Emne: Denon 2807 eller 3806 ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
3. Harman Kardon SR8500 brugt måske 4.500,-
4. Harman kardon SR7500 brugt ca. 3.800,-
|
|
|
I øvrigt er SR7500 og SR8500 modelnr. for Marantz og ikke HK. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
Hans J skrev:
3. Harman Kardon SR8500 brugt måske 4.500,-
4. Harman kardon SR7500 brugt ca. 3.800,-
|
|
|
I øvrigt er SR7500 og SR8500 modelnr. for Marantz og ikke HK. |
|
|
Der kan du bare se hvor forvirret jeg er igen  . Indlæg rettet, takker for oplysningen om fejl i mit indlæg  .
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
Hans J skrev:
Min prioriterede valgliste ser sådan ud i dette sekund:
1. Denon 3806 NY ca. 7.000-
2. Denon 2807 NY ca. 7.000,-
3. Harman Kardon SR8500 brugt måske 4.500,-
4. Harman kardon SR7500 brugt ca. 3.800,-
|
|
|
Hvilke af dem har du hørt?
Hvordan prioriterer du surroundperformance, musikperformance, auto-setup, billedbehandling etc.? |
|
|
Har ikke hørt nogen af dem, har ikke tid til i hverdagen at køre rundt og prøvelytte. Men da der er så mange parametre som spiller ind, ved jeg heller ikke hvor vigtig en prøvelytning er hvor flere ting har stor indflydelse på det samlede billede: 1. Rummet jeg lytter i er ikke det samme som mit. 2. Højttalerene er ikke mine. 3. DVD /CD- afspiller er ikke mine. 4. TV/Projektor er ikke mine. Derfor søger jeg information på nettet, da jeg mener jeg får lige så meget ud af det som at tage ud og lytte på et system i et rum som slet ikke er det samme som mit eget. Især prof-tests vil jeg mene indikere hvor god recieveren er. Den primære ting er surround, derefter musik, billedbehandling og auto-setup. Alle modeller skulle være ganske gode til surround og musik. Billedbehandling er der stor forskel på, og faktisk er det det punkt jeg er mest usikker på  . Vil gerne have HDMI med opskalering og konvertering, men ved faktisk helt ærligt ikke om det er nødvendigt. Følgende skal tilsluttes på bedst mulige måde: DVD-afspiller med HDMI og komponent, opskalering til 1080i XBOX via video eller rgb/komponent (mangler kabel dertil), XBOX 360 med HD-DVD via komponent, PS2 via komponent (mangler kabel dertil), Gamecube via video disse skal over i Panasonic 24" PX 60 og Panasonic PT AE-700.         Har sgu´snart mistet overblikket.
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Alle modeller skulle være ganske gode til surround og musik.
|
|
|
Lige præcis musik, er det min erfaring, at der er lydhør forskel på. Havde tidligere en Denon AVR3805, som jeg senere erstattede med Marantz SR8500, og i stereo er SR8500 bare bedre.
Hans J skrev:
Billedbehandling er der stor forskel på, og faktisk er det det punkt jeg er mest usikker på . |
|
|
Spørgsmålet er, om du har behov for reel billedbehandling eller om du blot ønsker at bruge A/V receiveren som switch. Jeg kender ikke dine behov og krav til billedekvalitet fra dine kilder. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
DVD-afspiller med HDMI og komponent, opskalering til 1080i
XBOX
via video eller rgb/komponent (mangler kabel dertil), XBOX 360 med
HD-DVD via komponent, PS2 via komponent (mangler kabel dertil),
Gamecube via video disse skal over i Panasonic 24" PX 60 og Panasonic
PT AE-700.
Jeg ville jo egentlig gerne kunne opskalere fra XBOX, PS2 og Gamecube, men måske kan Panasonic 42" (og ikke 24") opskalére bedre end nogen af disse enheder (det er vel kun Denon´erne der kan opskalére).
Kan nogen af disse Surround Recievre håndtere og gengive de nye HD-standarder indenfor lyd, jeg går ud fra de alle kan switche HD-DVD og evt. Bluray igennem ?
Kunne være man skulle satse på SR8500 ? Hvis jeg altså vinder auktionen.
|
| Til top |
|
| |
Rotte Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hos AreaDVD har de bl.a. testet 2807'ern. De mener at video og sorrounddelen faktisk er bedre her end hos 3806. 3806'ern skulle dog være bedre til musik
|
| Til top |
|
| |
Mr. Anderson Forum Bruger


Bruger siden: 30 Marts 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 343
|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Mr. Anderson skrev:
Gerdes skrev:
Hans J skrev:
Har forelsket mig i Denon 3806, men er blevet noget forvirret efter at have opdaget 2807, specifikationsmæssigt er de meget lig hinanden, så er der nogen herinde, som kan uddybe den store forskel imellem disse to, hvis der altså er nogen, måske har jeg overset et eller andet.
|
|
|
De primære forskelle, som jeg lige husker dem:
3806: kraftigere strømforsyning, Denon Link 3rd generation, HDCD-dekoder
2807: iPod understøttelse
|
|
|
Rigtig, dog har 2807 en bedre opskalerings chip som også sidder i 4306'eren. Men valget ligger nok mere i hvilke højttaler den skal trække og om du skal bruge denne opskaler som sidder i dem.
|
|
|
Tja, om jeg kommer til at bruge opskalering, ved jeg ikke, måske hvis den er bedre end den som sidder i enten min DVD eller i mit Panasonic PX60. Er der stor forskel i kvaliteten på opskalering på 2807 og 3806, hvis ikke bliver det som sagt 3806, da den har en bedre (kraftigere) strømforsyning.
|
|
|
Den er noget bedre i 2807 end 3806 men tilgengæld er strømforsygningen kraftigere i 3806 som nu er til mere nytte da det er lyd vi snakker om og ikke en video del i en lyd del hvis du forstår? Den hedder Faroudja, den chip som sidder i 2807 og hvis du har denne i en afspiller som denon 1930 eller tilsvarende så ville du nok ikke får særlig meget brug for den. Ved mindre du skal have f.eks. en ps3, x-box360, dvdafspiller via HDMI og Component og videre op til skærm, så er den tilgenglæd nyttelig __________________ Min Bio
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. Anderson skrev:
Hans J skrev:
Mr. Anderson skrev:
Gerdes skrev:
Hans J skrev:
Har forelsket mig i Denon 3806, men er blevet noget forvirret efter at have opdaget 2807, specifikationsmæssigt er de meget lig hinanden, så er der nogen herinde, som kan uddybe den store forskel imellem disse to, hvis der altså er nogen, måske har jeg overset et eller andet.
|
|
|
De primære forskelle, som jeg lige husker dem:
3806: kraftigere strømforsyning, Denon Link 3rd generation, HDCD-dekoder
2807: iPod understøttelse
|
|
|
Rigtig, dog har 2807 en bedre opskalerings chip som også sidder i 4306'eren. Men valget ligger nok mere i hvilke højttaler den skal trække og om du skal bruge denne opskaler som sidder i dem.
|
|
|
Tja, om jeg kommer til at bruge opskalering, ved jeg ikke, måske hvis den er bedre end den som sidder i enten min DVD eller i mit Panasonic PX60. Er der stor forskel i kvaliteten på opskalering på 2807 og 3806, hvis ikke bliver det som sagt 3806, da den har en bedre (kraftigere) strømforsyning.
|
|
|
Den er noget bedre i 2807 end 3806 men tilgengæld er strømforsygningen kraftigere i 3806 som nu er til mere nytte da det er lyd vi snakker om og ikke en video del i en lyd del hvis du forstår? Den hedder Faroudja, den chip som sidder i 2807 og hvis du har denne i en afspiller som denon 1930 eller tilsvarende så ville du nok ikke får særlig meget brug for den. Ved mindre du skal have f.eks. en ps3, x-box360, dvdafspiller via HDMI og Component og videre op til skærm, så er den tilgenglæd nyttelig |
|
|
Nu er det jo AV-recievere vi taler om ;), så videodelen betyder da også noget. Hvordan skal videoskaleren have indflydelse på PS3 og XBOX360, de sender da i HD-opløsning selv, så jeg ville da mene enhver indblanding på netop disse enheders signal ville være i bedste fald lig 0. Tror jeg satser på Denon 3806, min DVD-afspiller med opskaler, XBOX360 med HD-DVD og evt en PS3 kan nok levere den kvalitet video jeg vil have. Trods alt er PS2, XBOX og gamecube mere fortid end fremtid, selvom jeg har mange spil som jeg ikke har prøvet på dem endnu
|
| Til top |
|
| |
Mr. Anderson Forum Bruger


Bruger siden: 30 Marts 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 343
|
| Sendt: 19 April 2007 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Mr. Anderson skrev:
Hans J skrev:
Mr. Anderson skrev:
Gerdes skrev:
Hans J skrev:
Har forelsket mig i Denon 3806, men er blevet noget forvirret efter at have opdaget 2807, specifikationsmæssigt er de meget lig hinanden, så er der nogen herinde, som kan uddybe den store forskel imellem disse to, hvis der altså er nogen, måske har jeg overset et eller andet.
|
|
|
De primære forskelle, som jeg lige husker dem:
3806: kraftigere strømforsyning, Denon Link 3rd generation, HDCD-dekoder
2807: iPod understøttelse
|
|
|
Rigtig, dog har 2807 en bedre opskalerings chip som også sidder i 4306'eren. Men valget ligger nok mere i hvilke højttaler den skal trække og om du skal bruge denne opskaler som sidder i dem.
|
|
|
Tja, om jeg kommer til at bruge opskalering, ved jeg ikke, måske hvis den er bedre end den som sidder i enten min DVD eller i mit Panasonic PX60. Er der stor forskel i kvaliteten på opskalering på 2807 og 3806, hvis ikke bliver det som sagt 3806, da den har en bedre (kraftigere) strømforsyning.
|
|
|
Den er noget bedre i 2807 end 3806 men tilgengæld er strømforsygningen kraftigere i 3806 som nu er til mere nytte da det er lyd vi snakker om og ikke en video del i en lyd del hvis du forstår? Den hedder Faroudja, den chip som sidder i 2807 og hvis du har denne i en afspiller som denon 1930 eller tilsvarende så ville du nok ikke får særlig meget brug for den. Ved mindre du skal have f.eks. en ps3, x-box360, dvdafspiller via HDMI og Component og videre op til skærm, så er den tilgenglæd nyttelig
|
|
|
Nu er det jo AV-recievere vi taler om ;), så videodelen betyder da også noget.
Hvordan skal videoskaleren have indflydelse på PS3 og XBOX360, de sender da i HD-opløsning selv, så jeg ville da mene enhver indblanding på netop disse enheders signal ville være i bedste fald lig 0.
Tror jeg satser på Denon 3806, min DVD-afspiller med opskaler, XBOX360 med HD-DVD og evt en PS3 kan nok levere den kvalitet video jeg vil have. Trods alt er PS2, XBOX og gamecube mere fortid end fremtid, selvom jeg har mange spil som jeg ikke har prøvet på dem endnu 
|
|
|
Video skaleren i 2807 kan opskalere alt matriale til 1080, så derved hente lidt ekstra ud fra dine komponenter. Men ja ps3 kan jo spytte ud i 1080 og xbox360 gør det samme bare via komponent, måske det er bedre at bare sidde xbox360 direkte til tv og coax kabel over til reciever. Hvor du så har dvd og ps3 til at køre via hdmi og uden at benøtte skaleren. Giver nok det samme billede, men dog vil du have mere på lydsiden med 3806 som jeg også ville vælger hvis jeg stod som dig nu.
Held og lykke med valget, du kommer helt sikkert ikke til at fortyde. __________________ Min Bio
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 19 April 2007 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu vil jeg gerne køre alle enheder via Surroundreciever, så jeg kan skifter imellem disse og samtidig vælge om det skal smides ud på PX60´eren eller PT-AE700´eren.
Kan remoten egentlig programeres til makroer, dvs. tænde for Reciever+TV+DVD f.eks. ?
|
| Til top |
|
| |
Mr. Anderson Forum Bruger


Bruger siden: 30 Marts 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 343
|
| Sendt: 19 April 2007 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo man kan godt lave marco med denons fjerb. men den er lidt svær at lære andre fjerb. Jeg skal selv have lavet noget ligende med min, dog mangler jeg lige tid og grund. Går jo fint med de 3 fjerb. jeg har nu. __________________ Min Bio
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 19 April 2007 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville vente til engang i juli-september tidsrummet, der kommer der nye receivere fra Denon med HDMI 1.3, TrueHD, DTS-MA etc.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 19 April 2007 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
paco Forum Bruger


Bruger siden: 30 Maj 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 108
|
| Sendt: 21 April 2007 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. Anderson skrev:
| Jo man kan godt lave marco med denons fjerb. men den er lidt svær at lære andre fjerb. Jeg skal selv have lavet noget ligende med min, dog mangler jeg lige tid og grund. Går jo fint med de 3 fjerb. jeg har nu. |
|
|
Du mener så man kan bruge Denons fjernbetjening til alle ens enheder?
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|