Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 10:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Cerwin-Vega! + Denon 1907? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jonas47
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 04 August 2007 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg min 1907 + ny center! Og er glad for mit valg. Det spiller bare godt sammen. Rigtig fed surround og masser af kræfter til at fylde mit lille værelse med god lyd. Glæder mig til ny sub og baght'er i næste måned. Lige nu kører jeg med med subwooferen og baght'er fra Cerwin-Vega! AVS-serien. Subben har en 8"enhed og 100W RMS forstærker. Det hele klarer jobbet rigtig fint, men glæder mig nu til den nye sub, så jeg lige får det sidste bund... Men det er også meget svært at opnå ordentlig lyd i så lille et rum. Bassen kan jo ikke gå så dybt . Men godt spiller det i hvert fald. "Saving private ryan" blev lige en tand federe 

Jonas Bork

Til top Vis Jonas47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas47

toxic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 August 2007 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Hej.

Tillykke med dit nye surround anlæg Jonas - kanon når man er glad for sit valg.
Jeg selv er også igang med at undersøge mulighederne - skriver her, fordi det faktisk ligger ret tæt op af Jonas' udfordring.
Jeg overvejer kraftigt at købe den nye CVHD 5.1 højttaler serie fra Cerwin-Vega - den skulle komme d. 3. september, efter hvad HiFi-klubben siger: http://www.cerwin-vega.com/CVHD.php

Så kommer det svære valg af receiver - har også overvejet NAD T744 eller Denon 1707/1907 (Forstår ikke helt, hvorfor 1707'eren er dyrere end 1907, hvis 1907 er en bedre model??)
Mit rum er noget større - ca. 30 kvm.

Med et sådant højttalersæt - er der nogen der har en anelse, om NAD eller Denon vil være det rette valg? - Har tænkt mig at høre dem begge, når højttalerne kommer hjem, men vil være kanon, hvis der er nogen der ud fra specifikationerne kan se, hvad man bør vælge.

På forhånd tak

Tony

Til top Vis toxic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af toxic

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 August 2007 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Jonas Bork skrev:
Ascari: Ja, den har jeg også overvejet... Og prisen er jo stort set identisk... Men har hørt at surroundprocessoren er meget dårligere i NAD, og at effekten ved film er kedeligere?? Og indstilling af amp er også fyldt med flere muligheder, fx auto-setup ?

Der er jeg direkte uenig, nad spiller meget mere dynamisk end denon, og denon kan nemt blive kedelig i længden, men marantz er også p***e godt ! Men jeg kan se du har købt, så tillykke med det...

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

Jonas47
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 09 August 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Toxic: Mange tak. Grunden til at 1907 er billigere er fordi at den i øjeblikket er på tilbud, pga. at der kommer en afløser inden for så længe... 1907 ER bedre end 1707, og pænere (har alu-front hvorimod 1707 har plastik). Jeg er som sagt glad for mit valg, og synes at den gør det rigtig godt, men er ikke sikker på at den har nok krafter til at fylde dit store rum op.... men det afhænger jo også af hvor lette dine ht'er er at trække. Men som du selv siger, så skal du tage i Hifiklubben og høre. Deres lytterum er jo ret store, i hvert fald der hvor jeg har været (Kolding og Esbjerg). Så kan du jo vurdere om niveauet er tilstrækkeligt. Det er jo også forskelligt hvor højt folk vil se film  Jeg skruer gerne RET højt op, så man også kan mærke effekterne. Synes at 1907'eren er overraskende stærk. Har hørt meget om at de ikke er strømstærke nok, men det oplever jeg ikke. Synes faktisk at de styrer mine ht'er rigtig godt. Om det skal være Denon eller NAD er på til dig. Men synes i hvert fald at der er rigtig RIGTIG fed surroundlyd i Denon, og mange detajler...

Jonas Bork

Til top Vis Jonas47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas47

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes