| Forfatter |
|
Tonny Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 917
|
| Sendt: 05 Januar 2004 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 05 Januar 2004 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ups! Men Men Men! Jeg kører jo på 5% Olieblandet mullebenz, 5%+112%=117%. Jeg er vist reddet eller hvad?
|
| Til top |
|
| |
thomas_ls Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 421
|
| Sendt: 05 Januar 2004 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne man ikke forestille sig, at alle kabler farver eller filtrerer lyden i et vist omfang - dvs. findes der neutrale kabler?
Nogle kabler-fabrikker gør det bevidst andre ubevidst?
Men der kunne jo være folk, som kan lide Nordosts smags-stoffer!
Kunne kritikken af Nordost kabler ikke lige såvel rettes mod Nad forstærkere eller Audiovector højttalere, som også gør et eller andet kunstigt ved lyden?
|
| Til top |
|
| |
jensen_one Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 256
|
| Sendt: 05 Januar 2004 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når i sammenligner prise glemmer i altså flere ting!
Man kan ikke sammenligne butikspriser, med en eller anden tilfældig postordre bix, uanset om den ligger i USA eller et andet sted.
Det er almindeligt kendt at man spare penge på postordre, det ville man også gør i Danmark, Danmark er bare ikke stor nok til at der er nogle der kan satse på postordre salg af NO´s kabler.
Der er én der tidliger i tråden, når frem til at man kan spare omkring 50% på et givent kabel(red dawn), men hvad med at sammenligne færdige forhandlede priser både i Dk og i USA Unden moms (evt og fragt) er det ikke det mest fair?
Jeg ved godt at i stadig vil nå frem til at priserne i USA er lavere, men det vil ikke se nær så ekstremt ud!
I glemmer også at Dollarkursen er meget gunstig lige nu, den alene gør at prisen er falde med ca 15% i forhold til for et år siden.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Januar 2004 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
thomas_ls skrev:
|
Kunne man ikke forestille sig, at alle kabler farver eller filtrerer lyden i et vist omfang - dvs. findes der neutrale kabler?
Nogle kabler-fabrikker gør det bevidst andre ubevidst?
Men der kunne jo være folk, som kan lide Nordosts smags-stoffer!
Kunne kritikken af Nordost kabler ikke lige såvel rettes mod Nad forstærkere eller Audiovector højttalere, som også gør et eller andet kunstigt ved lyden? |
|
|
Hej Thomas! Godt spørgsmål. Jo alle kabler virker som filtre. Ja alle komponenter i et anlæg har en vids grad af egenlyd. NAD, som jeg i øvrigt respekterer højt for visse af deres konstruktioner, har dog aldrig sagt, at de lavede ultimative apparater. Det har NO og de folk der har testet dem har hylet lige så højt. Et ultimativt kabel har én eneste opgave, nemlig at føre elektroner fra A til B uden at påvirke dem, ligesom de skal lade afsender og modtager i fred. Det kan der ingen tvivl herske om. Og det er det sidste disse kabler gør, skidtet ringer og synger og sjasker når de kommer på, både som forlængelse og som erstatning. Hvis man gerne vil lave sådan et produkt, så er det jo helt fint, man skal bare gøre opmærksom på,at her har du farveladekabel A eller B, som gør dit og dat. Hvis man derimod forsøger sig som leverandør af SOTA med kriminelt høje avancer, så bør man gøre sig ovenstående helt klart. Mange har købt disse kabler, fordi forhandleren har haft dem PÅ LAGER den dag de kom forbi, havde det været et andet kabel, så havde det været det der belv solgt. Der er jo stort set ingen der hjemtager et kabel til f.eks. 80K blot for at prøve det. Forhandleren har det på lager fordi, hvis han blot sælger 1 stk, så kan han bestille næsten 3 nye sæt hjem osv. En anden grund er, at der selvfølgelig ligger et særtryk af Sven Biléns tåbelige test af disse kabler, hvor han bruger 3-4 sider på at skamrose et produkt, der efter 10 sekunders lytning burde have fået ham til at udbryde "Jeg må nok hellere prøve endnu et eksemplar, der må være noget galt med det her". Men sådan gik det som bekendt ikke. Kun et par små sidebemærkninger fra Peter Westberg i testen af Supra Sword, ledeer den opmærksomme lytter på sporet af, at han nok ikke er helt enig i den måde sagerne er foregået på, men det er blot noget jeg tror. Men jeg vil godt bide mig selv i næsen på, at Bilén spiller både på Valhalla det ene og det andet + lidt SPM og hvad der ellers skulle smutte ind af brevsprækken uden regning.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 05 Januar 2004 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
| [QUOTE=thomas_ls]
Mange har købt disse kabler, fordi forhandleren har haft dem PÅ LAGER den dag de kom forbi, havde det været et andet kabel, så havde det været det der belv solgt. Der er jo stort set ingen der hjemtager et kabel til f.eks. 80K blot for at prøve det. Forhandleren har det på lager fordi, hvis han blot sælger 1 stk, så kan han bestille næsten 3 nye sæt hjem osv. En anden grund er, at der selvfølgelig ligger et særtryk af Sven Biléns tåbelige test af disse kabler, hvor han bruger 3-4 sider på at skamrose et produkt, der efter 10 sekunders lytning burde have fået ham til at udbryde "Jeg må nok hellere prøve endnu et eksemplar, der må være noget galt med det her". Men sådan gik det som bekendt ikke. Kun et par små sidebemærkninger fra Peter Westberg i testen af Supra Sword, ledeer den opmærksomme lytter på sporet af, at han nok ikke er helt enig i den måde sagerne er foregået på, men det er blot noget jeg tror. Men jeg vil godt bide mig selv i næsen på, at Bilén spiller både på Valhalla det ene og det andet + lidt SPM og hvad der ellers skulle smutte ind af brevsprækken uden regning.
|
|
|

Der er meget der købes de lige har på lager , og det der er på lager , må være det de tjener mest på .
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 05 Januar 2004 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heh No hmmm
Efter at have snakket med flere er det gået op for mig at NO er en penge maskine og det er jo egentlig godt nok. Men at man kan trække 60% fra prisen og så tjæner de stadig mere på disse kabler en andre viser at de kan sælge tingene, de NO folk er sku dygtige. Om det er er fordi rejser med store festspisninger for forhandlere og test folk hvor fetsen alene løber op i 100k kr har noget med den gode omtale og iver for at sælge deres kabler eller det skyldes deres bonusordningerne vides ikke ?
Dette er sku lige en historie for Rabatten og eneste grund til jeg ikke ringer er at så tror alle ikke HIFI folk i DK at vi alle HIFI er så dumme at vi kan finde på at købe noget metal i plastik for 80.000kr for meteren. Folk tror sku jeg er skør nok i forvejen man behøver ikke tilføje flere historier 
Håber at Jensen kan følge lidt op han plejer at vide meget.
|
| Til top |
|
| |
morkaj Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 260
|
| Sendt: 05 Januar 2004 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=jensen_one]
Når i sammenligner prise glemmer i altså flere ting!....
Ex. jeg angiver er en fysiskforretning, der tilfældigvig giver mulighed for onlinehandler. Hvis der var satset på en ren onlineshop kunne kablerne fås endnu billigere.
Der er meget voodoo med kabler, derfor overprices de rask væk, NO er dog et af de mere grelle ex.er.
Men fair eller ikke fair sammenligning, faktum er at det er muligt at skaffe disse kabler billigere end de danske forhandlere kan levere dem, om avance ligger på importørsiden eller forhandlersiden skal jeg ikke udtale mig om, men hvorfor betale mere? I det givne eksempel kan forskellen benyttes til anskaffelse en hulens masse plader.
MVH
morten
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Januar 2004 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 05 Januar 2004 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
thomas_ls Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2004 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, jo Kurt det er sjovt, hvor meget NO fans holder fast.
Men det kunne jo rent faktisk godt være, at nogle kan lidt lyden af NO.
For er der noget kabler gør, så er det at gøre noget ved lyden. Har lige testet et par sæt her i weekenden. Hvis man køber, er man sikker på at få en forandring for pengene, måske en af grundene til at de sælger godt!
Om man så kan lide det eller ej er en smags sag.
Der er jo også nogen, som drikker porter!
|
| Til top |
|
| |
HansC. Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 05 Januar 2004 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
morkaj skrev:
| Men fair eller ikke fair sammenligning, faktum er at det er muligt at skaffe disse kabler billigere end de danske forhandlere kan levere dem, om avance ligger på importørsiden eller forhandlersiden skal jeg ikke udtale mig om, men hvorfor betale mere? I det givne eksempel kan forskellen benyttes til anskaffelse en hulens masse plader.
MVH
morten |
|
|
Importøren!
/HC
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 05 Januar 2004 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har snart fået den opfattelse at i tror at hifiproducenter er filantroper som laver produkter for vores blå øjnes skyld og bør forærer dem væk til spotpriser, måske ligefrem gratis 
Det er ikke bare Nordöst som har kabler i det højeprislag, prøv at tjekke priser på følgende:
Transparent Cable
MIT Kabler
Van Den Hul Audio
Nirvana Audio
Harmonic Technology
Synergistic Research
Straight Wire
Nogle af de ovennævnte får Nordöst til at ligne et billigt kabel fra Netto, Transperant's top HT-kabel koster i singlewire-version 320.000,- 2 x 2 meter. -og sådan kan jeg blive ved ! -der er intet som helst der peger i retningen af at andre fabrikater er mere "hæderlige"
|
| Til top |
|
| |
thomas_ls Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2004 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, priserne er generelt alt for høje på kabler, men det er nu ikke min opfattelse, at der er en såkaldt overnormal profit i hifi-branchen.
Men, men, det er da for latterligt, at det samme produkt skal koste noget forskelligt afhængigt af, hvor man køber det! Dvs. på tværs af landegrænser.
Der er selvfølgelig moms-reglerne, men derudover, så er der stadig alt for stor forskel.
Og derfor bliver det uhærderligt, når producenten forbyder nogle forhandlere at sende ud af et givent land.
I Europa ville det ligefrem være ulovligt! Der bør være fair konkurrence for vi forbrugeres skyld!
Se f.eks. CD-afspillere. Sony og Phillips modeller koster mindre i Tyskland i online-forretningerne end forhandlerne herhjemme kan købe dem til! Kender flere eksempler!
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 05 Januar 2004 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
|
Jeg har snart fået den opfattelse at i tror at hifiproducenter er filantroper som laver produkter for vores blå øjnes skyld og bør forærer dem væk til spotpriser, måske ligefrem gratis 
Det er ikke bare Nordöst som har kabler i det højeprislag, prøv at tjekke priser på følgende:
Transparent Cable
MIT Kabler
Van Den Hul Audio
Nirvana Audio
Harmonic Technology
Synergistic Research
Straight Wire
Nogle af de ovennævnte får Nordöst til at ligne et billigt kabel fra Netto, Transperant's top HT-kabel koster i singlewire-version 320.000,- 2 x 2 meter. -og sådan kan jeg blive ved ! -der er intet som helst der peger i retningen af at andre fabrikater er mere "hæderlige"
|
|
|
ja for ikke at sige nogle at de meget dyre sølvkabler jeg har set , tro det ene kostet over 700k , hmmm ja hvorfor ikke et kabel lige med et hus .
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 05 Januar 2004 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uhada jeg er glad for at da jeg købte mit anlæg at deres Silver kabler fulgte med gratis  og så slipper jeg for bøvlet med at finde kabler der passer til synagien i anlægget for hvem ved ikke også det bedre en konstuktøren selv.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Januar 2004 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Uhada jeg er glad for at da jeg købte mit anlæg at deres Silver kabler fulgte med gratis og så slipper jeg for bøvlet med at finde kabler der passer til synagien i anlægget for hvem ved ikke også det bedre en konstuktøren selv. |
|
|
Tja, hvem ved hvad der kan ske hvis du selv valgte et kabel ? - Du har så valgt at lade andre vælge for dig.
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 06 Januar 2004 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
Jonas bojer skrev:
Uhada jeg er glad for at da jeg købte mit anlæg at deres Silver kabler fulgte med gratis og så slipper jeg for bøvlet med at finde kabler der passer til synagien i anlægget for hvem ved ikke også det bedre en konstuktøren selv. |
|
|
Tja, hvem ved hvad der kan ske hvis du selv valgte et kabel ? - Du har så valgt at lade andre vælge for dig.
|
|
|
1 point til Alex
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 06 Januar 2004 kl. 06:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
gl.jas skrev:
|
Ad 2. Kabler tilføjer ikke en pind. Mange kabler reducerer, men NO reducerer ikke mere end andre ( på forkanten ) kabler.
P.s. besøget hos Kubiccen var en præsentation for klassisk musik og ikke NO.................................
|
|
|
Hejsa Gl. Jas! Sikken en ballade hva`? Nå! men: Ad2! Du har ret i at kabler ikke tilføjer noget, for så vidt angår amplitude. Der er sikkert heller ikke fasemæssige forhold der skal tages hensyn til i det hørbare område. Problemerne omkring kabler er ofte mre baseret på tid. Tiden som "noget" begynder, foregår og stopper i igen, er den der påvirkes mest af kablet. Der kan derfor tales om en slags "eftersignal" men også om en markering af signalets opstart. Det skal ligesom i gang og så pling så kom det. Ketchup effekt kan det godt kaldes, man ryster flasken for at få noget ud og så kom det sandelig, mad, skjorte, bukser dug og det hele blev flot dekoreret.
Det helt besynderlige er dog, at det faktisk oftest slet ikke er kablet der gør det direkte, men det får det tilsluttede udstyr til at gøre det. Kablet skal derfor ses som en del af den samlede belastning, ligegyldigt hvilket kabel der er tale om. Altså både signal og HT kabler. |
|
|
Hej K. von Kûbi`k
Jeg må blankt erkende at Gl.jas ikke har teknisk indsigt på dette plan. Men som jeg forstår dig, er kablets indflydelse ikke direkte, hvorfor det vel netop ikke kan tilføre noget, men netop reducere ?
Uanset hvilken forklaring der måtte ligge bag fænomenet, er jeg stadig meget tilpas med mit Valhalla uanset hvad andre mærker kan tilbyde. Som nævnt et par gange, har jeg afprøvet en del, og har ikke fundet noget bedre pt. i forhold til mit spillegrej....................
Jeg har iøvrigt bemærket at Valhalla er nærmest billigt i forhold til andre producenter, som Transparent, MIT, etc..................
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Januar 2004 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det ganske længe siden at jeg lyttede til et setup med Nordöst tilkoblet, det var faktisk tilbage i midt-90'erne da Pioneer havde deres M7 Tour, så af den grund er mit lytteindtryk noget rusten.
Hvornår begynder det at rykke ved noget med Nordöst, hvilke model skal jeg prøvelytte ? -og evt. bi-wire.
|
| Til top |
|
| |