Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 17:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Plasma og indbrænding (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 14 April 2007 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Mit Pioneer har fået burn ind efter mange film hvor der der er danske undertekster.

Det må jeg så leve med

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 14 April 2007 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:

Mit Pioneer har fået burn ind efter mange film hvor der der er danske undertekster.

Det må jeg så leve med

Er det ikke en model der er 1 eller 2 generationer før 427xx?

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 April 2007 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Det er generationen før dem der er i handlen NU.

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 15 April 2007 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke engang set retention fra understekster på mit 436.

Der er en gang imellem retention fra f.eks. stillingen fra en fodboldkamp på 3+, men det er væk efter et par minutter.
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 15 April 2007 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

jeg har også en 436, masser af retention, men jeg prøver også at finde det...
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch

Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 April 2007 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Hmm hvis det passer at selv efter 48 timer statisk billede på en plasma skærm så kan den reddes, er jeg imponeret..det troede jeg nu ikke var muligt.

Må ud og se lidt mere på sådan en PX70er

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 16 April 2007 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
kaso skrev:
Størrelsen af denne risiko udtaler jeg mig ikke om - men jeg vil mene at det er vildledning af potentielle købere, hvis man ikke gør opmærksom på risikoen - og at man ikke kan bruge sit apparat "normalt".

Her modsiger du dig selv. Du starter med at sige, at du ikke udtaler dig om størrelsen af risikoen, men slutter af med, at man ikke kan bruge et plasma TV normalt. Så har du lige netop også udtalt dig om risikoens størrelse, eftersom du har bedømt den til at være så overhængende, at man ikke kan bruge plasma TV til din definition af 'normalt brug'. Hvilket selvfølgelig er noget sludder, blandt andet jævnfør ovenstående indlæg.

Der er ingen selvmodsigelser i dette. Jeg konstaterer, at risikoen er tilstede - stor eller lille. Jeg konstaterer, at rådet mth. plasma er at begrænse sin brug (indkøring, begrænset kontrast, ikke se det samme i længere tid etc.) for at reducere risikoen - og dermed kan man ikke bruge sit apparat normalt.

Læs indlæg fra Hi-Sonny-Fi - er undertekster "unormal brug" - eller lyver han om sin indbrænding?

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 April 2007 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

lunddal skrev:
kaso skrev:

Jeg er skam helt afslappet - og jeg "fremturer" ikke. Jeg forsøger blot at nuancere debatten lidt, når fanatikkere som Naiera og
Lunddahl kommer med deres unuancerede og nærmest religiøse forsvar for plasma.

Det er sgu' dig der er religiøs her.

Det eneste jeg havde skrevet i tråden var at du ikke skulle have begrænset kontrast efter indkøring.

Men du ved selvfølgelig alt om mit tv, og du ved tilsyneladende hvordan det er indstillet, og at det er med "begrænset konstrast".

Klaphat!

kaso skrev:

JMen vi skal måske hellere omdøbe dette forum til "Tilbedelse af plasma"?

Nu omhandler tråden her rent faktisk plasma - det fremgår endda af trådens titel. Så hvorfor er du i denne tråd? Hvis jeg skulle være så
fanatisk, hvor er så alle mine indlæg i trådene udelukkende omhandlende LCD?

Ak-ja - du tåler stadig ikke, at nogen er uenig med dig - det må være et hård liv

Ja - det er en tråd om plasma - hvor en potentiel køber spørger til risikoen for indbrænding. Du - og andre - vil helst fortie en risiko, der - som tråden viser med flere indlæg fra brugere med indbrænding - faktisk eksisterer. Det er da dårlig rådgivning ikke at fortælle, at risikoen er tilstede - hvilket jeg så gør. Så er valget hans - men det er et åbent valg. Det er ikke et regulært valg, hvis kun enøjede fanatikkere får lov til at skamrose deres eget valg og "glemmer" at fortælle om ulemperne.

Det er fløjtende ligegyldigt, om jeg har en plasma eller ej og om du har en. Man laver ikke statistik på 1 eksemplar. Så at du ikke har indbrænding fortæller intet om, hvorvidt indbrænding forekommer. At der - alene i denne tråd - er 2 beretninger om indbrænding på nye apparater fortæller, at risikoen eksisterer stadig - men stadig intet om, hvor stor risikoen er. Jeg ville ikke leve med risikoen - andre vil gerne - men man skal vide, at der er en risiko for at tage et (oplyst) valg.

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 April 2007 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:
Ja - det er en tråd om plasma - hvor en potentiel køber spørger til risikoen for indbrænding. Du - og andre - vil helst fortie en risiko, der - som tråden viser med flere indlæg fra brugere med indbrænding - faktisk eksisterer. Det er da dårlig rådgivning ikke at fortælle, at risikoen er tilstede - hvilket jeg så gør. Så er valget hans - men det er et åbent valg. Det er ikke et regulært valg, hvis kun enøjede fanatikkere får lov til at skamrose deres eget valg og "glemmer" at fortælle om ulemperne.

Det er fløjtende ligegyldigt, om jeg har en plasma eller ej og om du har en. Man laver ikke statistik på 1 eksemplar. Så at du ikke har indbrænding fortæller intet om, hvorvidt indbrænding forekommer. At der - alene i denne tråd - er 2 beretninger om indbrænding på nye apparater fortæller, at risikoen eksisterer stadig - men stadig intet om, hvor stor risikoen er. Jeg ville ikke leve med risikoen - andre vil gerne - men man skal vide, at der er en risiko for at tage et (oplyst) valg.

Jeg er for såvidt ikke uenig med dig i din grundlæggende "mission" - jeg mener også at en potentiel køber bør have mest mulig information om et produkts fordele/ulemper for at kunne træffe et kvalificeret valg.

Men jeg synes at du i din argumenteren går direkte fra at konstatere at der findes en ikke særlig præcist defineret risiko for at fejlbetjene/indstille et plasma tv og til at konkludere at det derfor ikke er muligt at anvende et plasma tv til normalt brug. Det er ikke specielt sagligt, og hjælper kun til at forplumre debatten.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 April 2007 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:
kaso skrev:

Jeg er for såvidt ikke uenig med dig i din grundlæggende "mission" - jeg mener også at en potentiel køber bør have mest mulig information om et produkts fordele/ulemper for at kunne træffe et kvalificeret valg.

Men jeg synes at du i din argumenteren går direkte fra at konstatere at der findes en ikke særlig præcist defineret risiko for at fejlbetjene/indstille et plasma tv og til at konkludere at det derfor ikke er muligt at anvende et plasma tv til normalt brug. Det er ikke specielt sagligt, og hjælper kun til at forplumre debatten.

Du kan have ret i, at det bliver lidt "firkantet" med dén formulering. Min pointe er, at mange i disse tråde giver vejledninger til at minimere risikoen for indbrænding - og skal man følge disse vejledninger, begrænses muligheden for at bruge apparatet "normalt". Man må så vælge, om man kan/vil leve med disse begrænsninger. For mange mennesker vil det ikke være et problem - og de vil ikke føle, at de er blevet "begrænset". Men det er surt for den, der ikke har været klar over, at det var nødvendigt at "begrænse" brugen og som har fået indbrænding - f.eks. Hi-Sonny-Fi med indbrændte undertekster på en Pioneer. Netop at se film med undertekster er jo eller et af hovedformålene med et TV - så hvis det tager skade af det, mener jeg at man er kraftigt begrænset i brugen.

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Sendt: 16 April 2007 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:

Der er ingen selvmodsigelser i dette. Jeg konstaterer, at risikoen er tilstede - stor eller lille. Jeg konstaterer, at rådet mth. plasma er at begrænse sin brug (indkøring, begrænset kontrast, ikke se det samme i længere tid etc.) for at reducere risikoen - og dermed kan man ikke bruge sit apparat normalt.

Rådet mht. plasma er ikke at nødvendigvis begrænse sin brug, men at tage enkelte forholdsregler. Når disse forholdsregler, som ikke behøver medføre elendig billedkvalitet, som fastslået andetsteds i tråden, er taget, kan man godt se TV2 eller DR1 i 5 og 10 timer, uden permanent at ødelægge sit TV. Men hvem har brug for dét? Du skriver at man ikke har brug for tekst-TV natten over, så hvem har da brug for DR1 i 10 timer? Jeg ved godt at du gerne vil kunne se TV2 i 8 timer i træk uden at tænke over noget som helst, men så er vi altså derude hvor man stiller krav bare for at stille dem, og så ender det bare med unødvendigt at gå ud over billedkvaliteten (for dem der kan se at plasma er bedre end LCD, men det er så en anden diskussion).

I øvrigt nævner du intet om disse råd i det indlæg jeg citerede fra. Du udbasunerer blot, endnu engang, dine påstande om at visse brugere prøver at vildlede andre brugere, ved at skjule information fra dem.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 April 2007 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:
Min pointe er, at mange i disse tråde giver vejledninger til at minimere risikoen for indbrænding - og skal man følge disse vejledninger, begrænses muligheden for at bruge apparatet "normalt".

Og det er så der du tager fejl. 'Normal' TV-brug er en størrelse der varierer stærkt fra person til person, og mens du absolut intet vil høre om at passe lidt på, så er vi jo andre der kan se forskellen mellem plasma og LCD, og vælger den gode billedkvalitet, sammen med de mindre forholdsregler man så må tage. Nu hvor du mener at det er dødt løb, og sågar hælder til LCDs fordel, eller noget, så fatter jeg ikke at du gider bruge så meget tid på at informere om hvor ubrugelige plasma TV er. At vi er nogen der skriver at vi bruger vores plasma TV til dét og dét, uden at have fået indbrænding, er IKKE religiøs snak, så kunne du ikke for fremtiden bare nøjes med, i tråde hvor den altoverskyggende indbrændingsfare ikke er blevet nævnt (endnu), bare lige at skrive et lille opmærksomhedsgørende indlæg, i stedet for at skrige op om religiøse og unuancerede indlæg, bare fordi de ikke passer til din opfattelse af noget du ingen erfaring har med?
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 April 2007 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
kaso skrev:
Min pointe er, at mange i disse tråde giver vejledninger til at minimere risikoen for indbrænding - og skal man følge disse vejledninger, begrænses muligheden for at bruge apparatet "normalt".

Og det er så der du tager fejl. 'Normal' TV-brug er en størrelse der varierer stærkt fra person til person, og mens du absolut intet vil høre om at passe lidt på, så er vi jo andre der kan se forskellen mellem plasma og LCD, og vælger den gode billedkvalitet, sammen med de mindre forholdsregler man så må tage. Nu hvor du mener at det er dødt løb, og sågar hælder til LCDs fordel, eller noget, så fatter jeg ikke at du gider bruge så meget tid på at informere om hvor ubrugelige plasma TV er. At vi er nogen der skriver at vi bruger vores plasma TV til dét og dét, uden at have fået indbrænding, er IKKE religiøs snak, så kunne du ikke for fremtiden bare nøjes med, i tråde hvor den altoverskyggende indbrændingsfare ikke er blevet nævnt (endnu), bare lige at skrive et lille opmærksomhedsgørende indlæg, i stedet for at skrige op om religiøse og unuancerede indlæg, bare fordi de ikke passer til din opfattelse af noget du ingen erfaring har med?

Prøv at læse f.eks. Hi-Sonny-Fi's indlæg. Han har fået indbrændte undertekster af at se film. Er det "unormal brug"?

Jeg prøver at balancere debatten - og den store diskussion kommer først fordi nogle plasmafanatikkere helst ikke ser negative udtalelser som plasma og derfor reagerer voldsomt på indlæg, der påpeger risici ved plasma. De eneste, der "skriger op" her, er de, der på unuanceret vis forsøger at lukke munden på kritikere af deres dyre investering. Du er uenig - fint nok - men istedet for at forsøge at "censurere" mig væk, kan du jo holde dig til at give dine personlige erfaringer og overlade det til spørgeren at vurdere.

Hvis du mener, at det er en "hetz" jeg kører mod plasma - prøv så at svar på:

1. Kan der forekomme indbrænding på plasma? (ja eller nej)
  2. Er det "normal brug" at se film med undertekster? (ja eller nej)
  3. Skal et TV kunne bruges til at se film med undertekster? (ja eller nej)
  4. Har man fuld anvendelsesmulighed på et TV, der skal have kontrast under 50% som nævnt som forholdsregel mod indbrænding i denne tråd? (ja eller nej)
  5. Kan en forbruger forvente at et nyt TV skal indkøres i 2-300 timer før det må anvendes tilnærmelsesvis normalt? (Ja eller nej)
  6. Kan en forbruger forvente at et TV, der er 2-4 gange dyrere end sin forgænger ikke må bruges til spil i længere tid af gangen, når det gl. TV kunne? (ja eller nej)
  7. Kan en forbruger forvente, at han ikke må se samme kanal i mere end 2 timer i træk? (ja eller nej)
  8. Bør en køber have disse begrænsninger oplyst før købet? (ja eller nej)

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 April 2007 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:

Prøv at læse f.eks. Hi-Sonny-Fi's indlæg. Han har fået indbrændte undertekster af at se film. Er det "unormal brug"?

Nej - men vi ved heller intet om Hi-Sonny-Fi's indstillinger på apparatet som er et af de centrale punkter i denne diskussion.

@H-S-F: Kan du ikke uddybe lidt om hvordan dit tv er indstillet mht kontrast/lys, og dit generelle "mønster" omkring brug af dit TV..?

kaso skrev:
Jeg prøver at balancere debatten - og den store diskussion kommer først fordi nogle plasmafanatikkere helst ikke ser negative udtalelser som plasma og derfor reagerer voldsomt på indlæg, der påpeger risici ved plasma. De eneste, der "skriger op" her, er de, der på unuanceret vis forsøger at lukke munden på kritikere af deres dyre investering. Du er uenig - fint nok - men istedet for at forsøge at "censurere" mig væk, kan du jo holde dig til at give dine personlige erfaringer og overlade det til spørgeren at vurdere.

Jeg synes ikke dine indlæg er specielt "balancerende". Diskussionen kommer fordi du ikke forholder dig til de indlæg du svarer på. Det er da helt fint at du ikke synes at den "risiko" der er forbundet med et plasma tv er værd at tage. Men tag dog og forhold dig til hvad der skal til for at fremprovokere denne reaktion i et plasma tv.

kaso skrev:
Hvis du mener, at det er en "hetz" jeg kører mod plasma - prøv så at svar på:

Det burde være ret tydeligt ud fra de sidste siders debat at de fleste af dine spørgsmål ikke kan besvares med ja eller nej - det er ikke en amerikansk advokat-serie, det her..!

kaso skrev:
1. Kan der forekomme indbrænding på plasma? (ja eller nej)
Ja. På de seneste generationer er det dog minimeret til et punkt hvor man svjv skal ud i ekstreme indstillinger og unormal (!) brug for at fremprovokere det.

kaso skrev:
2. Er det "normal brug" at se film med undertekster? (ja eller nej)
Ja

kaso skrev:
3. Skal et TV kunne bruges til at se film med undertekster? (ja eller nej)
Ja

kaso skrev:
4. Har man fuld anvendelsesmulighed på et TV, der skal have kontrast under 50% som nævnt som forholdsregel mod indbrænding i denne tråd? (ja eller nej)
Nej - men som nævnt flere gange ovenfor, så er det NORMALT (som jo er så vigtigt et begreb for dig) ikke ønskeligt at stille kontrasten højere end 50% - iøvrigt heller ikke på LCD. At det er teknisk muligt gør det ikke nødvendigvis hverken normalt eller ønskeligt. 

kaso skrev:
5. Kan en forbruger forvente at et nyt TV skal indkøres i 2-300 timer før det må anvendes tilnærmelsesvis normalt? (Ja eller nej)
Nej, men det er der heller ikke nogen der har nævnt noget om. Påpasselighed i startfasen er IKKE det samme som ikke at kunne anvende det "tilnærmelsesvis normalt". Tag dig nu sammen.

kaso skrev:
6. Kan en forbruger forvente at et TV, der er 2-4 gange dyrere end sin forgænger ikke må bruges til spil i længere tid af gangen, når det gl. TV kunne? (ja eller nej)
 Ja - og det kan man også på et plasma tv, hvis man anvender det som anbefalet - hvilket for alle andre end dig vil være inden for rammerne af "normalt".

kaso skrev:
7. Kan en forbruger forvente, at han ikke må se samme kanal i mere end 2 timer i træk? (ja eller nej)
Se punkt 6.

kaso skrev:
8. Bør en køber have disse begrænsninger oplyst før købet? (ja eller nej)

Ja. En køber bør som med ethvert andet produkt vide hvad et plasma TV's fordele og ulemper er. At du opfatter nogle temmelig basale retningslinier som en begrænsning af brugerens "ret" til at indstille et TV så det ligner l*rt står for din egen regning. 

En LCD-tv køber burde på samme måde oplyses om at det reelt er uegnet til at vise et analogt tv-signal. Men det sker sjovt nok heller ikke altid.

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 April 2007 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:
kaso skrev:

Nej - men vi ved heller intet om Hi-Sonny-Fi's indstillinger på apparatet som er et af de centrale punkter i denne diskussion.

@H-S-F: Kan du ikke uddybe lidt om hvordan dit tv er indstillet mht kontrast/lys, og dit generelle "mønster" omkring brug af dit TV..?

Jeg har haft en fra Scala hifi til at kalibrer det, så det står korrekt efter hvordan sådan en kalibrering skal udføres.

Kontrasten står på 30. altså 50%

Vil gerne lige fortælle en lille historie som en vidst person sikkert kan nikke genkendende til.

Mig og en god kammerat elsker og grille og det skal selvfølgelig være weber med alt udstyr, og det er så også fair nok.
Men nævner man andre grill mærker som fx. Dancook så falder hovedet af. Alt andet end weber er simpelthen dårligt.
Ganske enkelt fordi han er Weber fanatiker.

Og det er det samme med det Plasma fis. Alt andet end plasma er dårligt.
Fordi det er sund fornuft... Nej... Fordi man er plasma fanatiker.

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 April 2007 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:
RogueAgent skrev:
kaso skrev:

Jeg har haft en fra Scala hifi til at kalibrer det, så det står korrekt efter hvordan sådan en kalibrering skal udføres.

Kontrasten står på 30. altså 50%

Og det er så helt fair - og langt mere nuanceret end blot "undertekster giver indbrænding, ergo er plasma noget hø".

(Jeg vil iøvrigt gerne lige understrege at jeg ikke selv ejer et plasma tv, jeg er mere til projektorer. Via mit job bruger jeg dog plasma tv dagligt (Panasonic PV60, 37"), og vi har aldrig set skyggen af indbrænding. Vi bruger det ovenikøbet til powerpoint præsentationer i forbindelse med mindre møder, og det har pt ikke givet problemer. )

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 April 2007 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:
De eneste, der "skriger op" her, er de, der på unuanceret vis forsøger at lukke munden på kritikere af deres dyre investering

Det er da utroligt du kan blive ved. Du er jo fuldstændig umulig at have med at gøre. Jeg og andre prøver ikke at lukke munden på nogen, du overfortolker bare konstant vores indlæg der, med praktiske erfaringer som baggrund, prøver at mane lidt til besindelse når folk bliver hysteriske efter nogen har råbt 'indbrænding!!11'.

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 April 2007 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:

Og det er det samme med det Plasma fis. Alt andet end plasma er dårligt.Fordi det er sund fornuft... Nej... Fordi man er plasma fanatiker.

Du har før langet ud efter mig, så jeg går ud fra at jeg er en 'vidst' person.

Jeg har ikke sagt alt andet er dårligt! Som vi alle ved har begge teknologier deres anvendelser, men når jeg siger at jeg er overbevist om at plasma er bedst, så er det selvfølgelig ud fra den overbevisning, at hvis man vil have den bedst mulige billedkvalitet, så må man også gøre lidt for det. Med plasma må man så undgå for meget lys i lokalet, så man kan se hvad der foregår, og sørge for ikke at lave problemer med indbrænding. Sidstnævnte kan alle sørge for, hvis de lige tænker sig lidt om. Og hvis man er filmelsker må man også sørge for, at se dem i et lokale med i hvert fald nogenlunde kontrolleret lys.

Mht. lige præcis dit TV skal jeg ikke kunne sige hvad der er gået galt. Som tidligere vist i tråden, kan et TV af lige netop den type du har reddes uden varige men efter 48 timer med statisk Half Life 2 menu. Enten må dine indstillinger være dybt godnat (Scala Hi-Fi... ), dit TV være defekt, eller så forveksler du lidt retention efter en film med indbrænding.

Generelt virker det som om, at visse herinde har et problem med at tolke andres indlæg. Når jeg beskriver mine erfaringer med spil og andet, som ikke har givet mit plasma TV indbrænding, så er det da ikke religiøs og unuanceret snak der prøver at lukke munden på alle der vover at sige noget om indbrænding. At jeg (IGEN!) gider deltage i denne diskussion må da være et bevis på, at jeg ikke fornægter at der er en (omend i dag meget lille) risiko ved dårlig brug af et plasma TV.

Og når jeg skriver at jeg mener plasma er bedst, er det ikke ensbetydende med at alt andet sutter bagdel.

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 April 2007 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:

Mht. lige præcis dit TV skal jeg ikke kunne sige hvad der er gået galt. Som tidligere vist i tråden, kan et TV af lige netop den type du har reddes uden varige men efter 48 timer med statisk Half Life 2 menu. Enten må dine indstillinger være dybt godnat (Scala Hi-Fi... ), dit TV være defekt, eller så forveksler du lidt retention efter en film med indbrænding.

Se nu begynder du igen med at nægte!!!

1. Indstillingerne fra Scala Hi-Fi er dybt godnat.
  2. TV defekt.
  3. Forveksler lidt retention efter en film med indbrænding.

Kan du dog ikke bare indrømme at plasma har en mulighed for burn in!

Og i mit tilfælde er det burn in og IKKE retention. Og det er hvad der kan ske hvis man har et plasma.

Problemet er at du ikke har oplevet, det vi andre har oplevet og dermed mener du, at problemet ikke eksister. Du skulle måske prøve at lytte til vores andres erfaring.
For jeg er ikke, plasma hadder. (Kan man næsten regne ud når derhænger en Pioneer på væggen her hjemme)

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 April 2007 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

nu skal det også med at det plasma som  Hi-Sonny-Fi
  ejer er gammelt i plasma termologi,de nye pioneer plasmaer har slet ikke de problemer som 436 serien har/havde med indbræninger.Nu skal trådens ophavsmand vel ud og købe nyt og ikke en 3-4 år gammel model,forhold jer til nye moddeler,det er vel mest rimeligt.

hvis man køber et nyt panasonic eller pioneer plasma tv idag og der kommer indbræninger er man selv ude om det.Dermed er det også sagt det kan forekomme.

Jeg tør' godt prøve mit pna pv60 af med 24 timers stillbillede.

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes