| Forfatter |
|
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaso: Tror du ikke, du skal tage en slapper, inden du får et hjerteanfald - det var da utroligt, som du fremturer mod plasma. Kan du ikke lide dem, så er det bare helt i orden, men dine argumenter er da helt ude i hampen ... Og så hedder det altså "keso" (altså "hytteost" på svensk)
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yoshimura skrev:
Kaso: Tror du ikke, du skal tage en slapper, inden du får et hjerteanfald - det var da utroligt, som du fremturer mod plasma. Kan du ikke lide dem, så er det bare helt i orden, men dine argumenter er da helt ude i hampen ...
Og så hedder det altså "keso" (altså "hytteost" på svensk) 
|
|
|
Jeg er skam helt afslappet - og jeg "fremturer" ikke. Jeg forsøger blot at nuancere debatten lidt, når fanatikkere som Naiera og Lunddahl kommer med deres unuancerede og nærmest religiøse forsvar for plasma.
Som indlæg i denne tråd viser, er der stadig en risiko for indbrænding. Størrelsen af denne risiko udtaler jeg mig ikke om - men jeg vil mene at det er vildledning af potentielle købere, hvis man ikke gør opmærksom på risikoen - og at man ikke kan bruge sit apparat "normalt". Jeg ville personligt blive skuffet over at købe et produkt, der ikke kunne bruges normalt uden risiko for skader - specielt hvis jeg forinden havde spurgt i et forum, og kun de, der roste produktet måtte udtale sig. Kender man derimod risikoen og ulemperne på forhånd, kan man tage et "oplyst valg" - og så er jeg fuldstændig ligeglad med, om man vælger det ene eller det andet.
Men vi skal måske hellere omdøbe dette forum til "Tilbedelse af plasma"?  
Lad os være realistiske: Hverken CRT, LCD eller plasma er perfekt - de har hver deres styrker og svagheder, men de bliver bedre generation efter generation (desværre stiger vores krav så tilsvarende ). Istedet for disse fanatiske og bombastiske sort/hvid holdninger om at det ene er bedst og intet andet duer, bør man åbent kunne diskutere styrker og svagheder - og acceptere, at vi ikke alle prioriterer ens.
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vist primært normalitetsbegrebet vi ikke er enige om - man lad det nu ligge. Jeg ville nok ikke have nogen betænkeligheder i form af frygt for indbrænding el. lign. ved at købe en plasmaskærm. Jeg ville snarere være betænkelige ved strømforbrug og generel billedkvalitet i forhold til den kommende SED-teknologi.
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yoshimura skrev:
| Det er vist primært normalitetsbegrebet vi ikke er enige om - man lad det nu ligge. Jeg ville nok ikke have nogen betænkeligheder i form af frygt for indbrænding el. lign. ved at købe en plasmaskærm. Jeg ville snarere være betænkelige ved strømforbrug og generel billedkvalitet i forhold til den kommende SED-teknologi. |
|
|
Fair nok!
Tjah - jeg synes jeg har hørt om den kommende SED længe - men har endnu ikke set dem i butikkerne. Mon ikke også de har deres børnesygdomme i de første X generationer som al anden ny teknologi?
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso skrev:
Jeg er skam helt afslappet - og jeg "fremturer" ikke. Jeg forsøger blot at nuancere debatten lidt, når fanatikkere som Naiera og Lunddahl kommer med deres unuancerede og nærmest religiøse forsvar for plasma.  |
|
|
Jeg håber du mener det 'seriøst' med den blinkende smiley, for ellers er det der altså noget bavl. Der er ikke en disse religiøst eller unuanceret over vores personlige erfaringer med vores egne plasma TV. Hvis der er noget der er unuanceret, så er det dine konstante angreb, baseret på ikke en sk*d.
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
kaso skrev:
Jeg er skam helt afslappet - og jeg "fremturer" ikke. Jeg forsøger blot at nuancere debatten lidt, når fanatikkere som Naiera og Lunddahl kommer med deres unuancerede og nærmest religiøse forsvar for plasma.  |
|
|
Jeg håber du mener det 'seriøst' med den blinkende smiley, for ellers er det der altså noget bavl. Der er ikke en disse religiøst eller unuanceret over vores personlige erfaringer med vores egne plasma TV. Hvis der er noget der er unuanceret, så er det dine konstante angreb, baseret på ikke en sk*d. |
|
|
Det religiøse består i, at du og andre ophøjer jeres personlige preferencer til fakta. Hvis I ikke har fået indbrænding - eksisterer indbrænding ikke - sådan - lidt firkantet sagt. (Jeps - det var en smiley mere - for jeg trækker selvfølgelig tingene lidt skarpere op)
Det er langt mere regulært med de, der beskriver deres erfaringer - hvad de har brugt deres TV til og at om det har givet problemer - uden at forsøge at ophøje det til "den evige sandhed".
Jeg forholder mig til, at indbrænding eksisterer - det er et faktum - og skriver hvad min personlige holding til dette er. Det mener jeg er mere reelt end at forsøge at fortie et faktum.
Mine såkaldte "angreb" er klart baseret på fakta - alene det, at der forekommer indlæg i tråden, der bekræfter at indbrænding har fundet sted på et nyere TV, bekræfter jo, at fænomenet stadig eksisterer. Det siger intet om hyppigheden - men risikoen er fortsat tilstede - og ingen fabrikant dækker fejlen. Dén information er da vigtig i valget!
|
| Til top |
|
| |
Kinnaps Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener nu heller ikke, at plasma teknologien skal betragtes som Guds gave til folket. Der er da fordele og ulemper ved alle principper - også LCD og Plasma.
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu skriver du kaso at indbræniding faktisk eksisterer men også på nye plasmaer? eks kunne jeg godt tænke mig at se et eneste eksempel på et pana pv 60 der har indbræning
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
music 4 all skrev:
nu skriver du kaso at indbræniding faktisk eksisterer men også på nye plasmaer? eks kunne jeg godt tænke mig at se et eneste eksempel på et pana pv 60 der har indbræning |
|
|
Hvis ellers Nicolais ord skal tages for pålydende så har et sådant eksempel været nævnt tidligere i denne tråd.
Nicolai18 skrev:
Lique skrev:
| Det er en myte, burnin, dvs den permanente form fremkommer ikke mere på dagens plasma tv. |
|
|
Burnin er absolut ikke nogen myte, det kan stadigvæk komme. Han en bekendt som lige har måtte "skråtte" sit pv60 med burnin. Jeg er selv plasma fortaler men at kalde det for en myte er en stor fejl i mine øljne. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
music 4 all skrev:
nu skriver du kaso at indbræniding faktisk eksisterer men også på nye plasmaer? eks kunne jeg godt tænke mig at se et eneste eksempel på et pana pv 60 der har indbræning |
|
|
Hvis ellers Nicolais ord skal tages for pålydende så har et sådant eksempel været nævnt tidligere i denne tråd.
Nicolai18 skrev:
Lique skrev:
| Det er en myte, burnin, dvs den permanente form fremkommer ikke mere på dagens plasma tv. |
|
|
Burnin er absolut ikke nogen myte, det kan stadigvæk komme. Han en bekendt som lige har måtte "skråtte" sit pv60 med burnin. Jeg er selv plasma fortaler men at kalde det for en myte er en stor fejl i mine øljne. |
|
|
|
|
|
nå ok første gang jeg har hørt om det,hvordaqn hulen han har båret sig af med det er mig en gåde,vel næppe ved normalt brug men samme billede 24/7 eller noget i den stil
men så er pv60 ikke imun kan jeg så konstatere.
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso skrev:
Det religiøse består i, at du og andre ophøjer jeres personlige preferencer til fakta. Hvis I ikke har fået indbrænding - eksisterer indbrænding ikke - sådan - lidt firkantet sagt. |
|
|
Vi har aldrig nogensinde sagt, at indbrænding ikke eksisterer, bare fordi vi ikke har fået det. Det eneste vi siger er, at man sagtens kan bruge et plasma TV normalt, i modsætning til hvad du konstant påstår. Det er vores, og mange, mange andres, erfaringer beviser på. Og vi har rent faktisk noget at basere det på, mens du sidder og forestiller dig ting og sager! Jeg forstår ikke hvad det hjælper dine argumenter, at kalde udtalelserne religiøse og unuancerede. De er alt andet end dét, eftersom det ikke er andet end fakta, og at du konstant skal gribe til den slags formuleringer, beviser hvor desperat du er.
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso skrev:
Der stilles et konkret spørgsmål - og istedet for ensidig propaganda, mener jeg at spørgeren har ret til at få belyst
spørgsmålet
fra flere sider - ellers er det vel ligegyldigt at spørge. |
|
|
Der spørges om plasma og indebrænding - et område du jo ikke har erfaring med, men du er hurtig nok til at komme med alle mulige
kommentarer
om hvor dårlige plasmaer er.
Jeg kan ikke lige se hvordan oplysninger fra folk uden erfaring på området er at belyse en sag fra flere sider - det skaber kun forvirring.
kaso skrev:
Men du tåler som sædvanlig ikke at blive sagt imod. Istedet for dine latterlige personangreb hver gang nogen er uenige med
dig, burde du overveje, om der ikke kan være flere holdninger - og så holde dig til emnet. Spørgeren bliver nok ikke bedre hjulpet af at læse
dine personangreb, hvor du konstant forsøger at forhindre indlæg, der ikke er lige så fanatisk om plasma som du selv. |
|
|
Personangreb? Hvem angriber hvis person her?
Læs det oprindelige spørgsmål igen:
"Hvor mange af jer der ejer en plasma skærm har haft indbrænding?"
Du har IKKE haft plasma, og du har INGEN erfaring, så hvad med at blande dig uden om?
Hvis jeg stiller et spørgsmål er jeg interesserede i konkrete svar fra folk, der ved noget - ikke svar fra folk der tror de ved alt muligt, for det er
bare støj.
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso skrev:
Jeg er skam helt afslappet - og jeg "fremturer" ikke. Jeg forsøger blot at nuancere debatten lidt, når fanatikkere som Naiera og
Lunddahl kommer med deres unuancerede og nærmest religiøse forsvar for plasma. |
|
|
Det er sgu' dig der er religiøs her.
Det eneste jeg havde skrevet i tråden var at du ikke skulle have begrænset kontrast efter indkøring.
Men du ved selvfølgelig alt om mit tv, og du ved tilsyneladende hvordan det er indstillet, og at det er med "begrænset konstrast".
Klaphat!
kaso skrev:
JMen vi skal måske hellere omdøbe dette forum til "Tilbedelse af plasma"? |
|
|
Nu omhandler tråden her rent faktisk plasma - det fremgår endda af trådens titel. Så hvorfor er du i denne tråd? Hvis jeg skulle være så
fanatisk, hvor er så alle mine indlæg i trådene udelukkende omhandlende LCD?
|
| Til top |
|
| |
the_chosen_one Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2004
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
For at blande mig alt det her mundhuggeri hjælper ikke manden (VIKING) så stille og roligt få nu emnet ned på jorden igen, alt andet tjener ikke til nogens formål.
Bare en lille kommentar.
The_chosen_one
Alle os nye folk tager glædeligt imod jeres erfaringer.
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso skrev:
| Stillestående teksttv natten over, et fast PC-billede døgnet rundt eller lignende er ikke "normalt brug". |
|
|
Det var da godt, for det er mere end den slags der skal til for permanent at ødelægge et nyere plasma TV. Læs mere her. Det er altså plasma TV fra 2005 med Half Life 2 menu i 48 timer, der kan repareres uden fysiske indgreb.
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso skrev:
| Størrelsen af denne risiko udtaler jeg mig ikke om - men jeg vil mene at det er vildledning af potentielle købere, hvis man ikke gør opmærksom på risikoen - og at man ikke kan bruge sit apparat "normalt". |
|
|
Her modsiger du dig selv. Du starter med at sige, at du ikke udtaler dig om størrelsen af risikoen, men slutter af med, at man ikke kan bruge et plasma TV normalt. Så har du lige netop også udtalt dig om risikoens størrelse, eftersom du har bedømt den til at være så overhængende, at man ikke kan bruge plasma TV til din definition af 'normalt brug'. Hvilket selvfølgelig er noget sludder, blandt andet jævnfør ovenstående indlæg.
|
| Til top |
|
| |
vikings Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 14 April 2007 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da ellers noget af en diskution jeg fik sat igang 
Efter at have læst de forskellige indlæg så er jeg kommet frem til at jeg køber et plasma tv. Det skal dog lige nævnes at jeg først skal have et plasma tv til december da vores nye hus først er færdigt der. Om det så bliver 42PV60 til den tid er jeg ikke så sikker på. Det kommer meget an på hvordan prisen ser ud på de nyere modeller af panasonic.
Tak for alle de gode indlæg og den lærerige diskussion
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 14 April 2007 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
begge dele har ulemper og fordele.
Jeg hælder selv mest til plasma, men tager stærkt afstand når folk Naiera kommer med religiøse fortolkninger af hvorfor Plasma er bedst og LCD er dårligt.
Man kan IKKE sige noget negativt om plasma så er Naiera på pletten
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2007 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
vikings skrev:
Det kommer meget an på hvordan prisen ser ud på de nyere modeller af panasonic.
|
|
|
Til den tid burde det være muligt at gøre en pænt god handel med et PX70.
|
| Til top |
|
| |
Mr. Anderson Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 343
|
| Sendt: 14 April 2007 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg er så ny ejer af en Panasonic 42px70 som jeg er tilfreds med, men stadigvæk irriteret over indbrændig efter blot få minutters stil billede!!!! Mine kontrast er 50% ikke mindre ikke mere da dette giver ringe billede efter min mening. Dette sagt at man ikke skal sidde en pv60's indstillinger op i mod denne.
Billede i sig selv med både HD og digital/analog tv er ganske udemærket skarp og naturlig i HD, lidt sløret i analog tv og helt afhængig af udsenelse, god til dårlig billede med digital tv. Så Alias på tv2 en aften og det var som en normal dvd film på en billigere maskine i kvalitet hvor dog normale udsenelser i løbet af dagen ser lidt komprimeret ud. __________________ Min Bio
|
| Til top |
|
| |