Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 20:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: HiFi udstyr - pris og kvalitet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mighty-boy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 17 April 2007 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Jeg har svært ved at få øje på noget egentlig nyskabende, i denne beskrivelse af afspilleren:

http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1279&zoneid=1

Gillettereklamen havde en tegnefilm i starten, hvor de tydeligt illustrerede, at det krævede præcis to blade, før et skæghår kunne fjernes helt. I den senere tegnefilm, er to blade dog ikke nok, og det bliver først perfekt, når der er tre blade.

Men nu bliver det først rigtig godt, hvis og kun hvis, man bruger deres netop lancerede barberskum der virkelig åbner hårsækkene. Ligesom verdens bedste cd-afspiller, om et par måneder grangiveligt kun kan beholde sin titel med et par "Gamut interconnections" (special opbygget kobber til netop denne spille :O) i røven....

Om sådanne 'slogans' giver flere penge i kassen til producenten, tror jeg ikke nødvendigvis på.
Der sorteres kraftigt i de potentielle kunder, ved at komme med den slags nedvurderinger af konkurrenternes evner.

Den holdning er du ikke ene om, det er dog iøjefaldende at sælgerne ikke selv er bevidst om netop den reaktion? Overordnet set vil jeg vurdere at internettet ikke er fyldestgørende til netop salg og reklamer af den størrelsesorden der indbefatter hifi. Man skal sgu da ud og se tingene, og ikke høre efter en eller anden sælger der prøver at kvantificere kvaliteterne af hans maskine, der spytter så og så mange ampere ud, vel og mærke hvis den bliver fodret igennem et strømkabel på tykkelse med en børnearm? (Nå ups, det var jo ingen kabeldiskussion)

Til top Vis Mighty-boy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mighty-boy

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 18 April 2007 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

Nu er det jo lige at man skal kende noget til den danske markedsføringslov, der bl.a. siger at man ikke må skrive at produkt A er bedre end produkt B. Men man må gerne skrive at produkt A er det bedste man kan købe. Altså sammenlignede markedsføring er ikke tilladt, men det er tilladt at påstå at ens eget produkt er 'Verdens bedste'.

Om hvorvidt GamuT er verdens bedste cd-spille, eller ej, skal jeg lade være usagt - den er sikkert ganske god og sikkert osse til prisen, men jeg ville alligevel hellere ha' den fra Audio Research  da min holdning til det er at Audio Research bare er Verdens Bedste...

Mht Gilette, så er de jo nødt til at finde på noget nyt hele tiden, ellers står de jo stille, tjener ingen penge og tilfredsstiller ikke aktionærerne. Om det så er verdens 8. vidunder at bruge 2, 3 eller 4 blade til at barbere sig om morgenen, er vel egentlig ligegyldigt...

Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 April 2007 kl. 07:01 | IP-adresse registreret  

Så er det jo bare op til jer og smutte ind og høre den Gamut og ARC hvis de ellers har dem til demo.

Var det ikke bedre end alt til snak

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

Jesperthomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 April 2007 kl. 07:36 | IP-adresse registreret  

Plafitracer->Har du et link eller noget til det med sammenlignende markedsføring? Jeg har nemlig hørt det før, men er lidt usikker på om det ikke er en skrøne. Det er helt sikkert noget man skal være varsom med, for man risikerer at støde en del kunder fra sig fordi de føler man sviner konkurrenten.

Hvad anprisningerne angår; en forretning fremhæver da som en selvfølge sine egne produkter, ellers holder de op med at være forretning. Og at fremhævningerne ikke er 100% stringente beviser intet andet end at de ikke regner med at kunderne går deres annoncer igennem med lup og prøver at finde modsigelser. De vil gerne sælge varen, altså skriver de positivt om den. Det er der da intet mistænkeligt i. Og hvis man bilder sig ind at sælgeren af et produkt nødvendigvis skal være den mest troværdige i verden, så trænger man altså til at blive rusket lidt. Sælgere er IKKE kundens mand; de er forretningens mand og det skal man altså selv være klar over når man går ind i butikken. Det er ikke din ven du står over for - det er ham, som vil have det du har på dit dankort.

At der foregår fordækte ting i hifi-branchen er jeg ikke i tvivl om. Især mener jeg det er helt indlysende at der er prisaftaler, men det nævnte eksempel her kan jeg selv ikke med bedste vilje se det skulle være til at tage anstød af.

Til top Vis Jesperthomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesperthomsen

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 April 2007 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

@Jesperthomsen: Google er din ven, markedsføringsloven er at finde på det store internet...

Desuden har du ret i at en sælger i en hifi butik, og i alle andre butikker,  er der for at tjene penge til livets opretholdelse - han er der sikkert også fordi han kan lide det...

@MC955: Hvor har du så evig ret

Jesperthomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2003
Sendt: 18 April 2007 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

plafitracer skrev:

@Jesperthomsen: Google er din ven, markedsføringsloven er at finde på det store internet...

Nu har jeg så forsøgt mig med det der internet og man må gerne lave sammenlignende reklamer. Der er ikke noget generelt forbud, men en række betingelser skal være opfyldt. Man må gerne vise en objektiv sammenligning mellem eksempelvis 2 cd-afspillere, blot man kan dokumentere påstandende. Man kan så dokumentere om man kan sige at en er 'bedre' end en anden, men det ville være ganske objektivt at i blindtest foretrækker 8 ud 10 den ene frem for den anden, så vidt jeg kan se ud af loven.

Og så er det en smule tyndt at fremsætte en påstand og så bare henvise til 'internettet' når man bliver hængt op på den, synes jeg.

Til top Vis Jesperthomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesperthomsen

Mofo68
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007
Sendt: 18 April 2007 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

plafitracer skrev:

Desuden har du ret i at en sælger i en hifi butik, og i alle andre butikker,  er der for at tjene penge til livets opretholdelse - han er der sikkert også fordi han kan lide det...

Og han er der forhåbentlig også for at rådgive og vejlede de kære kunder Så de føler at de køber verdens bedste produkt!!

Venligst -=Mofo=-

Til top Vis Mofo68's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mofo68

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 April 2007 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Mofo68 skrev:
plafitracer skrev:

Og han er der forhåbentlig også for at rådgive og vejlede de kære kunder Så de føler at de køber verdens bedste produkt!!

Jeg vil sige at det måske er her man godt kan støde på en grundlæggende forskel på elektronikvarehuse og mindre specialbutikker.

En sælger i en stor elektronikgigantforretning, kan dybest set være ligeglad om han sælger det ene eller det andet, og om kunden er tilfreds med det han kommer hjem med. For hver kunde der siger "det her er sgu for dårlig service, jeg handler aldrig der igen" er der 10 som accepterer den dårlige service, fordi man tænker "hvad kan man forvente..?", trækker på skuldrene - og kommer igen næste gang. For ikke at tale om de 20 der dukker op næste gang der er et godt slagtilbud.

Men i en mindre specialforretning er "word-of-mouth" langt vigtigere. Der er måske kun ganske få ansatte (hvis det ikke er et en-mands firma), og her kan dårlig omtale af mangelfuld service være ødelæggende for hele forretningen, og det kan ejeren/sælgeren ikke være interesseret i. Føler kunden sig godt vejledt omkring sit køb, er der større chance for at man går samme sted hen næste gang, og loyale kunder er vigtige - nok specielt hvis det er en provinsby med et forholdsvis begrænset kundegrundlag.

Jeg ved godt at ovenstående er en grov generalisering, og at man godt kan finde dygtige, servicemindede sælgere i Elgiganten (de er sjældne, men jeg HAR oplevet dem!), og mindre butikker hvor ejeren ikke helt har forstået hvor vigtig god rådgivning er, men jeg synes man bør kigge lidt på butikkens image/koncept før man over en bred kam afskriver sælgere som skruppelløse røvere der kun er ude på at tage kunden ved næsen. Selvfølgelig handler det stadig om omsætning og økonomi - men måden det opnås på kan være meget forskellig.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 April 2007 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Mofo68 skrev:
plafitracer skrev:

Forhåbentlig  - så kommer du jo igen når der skal opgraderes / tilkøbes / nykøbes, eller bare ha' et godt råd...

Men jeg tror da at de fleste hifi sælgere har en stor interesse  produkterne og har en vis evne til at læse dig som kunde, det hjælper jo ikke at prøve at sælge et GamuT / Audio Research / Mark Levinson system til en mand/kvinde, der kommer ind for at købe en boombox til 1500 kr. Man kan måske sælge ham/hende et mini-anlæg til 2500....

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes