Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 19:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Nye og billige Nordost (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
cyclops
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 07 Januar 2004 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Jeg tror hvis man vil have det perfekte højtalerer kabel, skal man have fat i en superleder og køle den ned til -250 C. Så har kablet næsten ingen modstand. Mon det ville lyde godt???
Til top Vis cyclops's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cyclops Besøg cyclops's Websted

thomas_ls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Januar 2004 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Hej Kurt

Jeg takker igen mange gange for dine svar.

Uha, det er jo næsten en videnskabelig disciplin at forstå kabel-markedet. Specielt, hvis man starter i en hifi-forretning - og det er ikke så svært at regne ud hvorfor

kender man fortjenesten på et kabel, så kender man svaret på kvaliteten

Til top Vis thomas_ls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas_ls

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Januar 2004 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

cyclops skrev:
Jeg tror hvis man vil have det perfekte højtalerer kabel, skal man have fat i en superleder og køle den ned til -250 C. Så har kablet næsten ingen modstand. Mon det ville lyde godt???
Måske!
Jeg ved godt at mange vil kalde mig en kabel krakiler, men med den pris der skal betales og den fortjeneste der høstes, så vil jeg denondelynemig have lov at være kræsen.
Hvis så nogen forsøger at bilde den samlede verdens entusiaster ind, at de laver verdens mest sofistikerede og neutrale kabler, så skal de altså også være det.
På lige netop det punkt er det min opfatelse, at NO i den grad fejler og det bliver helt tydeligt, at de kun deltager i markedet for pengenes skyld.
Well! penge skal der til, jeg tjener selv en fornuftig bunke af dem, og har som sådan intet imod, at andre tjener nogen - sågar på mig, hvis varen er i orden.
Men MIT, Transparent, NO og deres slæng kan jeg ganske enkelt ikke respektere p.g.a. resultaterne rent lydmæssigt. Der er flere endnu som jeg ikke har nævnt, men det er dem her der laver pengene, og får pressen til at fløjte deres melodi med ufine metoder (gratiskabler, næsten gratiskabler m.m.).
Jeg synes det mest neutrale produkt burde ligge i spidsen rent markedsmæssigt, men folk vælger jo det forhandleren har på lager og forhandleren har det på lager, der er en god avance på, og som er nemt at sælge (testrapporter i fine særtryk i bunkevis). Når så alle entusiasterne har købt disse kabler, så finder man et nyt, der ikke kan undværes (det skal bare være meget forskeligt) og så spiller kirkeorglet igen igen.
Det er ikke seriøst. Prøv at hive et gammelt oghelst simpelt kabel frem af bunken og lav en sammenligning. Jeg gad godt se den, der ville kalde et NO kabel mere neutralt end f.eks. et ældgammelt Furukawa kabel, når det kom til stykket.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Januar 2004 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Når en højttaler udviklet med NKT får monteret et "kvalitets"kabel internt og derefter bliver nødt til, at få ændret delefilteret; er det så et udtryk for, at "kvalitets"kablet har ændret lyden i en dårligere retning eller måske at frekvensgangen bliver rettet op grundet det bedre kabel og at delefilteret derfor må justeres??? Hvis I udviklede en højttaler med et bestemt audiophilt kabel internt, ville I så anbefale kunden, at bruge det samme kabel eksternt???

Nordost er af den corporation, som laver rumfærgekabler, deraf overflytning af know-how.

Brom-tilsætning var det brandhæmmende stof i flyledninger. Disse ledninger laves i dag kun af aluminium, grundet vægtbesparelse, da der skal trækkes 3 sæt til de vigtige installationer.

Ajax gør rent som en tornado, det tror ingen da på!!! Så når Nordost hævder, at deres kabler er jordens bedste, så må man prøve dem eller lade være! Det gælder vist de fleste fabrikanter af forbrugsgoder, ikk´???

Mange næsten ens løsninger hedder noget forskelligt fra firma til firma og det er de forskellige produktionsmetoder, som er beskyttet af C & TM og et eller andet skal metoden jo kaldes!!!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 Januar 2004 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Nordost er af den corporation, som laver rumfærgekabler, deraf overflytning af know-how.

Det er da vist det samme som at påstå at bager Jørgensen er den bedste rørlægger i byen.

Siden hvornår **** er NASA begyndt at "lyde godt" ca. 3m fra sofaen...........

Til top Vis Tonny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Besøg Tonny's Websted

dige
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 07 Januar 2004 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Til Tonny; jeg tror du totalt misforstår pointen med rumfærgen.

Pointen er sikkert, at hvis man laver kabler til en rumfærge, og her indbefattet kabler til syring og kontrol af dens baner og bevægelser, så ved alle at en rumfærge bevæger sig i meget forskllige temperaturer. Bliver udsat for ekstreme G-påvirkninger, rystelser, og ligemeget hvad, så må kablerne i færen ikke ændre karakter. Eller rettere sagt de skal lede lige godt hvad end der sker.

Når astronauten slipper styrepinden skal færgen flyve ligeud om det er koldt eller varmt. Han skal ikke korrigere i eks. varmt vejr, fordi kablet har højere eller lavere modstand end i kulde. Og så skal det kunne holde længe, rigtig længe. Og ikke forandre sine basale egenskaber på noget som helst tidspunkt i garantitiden.

Vi snakker militære specifikationer her!

Nu er det op til den enkelte at bruge sin fantasi og fleksibilitet til at forestille sig at nogle af disse grundlæggende stabile egenskaber kan udnyttes i HIFI.

Fantasien skal ikke bruges primært til at skrive at HIFI ikke har noget at gøre med rumfart, for det vidste vi alle godt i forvejen.

Det handler om OVERFØRBARE egenskaber!

Mvh

Dige

Til top Vis dige's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dige

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 07 Januar 2004 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

dige skrev:

Pointen er sikkert, at hvis man laver kabler til en rumfærge, og her indbefattet kabler til syring og kontrol af dens baner og bevægelser, så ved alle at en rumfærge bevæger sig i meget forskllige temperaturer. Bliver udsat for ekstreme G-påvirkninger, rystelser, og ligemeget hvad, så må kablerne i færen ikke ændre karakter. Eller rettere sagt de skal lede lige godt hvad end der sker.

Når astronauten slipper styrepinden skal færgen flyve ligeud om det er koldt eller varmt. Han skal ikke korrigere i eks. varmt vejr, fordi kablet har højere eller lavere modstand end i kulde. Og så skal det kunne holde længe, rigtig længe. Og ikke forandre sine basale egenskaber på noget som helst tidspunkt i garantitiden.

Nu er det op til den enkelte at bruge sin fantasi og fleksibilitet til at forestille sig at nogle af disse grundlæggende stabile egenskaber kan udnyttes i HIFI.

Fantasien skal ikke bruges primært til at skrive at HIFI ikke har noget at gøre med rumfart, for det vidste vi alle godt i forvejen.

Mvh

Dige

Til Dige Ingen misforståelser, bare ikke videre logisk..........

Ja jeg kan godt se hvad du mener !!!!!!!!!!  Jeg har da også som ganske almindelig borger i DK  PLUS/MINUS ca. 100 grader i min stue (lige som alle andre), og af og til kan jeg sq heller ikke styre lige ud af min stue og ind i min seng (som regel pga. indtagelse af for mange alkoholiske øl ), men hvis jeg kommer med det som du her postulerer som undskyldning er jeg ret sikker på en et værelses med låg !! Så jeg kan sagtens se de OVERFØRBARE egenskaber, fra styringen af Månebase Alpha til kablet fra min forstærker til mine HTere ect.

Mit sidste indlæg var lettere ironisk, lige så er dette, bare så ingen misforstår.  

Til top Vis Tonny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Besøg Tonny's Websted

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2004 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Korrekt er det, at rumfart og hifi ikke har meget med hinanden at gøre. Know-how´et gælder vel også kun produktionsmetoder og måleresultater og andre af fælles interesse gældende parametre!!!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Buddy
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 10 Maj 2003
Sendt: 07 Januar 2004 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Jeg mener stadig der er tvivl omkring linket mellem NO og rumfart??? Hvor får I det fra? Hvad har NO med rumfart at gøre???

Er rumfart i øvrigt ikke et af de mest latterlige danske ord vi har? Hvad mon en engelsktalende person tænker om os?

Til top Vis Buddy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buddy

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 07 Januar 2004 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Buddy skrev:

Jeg mener stadig der er tvivl omkring linket mellem NO og rumfart??? Hvor får I det fra? Hvad har NO med rumfart at gøre???

Er rumfart i øvrigt ikke et af de mest latterlige danske ord vi har? Hvad mon en engelsktalende person tænker om os?

Han ville alligevel ikke fatte en hujende fis af det her

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2004 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Jeg skrev, at de var med i samme corporation som dem der laver rumfærgekabler. Jeg skrev ikke, at det var Nordost.

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 07 Januar 2004 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:
Jeg skrev, at de var med i samme corporation som dem der laver rumfærgekabler. Jeg skrev ikke, at det var Nordost.
'

Gør det nogen forskel

Buddy
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 10 Maj 2003
Sendt: 07 Januar 2004 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

OK. Ikke forstået.

Betyder "samme corporation" at en medarbejder fra NO (evt. tidligere medarbejder) engang har kendt én hvis mors søsters kusines mand har haft en bekendt, som har hørt om én som engang har arbejdet for en underleverandør til NASA. Eller hvad betyder det?

P.S. Har aldrig hørt NO under kontrolerede forhold og har derfor ingen mening om deres klanglige egenskaber overhovedet. Nyder blot at følge denne diskussion og får næsten lyst til at høre NO i mit eget setup så jeg også kan svine dem til.

Til top Vis Buddy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buddy

Mikke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 Januar 2004 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Det med rumfart er nok en vigtig parameter. Jeg har nogle hjemmelavede sølvdækkede kobberkabler der kommer fra flyindustrien. Det vil sige at de er beregnet til at kunne modstå kulde og varme, rystelser og småfulde lastarbejdere, der kaster med kufferter. Og de kabler lyder sk*de godt. Men de koster altså også i nærheden af 10 kr/monometer. Så der må altså betales for know-how!

Ærbødigst

Mikke

Til top Vis Mikke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikke

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 07 Januar 2004 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Det betyder såmænd bare at NO siges at være under samme hat, men at alle som er under hatten er selvstændige firmaer, altså ejet af selv samme corporation. Sådan ca. !!

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 07 Januar 2004 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Mikke skrev:

Det med rumfart er nok en vigtig parameter. Jeg har nogle hjemmelavede sølvdækkede kobberkabler der kommer fra flyindustrien. Det vil sige at de er beregnet til at kunne modstå kulde og varme, rystelser og småfulde lastarbejdere, der kaster med kufferter. Og de kabler lyder sk*de godt. Men de koster altså også i nærheden af 10 kr/monometer. Så der må altså betales for know-how!

Ærbødigst

Mikke

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Januar 2004 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

dige skrev:

Mvh

Dige

Tja, Challenger sprang i luften og den anden splintrede ved nedstigning. At man udvikler til NASA er bestemt ikke nogen garanti for at det er godt. I øvrigt så udbydes alle kontrakter til NASA i offentligt udbud og det er den der er billigst der løber med kontrakten. Dog skal specifikationerne overholdes, men det ved vi jo fra de 2 ulykker at de ofte ikke gør.

En ting er teori, en anden praksis (den virkelige verden)

Jeg kan derfor ikke tilægge det du skriver ret meget værdi, jeg vil hellere stole på mine øre og øvrige sanser, fremfor et approved by NASA logo

I øvrigt er de resterende rumfærger upgradet til fly-by-wire principet, og der ligger optiske kabler overalt. Der skal dog trækkes en del alm. kabler til alt det andet, men "styrtøjet" som du fremhæver er optik. Blot til orientering! Som backup er det stålwirekabler til 2 uafhængige hydraliske systemer.

Jeg har og arbejder stadig som konsulent for Boeing i Seattle på deres Connexion system, der er trådløs internetadgang og digitalt IFE (In-Flight Entertainment) system, så jeg har et godt indblik i den del af branchen. Boeing står i øvrigt for en del af vedligeholdelsen af omtalte rumfærger, jeg har engang været ombord i en der var ved at blive klargjort. Det er et stort lokum, meget større end man forestiller sig, og cockpittet er gigantisk, faktisk en hel balsal i forhold til alm. rutefly.

Min private samling af egne billeder fra Boeing 777 fly jeg har været i, ligger her: http://www.cta.dk/Boeing/page_01.htm Der er nogle guldkorn blandt de mange skud fra digitalkameraet.

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 07 Januar 2004 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Buddy skrev:

P.S. Har aldrig hørt NO under kontrolerede forhold og har derfor ingen mening om deres klanglige egenskaber overhovedet. Nyder blot at følge denne diskussion og får næsten lyst til at høre NO i mit eget setup så jeg også kan svine dem til.

Hæ-Hæ...........  ja tråden har taget en speciel drejning, og er desværre landet på ovenstående menu !.......................................................

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 07 Januar 2004 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

He .. He .. de skal sgu ikke kommer her ind på hifi4all og sige at dette fora ikke kommer vidt omkring. "Beam me up Scotty"
Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Hælløw!

Hvem sagde at HIFI er kedeligt?
Jeg har iøvrigt fundet ud af, at jeg har en flaske ECHO3 stående, det smager ganske afskyeligt, men det er udmærket til at polere møbler med og så hjælper det mod sorte rande under øjnene.
Hvis der er nogen der skulle kunne gøre bedre brug af det end mig, så er man sandelig da velkommen.

Til dem der aldrig har hørt om ECHO3, så er noget snask man putter på en klud og fedter sine kabler ind i. Det virker antistatisk, så spiller det skidegodt bagefter. 3 uger senere gentages behandlingen. Jeg mener bestemt der er gået 3 uger siden jeg smurte det på sidst og det bare virker og virker. Man kan også prøve det på CD skiver og måske fjernbetjeningen trænger lidt også.

Sådan en flaske, der indeholder 3-400 ml kostede vist 350 bobs. Det er vist vand med lidt skyllemiddel i el. lign. Det smager ikke godt i hvert tilfælde, men det svier ikke så slemt, hvis man sprøjter det op bagi, så mon ikke det er Bamseline måske.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes