| Forfatter |
|
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige nu kører jeg med version 1090 SSE, men jeg skifter ret ofte, som regel til den nyeste SSE-build de laver.
|
| Til top |
|
| |
Primeradk Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå gutter, nu fik jeg Teatertek installeret og installeret FFDshow igen da jeg ikke fik den i min program menu første gang, og det har jeg nu. Jeg har nu valgt i TT at den skal bruge FFDshow under postprocessing, men når jeg starter en DVD så starter Nvidia decorderen. Jeg har fuldt både Patriarkens guide og den fra den norske.
Under video output i TT har jeg sat den til WMR 9 under DVD, HD og Media.
Hvad gør jeg galt?
Har nu prøvet at kører Mpeg4 HD klip, og her bruger den FFDshow, men ikke ved DVD. Min Cpu arbejder mellem 27% og peaker ved 47% på en Quad core. Dog synes jeg det hakker lidt ved nogen af overgangene og det undre mig lidt da der jo stadig bør være noget at give af?
Har lige pøvet med Divx også og her bruger den også FFDshow.
\René __________________ Glem ikke at huske Længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.
QX9650 i alm + QX6700 i MCE
Pioneer 427XD
Nyt grej QX9650
Sælges 2 x QX 6700
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk på at det processor-forbrug du ser er et gennemsnit for alle CPU'er/ kerner. Dvs en dekoder eller postprocess, som kun kører i en enkelt tråd, kan sagtens bruge 100% af en af kernerne, og derved blive begrænset, uden at du direkte kan se det.
|
| Til top |
|
| |
Primeradk Forum Bruger

|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg kan se at kerne 4 bruger mest, har du en forklaring på hvorfor jeg ikke kan få TT til at bruge FFdshow under DVD afspildning?
Hvordan får jeg TT til ikke at bruge FFDshow under HD klip da det jo egenlig ikke er nødvendigt.
\René __________________ Glem ikke at huske Længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.
Pioneer 427XD
Nyt grej QX9650
Sælges 2 x QX 6700
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har aldrig prøvet TheaterTek, så det kan jeg desværre ikke hjælpe dig med. Men inde i FFDShow kan du oprette profiler og så vælge hvilke profiler, der skal loades fx afhængig af opløsningen på kilden.
Sådan sørger jeg for at postprocessering kun bliver foretaget på SD-materiale.
|
| Til top |
|
| |
LBA75 Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ohhh f**k, sidder i Norge på kursus, og er langt fra min HTPC......men der er et sted i enten TT eller FFDSHOW, hvor du skal klikke af for hvilke flier/typer denne postprocessing skal gælde. Måske er det det du har glemt?
Mvh
LBA75
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
LBA75 skrev:
Ohhh f**k, sidder i Norge p� kursus, og er langt fra min HTPC......men der er et sted i enten TT eller FFDSHOW, hvor du skal klikke af for hvilke flier/typer denne postprocessing skal g�lde. M�ske er det det du har glemt?
Mvh
LBA75 |
|
|
' Under Codecs i FFDShow skal RAW sættes til "All supported". Er det det du tænker på? Desuden skal de nyeste builds af FFDShow have at vide hvilke processer (exe-filer) de må blive loadet sammen med. Jeg ved ikke om TheaterTek er på den liste som standard.
|
| Til top |
|
| |
Primeradk Forum Bruger

|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen har fuldt de guider i har linket til og været det hele igennem. Det virker også på HD, Xvid og Mpeg1 men ikke DVD, her vælger den at bruge mit Nvidia Codec.....
RAW er sat til ALL supported. og det med Exe filer, der kan jeg finde et sted hvor man kan sætte hvilke de IKKE på loaded sammen med.
Pioneer 427XD
Nyt grej QX9650
Sælges 2 x QX 6700
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
TheaterTek skal også bruge PureVideo som dekoder, og så FFDShow som postprocessor. Kan man ikke indstille det et sted? Angående opsætningen af hvilke programmer, der må/ ikke må bruge FFDShow ser det sådan her ud hos mig:  CoreAVC kan du fx få sammen med QuickTimeAlternative.
|
| Til top |
|
| |
LBA75 Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg mener at der er et sted i TT hvor man skal vælge fil typer.....mpeg, avi, vob osv osv, men som sagt, så er jeg ikke hjemme i hulen.....
|
| Til top |
|
| |
Primeradk Forum Bruger

|
| Sendt: 19 April 2007 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
>Zulu, ja sådans er min også ud. TT står under programmer den må bruge.
Jeg har lavet nogen Screenshot som af min opsætning og lagt her. Derudover så når jeg kører FFDshow på en divx film så stiger min sidefil fra ca 500Mb til 1.6GB? Gør jeres også det?
\René
__________________ Glem ikke at huske Længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.
Pioneer 427XD
Nyt grej QX9650
Sælges 2 x QX 6700
|
| Til top |
|
| |
Primeradk Forum Bruger

|
| Sendt: 19 April 2007 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå nu fik jeg ultra monitor til at virke med Display profiles. Dvs kører ikke klon, men har lavet det som Patriarken har lavet det i Nview. Her tror jeg bare det er lidt nemmere uden at vide det. Jeg klikker på min profil så skifter den skærm og loader den opløsning. Kan også kører klon med forskellige opløsninger, men man kan kun loade feks video på den ene. Dvs hvis jeg kører MCE kan den kun gøre det på den ene af de to. Har dog ikke brug for dette, men det andet virker, nu skal jeg bare lige have TT til at spille med FFDshow i video, så kaster jeg mig over Patriarkens lyd guide også, og så må jeg se om jeg kan ændre holdning om pcen kan erstatte ens DVD afspiller 
Pioneer 427XD
Nyt grej QX9650
Sælges 2 x QX 6700
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 19 April 2007 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
zuluDK skrev:
AkilleuZ skrev:
Hvilken version af ffdshow skal man downloade hvis man bruger spdif udgang, og vil k�re det hele digitalt.
En anden ting, hvad er optimalt:
- Nvidia Pure til DVD og ffdshow til XviD
- Eller Theatertek + ffdshow til ALT
Synes det er sv�rt med versionerne, som der ogs� bliver n�vnt i denne tr�d
|
|
|
FFDShow kan bruges på to måder: Som dekoder Som postprocessor
Eller begge dele samtidig.
Mht til Theatertek, så indeholder denNvidia Pure Video MPEG2-dekoderen, så det er ikke enten eller. Når du bruger Theatertek/ PureVideo som dekoder kan du sagtens efterfølgende bruge FFDShow som postprocessor.
Jeg bruger selv FFDShow som dekoder til alt andet end MPEG2 og h.264/ AVC-1 og bruger FFDShow som postprocessor på alt materiale under 720x576.
|
|
|
Jeg har prøvet på at få TT til at bruge ffdshow, men "tray" kommer ikke frem nede i bunden, har du/Anders et godt bud på hvad det kan skyldes? En anden ting, hvordan sætter man FFDSHOW op til at være postprocessor på alt under 720x576? Tænkte også lige på hvis jeg bruger CoreAVC, kan MCE så godt genkende *.mkv og *.ts filer? eller skal jeg igang med reg "hack" igen  __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

|
| Sendt: 19 April 2007 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan indstille autoload for hver profil du opretter her:
|
| Til top |
|
| |
Primeradk Forum Bruger

|
| Sendt: 19 April 2007 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
zuluDK skrev:
AkilleuZ skrev:
Hvilken version af ffdshow skal man downloade hvis man bruger spdif udgang, og vil k�re det hele digitalt.
En anden ting, hvad er optimalt:
- Nvidia Pure til DVD og ffdshow til XviD
- Eller Theatertek + ffdshow til ALT
Synes det er sv�rt med versionerne, som der ogs� bliver n�vnt i denne tr�d
|
|
|
FFDShow kan bruges på to måder: Som dekoder Som postprocessor
Eller begge dele samtidig.
Mht til Theatertek, så indeholder denNvidia Pure Video MPEG2-dekoderen, så det er ikke enten eller. Når du bruger Theatertek/ PureVideo som dekoder kan du sagtens efterfølgende bruge FFDShow som postprocessor.
Jeg bruger selv FFDShow som dekoder til alt andet end MPEG2 og h.264/ AVC-1 og bruger FFDShow som postprocessor på alt materiale under 720x576.
|
|
|
Jeg har prøvet på at få TT til at bruge ffdshow, men "tray" kommer ikke frem nede i bunden, har du/Anders et godt bud på hvad det kan skyldes?
En anden ting, hvordan sætter man FFDSHOW op til at være postprocessor på alt under 720x576?
Tænkte også lige på hvis jeg bruger CoreAVC, kan MCE så godt genkende *.mkv og *.ts filer? eller skal jeg igang med reg "hack" igen
|
|
|
Ja det er jo så det problem jeg også har at den ikke starter og bruger det.
Pioneer 427XD
Nyt grej QX9650
Sælges 2 x QX 6700
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 19 April 2007 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Hvad OS bruger i? Nogen gange kan det hele være installeret korrekt men, der er "No Go" på FFDshow... Jeg bruger ikke selv TheaterTek/My Movies, men har noteret mig at WMP/MCE/DS generelt, i nogle tilfælde ikke vil acceptere at streams sendes til FFDshow selvom alt er i den skønneste orden. En mulig løsning (Som skal bruges med OMTANKE) er hvis du kører xp at afregistrere og så registrere hhv ffdshow.ax og quartz.dll i den rigtige rækkefølge.... Quartz.dll er EN AF DE VIGTIGSTE FILER I EN MCE INSTALLATION.....PAS PÅ!!! Først, afregistrerer vi FFDSHOW... start>run regsvr32 /u "C:\Program Files\ffdshow\ffdshow.ax" afregistrerer vi quartz.dll start>run regsvr32 /u quartz.dll Registrer da FFDshow Start>run regsvr32 "C:\Program Files\ffdshow\ffdshow.ax" og registrer quartz.dll Start>run regsvr32 quartz.dll Husk jeg bruger en UK version af XPMCE og har installeret ffdshow i default location.... Hvis i har den danske eller har installeret FFDshow et andet sted skal i naturligvis tage højde for dette.... Jeg kan ikke helt huske rækkefølgen..... Men virker det ikke med den rækkefølge jeg har beskrevet, så genregistrer quartz.dll FØR FFDshow.ax Dette trick virker ikke i vista fordi Quartz.dll (Hvori fx mpegsplitteren ligger) altid er isoleret (og registry er skrive beskyttet ift quartz.dll) Til XP virker det though....
__________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |
Primeradk Forum Bruger

|
| Sendt: 19 April 2007 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kører med MCE 2005 og den maskine jeg prøver på inden er bare alm XP proff.
Risikere man at "f**ke" andet op med det du skriver der? Nu skriver du om MCE, jeg kører TT med FFDshow på xp alm lige nu for ville lige se om jeg kunne se forskel. Risikere jeg noget ved det ? Tænker her på fejl i Win eller andet, skal nemlig bruge den lørdag.
Pioneer 427XD
Nyt grej QX9650
Sælges 2 x QX 6700
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

|
| Sendt: 19 April 2007 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Primeradk skrev:
Jeg kører med MCE 2005 og den maskine jeg prøver på inden er bare alm XP proff.
Risikere man at "f**ke" andet op med det du skriver der? Nu skriver du om MCE, jeg kører TT med FFDshow på xp alm lige nu for ville lige se om jeg kunne se forskel. Risikere jeg noget ved det ? Tænker her på fejl i Win eller andet, skal nemlig bruge den lørdag.
\René |
|
|
Nej...Du risikerer ikke noget som sådan, og dette trick virker også selvom du bruger theatertek. Quartz.dll er synderen, fordi den er en del af DirectX9 og bruges til næsten alt rendering af video ligegyldigt hvad man gør....... Men afhængig af, i hvad rækkefølge forskellige filtre og codecs er registreret kan den finde på at opføre sig lidt mærkelig, og derfor skabes der en forkert afspilningsgraf.... Så længe du bare huske at registrere den igen er der ingen problemer med at lave det nummer som jeg beskriver..... Du vil altid vide om quartz.dll er registreret eller ej.....for er den ikke det virker INTET video afspilning... __________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |
Primeradk Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2007 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Patriarken, nå må lige prøve senere, dog har jeg ikke problemer med at få FFDshow til at kører hvis det er HD, Divx, 264 eller andet materiale, kun DVD. Kan det stadig være det så?
Pioneer 427XD
Nyt grej QX9650
Sælges 2 x QX 6700
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2007 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Primeradk skrev:
Hej Patriarken, nå må lige prøve senere, dog har jeg ikke problemer med at få FFDshow til at kører hvis det er HD, Divx, 264 eller andet materiale, kun DVD. Kan det stadig være det så?
\René |
|
|
Nej så har jeg ikke forstået spørgsmålet.....Dit problem ligger så i TheaterTek, huske at du båder skal angive FFDshow og din DVDdecoder.... __________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |