| Forfatter |
|
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 30 Juni 2007 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
samt antallet af film ude samt film på vej er større ved blu-ray
__________________ 109 Blu-ray film and counting!
Ejer af Mowee I/S & Mowee ApS.
Håndtering af mediafremvisning.
|
| Til top |
|
| |
Bruce Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 370
|
| Sendt: 30 Juni 2007 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ifølge DVDCompare er der indtil dato udgivet 243 HD-DVD titler og 256 Blu-ray af slagsen.
__________________ Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
Nu har Avatar snart solgt 1/3 af Gone With The Winds billetter
|
| Til top |
|
| |
napsi Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Status: Offline Indlæg: 134
|
| Sendt: 30 Juni 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Webmonkey skrev:
| min opdeling er baseret på hvor mange film de har i deres bibliotek. Dvs. alt fra starten til nu. |
|
|
Er der nogle tilgængelige tal over det? (Prøver lige at google, men måske nogen har dem på lager.) Jeg var af den opfattelse at Sony sidder på et markant katalog (måske det største, jeg ved det ikke), efter deres opkøb den sidste tid. Pt er det jo i hvert fald dem der udvider kataloget mest når man samtidig ser på omsætning. [edit] "[...] with the buy of MGM Sony gets
a catalog of about 4100 movie titles including the James Bond franchise. This
makes Sony the owner of the world's largest film library with about 7600 titles
or about 40 % of all movies ever produced in Hollywood. [...]" - Kilde
"[...] Sony has about 3,500 films in its Sony, Sony Classics and Columbia
Tristar libraries. An MGM purchase would give Sony about 7,500 titles.
Time Warner has 6,600 titles on its Warner Bros. and New Line Cinema
shelves. If Time Warner bought MGM, it would have the industry's
largest library with more than 10,000 titles. [...]" - Kilde
|
| Til top |
|
| |
Bruce Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man går ind og søger på IMDB og kun vælger film og skriver Universal i Production Company får man 6220 film. Skriver man MGM får man 2895. Fox 3453. Warner 3285. Columbia 3125. New Line 303. Sony 197. __________________ Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 02:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
steffenman skrev:
Warner kommer med samme titler på Blu-ray så ved ikke hvad du mener?
Desuden har Universal fyret de fleste store titler af allerede!
|
|
|
Der er nu en pæn håndful titler som kun er udgivet på HD-DVD og ikke BD.... Og det er ikke kun advancerede titler som ikke er udgivet på grund af manglerne i BD til "interaktive movie experience" m.m.
Casablanca f.eks.
Fyret de største titler af????
Universal sidder på den ene store del af Hitchcocks film. Og så er der jo en pæn stak Spielberg film oxo........ alle filmselskaber har et spændende katalog..............
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
| manglerne i BD til "interaktive movie experience" m.m. |
|
|
mangler? - BD-J kan nøjagtig det samme men det har bare ikke været helt klart da de satte blu-ray på markedet! var jo HD-DVD som tvang dem til at rykke planerne frem.
Jeg synes selv at de fleste helt store titler fra Universal er fyret af! Selvf. har de flere gamle, men det er jo en smagssag i sidste ende.
mht. film på hd-dvd som ikke er på blu-ray nu er dette kun midlertidigt, warner har kommet frem med at de vil nå op på samme antal film indenfor kort tid.
Den eneste fordel ved hd-dvd er billige afspillere og den fordle er snart ved at ryge nu når billigmærkerne kommer på blu-ray.
Selv på Blu-ray er de begyndt at lave en kampagne her fra juli hvor man får 5 film med hvis man køber en afspiller + der evt. følger yderligere film med afspilleren! så køber folk i usa en panasonic blu-ray afspiller får de i alt 10 film med gratis, det er ikke at klage over.
Men eneste fordel på film siden er Universal, Warner er kun et spørgsmål om tid __________________ 109 Blu-ray film and counting!
|
| Til top |
|
| |
Thomasdk1405 Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2007 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, der blev da sat gang i diskussionen igen 
Som jeg ser det så er alt åbenbart for usikkert endnu. Om de ender med at køre side om side som nogen spår det ved jeg ikke.
Vedr. de der lydformatter så var jeg af den opfattelse at det var samme lyd som i biffen (Truehd og DTS HD) - men det er det så åbenbart ikke da bit rate kan være meget forskelligt.
Ved skiftet til DVD var der ikke så meget pjat - men denne gang er jeg godt nok i syv sind, da jeg står og godt vil have en ny surround reciever, men er det mon bedst at vente på at der er hdmi 1.3 og egen lyd dekodning ?
