Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 18:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Surround eller Stereo setup? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 20 Maj 2007 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

keyvan skrev:

Wozi skrev:
Jeg stĺr i den situation at jeg vil have noget bedre lyd end det mit tv's indbyggede hřjtalere kan levere og sĺ er jeg blevet trćt af at hřre musik fra mine hřrebřffer.
Det store spřrgsmĺl er sĺ, skal det vćre surround eller stereo setup og helt prćcis hvilket system, jeg břr smide penge efter. Jeg hřrer musik oftere end jeg ser film, men jeg vil samtidig gerne have god lyd nĺr jeg ser film

Musikken bliver leveret af en Squeezebox, som streamer MP3 filer fra en server men i ny og nć ogsĺ fra almindelige cd'er og filmene er pĺ traditionelt medie. I modsætning til mange af de andre så vil jeg foreslå at du skaffer dig en surround receiver eller forstærker.

1- Fordi du skriver musikken bliver leveret af en Squeezebox, som streamer MP3 filer, alle andre må altså undsylde mig men det er jo ret uhensigtsmæssigt at siger til dig at du skal skaffe dig en Stereo forstærker når det musik du lytter til stammer fra MP3 filer. jamen MP3 lyden bliver altså ikke bedre af en stereo forstærker, den vil bare forstærke den signal fra MP3 afspilleren, havde du en CD afspiller (nypris 10000 og op) ja så vil jeg sige det er en smags sag om man vil have en stereo eller en surround forstærker.

2- Fordi stereo forstærkere er ikke nødvendigvis bedre til stereo gengivelse end surround forstærkere/receiver. Jeg har haft en Surround receiver som var bedre (efter min smag) end alle de stereo forstærkerer jeg har haft.

Prisen ja, lad os sige at det ikke skal vćre dyre end hřjst nřdvendigt, ingen grund til at smide 20.000 kr. hvis det samme kan fĺes til 12.000 kr. I denne pris klasse vil jeg bestemt kigge efter demo modeller eller noget brugt. Sun Audio i Aalborg har demo Tannoy Eyris DC højttalere og dem vil jeg helt sikkert anbefale, fantastisk god mellem tone og bas med masser af dynamik. Du vil sikkert finde andre højttalere som kan levere en bedre mellemtone og bass og er mere dynamiske, men så skal du også betale meget mere for dem. Start med de her højttalere og senere hen anskaf dig en CD afspiller (eller SACD afspiller), da ellers vil være skam for disse højttalere at lade dem levere lyd fra MP3 filer. Hvis de er for dyrt og de sprænger budgetet så har du mulighed for at sakffe dig Tannoy Eyris 2 højttalere. De koster mindre, men jeg ved ikke om Sun Audio har dem som demo modeller.

Vedrørende surround forstærker/receiver så er jeg helt sikker på at du nemt kan finde noget brugt her på siden eller i Blå avis.

Og når du kommer til penge igen så kan du jo bare udvide til 5.1

-Wozi

nu kan jeg jo kun svare for mig selv, men når jeg siger et stereo setup, så betyder det ikke nødvendigvis at det er en stereoforstærker, bare at et fuldt surround i den prisklasse ikke nødvendigvis er en fordel, det kan sagtens indeholde en ss receiver.

der er bla et par NAD T760'ere på dba til 2500, det er gode receivere til små penge

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 20 Maj 2007 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

Rotte skrev:

Du kunne evt. overveje følgende kombination:

Marantz PM 7200 KI
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=49972410 

Og et par Dali Evidence 470 SE
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=44534 

Nu er det mig, som sælger Dali Evidence 470SE, så dem vil jeg ikke kommentere på. Men jeg kan bekræfte, at Dali og Marantz spiller _rigtigt godt_ sammen. Havde tidligere koblet en Marantz SR8500 A/V receiver på mine Evidence, og det set-up er det bedste jeg endnu har hørt hjemme.

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 Maj 2007 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Hvis du vil udbygge til 5.1 senere så er det med ikke at vælge nogle speakers som er sjældne, det kan være svært at finde eks. en center til sættet. De Evidencer kunne være en mulighed, men der er også mange andre . Personligt syntes jeg Evidence er en smule grynet og tilbageholdende i toppen, en smule lukket om man vil - jeg har selv haft centeren, men hørt en del på 470'eren dog ikke i SE-versionen. 

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2007 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Personligt syntes jeg Evidence er en smule grynet og tilbageholdende i toppen, en smule lukket om man vil - jeg har selv haft centeren, men hørt en del på 470'eren dog ikke i SE-versionen. 

Inden jeg købte mine Evidence SE lyttede jeg meget til både dem og de "almindelige Evidence", og min oplevelse er, at der groftsagt er tale om 2 forskellige højtalere, som har "Evidence" til fælles. Specielt i toppen er der sket forbedring i Evidence SE.

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 Maj 2007 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:

Acer skrev:
Personligt syntes jeg Evidence er en smule grynet og tilbageholdende i toppen, en smule lukket om man vil - jeg har selv haft centeren, men hørt en del på 470'eren dog ikke i SE-versionen. 

Inden jeg købte mine Evidence SE lyttede jeg meget til både dem og de "almindelige Evidence", og min oplevelse er, at der groftsagt er tale om 2 forskellige højtalere, som har "Evidence" til fælles. Specielt i toppen er der sket forbedring i Evidence SE.

OK, det var skam heller ikke for at kritisere dem det var blot min uforbeholdne mening om de alm. 470'ere . SE-versionen har jeg som sagt ikke hørt og kan derfor af gode grunde ikke udtale mig om den  

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2007 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:

SE-versionen har jeg som sagt ikke hørt og kan derfor af gode grunde ikke udtale mig om den  

Der er jo derfor jeg nævner det  . Din opfattelse af "standard Evidence" er jeg ikke meget uenig i.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes