| Forfatter |
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
RedDragunee skrev:
Generelt synes jeg nogle gange det var en smule amatøragtigt opstillet, bl.a. med materialet der blev brugt til fremvisning - alle film er jo private købe film, og må ikke vises ved offentlige arrangementer, som var tilfældet her. |
|
|
Det er ikke rigtigt. Der er ikke tale om en egentlig offentlig fremvisning, når man benytter enkelte klip til demonstration af hardware. At vise en hel film fra ende til anden vil derimod kunne give ballade. Hvordan lovgivningen præcist hænger sammen på det punkt skal jeg ikke kunne sige, men dette er konsensus i branchen, og dén opfattelse deles af software-leverandørerne - det er jo også reklame for dem. Warner havde faktisk specifikt sponsoreret nogle film til brug under arrangementet, for at få del i reklame-værdien. Mht. den hardware-mæssige opstilling, så skal man trods alt huske at der er tale om midlertidige opstillinger, der sættes op, bruges i 2x5 timer, og pilles ned igen. Så bliver der i sagens natur ikke finpudset med detaljerne på samme måde som man ville gøre det i et egentligt demo-rum. Det burde ikke komme bag på nogen. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
RedDragunee Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Det er ikke rigtigt. Der er ikke tale om en egentlig offentlig fremvisning, når man benytter enkelte klip til demonstration af hardware. At vise en hel film fra ende til anden vil derimod kunne give ballade. Hvordan lovgivningen præcist hænger sammen på det punkt skal jeg ikke kunne sige, men dette er konsensus i branchen, og dén opfattelse deles af software-leverandørerne - det er jo også reklame for dem. Warner havde faktisk specifikt sponsoreret nogle film til brug under arrangementet, for at få del i reklame-værdien. |
|
|
Jeg er heller ikke selv 100% inde i reglerne, men for nu at citere én af jeres egne folk, så sagde han således da den obligatoriske copyright-tekst blev vist, lige før HD-DVD menuen: "Dét der, er der ingen af jer der har set."
AV Precision skrev:
| Mht. den hardware-mæssige opstilling, så skal man trods alt huske at der er tale om midlertidige opstillinger, der sættes op, bruges i 2x5 timer, og pilles ned igen. Så bliver der i sagens natur ikke finpudset med detaljerne på samme måde som man ville gøre det i et egentligt demo-rum. Det burde ikke komme bag på nogen. |
|
|
Selvfølgelig ikke  - men det specifikke problem jeg omtalte, var en fejl der tog 5 sekunder at rette, ved en enkelt indstilling på projektoren. Jeg synes jo som sådan, at det var rigtig godt overall. Jeg fik nogle rigtig gode og lange forklaringer på et par spørgsmål, men det var alligevel de få ting jeg lagde mærke til, som ærgrede mig lidt. __________________ Filmsamlingen
Bioen
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
RedDragunee skrev:
Jeg er heller ikke selv 100% inde i reglerne, men for nu at citere én af jeres egne folk, så sagde han således da den obligatoriske copyright-tekst blev vist, lige før HD-DVD menuen:
"Dét der, er der ingen af jer der har set." |
|
|
Nu siger man jo meget med et glimt i øjet på sådan en udstilling (det lyder som en kommentar der er faldet i Blackwing-rummet... )
RedDragunee skrev:
Selvfølgelig ikke - men det specifikke problem jeg omtalte, var en fejl der tog 5 sekunder at rette, ved en enkelt indstilling på projektoren. Jeg synes jo som sådan, at det var rigtig godt overall. Jeg fik nogle rigtig gode og lange forklaringer på et par spørgsmål, men det var alligevel de få ting jeg lagde mærke til, som ærgrede mig lidt.
|
|
|
Jeg ved godt hvad du tænker på - problemet er at fejlen var periodisk, og så er spørgsmålet hvornår man skal give op og ændre framerate, og hvornår man skal krydse fingre for at "så, NU holder den op igen". Vi har lavet samme opstilling med nøjagtigt samme opsætning af nøjagtigt samme udstyr, på nøjagtigt samme materiale, flere gange før - uden at have dette problem overhovedet. Under forholdene var der ganske enkelt ikke tid til at finde ud af om det skyldtes for dårlig ventilering omkring scaleren, eller evt. problemer i strømmen som nogle apparater måske bare er mere følsomt over, jeg ved det ikke - jeg ved bare at præcist samme opstilling har kørt perfekt i såvel Horsens som København, og af én eller anden grund ville det bare ikke som vi ville i Århus...
Betragt det som en forklaring, og ikke en undskyldning - jeg ville da gerne have været disse problemer foruden. Jeg siger det som det er, fordi det måske kan kaste lidt lys over at det ikke bare lige var "5 sekunder" der skulle til for at løse det - dummere er vi trods alt heller ikke... __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er hvad pressemeddelelsen siger, men den har ikke ramt butikkerne endnu. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og fedt at den også afspiller VC1 som jeg ellers hørte på udstilligen kun var forbeholdt HD-DVD, og derfor være bedre end Bluray, endnu.. Godt gået Sony..
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
Og fedt at den også afspiller VC1 som jeg ellers hørte på udstilligen kun var forbeholdt HD-DVD, og derfor være bedre end Bluray, endnu.. Godt gået Sony..  |
|
|
Det må være en misforståelse. Understøttelse af VC-1 er obligatorisk for Blu-Ray afspillere, det kan de alle sammen. Problematikken ligger i at Sony generelt ikke vil bakke op om VC-1, hvilket formentligt er årsagen til at der udgives meget få Blu-Ray ting med VC-1. Men principielt er der intet i vejen for at udgive Blu-Ray med VC-1 billede - Planet Earth på Blu-Ray er f.eks. såvidt jeg ved i VC-1. Men _i praksis_ er VC-1 "forbeholdt" HD-DVD, på den måde at alle HD-DVD'er (dem jeg kender i hvert fald) er med VC-1, mens det er sjældent på Blu-Ray, og det gør at HD-DVD som det er i dag, generelt leverer bedre billedkvalitet på mange udgivelser. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var sådan forklaringen var ja. Kunne ikke liige huske hvad det helt præcist var det drejede sig om, men præcis det du skriver var det jeg hørte. Og det var inde hos klaus, og han virkede sgu godt nok til at være ordentlig inde i tingene.
Eksempelvis så jeg at James Bond kørte i Avs format "mener jeg det hed", og slet ikke var udgivet i VC1.. For dårligt Sony.. 
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
|
Det var sådan forklaringen var ja. Kunne ikke liige huske hvad det helt præcist var det drejede sig om, men præcis det du skriver var det jeg hørte. Og det var inde hos klaus, og han virkede sgu godt nok til at være ordentlig inde i tingene. |
|
|
Det må man sige, ja - ikke mindst omkring detaljer om selve udgivelserne. Jeg indrømmer gerne at jeg er så meget "hardware guy", at jeg ikke har alt om de enkelte film-udgivelser liggende på rygraden.
The Elite skrev:
Eksempelvis så jeg at James Bond kørte i Avs format "mener jeg det hed", og slet ikke var udgivet i VC1.. For dårligt Sony..
|
|
|
AVC er det mundrette markedsførings-navn for MPEG-4. AVC er langt bedre end MPEG-2, men er stadig en mindre avanceret komprimerings-algoritme end VC-1. Som sagt - Sony vil ikke støtte Microsoft, og da det er Microsoft der står bag VC-1, udgiver Sony ikke film med VC-1 komprimering, men satser på AVC og MPEG-2. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
napsi Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Status: Offline Indlæg: 134
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
The Elite skrev:
|
|
|
AVC er det mundrette markedsførings-navn for MPEG-4. AVC er langt bedre end MPEG-2, men er stadig en mindre avanceret komprimerings-algoritme end VC-1. Som sagt - Sony vil ikke støtte Microsoft, og da det er Microsoft der står bag VC-1, udgiver Sony ikke film med VC-1 komprimering, men satser på AVC og MPEG-2. |
|
|
Når jeg læser rundt omkring synes folk at hælde til at AVC er
mere anvanceret end VC-1 (CABAC i AVC nævnes). Hvor godt mulighederne i de to codecs udnyttes (encoder implementation) er jo så en anden og mere eller mindre vedvarende sag.
|
| Til top |
|
| |
Mads Nørskov Branchemedlem

CAVEA
Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
amorte skrev:
|
dog slog det mig, at ingen kørte 1080p direkte til projektoren, men var en omvej forbi en scaler.
|
|
|
Det er ikke helt korrekt.
Der var ikke tilsluttet nogen Scaler til JVC'en. Det materiale som ikke kørte ud i 1080p (SD DVD) blev skaleret af den videoprocessor der sidder i projektoren.
Derudover var vi selvfølgelig ærgerlige over at lokalet ikke var helt mørklagt. Det var det i følge udlejer . Da vi konstaterede det fredag eftermiddag var der ikke så meget vi kunne gøre ved det. Det gjorde at vi mistede noget kontrast i billedet.
Men stor tak til alle der kiggede forbi, det var nogle hyggelige timer både lørdag og søndag.
Mon der er tilslutning til at lave et lignende arrangement i København? __________________ Mads Nørskov
|
| Til top |
|
| |
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 00:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mads Nørskov skrev:
Mon der er tilslutning til at lave et lignende arrangement i København?
|
|
|
Det ved jeg i hvert fald der ville være blandt de besøgende! __________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
| Til top |
|
| |