Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 12:22   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Denon 2807 eller 3806 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 18 April 2007 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:

3. Harman Kardon SR8500 brugt måske 4.500,-

4. Harman kardon SR7500 brugt ca. 3.800,-

I øvrigt er SR7500 og SR8500 modelnr. for Marantz og ikke HK. 



__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 18 April 2007 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:

Hans J skrev:

3. Harman Kardon SR8500 brugt måske 4.500,-

4. Harman kardon SR7500 brugt ca. 3.800,-

I øvrigt er SR7500 og SR8500 modelnr. for Marantz og ikke HK. 



Der kan du bare se hvor forvirret jeg er igen . Indlæg rettet, takker for oplysningen om fejl i mit indlæg.
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 18 April 2007 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:

Hans J skrev:

Min prioriterede valgliste ser sådan ud i dette sekund:

1. Denon 3806 NY ca. 7.000-

2. Denon 2807 NY ca. 7.000,-

3. Harman Kardon SR8500 brugt måske 4.500,-

4. Harman kardon SR7500 brugt ca. 3.800,-

Hvilke af dem har du hørt?

Hvordan prioriterer du surroundperformance, musikperformance, auto-setup, billedbehandling etc.? 



Har ikke hørt nogen af dem, har ikke tid til i hverdagen at køre rundt og prøvelytte.
Men da der er så mange parametre som spiller ind, ved jeg heller ikke hvor vigtig en prøvelytning er hvor flere ting har stor indflydelse på det samlede billede:

1. Rummet jeg lytter i er ikke det samme som mit.

2. Højttalerene er ikke mine.

3. DVD /CD- afspiller er ikke mine.

4. TV/Projektor er ikke mine.

Derfor søger jeg information på nettet, da jeg mener jeg får lige så meget ud af det som at tage ud og lytte på et system i et rum som slet ikke er det samme som mit eget.

Især prof-tests vil jeg mene indikere hvor god recieveren er.

Den primære ting er surround, derefter musik, billedbehandling og auto-setup.

Alle modeller skulle være ganske gode til surround og musik. Billedbehandling er der stor forskel på, og faktisk er det det punkt jeg er mest usikker på . Vil gerne have HDMI med opskalering og konvertering, men ved faktisk helt ærligt ikke om det er nødvendigt.

Følgende skal tilsluttes på bedst mulige måde:

DVD-afspiller med HDMI og komponent, opskalering til 1080i

XBOX via video eller rgb/komponent (mangler kabel dertil), XBOX 360 med HD-DVD via komponent, PS2 via komponent (mangler kabel dertil), Gamecube via video disse skal over i Panasonic 24" PX 60 og Panasonic PT AE-700.

Har sgu´snart mistet overblikket.
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 18 April 2007 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:


Alle modeller skulle være ganske gode til surround og musik.

Lige præcis musik, er det min erfaring, at der er lydhør forskel på. Havde tidligere en Denon AVR3805, som jeg senere erstattede med Marantz SR8500, og i stereo er SR8500 bare bedre.

Hans J skrev:

Billedbehandling er der stor forskel på, og faktisk er det det punkt jeg er mest usikker på .

Spørgsmålet er, om du har behov for reel billedbehandling eller om du blot ønsker at bruge A/V receiveren som switch. Jeg kender ikke dine behov og krav til billedekvalitet fra dine kilder. 



__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 18 April 2007 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

DVD-afspiller med HDMI og komponent, opskalering til 1080i

XBOX via video eller rgb/komponent (mangler kabel dertil), XBOX 360 med HD-DVD via komponent, PS2 via komponent (mangler kabel dertil), Gamecube via video disse skal over i Panasonic 24" PX 60 og Panasonic PT AE-700.

Jeg ville jo egentlig gerne kunne opskalere fra XBOX, PS2 og Gamecube, men måske kan Panasonic 42" (og ikke 24") opskalére bedre end nogen af disse enheder (det er vel kun Denon´erne der kan opskalére).

Kan nogen af disse Surround Recievre håndtere og gengive de nye HD-standarder indenfor lyd, jeg går ud fra de alle kan switche HD-DVD og evt. Bluray igennem ?

Kunne være man skulle satse på SR8500 ? Hvis jeg altså vinder auktionen.
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
Rotte
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 170
Sendt: 18 April 2007 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Hos AreaDVD har de bl.a. testet 2807'ern.
De mener at video og sorrounddelen faktisk er bedre her end hos 3806. 3806'ern skulle dog være bedre til musik

Til top Vis Rotte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rotte
 
Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 343
Sendt: 18 April 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
Mr. Anderson skrev:
Gerdes skrev:

Hans J skrev:


Har forelsket mig i Denon 3806, men er blevet noget forvirret efter at have opdaget 2807, specifikationsmæssigt er de meget lig hinanden, så er der nogen herinde, som kan uddybe den store forskel imellem disse to, hvis der altså er nogen, måske har jeg overset et eller andet.

De primære forskelle, som jeg lige husker dem:

3806: kraftigere strømforsyning, Denon Link 3rd generation, HDCD-dekoder

2807: iPod understøttelse

Rigtig, dog har 2807 en bedre opskalerings chip som også sidder i 4306'eren. Men valget ligger nok mere i hvilke højttaler den skal trække og om du skal bruge denne opskaler som sidder i dem.



Tja, om jeg kommer til at bruge opskalering, ved jeg ikke, måske hvis den er bedre end den som sidder i enten min DVD eller i mit Panasonic PX60. Er der stor forskel i kvaliteten på opskalering på 2807 og 3806, hvis ikke bliver det som sagt 3806, da den har en bedre (kraftigere) strømforsyning.

Den er noget bedre i 2807 end 3806 men tilgengæld er strømforsygningen kraftigere i 3806 som nu er til mere nytte da det er lyd vi snakker om og ikke en video del i en lyd del hvis du forstår?  Den hedder Faroudja, den chip som sidder i 2807 og hvis du har denne i en afspiller som denon 1930 eller tilsvarende så ville du nok ikke får særlig meget brug for den. Ved mindre du skal have f.eks. en ps3, x-box360, dvdafspiller via HDMI og Component og videre op til skærm, så er den tilgenglæd nyttelig



__________________
Min Bio
Til top Vis Mr. Anderson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. Anderson
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 18 April 2007 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Mr. Anderson skrev:
Hans J skrev:
Mr. Anderson skrev:
Gerdes skrev:

Hans J skrev:


Har forelsket mig i Denon 3806, men er blevet noget forvirret efter at have opdaget 2807, specifikationsmæssigt er de meget lig hinanden, så er der nogen herinde, som kan uddybe den store forskel imellem disse to, hvis der altså er nogen, måske har jeg overset et eller andet.

De primære forskelle, som jeg lige husker dem:

3806: kraftigere strømforsyning, Denon Link 3rd generation, HDCD-dekoder

2807: iPod understøttelse

Rigtig, dog har 2807 en bedre opskalerings chip som også sidder i 4306'eren. Men valget ligger nok mere i hvilke højttaler den skal trække og om du skal bruge denne opskaler som sidder i dem.



Tja, om jeg kommer til at bruge opskalering, ved jeg ikke, måske hvis den er bedre end den som sidder i enten min DVD eller i mit Panasonic PX60. Er der stor forskel i kvaliteten på opskalering på 2807 og 3806, hvis ikke bliver det som sagt 3806, da den har en bedre (kraftigere) strømforsyning.

Den er noget bedre i 2807 end 3806 men tilgengæld er strømforsygningen kraftigere i 3806 som nu er til mere nytte da det er lyd vi snakker om og ikke en video del i en lyd del hvis du forstår?  Den hedder Faroudja, den chip som sidder i 2807 og hvis du har denne i en afspiller som denon 1930 eller tilsvarende så ville du nok ikke får særlig meget brug for den. Ved mindre du skal have f.eks. en ps3, x-box360, dvdafspiller via HDMI og Component og videre op til skærm, så er den tilgenglæd nyttelig


Nu er det jo AV-recievere vi taler om ;), så videodelen betyder da også noget.

Hvordan skal videoskaleren have indflydelse på PS3 og XBOX360, de sender da i HD-opløsning selv, så jeg ville da mene enhver indblanding på netop disse enheders signal ville være i bedste fald lig 0.

Tror jeg satser på Denon 3806, min DVD-afspiller med opskaler, XBOX360 med HD-DVD og evt en PS3 kan nok levere den kvalitet video jeg vil have. Trods alt er PS2, XBOX og gamecube mere fortid end fremtid, selvom jeg har mange spil som jeg ikke har prøvet på dem endnu



Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 343
Sendt: 19 April 2007 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
Mr. Anderson skrev:
Hans J skrev:
Mr. Anderson skrev:
Gerdes skrev:

Hans J skrev:


Har forelsket mig i Denon 3806, men er blevet noget forvirret efter at have opdaget 2807, specifikationsmæssigt er de meget lig hinanden, så er der nogen herinde, som kan uddybe den store forskel imellem disse to, hvis der altså er nogen, måske har jeg overset et eller andet.

De primære forskelle, som jeg lige husker dem:

3806: kraftigere strømforsyning, Denon Link 3rd generation, HDCD-dekoder

2807: iPod understøttelse

Rigtig, dog har 2807 en bedre opskalerings chip som også sidder i 4306'eren. Men valget ligger nok mere i hvilke højttaler den skal trække og om du skal bruge denne opskaler som sidder i dem.



Tja, om jeg kommer til at bruge opskalering, ved jeg ikke, måske hvis den er bedre end den som sidder i enten min DVD eller i mit Panasonic PX60. Er der stor forskel i kvaliteten på opskalering på 2807 og 3806, hvis ikke bliver det som sagt 3806, da den har en bedre (kraftigere) strømforsyning.

Den er noget bedre i 2807 end 3806 men tilgengæld er strømforsygningen kraftigere i 3806 som nu er til mere nytte da det er lyd vi snakker om og ikke en video del i en lyd del hvis du forstår?  Den hedder Faroudja, den chip som sidder i 2807 og hvis du har denne i en afspiller som denon 1930 eller tilsvarende så ville du nok ikke får særlig meget brug for den. Ved mindre du skal have f.eks. en ps3, x-box360, dvdafspiller via HDMI og Component og videre op til skærm, så er den tilgenglæd nyttelig


Nu er det jo AV-recievere vi taler om ;), så videodelen betyder da også noget.

Hvordan skal videoskaleren have indflydelse på PS3 og XBOX360, de sender da i HD-opløsning selv, så jeg ville da mene enhver indblanding på netop disse enheders signal ville være i bedste fald lig 0.

Tror jeg satser på Denon 3806, min DVD-afspiller med opskaler, XBOX360 med HD-DVD og evt en PS3 kan nok levere den kvalitet video jeg vil have. Trods alt er PS2, XBOX og gamecube mere fortid end fremtid, selvom jeg har mange spil som jeg ikke har prøvet på dem endnu



Video skaleren i 2807 kan opskalere alt matriale til 1080, så derved hente lidt ekstra ud fra dine komponenter. Men ja ps3 kan jo spytte ud i 1080 og xbox360 gør det samme bare via komponent, måske det er bedre at bare sidde xbox360 direkte til tv og coax kabel over til reciever. Hvor du så har dvd og ps3 til at køre via hdmi og uden at benøtte skaleren. Giver nok det samme billede, men dog vil du have mere på lydsiden med 3806 som jeg også ville vælger hvis jeg stod som dig nu.

Held og lykke med valget, du kommer helt sikkert ikke til at fortyde.



__________________
Min Bio
Til top Vis Mr. Anderson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. Anderson
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 19 April 2007 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Nu vil jeg gerne køre alle enheder via Surroundreciever, så jeg kan skifter imellem disse og samtidig vælge om det skal smides ud på PX60´eren eller PT-AE700´eren.

Kan remoten egentlig programeres til makroer, dvs. tænde for Reciever+TV+DVD f.eks. ?
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 343
Sendt: 19 April 2007 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Jo man kan godt lave marco med denons fjerb. men den er lidt svær at lære andre fjerb. Jeg skal selv have lavet noget ligende med min, dog mangler jeg lige tid og grund. Går jo fint med de 3 fjerb. jeg har nu.

__________________
Min Bio
Til top Vis Mr. Anderson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. Anderson
 
Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1567
Sendt: 19 April 2007 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Jeg ville vente til engang i juli-september tidsrummet, der kommer der nye receivere fra Denon med HDMI 1.3, TrueHD, DTS-MA etc.
Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 19 April 2007 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Mr. Anderson skrev:
Jo man kan godt lave marco med denons fjerb. men den er lidt svær at lære andre fjerb. Jeg skal selv have lavet noget ligende med min, dog mangler jeg lige tid og grund. Går jo fint med de 3 fjerb. jeg har nu.


Gælder det både 2807 og 3806, vil du ikke sælge din 4306, vil godt give 7.000,- ?
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
paco
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Maj 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 108
Sendt: 21 April 2007 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Mr. Anderson skrev:
Jo man kan godt lave marco med denons fjerb. men den er lidt svær at lære andre fjerb. Jeg skal selv have lavet noget ligende med min, dog mangler jeg lige tid og grund. Går jo fint med de 3 fjerb. jeg har nu.

Du mener så man kan bruge Denons fjernbetjening til alle ens enheder?

Til top Vis paco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paco Besøg paco's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes