| Forfatter |
|
sivertsmed Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 19 Maj 2007 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige set Silent Hill...
Den er spooky, og lydsporet hjælper den rigtigt godt på vej....
Der er rigtig gode surround-effekter. __________________ Udstyr: H/K AVR 7000 H/K DVD 25 Front: M&K LCR 750THX Center: M&K LCR 750THX Sur: M&K K4-Tripole Sub: M&K MX350 SFX-THX ULTRA TV:Pana. TXP42GA11 Blueray: Pana DMP-80EG
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 19 Maj 2007 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kill Bill 2 hvor Uma bliver lagt i kisten og begravet levende, ikke nogetmed stor brum brum bas men man føler at det er en selv somligger i kisten, spooky
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 19 Maj 2007 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved godt vi snakker film, men bastester i også jeres anlæg? Jeg gør det engang imellem, lige for at få støvet og sådan ud af basreflexerne, og ryste de gamles billeder skæve ude i gangen samt høre døren danse i takt med basserne. Og ja, pigerne synes også det er sjovt at blive rystet igennem ;-)
|
| Til top |
|
| |
Clinton Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 19 Maj 2007 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Musik kan også bruges. Hvis man er til hård rock, er Iron Maiden Rock in Rio genial. DTS optagelse. Med masser af panoreringer i billedet.
__________________ Arcam AVR 300
Denon 1730
Sharp LC-37 skærm
Audiovector M1
Audiovector AV3C
System Audio 1070
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 07:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
| Jeg ved godt vi snakker film, men bastester i også jeres anlæg? Jeg gør det engang imellem, lige for at få støvet og sådan ud af basreflexerne, og ryste de gamles billeder skæve ude i gangen samt høre døren danse i takt med basserne. Og ja, pigerne synes også det er sjovt at blive rystet igennem ;-) |
|
|
Hvilket kildemateriale bruger du til det ? Jeg har prøvet med orgel, men så går pigerne og siger "Hvad" ?  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clinton skrev:
| Musik kan også bruges. Hvis man er til hård rock, er Iron Maiden Rock in Rio genial. DTS optagelse. Med masser af panoreringer i billedet. |
|
|
enig, Fear Of The Dark er fandme fed på den DVD __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Bruce Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 370
|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejligt at se, at Master & Commander nævnes. Det er også min erfaring. Første gang jeg så den, rejste jeg mig to gange for at åbne døren, fordi jeg troede nogle puslede udenfor.
En ting er filmens kampscener, men det er scenerne under dæk, med skibets vuggen, fodtrin, og knagen i skroget, som er helt igennem topklasse og skaber en unik stemning. Hvordan dette lydspor bliver ukomprimeret i en HD udgave, kan man kun drømme om. Og jeg er så en af dem, som elsker Peter Weirs film og synes M & C er den, som kommer nærmest at skildre datidens liv på søen i et troværdigt skær.
Descent har også et perfekt stemningsfuldt lydbillede. Det skaber en klaustrofobisk fornemmelse, som får mig til at sidde meget uroligt i stolen og kigge mig rundt omkring for lige at sikre mig, der ikke er nogen  __________________ Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
Nu har Avatar snart solgt 1/3 af Gone With The Winds billetter
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruce skrev:
|
Dejligt at se, at Master & Commander nævnes. Det er også min erfaring. Første gang jeg så den, rejste jeg mig to gange for at åbne døren, fordi jeg troede nogle puslede udenfor.
En ting er filmens kampscener, men det er scenerne under dæk, med skibets vuggen, fodtrin, og knagen i skroget, som er helt igennem topklasse og skaber en unik stemning. Hvordan dette lydspor bliver ukomprimeret i en HD udgave, kan man kun drømme om. Og jeg er så en af dem, som elsker Peter Weirs film og synes M & C er den, som kommer nærmest at skildre datidens liv på søen i et troværdigt skær.
