| Forfatter |
|
Wozi Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 18 Maj 2007 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
5.1 surround er nok. HDMI, er bonus hvis det er der men ellers nej. Så har jeg ingen ide om de næste ting Vil primært spille musik, så hvis det er 5.1 skal den kunne klare det godt. Højtalerne skal være så små som nu muligt. Gerne Sort eller Sølv
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 18 Maj 2007 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er verden fuldstændig åben for dig, der er ca. 100.000 kombinationer som kan tilfredsstille disse behov  . Jeg holder stadigvæk fast i mit forslag, evt. med nogle andre front HT´ere i gulvmodel. Find ud af hvad lydbillede du kunne tænke dig, meget/lidt bas, skarp defineret lyd, blød lyd. Tag noget af dit musik med ud i butikkerne beskriv hvad du går efter og få dem til at lave en opstilling som kan leve op til dine krav, og så lyt lyt lyt. Eller gør som mig køb skidtet brugt og via internettet  . Synes selv det er faldet godt ud, med 7 brugte KEF højttalere og en nyindkøbt Onkyo 674E, supleret af min gamel aktive Sony SUB og i den kommende tid også med 4x15" SUB i IB-installation (den tager nok nogle måneder at få igennem kulturudvalget herhjemme).
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 19 Maj 2007 kl. 07:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Acer skrev:
Hans J, Eltax ?? Nej, så ringe en anbefaling skal man ikke spises af med selvom man "kun" har 12k på lommen . Hvis vi skal til at anbefale så vil jeg anbefale Audiolab 8000Q til 8k og et sæt DLS 55 til 8,5k så er man da kørende i forhold til det eltax skrammel  |
|
|
Okay har du hørt dem ? Nej, så prøv at se hvad andre har af erfaring, Skoda er også kommet lang siden 135 og favorit. Kan godt være du har en general negativ holdning overfor Eltax, men derfor kan de godt lægge et guldæg inde imellem.
|
|
|
Det stiller jeg mig godt nok stærkt tvivlende overfor . Skoda begyndte jo først at lægge guldæg, om man vil, efter der blev tilført tysk ingeniørbistand fra VAG-koncernen så analogien mellem eltax og Skoda er da synd for Skoda . Eltax er og bliver noget skrammel, sådan er det. Men siden de har fanget din interesse kunne jeg godt tænke mig at høre hvilke andre speakers du mener de ligeså gode som og måske endda bedre end ? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
clauskok Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 19 Maj 2007 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon/ B&W sættet tror jeg faktisk du vil blive rigtig glad for. Det spiller det det skal. Og du får noget for dine penge.
__________________ Cambridge & Vienna Stuen
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2007 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søg lidt på nettet og de får nogle hæderlige anmeldelser og klare sig ganske godt i test´s, selvfølgelig kan de ikke spille op med HT´ere i den noget dyre ende. Eltax har og laver stadigvæk højttalere som nok ikke er verdens bedste, men de har også ramt plet et par gange. Og hold du bare fast i din holdning, jeg gider ikke spilde min tid på at argumentere med dig, tråden handler ikke om Eltax er godt eller skidt men om råd til at købe noget udstyr. Jeg har kommet med mit, og kom du bare med dit. Se evt. her : http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=1556&zoneid=3Som pointeret de laver ganske habile højttalere også !!! __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2007 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Søg lidt på nettet og de får nogle hæderlige anmeldelser og klare sig ganske godt i test´s, selvfølgelig kan de ikke spille op med HT´ere i den noget dyre ende. Eltax har og laver stadigvæk højttalere som nok ikke er verdens bedste, men de har også ramt plet et par gange. Og hold du bare fast i din holdning, jeg gider ikke spilde min tid på at argumentere med dig, tråden handler ikke om Eltax er godt eller skidt men om råd til at købe noget udstyr. Jeg har kommet med mit, og kom du bare med dit. Se evt. her : http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=1556&zoneid=3
Som pointeret de laver ganske habile højttalere også !!!
|
|
|
Yes, ikke noget at fare i flint over - det er jo kun en hobby  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2007 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Hans J skrev:
Søg lidt på nettet og de får nogle hæderlige anmeldelser og klare sig ganske godt i test´s, selvfølgelig kan de ikke spille op med HT´ere i den noget dyre ende. Eltax har og laver stadigvæk højttalere som nok ikke er verdens bedste, men de har også ramt plet et par gange. Og hold du bare fast i din holdning, jeg gider ikke spilde min tid på at argumentere med dig, tråden handler ikke om Eltax er godt eller skidt men om råd til at købe noget udstyr. Jeg har kommet med mit, og kom du bare med dit. Se evt. her : http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=1556&zoneid=3
Som pointeret de laver ganske habile højttalere også !!!
|
|
|
Yes, ikke noget at fare i flint over - det er jo kun en hobby  |
|
|
Enig, kan bare ikke klare de der "Jeg har engang for år tilbage hørt en som har fortalt X er noget bæ, så det er bæ FAKTUM!!!!" holdning. Lidt for streetsmart til mig  . Men kom her da  __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2007 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er før blevet kaldt en wise-ass, men streetsmart skal jeg lige vænne mig lidt til 
Back to basics, har du selv hørt de eltax-banditter du så stærkt anbefaler ?  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 19 Maj 2007 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
clauskok skrev:
Denon/ B&W sættet tror jeg faktisk du vil blive rigtig glad for. Det spiller det det skal. Og du får noget for dine penge. |
|
|
øhh, ikke i stereo!! Denon og b&w er ikke lige den mest heldige kombination til musiklytning, medmindre man har lyst til at bruge timer på at lege med EQ. Denon og Dali, NAD og B&W eller NAD og Dali er gode kombinationer. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2007 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Er før blevet kaldt en wise-ass, men streetsmart skal jeg lige vænne mig lidt til 
Back to basics, har du selv hørt de eltax-banditter du så stærkt anbefaler ?  Nej , men det jeg mente med andres erfaringer, var dem på nettet . Jeg har været tæt på at købe dem, men faldt over nogle andre kompakt højttalere som kostede mindre. De skulle først og fremmest bruges til at skaffe mig lidt mere erfaring med 7.1 inden jeg kastede mig ud i større investeringer, det blev et andet sæt Eltax (Tangent), og de gjorde det ganske flot. Jeg ville dog gerne have mere fylde i lyden og valgte derfor at skifte til gulvmodeller hele vejen rundt. Der gik jeg på jagt efter brugte og faldt over diverse KEF´er. Skiftet til disse har jeg ikke fortrudt de har en lyd som passer stoartet til mig, men trådstarter går jo efter kompakthøjttalere så derfor min anbefaling af Eltax´erne (udfra div. indlæg på nettet og min egen erfaring med de endnu billigere Tangent). Som skrevet tidligere i tråden, der er masser af alternativer, så han må jo bare igang .
|
|
|
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
clauskok Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 19 Maj 2007 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld skyd mig..... Hvis nu han syntes det lyder godt og det passer til hans budget stil m.m. Og fordi du har NAD/B&W og det virker for dig er det jo ikke et facit!!!
__________________ Cambridge & Vienna Stuen
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2007 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
clauskok skrev:
| Undskyld skyd mig..... Hvis nu han syntes det lyder godt og det passer til hans budget stil m.m. Og fordi du har NAD/B&W og det virker for dig er det jo ikke et facit!!! |
|
|
jeg har også en denon receiver. Det bliver meget lyst sammen __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2007 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil også tilslutte mig at B&W + Denon som oftest er en uheldig combo, lidt ligesom Thule amp og Sony cd-spille  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2007 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Jeg vil også tilslutte mig at B&W + Denon som oftest er en uheldig combo, lidt ligesom Thule amp og Sony cd-spille  |
|
|
det kommer helt og aldeles an på hvilke modeller fra b&w det er. Det jeg har hørt af 800 serien sammen med denon lyder fantastisk, __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2007 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
Acer skrev:
Jeg vil også tilslutte mig at B&W + Denon som oftest er en uheldig combo, lidt ligesom Thule amp og Sony cd-spille  |
|
|
det kommer helt og aldeles an på hvilke modeller fra b&w det er. Det jeg har hørt af 800 serien sammen med denon lyder fantastisk,
|
|
|
Var det af den nye D-serie ? De er nemlig mere tilgivende i det øvre toneområde for hvad gear der spændes for  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Wozi Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 19 Maj 2007 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for alle svarene der er kommet indtil nu, efter at have skiftet over til metroseksuel mode går jeg måske lige og overvejer at købe gulvhøjtalere, da stuen nok godt ville kunne bære det.
Nu må i stoppe mig hvis det her er helt hen i vejret, men hvis nu man køber 2 gode gulvht'ere og en god stereo forstærker så kunne jeg vel engang i fremtiden når jeg har vundet i lotto, deal no deal og 1 mod 100, købe baghøjtalere(kompakte), center og sub samt en ny reciever ?
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 19 Maj 2007 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wozi skrev:
Jeg stĺr i den situation at jeg vil have noget bedre lyd end det mit tv's indbyggede hřjtalere kan levere og sĺ er jeg blevet trćt af at hřre musik fra mine hřrebřffer. Det store spřrgsmĺl er sĺ, skal det vćre surround eller stereo setup og helt prćcis hvilket system, jeg břr smide penge efter. Jeg hřrer musik oftere end jeg ser film, men jeg vil samtidig gerne have god lyd nĺr jeg ser film
Musikken bliver leveret af en Squeezebox, som streamer MP3 filer fra en server men i ny og nć ogsĺ fra almindelige cd'er og filmene er pĺ traditionelt medie. I modsætning til mange af de andre så vil jeg foreslå at du skaffer dig en surround receiver eller forstærker.
1- Fordi du skriver musikken bliver leveret af en Squeezebox, som streamer MP3 filer, alle andre må altså undsylde mig men det er jo ret uhensigtsmæssigt at siger til dig at du skal skaffe dig en Stereo forstærker når det musik du lytter til stammer fra MP3 filer. jamen MP3 lyden bliver altså ikke bedre af en stereo forstærker, den vil bare forstærke den signal fra MP3 afspilleren, havde du en CD afspiller (nypris 10000 og op) ja så vil jeg sige det er en smags sag om man vil have en stereo eller en surround forstærker.
2- Fordi stereo forstærkere er ikke nødvendigvis bedre til stereo gengivelse end surround forstærkere/receiver. Jeg har haft en Surround receiver som var bedre (efter min smag) end alle de stereo forstærkerer jeg har haft.
Prisen ja, lad os sige at det ikke skal vćre dyre end hřjst nřdvendigt, ingen grund til at smide 20.000 kr. hvis det samme kan fĺes til 12.000 kr. I denne pris klasse vil jeg bestemt kigge efter demo modeller eller noget brugt. Sun Audio i Aalborg har demo Tannoy Eyris DC højttalere og dem vil jeg helt sikkert anbefale, fantastisk god mellem tone og bas med masser af dynamik. Du vil sikkert finde andre højttalere som kan levere en bedre mellemtone og bass og er mere dynamiske, men så skal du også betale meget mere for dem. Start med de her højttalere og senere hen anskaf dig en CD afspiller (eller SACD afspiller), da ellers vil være skam for disse højttalere at lade dem levere lyd fra MP3 filer. Hvis de er for dyrt og de sprænger budgetet så har du mulighed for at sakffe dig Tannoy Eyris 2 højttalere. De koster mindre, men jeg ved ikke om Sun Audio har dem som demo modeller.
Vedrørende surround forstærker/receiver så er jeg helt sikker på at du nemt kan finde noget brugt her på siden eller i Blå avis.
Og når du kommer til penge igen så kan du jo bare udvide til 5.1
-Wozi
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
bonogo Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 19 Maj 2007 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
brasch skrev:
Acer skrev:
|
|
det kommer helt og aldeles an på hvilke modeller fra b&w det er. Det jeg har hørt af 800 serien sammen med denon lyder fantastisk,
|
|
|
Var det af den nye D-serie ? De er nemlig mere tilgivende i det øvre toneområde for hvad gear der spændes for 
|
|
|
yep, 803D en fed højttaler som jeg aldrig får råd til mere end højst en af __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wozi skrev:
Tak for alle svarene der er kommet indtil nu, efter at have skiftet over til metroseksuel mode går jeg måske lige og overvejer at købe gulvhøjtalere, da stuen nok godt ville kunne bære det.
Nu må i stoppe mig hvis det her er helt hen i vejret, men hvis nu man køber 2 gode gulvht'ere og en god stereo forstærker så kunne jeg vel engang i fremtiden når jeg har vundet i lotto, deal no deal og 1 mod 100, købe baghøjtalere(kompakte), center og sub samt en ny reciever ? |
|
|
helt rigtigt og hvis du køber en fornuftig stereo forstærker (f.eks. NAD c272) så har du en fed effektforstærker når du engang når til surround.
et andet alternativ kunne være at anskaffe dig nogle gulvhøjttalere og en surroundreceiver, så er det kun højttalere du skal opgradere med. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |