| Forfatter |
|
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers burde der ligge en genvej i Start -> Programmer -> FFDShow
|
| Til top |
|
| |
Primeradk Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det var det den skrev, der kom bare ikke nogen og heller ikke nogen i bund linien, men efter jeg fandt den i WMP og klikkede så kom den frem i bundlinien, nu skal jeg bare lige finde ud af hvad jeg skal rode ved og hvad jeg ikke skal... Der er jo mange ting. 
PS. Anders du burde lige lave den videodel på din side færdig så vi andre idioter har noget at læse på 
\René __________________ Glem ikke at huske Længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.
QX9650 i alm + QX6700 i MCE
Pioneer 427XD
Nyt grej QX9650
Sælges 2 x QX 6700
|
| Til top |
|
| |
LBA75 Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 07:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Primeradk Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad bruger I andre som afspiller? Som sagt kører min MCE super godt nu udover at jeg har det dårligt med at jeg ikke har prøvet det her noget før hvis det er så godt.
Jeg har kun Nero 7.5 Reloaded på den og der er en Nero player i der plejer at afspille alt, kan jeg sætte det op på den eller skal der en anden til?
Kunne forstå at WMP ikke er at foretrække?
Hvad afspiller bruger i? skal helst kunne integreres helt i MCE 2005.
Har nu indstillet det hele efter den anden tråd som LBA75 henviste til men har lidt svært ved at styre hvornår den bruger hvilken. Når jeg feks åbner nogen HD clip som før virkede både i WMP og Nero showtime så virker de nu ikke i WMP mere, men kan stadig spille DVD og Mpeg1 filer i WMP. Dog når jeg starter en DVD så bruger den min Nvidia decoder og FFDshow audio men ikke FFDshow Video? Derudover så har jeg sat alt til højeste tror jeg men er meget i tvivl om den bruger det codec rigtigt for min cpu bruger kun 4% ved DVD afspildning. Godt nok er det en QX6700 jeg har i min kontor pc, men den burde vel blive belastet noget mere eller tager jeg fejl? Tror den bruger Nvidia decorder istedet for FFDshow.
Måske jeg burde oprette en ny tråd eller kører videre i en anden, har jo faktisk stjålet en andens tråd her.
\René __________________ Glem ikke at huske Længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.
Pioneer 427XD
Nyt grej QX9650
Sælges 2 x QX 6700
|
| Til top |
|
| |
LBA75 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2007 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Primeradk
Hvis din CPU load kun er på 4%, så er FFDSHOW ikke aktiveret. Har en C2D6600, og der er tydelig forskel.
Som sagt, så kan TheaterTek integreres helt i MCE via MyMovies.....som den eneste afspiller jeg pt. kender til.
LBA75
|
| Til top |
|
| |
Primeradk Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2007 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
>LBA75, ok prøver lige at installere det på min kontor pc først så. Vil lige se hvordan det virker inden det ryger på den anden. Hvordan integreres det via mymovie? Det er jo Binnerup der har lavet det? Hvilket af de to programmer skal jeg installere først for det bliver ordenligt integreret.
Jeg har hentet Mymovies 2.20 nu
Pioneer 427XD
Nyt grej QX9650
Sælges 2 x QX 6700
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 14 April 2007 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Hvis du kan engelsk....(Vel nemmere end norsk) Kan du læse lidt om hvordan du sætter FFDshow op he http://www.htpcnews.com/index.php?option=com_content&tas k=view&id=132&Itemid=48 ....Hvis du skal bruge det med MCE skal du bruge programmet TheaterTek som samarbejder med Mymovies MCE addonen. Du kan ikke umiddelbart bruge FFDshow til DVD i MCE hvis ikke du gør ovenstående... Dvs man kan godt, men FFDshow egner sig bare ikke til PAL livetv.... Hvis nogen skulle have mod på at prøve med FFdshow som en generel decoder i MCE til liveTV/DVD Dvs uden TheaterTek/Nvidia skal man kigge på følgende entry i registry. [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Media Center\Service\Video] "PreferredMPEG2VideoDecoder"="{71E4616A-DB5E-452B-8CA5-71D9C C7805E9}" Nr i parentes(tuborg) kan ændres til FFdshow's clsid....og så kan du bruge FFDshow til DVD uden Theatertek... Når du altså har sat FFDshow op. raw= Allsupported MPEG1/2= lipmpeg2 Mpeg in Avi=Lipmpeg2 output yuv12 Ok men hvordan finder jeg FFdshows clsid? Du tager graphedit fx og trykker på insert filter.....går inder underDirectShow Filtre og finder FFdshow audio decoder.Når du har lokaliseret denne udvider du ved at trykke på plusset og ser på den linie der starte med "SW:" helt i enden af denne linie ses der et tal som er i samme tuborg parentes som ovenstående (og med samme antal cifre) Ja så er der kun tilbage at modificere din registry entry.... Husk at tage backup.....Man kan fx have to entries en til sin normale decoder og en til ffdshow (når man vil se film  .....
__________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |
LBA75 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2007 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
@PrimeraDK
Angående FFDshow, så lyt til Patriarken - der er han kongen - jeg har bare fulgt, hvad andre har fundet ud af før mig 
Angående installation - installer MCE, installer alle updates, installer seneste TheaterTek (og setup dekoder), installer MyMovies og følg opsætningen for dette setup (findes inde på Mymovies hjemmeside).
Dernæst downloader du filerne som linkes til på den norske hjemmeside...... installer den downloadede FFDshow og Avisynth, og integrer de rigtige filer. Dernæst følg den norske opsætning af FFDshow.....og så skulle du faktisk være kørende......hvis altså alt er gjort rigtigt Tog mig nogle forsøg 
Ellers, må jeg give dig et godt råd? Jeg har to operativsystemer installeret (2 xHDD) - et HTPC drev og et backup drev. Så har jeg taget et "image" af mit basic HTPC setup - så kan jeg teste, installere og ødelægge så tosset jeg vil, og skulle noget gå galt, så booter jeg på det andet drev og bruger mit image, og vupti, 2 minutter senere er jeg oppe at køre igen med en "fresh" install af min HTPC
LBA75
|
| Til top |
|
| |
Primeradk Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2007 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen vil jeg prøve, kan ikke copy/paste dit link men går ud fra det er den guide for 2004? http://www.htpcnews.com/index.php?option=com_content&tas k=view&id=132&Itemid=48
Under resize og Aspect? Skal man vælge den opløsning som ens tv bruger der? feks hvis jeg kører over vga på mit pio 1024 x 768 eller hvis jeg vælger via HDMI 1280 x 720? Synes feks at den norske guide vælger en meget lille opløsning der? I den norske skal man også skrive en tekst ind som man kan copy/paste ind, (under avisynth) hvor man skriver 1024. Han skriver det har noget med ram at gøre men at man kan rette til 200. Hvad er rigtigt? Nu har jeg 2 GB ram i min kan det ændre noget?
Har forresten fået et program som skulle kunne smide 2 forskellige opløsninger ud på ens tv, så jeg kan kører 1280 x 720 P til mit pio og 1280 x 1024 til min 17" som jeg bruger til musik og surf. Det skal prøves her i weekenden om det virker 
PS. Kunne godt være jeg lige skulle tage en ghost via netværket, så jeg har et image. Er måske lidt lang tid siden sidst. 
Pioneer 427XD
Nyt grej QX9650
Sælges 2 x QX 6700
|
| Til top |
|
| |
Primeradk Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øv det program jeg har fundet som skulle kunne 2 forskellige monitorer med 2 forskellige opløsninger og så i klon, kan jeg desværre ikke få til det. Måske nogen af jer andre vil prøve?
Havde du lige været prikken over iet herhjemme hvis det havde virket.
http://realtimesoft.com/ultramon/
Pioneer 427XD
Nyt grej QX9650
Sælges 2 x QX 6700
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 14 April 2007 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har leget med programmet, og det virker efter hensigten. MEN.. Du kan kun afspille video på den ene skærm, desværre
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
Primeradk Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2007 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
dvs du kan godt klone begge billeder med skrivebord og ikoner ens på dem begge med 2 forskellige opløsninger?
Pioneer 427XD
Nyt grej QX9650
Sælges 2 x QX 6700
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2007 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også prøvet det på et tidligere tidspunkt, og kvaliteten(på den skærm, der bliver skaleret) er virkeligt dårlig.
|
| Til top |
|
| |
Primeradk Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg kan ikke få det til at virke. I Patriarkens guide på hans hjemmeside skriver skrives der omkring profiler, men hvor indtaster jeg det de profiler? Hvordan præcis skifter jeg mellem skærmene.
Jeg har 2 profiler jeg kunne tænke mig.
1. 17" 1280 x 1024 @ 60hz
2. 42" 1280 x 720P @ 60 hz
Til det skal jeg høre. Når jeg nu sætter min Pio skærm, så skal jeg vælge en HD opløsning som vist op over, men når jeg retter til med overscan så kommer den ned på noget der ligner 1120 x 690. Er det så den opløsning jeg skal sætte den til? hvad med i FFDshow, er det så 1280 x 720 eller den opløsning jeg får efter overscan?
Nå håber at kunne få sat Teatertek og FFDshow op i aften  __________________ Glem ikke at huske Længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.
Pioneer 427XD
Nyt grej QX9650
Sælges 2 x QX 6700
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Du kan lave profiler i Nvidia classic control, husk at enable nview først. Dernæst indstiller du en skærm af gange som primary i den opløsning som du ønsker og gemmer derpå profilen. Husk hotkeys for profilen skal gemmes med profilen således at alle hotkeys fremgår i alle profiler....Lidt svært at forklare  En profil kan altid indlæses (når den ligger i default location... også uden hotkey definitioner) ved at start>run rundll32.exe nview.dll, nViewCmd loadprofile standard all
"standard" er min default profil, her kan du så bare skrive navnet på en vilkårlig gemt profil.... Denne kommando kan også bruges med girder eller i scripts. Feks resetter jeg til en kontorprofil fra en TV setting på denne måde: taskkill.exe /f /im ehshell.exetaskkill.exe /f /im wmplayer.exexcopy /y *.tvp "%systemdrive%\Documents and Settings\All Users\Application Data\nView_Profiles\"xcopy /y timeout.exe "%systemroot%"xcopy /y timeout.exe "%systemroot%\system32\"timeout 0,2rundll32.exe nview.dll, nViewCmd loadprofile standard all
Taskkill.exe dræber MCE, WMP Xcopy kopiere nogle tidligere gemte profiler (Backups jeg har) fra batfilens folder til default location og overskriver uden at promte. Timeout.exe(en del af XP reskit) kopieres også (for at sikre at profilerne er blevet kopieret til default location inden Kommandoen køres). Endeligt indlæses profilen.... Alt dette kan så indarbejdes i en *.exe fil hvis man går op i den slags....(Det gør jeg for så skal der bare én kommando til i girder  ) Mvh Anders
__________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken version af ffdshow skal man downloade hvis man bruger spdif udgang, og vil køre det hele digitalt. En anden ting, hvad er optimalt: - Nvidia Pure til DVD og ffdshow til XviD
- Eller Theatertek + ffdshow til ALT
Synes det er svært med versionerne, som der også bliver nævnt i denne tråd
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
Hvilken version af ffdshow skal man downloade hvis man bruger spdif udgang, og vil k�re det hele digitalt.
En anden ting, hvad er optimalt:
- Nvidia Pure til DVD og ffdshow til XviD
Synes det er sv�rt med versionerne, som der ogs� bliver n�vnt i denne tr�d
|
|
|
FFDShow kan bruges på to måder: Som dekoder Som postprocessor Eller begge dele samtidig. Mht til Theatertek, så indeholder denNvidia Pure Video MPEG2-dekoderen, så det er ikke enten eller. Når du bruger Theatertek/ PureVideo som dekoder kan du sagtens efterfølgende bruge FFDShow som postprocessor. Jeg bruger selv FFDShow som dekoder til alt andet end MPEG2 og h.264/ AVC-1 og bruger FFDShow som postprocessor på alt materiale under 720x576.
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
zuluDK skrev:
AkilleuZ skrev:
Hvilken version af ffdshow skal man downloade hvis man bruger spdif udgang, og vil k�re det hele digitalt.
En anden ting, hvad er optimalt:
- Nvidia Pure til DVD og ffdshow til XviD
Synes det er sv�rt med versionerne, som der ogs� bliver n�vnt i denne tr�d
|
|
|
FFDShow kan bruges på to måder: Som dekoder Som postprocessor
Eller begge dele samtidig.
Mht til Theatertek, så indeholder denNvidia Pure Video MPEG2-dekoderen, så det er ikke enten eller. Når du bruger Theatertek/ PureVideo som dekoder kan du sagtens efterfølgende bruge FFDShow som postprocessor.
Jeg bruger selv FFDShow som dekoder til alt andet end MPEG2 og h.264/ AVC-1 og bruger FFDShow som postprocessor på alt materiale under 720x576.
|
|
|
Okay det lyder interresant, eftersom jeg troede man kunne sætte theatertek op så den kun brugte ffdshow. Troede bare at ffdshow var bedre end Nvidia. Kan dur fortælle lidt om hvad du bruger til h.264 / AVC-1, og hevt. hvordan det er sat op. Jeg har en del h.264, så det ville være meget interresant. Jeg mener jeg har styr på ffdshow  så der behøver jeg ikke lige pt. nogen kyndig vejledning. En bruger du så Nvidia til MPEG2? __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til h.264 og AVC-1 bruger jeg CoreAVC som pt er bedste dekoder til dette og til MPEG2 bruger jeg ganske rigtigt PureVideo - jeg har et ATi X1300 kort, men har ikke lige fået leget med hvordan deres AVIVO fungerer, det er jo ikke en selvstændig dekoder som Nvidias. Som tidligere nævnt kører jeg kun FFDShow postprocessering på opløsninger 720x576 og derunder. Ellers ryger min C2D T7200 (2x2 GHz) i knæ.
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
zuluDK skrev:
Til h.264 og AVC-1 bruger jeg CoreAVC som pt er bedste dekoder til dette og til MPEG2 bruger jeg ganske rigtigt PureVideo - jeg har et ATi X1300 kort, men har ikke lige fået leget med hvordan deres AVIVO fungerer, det er jo ikke en selvstændig dekoder som Nvidias.
Som tidligere nævnt kører jeg kun FFDShow postprocessering på opløsninger 720x576 og derunder. Ellers ryger min C2D T7200 (2x2 GHz) i knæ.
|
|
|
Okay vil lige prøve at lege lidt med det i morgen. Kunne være jeg også skulle kigge på AVIVO har selv et x1300. Køre du bare med den version af ffdshow du linkede til tidligere i tråden? Tak for hjælpen, nu har jeg lidt at gå ud fra når der skal tweakes  __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |