| Forfatter |
|
ilfesto Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Vil gerne høre hvad oplevelsen er, kan kvaliteten af DVD afspilning i HTPC matche en normal DVD afspiller, og her tænker jeg på en i prisklassen 1000-2000 kr.
Hvis ja, vil jeg gerne høre hved i har at setup som giver samme gode oplevelse...
Takker
Morten
|
| Til top |
|
| |
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er lige med på en lytter.
__________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
| Til top |
|
| |
kiro Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 459
|
| Sendt: 11 April 2007 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne jeg også godt tænke mig at høre noget om, så jeg er også med på en lytter.
Mvh.
kiro
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 11 April 2007 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
LBA75 Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 11 April 2007 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Kører MCE, MyMovies, Theatertek 2.4 med Nvidia PureVideo decoder og FFDshow + avisynth postprocessing - og jeg synes at det er super kvalitet.
Der er en lang tråd om det på AVS Forum.
Jeg er ikke klar over hvor dyr en DVD afspiller det matcher - men sikkert er det at det spiller bukserne ned på min Sony DVD til ca. 1500 kroner....... et forsigtigt bud fra min side vil være i klassen 5000 - 10000 kroner? Hæng mig nu ikke op på det 
Mvh
LBA75
|
| Til top |
|
| |
ilfesto Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 11 April 2007 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Interessant!
Sådan, når man taler programmer til afspilning!
Hvor mange er det nødvendigt at have, udover man selvfølgelig skal haven enten Vista eller Media portal instaleret?
morten
|
| Til top |
|
| |
Primeradk Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 11 April 2007 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså som skrevet i anden tråd så har jeg et 7600GT kort i, før 7900GT skiftet pga at 7600GT var det mindste som kunne fås passiv kølet og samtiddig understøtte alle Nvidias ting. Jeg har pure decoder også men ikke andet.
Jeg har sat det til fra DVI til HDMI til min Pioneer skærm med opløsning 1280 x 720P og første indtryk var godt. Dog da jeg kiggede efter i mørke senere feks LOTR 1 hvor der er en masse vulkan udbrud og orker angriber bagefter, der manglede var det som om det pixeleret lidt. Ikke sådan rigtigt, svært at forklare men grimmere end via DVD. Den DVD jeg sammenligner med er en Kiss DP-500 sat til via componet, så absolut ingen kvalitet DVD, dog pænere billed end via PC. Dette er dog min mening, og jeg har ikke brugt lang tid på at ændre resultat, da jeg ikke kunne bruge 720P til min anden skærm der også er sat til. Om de andre programmer som er nævnt kan ændre på resultat så kan det være det bliver bedre.
>LBA75, hvad gør de andre programmer du har installeret?
\René
__________________ Glem ikke at huske Længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.
QX9650 i alm + QX6700 i MCE
Pioneer 427XD
Nyt grej QX9650
Sælges 2 x QX 6700
|
| Til top |
|
| |
LBA75 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Ja, MCE 2005 kender I jo nok alle.... , MyMovies er et "plugin" udviklet af danske Mr. Binnerup .....
Citat fra http://www.mymovies.name/
My Movies for Microsoft Windows XP Media Center Edition is the ultimate movie collection management and playback tool. With My Movies you are able to index your movies with automatically downloaded data from the internet, and then browse movies, actors, directors and much more. You can share your movie database to multiple clients, and configure each client to its own parental control limitation, and require pin # to view the full collection.
Fordelen for mig ved MyMovies er, at det lader mig "launche" TheaterTek som dvd afspiller inde fra selve MCE interfacet. Fordelen ved TT frem for MCE, er at jeg kan vælge at bruge Nvidia Purevideo til postprocessing eller endnu bedre det anerkendte "FFDShow".
Derfor MCE som "skal", MyMovies som plugin, TheaterTek som DVD afspiller, FFDShow til postprocessing, og sidst men ikke mindst avisynth, som er et filter der ligger sig ind over FFDShow....og lige gir det sidste lir..... 
MVH
LBA75
|
| Til top |
|
| |
Primeradk Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
>LBA75, hvad gør FFDShow og Avissynth?
\René __________________ Glem ikke at huske Længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.
Pioneer 427XD
Nyt grej QX9650
Sælges 2 x QX 6700
|
| Til top |
|
| |
C K N Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Primeradk skrev:
|
>LBA75, hvad gør FFDShow og Avissynth?
\René
|
|
|
Programmer der går ind og renser, forbedrer og scalerer billedet (postprocessering) Det kræver noget "saft" af computerens CPU for at kunne gøre det, da det gøres realtime. Jeg har en lidt ældre AMD Barton 2500+ (vist 1,8 Ghz) som kører med omkring 80% belastning når jeg afspiller dvd... Det kvæver lidt arbejde og lidt indsigt at sætte det op, men er klart det hele værd!  __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
| Til top |
|
| |
Primeradk Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
>CKN, Er det freeware det program eller? Cpu kraft tror jeg ikke jeg kommer til at mangle, eller får den bare en anden... 
\René __________________ Glem ikke at huske Længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.
Pioneer 427XD
Nyt grej QX9650
Sælges 2 x QX 6700
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Primeradk skrev:
>CKN, Er det freeware det program eller? Cpu kraft tror jeg ikke jeg kommer til at mangle, eller får den abre en anden... 
\René |
|
|
@Primerdk og andre.....FFDshow kan lave alle mulige former for postprocessing og er freeware......Det bygger på FFmpeg der er gpl'ed in fact. Og ja...Dette program kan konfigureres så man opnår en serdeles fremragende billedekvalitetbåde på Xvid, dvd og selv HD content. Det kræver eksperimenteren og det er vanskeligt at forklare hvorledes en optimal opsætning tager sig ud....Det er subjektivt jo. Den største fordel ved ffdshow er at du laver en behandling af billedet FØR dit grafikkort eller skærm skalerer..... Jeg har altid været fortaler for FFDshow pga den store flexibilitet og pga at ffdshow eliminerer behovet for tvivlsomme codec pacs...Husk FFdshow kan håndtere mindst 80% af gængse formater.... Grundlæggende så fungerer videodelen af FFDshow på samme måde som audio delen(Se guide i min signature). Dvs en række postprocessing filtre til venstre i menuen som man kan vælge eller fravælge....Den vigtigste del er CODEC, som sørger for at FFdshow har merit(dvs er default decoder til det format du afspiller) Spørg dig selv hvad er det jeg afspiller? Og så indstiller du FFdshow ift dette.... Vigtigst though er at du indstiller RAW video til "all supported" Dernæst indstiller du FFDshow til yuv12 Under output (MCE med My Movies). Så er du klar til at eksperimentere......Husk resize filteret HELST SKAL VÆRE det sidste i kæden.. Svagheder: Er optimeret til NTSC 60hz formater (23.97 og 29.97) Dur ikke til Live TV på PAL(Specielt Sport...pga ovenstående) Kan skabe konflikter med specielt WMP11(Dvs FFDshow bruges ikke) Man skal lave regitry entries i VISTA MCE for at få lyddelen til at virke. __________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Patriarken skrev:
[QUOTE=Primeradk] Husk resize filteret HELST SKAL V�RE det sidste i k�den..
|
|
|
Hvorfor? Er det ikke ønskværdigt at skalere først og så lave den øvrige postprocessering? Jeg ved godt at kræver en del CPU-kraft, men mange (bl.a. PrimeraDK's X6800) har masser af kræfter.
|
| Til top |
|
| |
LBA75 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Primeradk Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå kan se at det må vist bare prøves.... Vidste ikke der var noget der skulle kunne forbedre det så voldsomt... så er det også nemmere at forsvare sit Hardware 
Det FFDshow, har det nogen processor selv eller ligger den det ud, tænker her på om det kan udnytte duel core eller for den sag skyld Quad core? Kunne være sjovt at se hvor meget de forskellige cpuer bliver belastet af det.
PS, hvilken version skal man vælge der er sku mange i omløb? Er det bare den nyeste eller er der nogen der har et godt link?
Pioneer 427XD
Nyt grej QX9650
Sælges 2 x QX 6700
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil anbefale dig en SSE-version, hvis du bruger mange filtre. Selvom codecs'ne er ikke optimeret for SSE, men diverse indbyggede filtre er, så der burde være noget performance at hente. Prøv fx version 1090 SSE. Men ja, det er meget forvirrende med alle de versioner - der kommer jo mindst en ny om dagen! Har de folk ikke andet at lave...?
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
zuluDK skrev:
Patriarken skrev:
|
|
|
Hvorfor? Er det ikke ønskværdigt at skalere først og så lave den øvrige postprocessering? Jeg ved godt at kræver en del CPU-kraft, men mange (bl.a. PrimeraDK's X6800) har masser af kræfter.
|
|
|
Jojo, men så får man bare kritik fordi folk ikke forstår at resize x3 + 3ddenoise og postprocessing strenght på max hakker....  Jeg snakker generelt... __________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Patriarken skrev:
zuluDK skrev:
Patriarken skrev:
|
|
|
|
|
|
Jojo, men så får man bare kritik fordi folk ikke forstår at risize x3 + 3ddenoise og postprocessing strenght på max hakker....
Jeg snakker generelt...
|
|
|
Så er vi enige.
|
| Til top |
|
| |
Primeradk Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå i 2... ;)
Nu har jeg installeret det FFDshow som Mr Zulu henviste til. Der stod om den skulle oprette en mappe i programmer det sagde jeg ja til men der er ikke noget. Jeg har kigget under programmer på C: her er Dll filer. Hvor kommer jeg ind og sætter alle de parametere? Skal det være på MCE har lige installeret det på min kontor pc først da jeg lige ville prøve det først..
Pioneer 427XD
Nyt grej QX9650
Sælges 2 x QX 6700
|
| Til top |
|
| |
Primeradk Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå skulle lige lede lidt, Fandt nogen i WMP under DVd playback sorry.
__________________ Glem ikke at huske Længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.
Pioneer 427XD
Nyt grej QX9650
Sælges 2 x QX 6700
|
| Til top |
|
| |