Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 00:06   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Første surround sound system (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1567
Sendt: 15 April 2007 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:

Bassøe skrev:

Men prøv dog, at skrive til Ken Kreisel og spørg ham om hvad situationen er, så ville du kunne få svar på om M&K er helt lukket eller evt. blevet solgt til anden part,  nu du er så sikker på du har ret.

Det har jeg ikke behov for. Der er folk inden for branchen der ved mere end jeg på det punkt. Så længe der ikke er oplysninger der modstider de oplysninger jeg får fra branchefolk, kan jeg bruge min tid bedre end på at lege detektiv.

Ja der er folk indenfor branchen der ved mere end dig, det skal nok passe, men Ken Kreisel ved nok bare lidt mere om det end dine såkaldte kilder. Det er vel meget belejligt, at påstå du kan bruge tiden bedre på noget andet istedet for hurtigt, at skrive til Ken Kreisel og få sagen afgjort nu du er så sikker.

Men det er vel nok ikke så skægt, at skulle erkende, at man har taget fejl og måske er blevet fyldt med løgn fra en forhandler uden man har brugt sin kritiske sans.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe
 
wamba
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1260
Sendt: 15 April 2007 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Haha, i er da lidt utrolige.

Hvis produkterne findes i butikkerne, så er det vel bedøvende lige meget, om det er restlager eller produktion fra Kina.

Om de så skulle være i ringere eller bedre kvalitet, eller totalt uforandret - det vel bedøvende ligemeget ?

Not. skal vel ud og høre det alligevel? Så kan han jo se om det spiller op til prisen!

Hvad angår dit valg, så kan jeg bidrage med Audiovector, rigtig gode højttalere til prisen, danskproduceret, og så skulle de for i øvrigt ikke lukke i fremtiden :-)

Bose er efter min mening ganske fint til Bio, faktisk syntes jeg de gør det rigtig godt i biolyd, men musik er de måske mindre heldige :-)

Ellers er der jo et hav af mærker, det bare ud og lytte, Dali - B&W findes f.eks. i klubben, og dem burde du jo nemt kunne komme til at lytte til.

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 15 April 2007 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Bassøe skrev:

Men det er vel nok ikke så skægt, at skulle erkende, at man har taget fejl og måske er blevet fyldt med løgn fra en forhandler uden man har brugt sin kritiske sans.

Jeg har bestemt ikke noget imod at indrømme, at jeg har taget fejl. Men indtil videre har du ikke bibragt mig oplysninger, som jeg ikke allerede havde kendskab til. Du henholder dig alene til meddelelsen på mksound.com og en artikel, som er skrevet kort efter denne meddelelse.

På et tidspunkt der ligger senere end den nævnte artikel, har jeg fået oplysninger omkring M&Ks fortsatte drift, produktion og priser. Dette forholder du dig tilsyneladende ikke til. Hvorfor vil jeg ikke gætte på, men jeg er ikke overbevist om, at de oplysninger jeg har fået er forkerte.



__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 15 April 2007 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

wamba skrev:

Om de så skulle være i ringere eller bedre kvalitet, eller totalt uforandret - det vel bedøvende ligemeget ?

Ej, så stopper du . Hvornår er kvaliteten blevet underordnet?



__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1567
Sendt: 15 April 2007 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

wamba skrev:

Haha, i er da lidt utrolige.

Hvis produkterne findes i butikkerne, så er det vel bedøvende lige meget, om det er restlager eller produktion fra Kina.

Om de så skulle være i ringere eller bedre kvalitet, eller totalt uforandret - det vel bedøvende ligemeget ?

Øh, nej det er slet ikke lige meget. Hvis det er restlager, fint nok, men så kan det blive svært, at finde reservedele til højttalerne i fremtiden og samtidig så kan det være svært hvis man nu vil udvide til feks 7.1 istedet for 5.1 hvis man ikke kan få de matchende højttalere længere.

Hvis det nu er kopivarer som der bliver solgt under M&K navnet så er det svindel og dybt ulovligt da de ikke har ret til hverken, at bruge M&K's designs eller navn. Samtidig så er der ingen garanti for, at de lever op til den samme høje kvalitet som rigtige M&K produkter, en kvalitet som M&K er kendt for.

Nogen gange kan man godt undre sig lidt over folks manglende evne til, at forstå selv simple ting og erkende, at de har taget fejl.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe
 
Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1567
Sendt: 15 April 2007 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:

På et tidspunkt der ligger senere end den nævnte artikel, har jeg fået oplysninger omkring M&Ks fortsatte drift, produktion og priser. Dette forholder du dig tilsyneladende ikke til. Hvorfor vil jeg ikke gætte på, men jeg er ikke overbevist om, at de oplysninger jeg har fået er forkerte.

Hvem har du fået de oplysninger af og hvad præcis har du fået oplyst?

Det er da meget heldigt for dig, at du har fået fat i oplysninger om M&K's potentielt fortsatte drift, når man nu ingen andre steder har kunne finde det samme. Så er det ret pudsigt, at en person i lille Danmark er i besiddelse af sådanne oplysninger som ingen andre kender til.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 15 April 2007 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Bassøe skrev:

Hvem har du fået de oplysninger af og hvad præcis har du fået oplyst?

Det er da meget heldigt for dig, at du har fået fat i oplysninger om M&K's potentielt fortsatte drift, når man nu ingen andre steder har kunne finde det samme. Så er det ret pudsigt, at en person i lille Danmark er i besiddelse af sådanne oplysninger som ingen andre kender til.

De oplysninger vil jeg også meget gerne viderebringe. Men det sker når/hvis kilden accepterer at blive citeret. Hvorvidt de oplysninger jeg har fået er "fortrolige" ved jeg ikke, og jeg har heller ikke ledt efter dem på nettet.



__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
Visca Blaugrana
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 December 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 548
Sendt: 15 April 2007 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

hold da forsatan op med jeres mudderkast og forsøg dog istedet og hjælp manden, eller har i ikke noget fornuftigt og sige
Til top Vis Visca Blaugrana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Visca Blaugrana
 
sivertsmed
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 193
Sendt: 15 April 2007 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Hejsa der...

Vil bare lige give mit besyv med.. Det er rigtigt at nogle af M&K's højtalere bliver fremstillet i kina, det er de mindre serier det drejer sig om.. Det der hedder K-serien. De bliver fremstillet på licens, så det er IKKE kopi-varer...... De gennemgår de samme kvalitets-test's som alle andre M&K-produkter, og derfor på fuld højde med disse, rent performance-mæssigt... Det der er til salg, er rest-lagre der findes rundt omkring, og jeg kan kun give min anbefaling til et "750'er" system...

Sivertsmed..



__________________
Udstyr: H/K AVR 7000 H/K DVD 25 Front: M&K LCR 750THX Center: M&K LCR 750THX Sur: M&K K4-Tripole Sub: M&K MX350 SFX-THX ULTRA TV:Pana. TXP42GA11 Blueray: Pana DMP-80EG
Til top Vis sivertsmed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sivertsmed
 
Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1567
Sendt: 15 April 2007 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

sivertsmed skrev:

Hejsa der...

Vil bare lige give mit besyv med.. Det er rigtigt at nogle af M&K's højtalere bliver fremstillet i kina, det er de mindre serier det drejer sig om.. Det der hedder K-serien. De bliver fremstillet på licens, så det er IKKE kopi-varer...... De gennemgår de samme kvalitets-test's som alle andre M&K-produkter, og derfor på fuld højde med disse, rent performance-mæssigt... Det der er til salg, er rest-lagre der findes rundt omkring, og jeg kan kun give min anbefaling til et "750'er" system...

Sivertsmed..

Ingen producenter har fået lov til, at fremstille M&K højttalere på licens. M&K havde outsourced produktionen af deres billigere K serie til et firma ved navn ACI som har fabrikker i Kina. Det vil sige, at det stadigvæk var rigtige M&k højttalere men at de bare var produceret  i Kina, det er ikke det samme som, at producere på licens. Det var stadigvæk kun M&K der havde ret til, at sælge produkterne. M&k havde og har sandsynligvis stadigvæk en del retssager kørende imod ACI fordi det viste sig, at M&K højttalere blev solgt til forskellige importører, bla i England, men UDENOM M&K.  Der var en køber af disse "kopi" M&K højttalere der havde nogle problemer med dem og efterfølgende skrev til Ken Kreisel om det. Her er Ken Kreisels svar som det blev postet i en tråd på AVSforum.com :

Barry forwarded your email to me over the weekend and I would like to thank you for writing. Your email both solves a mystery and also opens a very big "Pandora's Box" for us at M&K. I'm Ken Kreisel, founder and President of M&K. Let me explain about your MP-150's by telling you a little M&K history which you might find of interest. Sorry if the "little" story gets too long:

I founded M&K in 1974 in Beverly Hills, California, at the age of 24, and I proudly admit to always being obsessed with quality and performance. From the very first speaker we ever built, every one was built and tested in our California factory using the world's best laboratory grade test microphones and acoustic test equipment and then every speaker was carefully listened to by trained "ears" to find flaws that the test equipment could not find. In 1999 we decided to produce a lower cost speaker line in China called the M&K K-Series which we contracted to a well respected USA firm called ACI (Audio Components International) which specializes in sub-contracting and supervising Chinese based speaker manufacturing for many of the major USA speaker companies. I insisted that all K-Series speakers be 99.9% assembled and fully tested in China and then shipped to our USA factory for complete M&K inspection and full acoustic testing. Everyone told me I was crazy to spend the extra money to ship 100% of the Chinese built product to the USA for testing as ACI and their vendor in China builds and tests speakers for the world's top brands. I was vindicated when we received one shipment of 5000 defective speakers which would have been delivered to worldwide customers had they been shipped directly from the Chinese factory.

In 2005, after several years of improved Chinese quality, Tommy Draffen (owner of ACI) and I decided it was time to try 100% Chinese built and tested M&K K-Series product which would be shipped from China directly to worldwide customers. The first K-Series direct shipments were very well received by our international distributors, including our UK distributor Gecko owned by Rob Sinden. Tommy Draffen and I decided to test the waters and move our very successful M&K 750THX System products to China for direct shipments to worldwide customers. During the development phase, it was a struggle to achieve M&K level quality from 750THX samples built in China. For the first production run in early 2006 we sent M&K's head of engineering to China to supervise and train the Chinese QC personnel. He was satisfied the quality was OK and the Chinese factory went into full production on the various speakers and subwoofer that comprise the M&K 750 THX System.

By May 2006 as portions of the various production runs came to the USA we did full testing on them and could see that about 30% of the speakers did not meet our or THX standards before repaired. Our M&K testing standards and personnel for our least expensive products are the same as for our multi-thousand dollar professional speakers we build for the world's most discerning studios. So, I admit, many of the speaker defects we find may never be heard by the average home listener, but I know M&K owners appreciate knowing their M&K speakers are tested and calibrated to our highest professional standards. Unfortunately, some of the defects we found in ACI's production runs included shorted crossovers (as you found) and out-of-phase wired speaker drivers, indicating that the speakers were never even tested before leaving the Chinese factory. I have attached two photos of a typical shorted ACI crossover.

While all of this was going on, ACI's owner was trying to convince me to move our S-150 THX Ultra Speaker System to China for full turnkey production for worldwide distribution. I told him the 150THX product was far more complicated to build and I didn't see how they could produce the quality M&K needed.

By this time we were having several disputes with ACI, not the least of which was over the quality issue. By September 2006 we discovered that ACI was shipping M&K product "out the backdoor" from China, including to Gecko in the UK, without any M&K control over the product.

Sorry for this long story, but, I didn't think you would understand about your MP150's in high gloss without knowing some of the above background: About a year ago we ordered a small quantity of high gloss MP150 empty cabinets from ACI, to be shipped from China to the USA without drivers or crossover and then built by M&K into finished MP150 high gloss speakers. We have never worked with ACI to build complete MP150's, or SS-150's or S-150's or MX-350 subs. ACI is absolutely not authorized or licensed in any way to build MP150's, or SS-150's, or S-150's or S-150 System products. So, I am sorry to tell you that your MP-150 speakers are a bogus counterfeit speaker. We have absolutely no way to know what drivers or crossovers or anything else is in your speaker, or if it resembles in anyway a real MP-150.

Robin Sinden of Gecko, whom I assume imported your speakers into the UK, must be knowingly selling counterfeit M&K speakers as he didn't buy them from M&K, he must be buying them from China through ACI or the Chinese factory, probably at a discounted price! I think the Chinese do the same with Rolex watches! Perhaps I should consider this imitation the kindest form of flattery! We have been trying to get information from Mr. Sinden for many months as to what is going on regarding his suspected "backdoor" purchases from ACI. Our lawyers and ACI's lawyers have been going at it for months. All of this has been a huge drain on M&K and a large loss of revenue.

Your MP-150 situation is the first we have heard that any 150 product was being counterfeit out of China. Any more information you can share with us would be most helpful in our legal dispute.

Has your dealer been able to make any projections when they might expect the SS-150's? As far as I know, we have no SS-150's on order from Gecko so I assume these also will be counterfeit out of China.

Normally I end my correspondence with GOOD SOUND TO YOU.....ALWAYS, and I certainly wish you that and hope I can be of some help in getting you some real M&K speakers sometime in the near future.

Look forward to hearing back from you and sorry you are going through this when you just want great M&K sound.

GOOD SOUND TO YOU.....ALWAYS,

KEN KREISEL

 

Som i nok kan læse har der været en del problemet med "kopi" M&K højttalere som der er blevet solgt udenom M&K og som på mange punkter ikke lever op til den kvalitet som M&K kræver og er kendt for.

Det er det der sandsynligvis har taget livet af M&K.

Ingen højttalere har været produceret på licens, hvis man påstår det har man enten forkerte oplysninger eller så lyver man.

 

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 09 August 2007 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Bassøe skrev:
Hvem har du fået de oplysninger af og hvad præcis har du fået oplyst?

Så er M&K kommet på danske hænder. I den "officielle" M&K tråd på avsforum.com nævnes Asger Bak og Per Becher som købere. Der er også en engelsk pressemeddelse ude. Gætter på der også kommer en dansk pressemeddelse på et tidspunkt. 



__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes