| Forfatter |
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 25 Maj 2007 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, men i forhold til Denonen som du synes lyd svagere vil den klare det bedre... Jeg er dog ret sikker på at de små Cv'ere nok skal komme til at spille højt nok.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 25 Maj 2007 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas Bork skrev:
|
Så var jeg lige i Hifiklubben, og fik en demo på både 1907 og NAD t744 med et sæt Cerwin-Vega! VE-8 (samme som jeg har i front). Nåede desværre ikke at høre dem i surround, men fik alligevel en fornemmelse af hvad de kan magte i stereo... Det bliver helt klar NAD til mine CV'er. Passer meget bedre sammen klangmæssigt. NAD'en virkede også mere overlegen og havde en behageligere lyd med en rigtig god bund... I stereo gjorde den det perfekt... Men kan man så også gå ud fra at den kan klare surround? Altså om den har kræfter nok her...?
Jonas Bork
|
|
|
den har nok lige i underkanten af power, men det kommer jo helt an på hvor højt du har tænkt dig at høre det. Det skal dog siges at NAD er MEGET mere overfølsom overfor varme end Denon, så du skal nok lade den stå relativt frit og alligevel tror jeg du vil kunne spille højere med denon. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Bonde-Hansen Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 28 Maj 2007 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv lige købt en Denon AVR-1907, men havde også NAD 744 i kikkerten. Valget faldt på at jeg ikke kunne få en NAD DVD afspiller i samme prisklasse, og at Denon's DVD afspiller DVD-1930 kunne spille DVD-audio og SACD. Jeg har som front højttaler Mission's flagskib fra år 2000 (Mission 754 freedom 5), og jeg har ingen sub. De spiller glimrende bas (et par velvoksne fyre), og Denon receiverens muligheder for bi-amp giver fint kraft til front højttalerne. Når du nu kun har 10m^2, så får du nok heller ikke brug for at spille alt for højt (eller er jeg blevet for gammel?).
Jeg lever af at udvikle høreapparater, så blæs bare ørene ud 
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2007 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ville så aldrig vælge en surroundreceiver på baggrund af hvilke DVD-afspillere producenten har på markedet, men generelt synes jeg denons dvd afspillere er gode
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Jonas47 Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 235
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay.... tja... der er vel ikke andet for at jeg må afsted igen en dag, og høre dem i surround... Synes bare at 1907'eren virkede mere anstrængt ved højt niveau... Men er det fordi den NAD ikke er strømstærk nok at I tror den får svært ved arbejdet?
Jonas Bork
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas Bork skrev:
|
Okay.... tja... der er vel ikke andet for at jeg må afsted igen en dag, og høre dem i surround... Synes bare at 1907'eren virkede mere anstrængt ved højt niveau... Men er det fordi den NAD ikke er strømstærk nok at I tror den får svært ved arbejdet?
Jonas Bork
|
|
|
Jeg tror fint den kan klare det, den har 50 watt i hver kanal, det er altså meget at have til at lege med, jeg tror ikke du vil opleve de vilde problemer, og hvis du skulle finde Naden for lille kan du altid købe en Nad 216 til omkring 1500 brugt, så skulle du ikke mangle noget.
|
| Til top |
|
| |
Jonas47 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Jeg tror fint den kan klare det, den har 50 watt i hver kanal, det er altså meget at have til at lege med, jeg tror ikke du vil opleve de vilde problemer, og hvis du skulle finde Naden for lille kan du altid købe en Nad 216 til omkring 1500 brugt, så skulle du ikke mangle noget.
[/QUOTE]
Ja, den mulighed havde jeg også overvejet... Man kommer vel heller ikke til at mangle noget ved baght'er eller center, vel?! de er jo ikke så store.... ?
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Ja, den mulighed havde jeg også overvejet... Man kommer vel heller ikke til at mangle noget ved baght'er eller center, vel?! de er jo ikke så store.... ?
[/QUOTE]
det handler ikke så meget om størrelsen, som det handler om hvad højttalerne skal spille. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
|
|
|
|
[/QUOTE]
det handler ikke så meget om størrelsen, som det handler om hvad højttalerne skal spille.
[/QUOTE]
Som du kan se i min tråd Jonas har jeg nogle store baght'ere som bliver trukket af min Denon avr - 2105 som er den mellemste model denon lavede i den serie i 2005. Og den har aldrig manglet kræfter og jeg har altså spillet rigtigt højt til tider. Den Nad du har kigget på ligger prismæssigt som den Denon model jeg har, men jeg tror Naden har kraftigere. Så jeg vil igen ikke tro at du kommer til at mangle noget, det er også begrænset hvor meget dine baght'ere siger når man ser film.
|
| Til top |
|
| |
Jonas47 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay. Så bliver det jo nok NAD. Tak for hjælpen gutter. Rart at jeg ikke skal op i en nummer større. Har 'kun' brug for 5.1, så den større NAD villle være træls at skulle smide flere penge efter...
Jonas Bork
|
| Til top |
|
| |
Jonas47 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og forresten fint anlæg Ascari
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas Bork skrev:
|
Og forresten fint anlæg Ascari
|
|
|
Jo tak, smid også nogle billeder af dit når du når så langt :-)
|
| Til top |
|
| |
Jonas47 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil jeg gøre... bliver sidst på sommeren....
|
| Til top |
|
| |
Jonas47 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2007 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg besluttet mig! Og valget falder på en Denon 1907 alligevel. Købes her den 1. august, sammen med en center. Baght'er og sub kommer så i starten af september. Prisen er jo faldet en del på 1907'eren, og efter at have rådført mig med forskellige sælger fra Hifi Klubben er jeg blevet overbevist om at denne Denon har kræfter nok til mit lille værelse... Den kan som sagt også udbygges senere! Men jeg glæder mig! 10 dage igen!
Jonas Bork
|
| Til top |
|
| |
Wipeout Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 82
|
| Sendt: 21 Juli 2007 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
det lyder bestemt fornuftigt!
og hvis dit værelse en dag på magisk vis bliver dobbelt så stort kan du altid smide en effekt på fronterne så de har lidt mere at tage af når de skal lege musik!
|
| Til top |
|
| |
Jonas47 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juli 2007 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wipewout: Ja, det tænkte jeg også. For tror nu ikke at det kan betale sig at købe en større model til det lille rum. Og vega-ht'erne skulle jo også være ret lette at trække. Center + bag er jo ikke særlig store. Og mine fronter har jo kun en 8" enhed hver. Så de skulle ikke være så krævende. Regner også med at skulle have en sub senere.
Har besluttet mig at det også skal være CV, for at holde det hele i samme mærke. Jeg havde tænkt på ve-seriens sub med 2*8". Ellers går jeg lidt med tanken om at invistere i en brugt LW-10. Den ligner jo også VE-serien i udseende. Hvilken af disse sub ville I anbefale??? Husk at mit rum ikke er særlig stort. Så tror fx at en 12" vil lyde dårligt i forhold til 10- eller 8" enheder... Men kom med nogle meninger og evt. erfaringer... Skal lige siges, at jeg selvfølgelig ikke har tænkt mig at bruge subwooferen til musik. Det er udelukkende til filmbrug. Musik vil kun blive spillet med mine to fronter i stereo.
Jonas Bork
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juli 2007 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror du gør et fint valg, Denon gør det godt i surround. Jeg ville nok tage den sub med 2x8" da to mindre enheder som regelt er hurtigere end én stor, og så er den nok også lidt nemmere at pladsere, men du kan jo prøve den imod en 10" cv sub ;-) Og husk så at 2x8" er det samme som 1x12"!
|
| Til top |
|
| |
Jonas47 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juli 2007 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
|
Tror du gør et fint valg, Denon gør det godt i surround. Jeg ville nok tage den sub med 2x8" da to mindre enheder som regelt er hurtigere end én stor, og så er den nok også lidt nemmere at pladsere, men du kan jo prøve den imod en 10" cv sub ;-) Og husk så at 2x8" er det samme som 1x12"!
|
|
|
Tror at det bliver svært at sammenligne, da den LW-10'er kun fåes brugt... dvs. meget besvær for mig. Har nu også lyttet til 28sx, og synes den lyder rigtig fint. Jeg ved godt at 2*8" har det samme membransareal som en 12", men det var mere størrelse på den enkelte enhed jeg tænkte på... Men som du siger, så vil den med 2*8" nok være at foretrække. Glæder mig godt nok rigtig meget. Ikke mange dage igen...
Jonas Bork
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juli 2007 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mente nu bare at du kunne prøve en 10" CV i HFK imod 28sx eller hvad den hedder, jeg tror nemlig ikke der er den helt store forskel på en sub model fra CV der er en generation ældre til en ny model. under alle omstændigheder vil det jo nok give dig et prej om hvad der er det rigtige at vælge.
|
| Til top |
|
| |
Jonas47 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juli 2007 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm... nej, det kan du have ret i. Men de har ikke nogle CV sub med en 10". LW-serien er da udgået? Det eneste jeg kan sammenligne med er en cls-12 sub. Men tror ærlig talt ikke at den spiller lige så godt...
Jonas Bork
|
| Til top |
|
| |