Jeg er næsten som med pc'en - jeg vil godt opgradere så den er fremtidssikret - Det kan man bare ikke.
Nå, jeg må vente til efteråret - tror at der kommer en masse nyt fra alle de kendte mærker - ved bl.a. at Denon kommer med en ny serie (4308, 3808 og 2708) som har hdmi 1.3 og dekoder chips. Onkyo kommer også med noget. Er spændt på om også Yamaha kommer med på vognen - har hørt mange sige at de er de bedste når det gælder ren surround og film.
Hilsen
Thomas
__________________ Hilsen
Thomas
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har begge formater og jeg er ikke mere glad for BD end HD-DVD. Jeg syntes også den "krig" mellem de to formater er latterlig. Faktisk virker det for mig mest, som om, at det er BD supporterne der er mest ræde for blive taberne, på den måde de har travlt med at nedgøre HD-DVD på .
Så jeg holder med Bruce som snedigt påstår:
HD-DVD og Blu-Ray supporter. Længe leve formatkrigen!
I mine øjne giver er det bedre konkurrence.
Jeg nyder mine film hver gang jeg ser dem. Uanset om det er BD eller HD-DVD
MVH WRONG
__________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
Bruce Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
Jeg nyder mine film hver gang jeg ser dem. Uanset om det er BD eller HD-DVD |
|
|
Jeg glæder mig også til at få en Blu-Ray afspiller  Jeg tror jeg hopper på Samsung bd-p 1400 i US udgaven, som kommer i USA i slutningen af denne måned. Jeg mener den kommer til at understøtte den nye profile 1.1 og måske 2.0 standard. Jeg overvejede 1200'eren, som har fået fantastisk kritik, men den kan hverken dekode TrueHD eller DTS-HD og den kan heller ikke sende det komprimerede signal som bitstream til de nye receivere  Faktisk er de nye receivere fra Onkyo og snart også Denon lige nu KOMPLET ubrugelige mht. udnyttelse af deres dekodning af de nye formater. INGEN afspillere kan idag sende et et komprimeret signal som bitstream videre. Dermed kan man heller ikke udnytte de nye receivers muligheder. Kun hvis afspilleren selv kan dekode, kan man udnytte lyden. __________________ Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruce skrev:
wrong skrev:
|
|
Jeg glæder mig også til at få en Blu-Ray afspiller Jeg tror jeg hopper på Samsung bd-p 1400 i US udgaven, som kommer i USA i slutningen af denne måned. Jeg mener den kommer til at understøtte den nye profile 1.1 og måske 2.0 standard.Jeg overvejede 1200'eren, som har fået fantastisk kritik, men den kan hverken dekode TrueHD eller DTS-HD og den kan heller ikke sende det komprimerede signal som bitstream til de nye receivere Faktisk er de nye receivere fra Onkyo og snart også Denon lige nu KOMPLET ubrugelige mht. udnyttelse af deres dekodning af de nye formater. INGEN afspillere kan idag sende et et komprimeret signal som bitstream videre. Dermed kan man heller ikke udnytte de nye receivers muligheder. Kun hvis afspilleren selv kan dekode, kan man udnytte lyden. |
|
|
Jeg skal da også have min en BD afspiller når jeg er færdig med specialet og der er nogle afspillere der understøtter min. 1.1. (Det var egentligt det jeg mente i en overstående post ang. mangler ved interactive movie experience)
Det ville være rart, at bare kunne vælge sine HD film frit. __________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
Jeg har begge formater og jeg er ikke mere glad for BD end HD-DVD. Jeg syntes også den "krig" mellem de to formater er latterlig. Faktisk virker det for mig mest, som om, at det er BD supporterne der er mest ræde for blive taberne, på den måde de har travlt med at nedgøre HD-DVD på .
Så jeg holder med Bruce som snedigt påstår:
HD-DVD og Blu-Ray supporter. Længe leve formatkrigen!<!-- Signature -->
I mine øjne giver er det bedre konkurrence.
Jeg nyder mine film hver gang jeg ser dem. Uanset om det er BD eller HD-DVD
MVH WRONG
|
|
|
Jeg har også dette indtryk. BD folk er langt mere zealous end HD DVD folk, som er meget mere åbne over for at være format neutrale.
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er sådan set ligeglad med om begge formater kører :) eneste grund til jeg holder med Blu-ray er simpelthen grundet pladsen. Lange film kommer til at knibe på HD-DVD og det er det som bekymrer mig! Selv ejer jeg også begge formater! - det er dog bare irriterende at man skal have 2 maskiner istedet for 1 jo ;) derfor vi gerne ser kampen overstået
|
| Til top |
|
| |
Bruce Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og så lige lidt om nye HD-DVD og Blu-ray udgivelser. Nedenstående blå er Blu-ray og med rød, HD-DVD. Har tilladt mig at skrive de helt store udgivelser (i mine øjne) med fed :
7/03 - The Patriot 7/03 - Flatliners 7/03 - Ghost in the Shell: Solid State Society Vol. #1 7/03 - The Untouchables: Special Collector's Edition 7/03 - The Warriors: Ultimate Director's Cut 7/10 - IMAX - Blue Planet 7/17 - The Fifth Element (Remastered) 7/17 - Wild Things 7/17 - Waiting... 7/17 - Premonition 7/24 - Weeds Season 2 7/24 - Reign Over Me 7/24 - Ghost 7/24 - An Officer and a Gentleman 7/24 - The Host 7/25 - Lawrence of Arabia (Sony Import from France) 7/31 - Roving Mars - IMAX 7/31 - 300 7/31 - Shooter
8/07 - Arlington Road 8/07 - Final Fantasy: The Spirits Within 8/07 - Are We Done Yet? 8/07 - Jailhouse Rock 8/07 - Viva Las Vegas 8/07 - TMNT 8/14 - Wild Hogs 8/14 - The Lookout 8/14 - Doctor Strange 8/14 - Vacancy 8/15 - Bell Witch: The Movie 8/21 - National Lampoon's Van Wilder 8/21 - Immortal Beloved 8/21 - Perfect Stranger 8/27 - Pan's Labyrinth (Germany) 8/28 - Blades of Glory
9/04 - Pulp Fiction 9/04 - Kill Bill Vol. 1 9/04 - Kill Bill Vol. 2 9/04 - Remember The Titans 9/04 - Nip/Tuck: The Complete Fourth Season 9/11 - Face/Off 9/18 - We Are Marshall 9/18 - Deliverance 9/18 - Jailhouse Rock 9/18 - Saturday Night Fever 9/18 - Viva Las Vegas 9/18 - Zodiac 9/25 - The Jack Ryan Collection
10/02 - Top Gun 10/23 - Scary Movie 10/23 - Meet the Robinsons October - Blade Runner
11/20 - Santa Clause 3: Escape Clause
Spring - 24 (TV) Spring - Debbie Does Dallas...Again (Adult) (NEW!) Spring - Prison Break (TV)
Summer - Con Air Summer - Crimson Tide Summer - The Rock Summer - A Bridge Too Far Summer - Battle of Britain Summer - Butch Cassidy and the Sundance Kid Summer - Edward Scissorhands Summer - Master & Commander Summer - Man on Fire Summer - Platoon Summer - Predator Summer - The Graduate Summer - The Seige Summer - Cars Summer - The Recruit Summer - Open Range Summer - Starship Troopers
Fall - Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer Fall - Jerry Maguire Fall - A Few Good Men Fall - Meatballs Fall - Chronicles of Narnia
Asian/European and Assumed Region Free Blu-ray Releases
3/19 - Hellboy (132min Director’s Cut) (Sony UK Import) 3/19 - Hollywoodland (UK Import) 3/19 - Scary Movie 4 3/21 - Cinderella Man 4/24 - Gothika 6/04 - Breaking and Entering 6/11 - Bruce Almighty 6/25 - The Crow 7/02 - Airforce One 7/25 - Lawrence of Arabia (Sony Import from France) 9/30 - Gangs Of New York 9/30 - Brokeback Mountain 10/01 - Bram Stoker's Dracula
HD-DVD
7/3/07 Blood Diamond (Warner) The Untouchables (Paramount) The Warriors (Paramount)
7/10/07 Billy Madison (Universal) Dante's Peak (Universal) The War (Universal) The Wedding Date (Universal)
7/24/07 The Bourne Identity (Universal) The Contract (First Look) Deep Purple: They All Came Down to Montreux (Eagle Rock) Ghost (Paramount) The Host (Magnolia) In Good Company (Universal) Nutty Professor II: The Klumps (Universal) An Officer and a Gentleman (Paramount) Out for Justice (Warner) Purple Rain (Warner) Santana: Hymns for Peace - Live at Montreux (Eagle Rock) Scent of a Woman (Universal) Streets of Fire (Universal) Yes: Live at Montreux (Eagle Rock)
7/25/07 The Way to Paradise (Surround Records)
7/31/07 300 (Warner) <- COMBO Blue Planet - IMAX (Warner) Darkman (Universal) Hot Fuzz (Universal) <- COMBO Sea of Love (Universal) Shaun of the Dead (Universal) Shooter (Paramount)
8/7/07 Disturbia (Dreamworks)
8/14/07 Erin Brockovich (Universal) Mercury Rising (Universal) What Dreams May Come (Universal)
8/28/07 Blades of Glory (Dreamworks) Dawn of the Dead (Universal) Heroes Season 1 (Universal) The Hurricane (Universal) Notting Hill (Universal)
9/4/07 Nip/Tuck: The Complete Fourth Season (Warner)
9/11/07 Face/Off (Paramount)
9/18/07 Deliverance (Warner) Elizabeth (Universal) For the Love of the Game (Universal) Jailhouse Rock (Warner) The Last Starfighter (Universal) We are Marshall (Warner) <- COMBO Viva Las Vegas (Warner)
9/25/07 Jack Ryan Collection (Paramount)
10/2/07 Galapagos (BBC Video/Warner) Top Gun (Paramount) __________________ Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
|
| Til top |
|
| |
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er nogle stykker i sort som også kommer på blu-ray =) bl.a. 300
|
| Til top |
|
| |
Bruce Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
steffenman skrev:
| Der er nogle stykker i sort som også kommer på blu-ray =) bl.a. 300 |
|
|
Undskyld! Rettet. Jeg tog fejl af listen, den er nu opdateret helt anderledes  __________________ Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
|
| Til top |
|
| |
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
Bruger siden: 02 April 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 400
|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
1.2? 2.0? Er ens afspiller allerede for gammel  Hvad blev af de dage hvor en afspiller bare skulle have et scart stik og så kørte det ligemeget afspiller og TV?
|
| Til top |
|
| |
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
nuværende afspillere er bare ikke gode på BD-J, du vil altid kunne se filmene mm. menuen kommer bare til at lagge og være delvis ubrugelig (smarte features i menuen så som shooters mm. som findes på f.eks. the league of extraordinary gentlemen)
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fnulder skrev:
1.2? 2.0? Er ens afspiller allerede for gammel Hvad blev af de dage hvor en afspiller bare skulle have et scart stik og så kørte det ligemeget afspiller og TV? |
|
|
Det hentyder til, at BD afspilleren ikke har f.eks ethernet og en sekundær video dekoder til hhv. internet content og PIP.
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Film film film, hvorfor gider I at købe alle de film. Livet er da for kort til at se en film mere end en gang! (ok. da kan da være film som står helt specielt for en, men...)
Men hvordan er det med musik udgivelser i de 2 formater? Både med hensyn til udvalg, og lydkvalitet.
Nogen som har nogle gode livemusik udgivelser på de 2 formater?
__________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
| Til top |
|
| |
Thomasdk1405 Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2007 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruce skrev:
wrong skrev:
|
|
Jeg glæder mig også til at få en Blu-Ray afspiller 
Jeg tror jeg hopper på Samsung bd-p 1400 i US udgaven, som kommer i USA i slutningen af denne måned. Jeg mener den kommer til at understøtte den nye profile 1.1 og måske 2.0 standard.
Jeg overvejede 1200'eren, som har fået fantastisk kritik, men den kan hverken dekode TrueHD eller DTS-HD og den kan heller ikke sende det komprimerede signal som bitstream til de nye receivere 
Faktisk er de nye receivere fra Onkyo og snart også Denon lige nu KOMPLET ubrugelige mht. udnyttelse af deres dekodning af de nye formater. INGEN afspillere kan idag sende et et komprimeret signal som bitstream videre. Dermed kan man heller ikke udnytte de nye receivers muligheder. Kun hvis afspilleren selv kan dekode, kan man udnytte lyden. |
|
|
Øhh - måske jeg skal passe på at læne mig for meget op af denne sides info, men slår man hdmi op og vælger 1.3:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hdmi#HDMI_1.3
så vil man kunne læse følgende: Supports output of Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio streams for external decoding by AV receivers
Toshiba's HD-XE1 har hdmi 1.3 - har desuden også muligheden for indbygget DD+, TrueHD og DTS - HD - godt nok noget som hedde "core" only - så det er nok ikke den helt rigtige DTS-HD.
Så hdmi 1.3 (player) og hdmi 1.3 forstærker/receiver burde da kunne spille sammen ?
Hilsen
Thomas __________________ Hilsen
Thomas
|
| Til top |
|
| |