround. Sattelitradio findes kun i USA. I EU
er DAB det nærmeste vi kommer til sattelitradio. Derfor er denne
feature/gimmick værdiløs for forbrugere i EU.
Andre producenter kalder feature'en for Neural Surround, så Onkyo er
ikke de eneste, som bruger den. Igen...fuldstændig ligegyldigt for os i
DK.
|
|
|
Æhhh, ikke hvis du bruger den til gaming også !!!!! __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
biojensen Branchemedlem

Installation/RoomAV
Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 571
|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J har ret det kan også bruges til spil så det er da ikke fuldstændig ligegylidigt for os i Danmark
Her kan der læses lidt om THX Neural.
Neural-THX® Surround
Neural-THX Surround provides the broadcast and game development communities a unique technology for delivering true, multi-channel surround sound using existing stereo channels.
How does it work? Using Neural-THX Surround, broadcasters can produce 5.1-content during a live mix or post session, then transmit the content in a stereo format to audiences. When delivered to your home or car, the programming is decoded back to 5.1 via a home theater or satellite radio receiver using the Neural-THX Surround technology.
This new technology lets you experience the true impact of broadcast surround sound just like the original mix in the studio or concert hall. You will be immersed by the rich subtleties and deep ambiance of live and recorded performances. And with this technology being used by sound designers during content creation, as well as embedded into playback devices, a listening experience that is true to the original mix is ensured.
For gamers, the Neural-THX Surround delivers true 7.1 soundtracks on platforms that only support 5.1 channels. With a Neural-THX Surround enabled receiver you will soon be able to take full advantage of your 7.1 speaker system to get a more interactive, 360-degree game play experience.
|
| Til top |
|
| |
schifferer Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal THX neutral forstås som et alternativ til Pro Logic II? Det laver jo også stereo signal om til 5.1.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Derudover, kan det jo tænkes det bliver udbredt i europa også, det spare radio/tv-stationer for mange problemer, da de kan benytte deres eksisterende sendeanlæg og tilbyde surroundlyd igennem dette. Internetradio vil måske også tage det til sig. Men selvfølgelig, ingen ved det med sikkerhed endnu. Men sikke dog en negativ indstilling, bare fordi det bliver præsenteret i sammenhæng med Onkyo og ikke Denon, Harman Kardon eller Marantz. Beklager folkens, der findes andre firmaer end disse, som kan producere gode produkter    .
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 05 Juni 2007 kl. 06:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Men sikke dog en negativ indstilling, bare fordi det bliver præsenteret i sammenhæng med Onkyo og ikke Denon, Harman Kardon eller Marantz.
Beklager folkens, der findes andre firmaer end disse, som kan producere gode produkter   .
|
|
|
Wow, der er nok nogen, som har et mindreværdskompleks...  Der er 2 ting galt hér: 1. Min negative indstilling har intet at gøre med at vi snakker om Onkyo. Jeg er ikke en fanboy, og foretrækker ikke ét firmas produkter over et andets. Jeg kan faktisk bedre lide Onkyo, end de andre firmaer, du nævner, for jeg mener, at Onkyos produkter altid ligger i et godt prisleje og er på forkant med udviklingen (bare se på deres nye 605-model). Jeg er dog træt af, at diverse producenter slynger om sig med diverse fancy ord og nye termer, som ikke rigtig betyder noget eller bringer noget nyt med sig. Vi har allerede DTS:Neo 6 og PLII(x), som laver stereomateriale om til surround. Det kan vel kaldes pseudo-surround, siden kildematerialet ikke er optaget i ægte 5/6/7.1 surround. Foruden dette, har alle producenter nu om dage noget, som de kalder All Channel Stereo eller Party Mode, eller noget trejde, som også tager laver et stereo signal om til surround. Kort og godt: THX Neural er ikke the next big thing, men bare et andet navn for noget, som allerede eksisterer. Hi-fi/Home Cinema branchen skal jo finde på nye termer hele tiden, for at sælge nye produkter, og forblænde de naive. Og nej, dette er ikke et angreb på lydfolket. I andre brancher gør man det også: "Uhhh, se vores nye bil-model; vi har lakeret spoilerne, sat krom på håndtagene, og så har motoren fået en hel hestekraft mere ift. forrige års model. Ja, I læste rigtigt: 1 HK mere! Så kom og brug en halv million på den nye model. Den er HELT ny, og ikke bare sidste års model med pynt.". Jah, der var noget galde, som skulle af dér...  2. THX Neural er ikke Onkyos produkt, men THXs. Dette siger vel sig selv. Ligesom Dolby Pro Logic II og DTS:Neo er udviklet af de respektive firmaer (Dolby og Digital Theater Systems), og ikke af producenter af surround-grej. Onkyo har bare valgt at implementere det i deres produkter, ligesom andre producenter også vil gøre det i fremtiden. __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2007 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da_Saint skrev:
Hans J skrev:
Men sikke dog en negativ indstilling, bare fordi det bliver præsenteret i sammenhæng med Onkyo og ikke Denon, Harman Kardon eller Marantz.
Beklager folkens, der findes andre firmaer end disse, som kan producere gode produkter   .
|
|
|
Wow, der er nok nogen, som har et mindreværdskompleks... 
Der er 2 ting galt hér:
1. Min negative indstilling har intet at gøre med at vi snakker om Onkyo. Jeg er ikke en fanboy, og foretrækker ikke ét firmas produkter over et andets. Jeg kan faktisk bedre lide Onkyo, end de andre firmaer, du nævner, for jeg mener, at Onkyos produkter altid ligger i et godt prisleje og er på forkant med udviklingen (bare se på deres nye 605-model). Jeg er dog træt af, at diverse producenter slynger om sig med diverse fancy ord og nye termer, som ikke rigtig betyder noget eller bringer noget nyt med sig. Vi har allerede DTS:Neo 6 og PLII(x), som laver stereomateriale om til surround. Det kan vel kaldes pseudo-surround, siden kildematerialet ikke er optaget i ægte 5/6/7.1 surround. Foruden dette, har alle producenter nu om dage noget, som de kalder All Channel Stereo eller Party Mode, eller noget trejde, som også tager laver et stereo signal om til surround. Kort og godt: THX Neural er ikke the next big thing, men bare et andet navn for noget, som allerede eksisterer. Hi-fi/Home Cinema branchen skal jo finde på nye termer hele tiden, for at sælge nye produkter, og forblænde de naive. Og nej, dette er ikke et angreb på lydfolket. I andre brancher gør man det også: "Uhhh, se vores nye bil-model; vi har lakeret spoilerne, sat krom på håndtagene, og så har motoren fået en hel hestekraft mere ift. forrige års model. Ja, I læste rigtigt: 1 HK mere! Så kom og brug en halv million på den nye model. Den er HELT ny, og ikke bare sidste års model med pynt.". Jah, der var noget galde, som skulle af dér...
2. THX Neural er ikke Onkyos produkt, men THXs. Dette siger vel sig selv. Ligesom Dolby Pro Logic II og DTS:Neo er udviklet af de respektive firmaer (Dolby og Digital Theater Systems), og ikke af producenter af surround-grej. Onkyo har bare valgt at implementere det i deres produkter, ligesom andre producenter også vil gøre det i fremtiden.
|
|
|
hehe, der er da vidst ikke nogen her som hævder det er Onkyo´s opfindelse, og ja selvfølgelig gør de opmærksom på når de tilføjer nye features, man skriver da også når de får HDMI eller op-konvertering, og det er jo heller ikke de enkelte firmaers opfindelse. Vedr. THX-neural, forstår jeg det sådan, at en radiostation kan konvertere et surround-signal ind i et stereo og så kan udstyr der er udstyret med THX-neural dekode det igen, jeg ved ikke om det gør sig gældende for de andre typer. Uanset om det er the next big thing for dig eller ej, er der måske andre som kan se en fordel deri. Personligt har jeg det sådant, jo flere features min reciever har jo mere FØLER jeg mig "klædt" på til hvad fremtiden bringer, det skal selvfølgelig ikke ske på bekostning af kvalitet, men efter hvad jeg kan læse mig til i tests, er Onkyo jo meget rost for deres kvalitet. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|