Descent har også et perfekt stemningsfuldt lydbillede. Det skaber en klaustrofobisk fornemmelse, som får mig til at sidde meget uroligt i stolen og kigge mig rundt omkring for lige at sikre mig, der ikke er nogen 
|
|
|
Bare synd at filmen Master and commander ikke er særlig god, eminent lydspor er vi enige om men filmen er altså en  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Visca Blaugrana Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 548
|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
tjaa det er vi så ikke enige om, jeg syntes faktisk den er ganske udemærket __________________ Mit setup Palau Blaugrana og Film
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Ascari skrev:
| Jeg ved godt vi snakker film, men bastester i også jeres anlæg? Jeg gør det engang imellem, lige for at få støvet og sådan ud af basreflexerne, og ryste de gamles billeder skæve ude i gangen samt høre døren danse i takt med basserne. Og ja, pigerne synes også det er sjovt at blive rystet igennem ;-) |
|
|
Hvilket kildemateriale bruger du til det ? Jeg har prøvet med orgel, men så går pigerne og siger "Hvad" ? 
|
|
|
Jeg har hentet diverse test numre fra nettet, der er en del gratis numre fra forskellige sider. Nogle er musik med meget dyb bas, andre numre er bare test toner. Desværre har jeg dem kun på compen og spiller dem der-igennem, men jeg kan jo lynhurtigt smide dem ned på en cd en dag hvis jeg skulle få lyst til det, jeg er sikker på at min Classic vil kunne vride lidt ekstra dybte ud af dem. 
|
| Til top |
|
| |
Bruce Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 370
|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Bare synd at filmen Master and commander ikke er særlig god, eminent lydspor er vi enige om men filmen er altså en  |
|
|
Ja der er jeg så uenig
I min bog er filmen 8-9 af 10 mulige! __________________ Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
Nu har Avatar snart solgt 1/3 af Gone With The Winds billetter
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruce skrev:
Acer skrev:
Bare synd at filmen Master and commander ikke er særlig god, eminent lydspor er vi enige om men filmen er altså en  |
|
|
Ja der er jeg så uenig
I min bog er filmen 8-9 af 10 mulige!
|
|
|
enig med acer, den er lang og kedelig __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
sivertsmed Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu tror jeg ikke, diskutioen skulle gå ud på hvilke film, der er gode. Men hvilken lydspor der gør sig godt på et anlæg....
MEN..... Under kategorien dårlig film, god lyd kommer så kommer helt klart Jurrasic Park 3...
Scenen hvor helikopteren lander, der kan man hører hvert slag fra roteren, pin-pointet hele vejen rundt... Og så oven i købet også i DTS... __________________ Udstyr: H/K AVR 7000 H/K DVD 25 Front: M&K LCR 750THX Center: M&K LCR 750THX Sur: M&K K4-Tripole Sub: M&K MX350 SFX-THX ULTRA TV:Pana. TXP42GA11 Blueray: Pana DMP-80EG
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
til musik, Eagles - Hell Freezes Over på SACD
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror at Kill Bill 1 har det mest suveræne lydspor jeg længehar hørt... Dejligt at dialogen ikke foregår i centerhøjtaleren når kameraet peger væk fra personen.
Batman Begins husker jeg også som rigtig god.
Billedkvaliteten er også ganske god på begge to.
|
| Til top |
|
| |
Iron Man Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Open Range, skudscenerne til sidst 
Fra og med i morgen er det nok Blu-ray udgaven af Pirates of the Caribbean filmene. Disse skulle repræsentere det ypperste i billede og lyd indtil videre. Håber det holder stik!
|
| Til top |
|
| |
HAK! Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 209
|
| Sendt: 21 Maj 2007 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Acer skrev:
Ascari skrev:
|
|
Hvilket kildemateriale bruger du til det ? Jeg har prøvet med orgel, men så går pigerne og siger "Hvad" ? 
|
|
|
Jeg har hentet diverse test numre fra nettet, der er en del gratis numre fra forskellige sider. Nogle er musik med meget dyb bas, andre numre er bare test toner. Desværre har jeg dem kun på compen og spiller dem der-igennem, men jeg kan jo lynhurtigt smide dem ned på en cd en dag hvis jeg skulle få lyst til det, jeg er sikker på at min Classic vil kunne vride lidt ekstra dybte ud af dem. 
|
|
|
Prøv Infected Mushromm - None of this is rael....Så kan de 800 nærmeste naboer også mærke det ....Prøvede den selv lige med min nye sub Det var vildt, var næsten bange for at huset ville tage skade af det
|
| Til top |
|
| |
Visca Blaugrana Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 548
|
| Sendt: 21 Maj 2007 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
ellers er 3 Doors Down - Awey from the Sun Monster Sound.
Den er super fed. __________________ Mit setup Palau Blaugrana og Film
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 21 Maj 2007 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Behind Enemy Lines, og The Forgotten når folk bliver "suget" op i luften og forsvinder.
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 21 Maj 2007 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|