| Forfatter |
|
Notorious Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 174
|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man skal have 2 stk. fro
1stk center
2.stk 550 Sur
og så en Sub ikke?
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Notorious skrev:
|
Man skal have 2 stk. fro
1stk center
2.stk 550 Sur
og så en Sub ikke?
|
|
|
I et 5.1 set-up, jo. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Notorious Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 174
|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen sub du kan anbefale?
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Notorious skrev:
|
Er der nogen sub du kan anbefale?
|
|
|
Til 750-serien er V1250 nok at foretrække. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Notorious Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 174
|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
er der nogle anmeldelser review eller andet af det sæt der noget som helst sted på nettet for jeg kan ikke finde noget...
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum


Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv prøvet K serien fra M&K - dem drømmer jeg stadig om!
Men M&K har lukket biksen, så om du kan få noget nyt, ved jeg ikke.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Men M&K har lukket biksen, så om du kan få noget nyt, ved jeg ikke.
|
|
|
Biksen er ikke mere lukket, end at M&K fortsat kan skaffes. Det bekræfter flere forhandlere i Danmark. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Notorious skrev:
| er der nogle anmeldelser review eller andet af det sæt der noget som helst sted på nettet for jeg kan ikke finde noget... |
|
|
Så vidt jeg husker kom 750-serien på markedet i 1999 eller 2000. Hvorvidt der ligger onlineartikler eller -reviews på nettet fra den tid ved jeg ikke.
Men du skal ikke længere væk end til Hifi4Alls egen anmeldelse af "storebroderen" 850 for at finde lidt omtale af 750. Den findes her.
__________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum


Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
Milu skrev:
| Men M&K har lukket biksen, så om du kan få noget nyt, ved jeg ikke. |
|
|
Biksen er ikke mere lukket, end at M&K fortsat kan skaffes. Det bekræfter flere forhandlere i Danmark. |
|
|
Det Gerdes, var sgu' en god nyhed!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Gerdes skrev:
Milu skrev:
| Men M&K har lukket biksen, så om du kan få noget nyt, ved jeg ikke. |
|
|
Biksen er ikke mere lukket, end at M&K fortsat kan skaffes. Det bekræfter flere forhandlere i Danmark.
|
|
|
Det Gerdes, var sgu' en god nyhed!
Mvh. |
|
|
I skal bare ikke regne med det er "rigtige" M&K produkter i får. Det kan godt være den fabrik i kina hvor M&K blev produceret på stadigvæk har fortsat produktionen men så kan man ikke være sikker på, at få den samme høje kvalitet som M&K normalt var kendt for da alle M&K produkter blev testet i USA inden de blev sendt ud til forhandlerne. Det kunne også være, at forhandlerne i danmark har et mindre restlager som de skal af med, men der bliver IKKE produceret flere ORIGINALE M&K produkter længere da firmaet er DØDT i dets nuværende form. Måske genopstår det en dag i en ny form men det er ikke noget man skal sætte næsen alt for højt op efter.
Synes det er under al kritik, at forhandlerne af M&K i Danmark vil komme med sådanne udtaleler når firmaet er gået konkurs og man derfor IKKE kan købe flere produkter fra M&K.
Så enten er det restlageret som forhandlerne stadigvæk kan få fat i eller så er det ikke-officielle produkter som der er blevet leveret fra Kina udenom M&K.
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
|
I skal bare ikke regne med det er "rigtige" M&K produkter i får. Det kan godt være den fabrik i kina hvor M&K blev produceret på stadigvæk har fortsat produktionen men så kan man ikke være sikker på, at få den samme høje kvalitet som M&K normalt var kendt for da alle M&K produkter blev testet i USA inden de blev sendt ud til forhandlerne. Det kunne også være, at forhandlerne i danmark har et mindre restlager som de skal af med, men der bliver IKKE produceret flere ORIGINALE M&K produkter længere da firmaet er DØDT i dets nuværende form. Måske genopstår det en dag i en ny form men det er ikke noget man skal sætte næsen alt for højt op efter.
Synes det er under al kritik, at forhandlerne af M&K i Danmark vil komme med sådanne udtaleler når firmaet er gået konkurs og man derfor IKKE kan købe flere produkter fra M&K.
Så enten er det restlageret som forhandlerne stadigvæk kan få fat i eller så er det ikke-officielle produkter som der er blevet leveret fra Kina udenom M&K.
|
|
|
Min kilde, som er en af de danske forhandlere oplyser, at produktionen ganske rigtigt er flyttet til Kina, hvilket medfører en "fornuftig" prisnedsættelse. Yderligere har forhandleren tidligere oplyst, at der er foregået forhandlinger med en personkreds med henblik på at overtage og videreføre firmaet og dets produkter. Jeg ved ikke, hvilke kilder du har for påstand om "uautoriserede" M&K produkter, men jeg anser min kilde for yderst informeret og troværdig. Men selvfølgelig er jeg åben for oplysninger, som jeg ikke tidligere er præsenteret for. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
Bassøe skrev:
|
I skal bare ikke regne med det er "rigtige" M&K produkter i får. Det kan godt være den fabrik i kina hvor M&K blev produceret på stadigvæk har fortsat produktionen men så kan man ikke være sikker på, at få den samme høje kvalitet som M&K normalt var kendt for da alle M&K produkter blev testet i USA inden de blev sendt ud til forhandlerne. Det kunne også være, at forhandlerne i danmark har et mindre restlager som de skal af med, men der bliver IKKE produceret flere ORIGINALE M&K produkter længere da firmaet er DØDT i dets nuværende form. Måske genopstår det en dag i en ny form men det er ikke noget man skal sætte næsen alt for højt op efter.
Synes det er under al kritik, at forhandlerne af M&K i Danmark vil komme med sådanne udtaleler når firmaet er gået konkurs og man derfor IKKE kan købe flere produkter fra M&K.
Så enten er det restlageret som forhandlerne stadigvæk kan få fat i eller så er det ikke-officielle produkter som der er blevet leveret fra Kina udenom M&K.
|
|
|
Min kilde, som er en af de danske forhandlere oplyser, at produktionen ganske rigtigt er flyttet til Kina, hvilket medfører en "fornuftig" prisnedsættelse. Yderligere har forhandleren tidligere oplyst, at der er foregået forhandlinger med en personkreds med henblik på at overtage og videreføre firmaet og dets produkter. Jeg ved ikke, hvilke kilder du har for påstand om "uautoriserede" M&K produkter, men jeg anser min kilde for yderst informeret og troværdig. Men selvfølgelig er jeg åben for oplysninger, som jeg ikke tidligere er præsenteret for.
|
|
|
Min kilde er http://www.mksound.com/
Der står bla : "As of Thursday, Feb 22, the M&K Factory is closed."
Endvidere :
| WARNING TO M&K CUSTOMERS WORLDWIDE
We have recently discovered counterfeit product being sold internationally under the Miller & Kreisel Sound (M&K) name and trademark, probably manufactured in China, possibly shipped through the USA. This product may appear to be nearly identical to legitimate product, but its quality and performance in all likelihood does not meet M&K standards and has not been subject to M&K’s legendary quality control process.
Some counterfeit product has been reported as totally non-functional with shorted inputs.
Beware of the MP-150 in the painted high-gloss finish. No legitimate MP-150s have been produced in this finish. M&K built MP-150s have cabinets painted in the standard M&K textured matte finish used on the S-150. |
|
If you suspect you have bought counterfeit product like this we would like to hear from you. Please include Model and Serial Numbers, where and when it was bought, including country. Please email that info to Ken Kreisel
|
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her har vi et Stereophile link : http://www.stereophile.com/news/030507kreisel/index.html
Hvor ejeren og stifteren af M&K, Ken Kreisel udtaler sig om lukningen af M&K, kopi produkterne og fremtiden for ham selv.
Din kilde er vist ikke meget værd, og nu er han jo også selv forhandler af M&K så det burde jo ikke være nogen overraskelse.
Er det godt nok?
|
| Til top |
|
| |
Notorious Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 174
|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så bliver det ikke et M&K, men hvordan ser det ud med det der JBL jeg havde fundet? er der nogle bedre firmaer eller sæt/løsninger til mit budget?
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
|
Her har vi et Stereophile link : http://www.stereophile.com/news/030507kreisel/index.html
Hvor ejeren og stifteren af M&K, Ken Kreisel udtaler sig om lukningen af M&K, kopi produkterne og fremtiden for ham selv.
Din kilde er vist ikke meget værd, og nu er han jo også selv forhandler af M&K så det burde jo ikke være nogen overraskelse.
Er det godt nok?
|
|
|
Tak for linket, den artikel har jeg ikke læst før. Imidlertid afkræfter den ikke de oplysninger jeg har fået. Ken K har lukket og slukket, som det fremgår af artiklen (af 3. marts 2007). Jeg har så efterfølgende (efter 3. marts 2007) fået oplyst de ting jeg nævnte i tidligere indlæg.
Indtil eventuelle øvrige oplysninger kommer til mit kendskab, ændrer jeg ikke holdning til min kilde. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
Bassøe skrev:
|
Her har vi et Stereophile link : http://www.stereophile.com/news/030507kreisel/index.html
Hvor ejeren og stifteren af M&K, Ken Kreisel udtaler sig om lukningen af M&K, kopi produkterne og fremtiden for ham selv.
Din kilde er vist ikke meget værd, og nu er han jo også selv forhandler af M&K så det burde jo ikke være nogen overraskelse.
Er det godt nok?
|
|
|
Tak for linket, den artikel har jeg ikke læst før. Imidlertid afkræfter den ikke de oplysninger jeg har fået. Ken K har lukket og slukket, som det fremgår af artiklen (af 3. marts 2007). Jeg har så efterfølgende (efter 3. marts 2007) fået oplyst de ting jeg nævnte i tidligere indlæg.
Indtil eventuelle øvrige oplysninger kommer til mit kendskab, ændrer jeg ikke holdning til min kilde.
|
|
|
Så det er ikke godt nok at selve EJEREN af M&K har udtalt, at firmaet er LUKKET og derefter advarer folk mod kopiprodukter produceret i Kina og som bliver solgt under M&K navnet? 
M&K har "filed for chapter 7" hvilket beyder, at selskabet er KONKURS og derfor IKKE er istand til, at fortsætte produktionen. Defor kan de produkter som forhandleren i Danmark kan skaffe kun være et restlager ELLER kopiprodukter.
Men du kan da prøve og skrive til Ken Kreisel og spørge ham, der er en mail til ham i det Stereophile link.....kkmksound@aol.com
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
|
Så det er ikke godt nok at selve EJEREN af M&K har udtalt, at firmaet er LUKKET og derefter advarer folk mod kopiprodukter produceret i Kina og som bliver solgt under M&K navnet? 
|
|
|
Ken K gav i artiklen udtryk for sine synspunkter på daværende tidspunkt, og dem drager jeg ikke i tvivl. Men efterfølgende kan andre folk, evt. tidligere ansatte hos M&K, jo godt købe eventuelle patenter, rettigheder og produktionsfaciliteter og dermed videreføre driften og produktionen.
Hvis M&Ks fortsatte "gode navn" alene er betinget af Ken Ks ledelse af selskabet vil det selvfølgelig være et problem, men det er nok at tillægge Ken K for meget betydning, trods alt. Dermed ikke sagt at jeg ikke respekterer og fuldt ud anderkender det arbejde Ken K har lagt i M&K, men hvis andre kan videreføre produktionen og give os andre pragtfulde højtalere, skal de være velkommen til det.
I øvrigt har jeg siden meddelelsen på mksound.com undret mig over, at resten af sitet ikke er lukket ned. Hvis der virkelig er lukket og slukket for det hele, burde mksound.com kun indeholde føromtalte meddelelse. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Notorious skrev:
| Så bliver det ikke et M&K, men hvordan ser det ud med det der JBL jeg havde fundet? er der nogle bedre firmaer eller sæt/løsninger til mit budget? |
|
|
Ahh ja, det var jo det hele tråden startede med. Mit bedste bud inden for dit budget er fortsat M&K, indtil jeg hører, at produktionen ikke er fortsat eller andet der umuliggør køb af M&K. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
Bassøe skrev:
|
Så det er ikke godt nok at selve EJEREN af M&K har udtalt, at firmaet er LUKKET og derefter advarer folk mod kopiprodukter produceret i Kina og som bliver solgt under M&K navnet? 
|
|
|
Ken K gav i artiklen udtryk for sine synspunkter på daværende tidspunkt, og dem drager jeg ikke i tvivl. Men efterfølgende kan andre folk, evt. tidligere ansatte hos M&K, jo godt købe eventuelle patenter, rettigheder og produktionsfaciliteter og dermed videreføre driften og produktionen.
Hvis M&Ks fortsatte "gode navn" alene er betinget af Ken Ks ledelse af selskabet vil det selvfølgelig være et problem, men det er nok at tillægge Ken K for meget betydning, trods alt. Dermed ikke sagt at jeg ikke respekterer og fuldt ud anderkender det arbejde Ken K har lagt i M&K, men hvis andre kan videreføre produktionen og give os andre pragtfulde højtalere, skal de være velkommen til det.
I øvrigt har jeg siden meddelelsen på mksound.com undret mig over, at resten af sitet ikke er lukket ned. Hvis der virkelig er lukket og slukket for det hele, burde mksound.com kun indeholde føromtalte meddelelse.
|
|
|
Nåh, du vil åbenbart ikke høre efter men ok, det må du så selv om.
Men prøv dog, at skrive til Ken Kreisel og spørg ham om hvad situationen er, så ville du kunne få svar på om M&K er helt lukket eller evt. blevet solgt til anden part, nu du er så sikker på du har ret.
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
|
Men prøv dog, at skrive til Ken Kreisel og spørg ham om hvad situationen er, så ville du kunne få svar på om M&K er helt lukket eller evt. blevet solgt til anden part, nu du er så sikker på du har ret.
|
|
|
Det har jeg ikke behov for. Der er folk inden for branchen der ved mere end jeg på det punkt. Så længe der ikke er oplysninger der modstider de oplysninger jeg får fra branchefolk, kan jeg bruge min tid bedre end på at lege detektiv. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |