Emne: Hvorfor lyd på CD, når man i stedet ... ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Bojsenbord Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 636
|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peiter skrev:
Bojsenbord skrev:
| Ding Dong, enheden er opfundet! Det hedder en pc/mac, med tilhørende dac:-) Afspillet cd'er i cd'drevet, og usb nøgler, i usb drevet. Bruges en bærbar, er den endda mindre end en almindelige cd afspiller. Og faktisk bedre en det meste! |
|
|
Det holder stadig ikke når vi snakker hvermandseje ... Min idé går ud på at man bibeholder nuværende kabinetsformer (med display, knapper til start/stop osv.) og tilføjer USB stik samt anden nødvendig hardware i afspilleren. Det skal være så simpelt som muligt (som det er i dag) således at du stadig kun skal sætte strøm til afspilleren, samt montere kabel til forstærker eller ekstern DAC.
Man skal ikke også rode med styresystemer og det, i denne sammenhæng, besvær der følger med en PC/Mac. |
|
|
Nu er der vist ikke noget grund til at gøre alt hvad vi kan for at have en stor kasse stående, når der ikke længere er et behov for den. Hvorfor ikke glæde os over at man kan lave noget nyt og smartere? Og omkring simpelthed og styresystemer: Der kan da ikke være mange der ligefrem IKKE vil have de meget bedre overbliksmuligheder og mulighed for at skifte mellem to numre på helt forskellige albums på under et sekundt. Og omkring styresystem... Jeg har en Ibook med itunes. Det har da taget lidt tid at lægge mine cder ind, men så er problemerne også overstået. Jeg lukker den op, åbner itunes, spilller, klapper den sammen, åbner den igen dagen efter, spiller, klapper den sammen, åbner den dagen efter... At vi skal undgå for alt i verden at have flere muligheder end "play, stop, next" for alt i verden, kan jeg ikke se meningen i. Jeg er egentlig utrolig konservativ hvad hifi angår, men lige når det kommer til at afspille en cd, ser jeg ingen grund til at have en stor kasse stående, som er meget lidt brugervenlig, når jeg kan bruge en smart computer, med langt større brugervenlighed, og samtidig undgå slid på mine cdskiver.
|
| Til top |
|
| |
Bojsenbord Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 636
|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da forresten vildt smart at man nu kan spille spil og gå på nettet på sin cdafspiller! happytimes!
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bojsenbord skrev:
| Det holder stadig ikke når vi snakker hvermandseje ... Min idé går ud på at man bibeholder nuværende kabinetsformer (med display, knapper til start/stop osv.) og tilføjer USB stik samt anden nødvendig hardware i afspilleren. Det skal være så simpelt som muligt (som det er i dag) således at du stadig kun skal sætte strøm til afspilleren, samt montere kabel til forstærker eller ekstern DAC. |
|
|
Vældigt ked af at sige det, men det findes allerede. Bare ikke i "hifi-udførelse", men indbygget i bl.a. Philips tv. Sæt en USB-nøgle med MP3-filer til USB-stikket på et Philips tv, og du får en dejligt nem og overskuelig menu til afspilning af dem, op på tv'et. Og iPod'en er jo langt hen ad vejen også sådan et produkt du efterspørger, der findes utallige produkter til præcis dén måde at afspille musik på via anlægget. Det eneste vi mangler er at det bliver gjort lidt mere intelligent, så lyden trækkes ud via USB i stedet for via dens analog-udgange. Kort sagt, så er den "uvidende pøbel" langt foran hifi-folket, hvad det rent betjeningsmæssige angår. Det eneste der mangler er at nogen tager de betjeningsmæssige idéer der allerede er voldsomt udbredte (var det 100 millioner iPod's apple lige har rundet?), og udfører dem på en teknisk bedre måde. Problemet er at så længe hifi-folket tænker så gammeldags som de gør, er markedet for det ganske enkelt ikke særligt stort. Kort sagt: Systemerne findes allerede, det eneste der mangler er at hifi-folket får øjnene op for at hvis det udføres rigtigt, så kan det være en bedre løsning end CD.
Downloads behøver heller ikke per definition være via en PC. Playstation 3 og Xbox viser hvordan det kan gøres. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Peiter Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 474
|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
MadMik skrev:
|
Jeg havde egentlig tænkt mig at starte en tråd omkring de områder, hvor CD-mediet simpelthen kommer til kort. Men denne tråd er jo som sendt....! 
|
|
|
Jeg har tilladt mig at forkorte dit indlæg af hensyn til overskueligheden af vores indlæg, håber det er ok 
Det ser ud til, at vi er enige om at CD/DVD skiverne er et levn/opdatering fra vinyltiden og at vi i dag, godt og vel 25 år efter CD blev allemandseje, må bede fabrikanterne af musikafspillerne og musikmedierne om at gå fx. flashmemoryvejen. __________________ Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
Forstærker: Vincent SV-238MK
Højttalere: Aurum Cantus Harmony
Kabler: NLE
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nok rigtigt at hifi-nørder er nogle gamle dinosaurer. Jeg spekulerer dog på, hvorfor det er at downloading og streaming og hvad det ellers hedder, ikke for nuværende appelerer specielt meget til mig. Hvorfor er det at jeg ikke bliver helt eksalteret ved tanken om kunne downloade alverdens musik ved et tryk på en knap? Måske er det på en eller anden måde for nemt. Dermed bliver det hurtigt ligegyldigt. Hvad skal jeg nu vælge af "alverdens musik" - det ene kan jo nok være ligeså godt som det andet. Det minder mig lidt om stablerne af støvede kassettebånd i bilen. "Hvad skal vi høre - ja det er sgu ligemeget - bare knald et eller andet i". Måske er kvaliteten i orden på de pc-bårne medier, men bliver det alligevel ikke lidt som at drikke årgangsvin af papkrus? De fysiske medier rummer for mig en eller anden glæde i tilknytning til den film- eller musikoplevelse de bringer. Et eksempel er laserdisk. Selvom deres billedkvalitet nu er milevidt fra hvad der kan opnås idag, var der en særlig glæde ved det LP-store omslag og den store sølv-cd der vel vejede et par hundre gram eller mere. Man nåede at komme i en særlig "nu-skal-vi-se-film- stemning. (Jeg har dog skilt mig af med både afspiller og laserdiskene). Et medie af samme format som laserdisk, men med HD-kvalitet ville have en sikker køber i mig.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peiter skrev:
Bojsenbord skrev:
| Ding Dong, enheden er opfundet! Det hedder en pc/mac, med tilhørende dac:-) Afspillet cd'er i cd'drevet, og usb nøgler, i usb drevet. Bruges en bærbar, er den endda mindre end en almindelige cd afspiller. Og faktisk bedre en det meste! |
|
|
Det holder stadig ikke når vi snakker hvermandseje ... Min idé går ud på at man bibeholder nuværende kabinetsformer (med display, knapper til start/stop osv.) og tilføjer USB stik samt anden nødvendig hardware i afspilleren. Det skal være så simpelt som muligt (som det er i dag) således at du stadig kun skal sætte strøm til afspilleren, samt montere kabel til forstærker eller ekstern DAC.
Man skal ikke også rode med styresystemer og det, i denne sammenhæng, besvær der følger med en PC/Mac.
|
|
|
I Føtex og andre fremragende hifi butikker fås allerede minianlæg med USB aftastning af musik. Der hvor vi skal hen, er at man kan købe musik på USB ROM/RAM eller andre små medier.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der hvor de små medier har en stor berettigelse, er som ekstra 'gratis' ting, der følger med et magasin, og måske indeholder smagsprøver på ny musik. Ulempen ved de downloadbare medier, er jo at folk kun henter det de vil have, og ikke kan 'foræres', musik, som reklame. Man ser jo nok ikke reklamemails der indeholder musik i store mængder, lige med det samme. Disse vil også være for lette at skille sig af med. Et trykt magasin, med et lille klistermærke, indeholdende en chip med musik på, vil måske være sværere at skille sig af med. Man kunne forestille sig en metode, hvor bladet bare skulle ligge ovenpå afspilleren, for at spille musikken. Hvad som helst, for at kunden ikke skal smide det dyrebare blad ud, med alle reklamerne i.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som Spencer og Otto rigtigt berører i deres indlæg så skal økonomien hænge sammen før branchen(erne) slipper "det sikre". Det er mange brancher og interessenter involveret i dette enorme cashflow - det bliver ikke lavet om "over night". Jeg er enig med alle og tror også branchen er enig med os - lossless bits mediums og/eller high bit-rates download bliver den vindende kombination.
Tag bare Internettet. Der gik lang tid før alle kunne enes om TCP/IP - men da det skete gik det fandme stærkt. Jeg spår at det samme vil ske her.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
Som Spencer og Otto rigtigt berører i deres indlæg så skal økonomien hænge sammen før branchen(erne) slipper "det sikre". Det er mange brancher og interessenter involveret i dette enorme cashflow - det bliver ikke lavet om "over night". Jeg er enig med alle og tror også branchen er enig med os - lossless bits mediums og/eller high bit-rates download bliver den vindende kombination.
Tag bare Internettet. Der gik lang tid før alle kunne enes om TCP/IP - men da det skete gik det fandme stærkt. Jeg spår at det samme vil ske her. |
|
|
Allerede det at man kan købe enkeltnumre, og slipper for at skulle betale for hele albums, har kostet pladebranchen mange penge. Jeg tror vi kommer til at se megen kreativitet fra deres side, i fremtiden, for at overleve. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
soka Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 19 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg heldigvis gammel nok til at have oplevet da CD-mediet indtog verden.
Dengang blev LP'erne spået en hurtig og nådesløs død, og alle, der ikke kunne høre hvor uovertruffent det nye supermedie lød, eller blot var lidt nølende, havde enten ikke forstand på musik, eller også var de hørehæmmede. Jeg tror nok de fleste i dag vil erkende, at det ikke var/er den fulde sandhed.
Hvordan kommer det så til at gå med CD-systemet? Er det historien om igen? Hvis en CD-skive kan bruges til ripning, haddisk- eller flashlagring og afspilning via PC el. lign. med et påstået fremragende resultat, ja så kan det i sagens natur ikke være den info, der ligger på skiven, der er noget galt med... Har vi ellers ikke gennem årene fået læst og påskrevet, at det netop var der, den første og alvorligste fejl ved CD-standarden var at finde? Den begrænsede datamængde? Det er det så ikke alligevel. Nu er det løbeværket, der er skyldig i den ringe lyd. Det er nu ellers også i tidens løb blevet påstået af mangt en ingeniør og dataekspert, at et løbeværk ikke har betydning overhovedet for den lyd, der kommer ud af en CD-afspiller. Om det er støbt af bly, kobber og beton, har præcisionslejer og overdimensioneret støjfri motor eller om det er lavet af plasticfilm, kommer ud på et; det hele er jo kun nuller og ettaller.
Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at der lydmæssigt er meget at hente, hvis der sørges for en ordentlig aftastning af data. Uanset format. Og hvorfor skulle man ikke kunne gøre det i en dedikeret CD-afspiller? Det er ikke teknikken, der blokerer for det i al fald.
For dem, der ønsker et hav af funktioner udover play, stop, next osv., er det en simpel feature at implementere. De tidlige CD-spillere kunne faktisk en masse af den slags, men hvor mange gjorde reelt brug af det? Ikke ret mange, og derfor mangler det idag. Om musiksamlingen bliver mere overskuelig ved at den lagres internt i en box, tror jeg næppe. Min CD samling står på rækker i alfabetisk og kronologisk orden. Dét giver overblik, og jeg kan finde lige præcis den jeg vil høre på splitsekundet. Coveret er at finde samme sted, hvis jeg vil kigge i det. Eventuelt nysgerrige gæster har samme fordel. -Ikke helt så nemt med mus, tastatur og skærm. Og så er der altså lidt dobbeltarbejde i at skulle lagre før man kan lytte...
Jeg var blandt de første til at springe på CD toget for 20-25 år siden og efterfølgende sælge min pladespiller og LP'er. Ikke at jeg savner dem, men jeg tror nu nok, jeg ser tiden lidt an denne gang, og venter på at streamingteknologien bliver moden som et supplement.
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
soka skrev:
|
Jeg var blandt de første til at springe på CD toget for 20-25 år siden og efterfølgende sælge min pladespiller og LP'er. Ikke at jeg savner dem, men jeg tror nu nok, jeg ser tiden lidt an denne gang, og venter på at streamingteknologien bliver moden som et supplement.
|
|
|
Der er såmen ikke så meget at vente på, en støjsvag Vista baseret notebook og en god DAC er nok en af de mest "fremtidssikrede" løsninger der findes, og det er allerede fuldt på højde med (eller bedre end) det bedste jeg har hørt af CDafspillere. Især nuancering i bassen er bemærkelsværdigt bedre.
Hilsner,
Karsten __________________ www.studiosound.dk
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
| Måske er det på en eller anden måde for nemt. Dermed bliver det hurtigt ligegyldigt. Hvad skal jeg nu vælge af "alverdens musik" - det ene kan jo nok være ligeså godt som det andet. Det minder mig lidt om stablerne af støvede kassettebånd i bilen. "Hvad skal vi høre - ja det er sgu ligemeget - bare knald et eller andet i". Måske er kvaliteten i orden på de pc-bårne medier, men bliver det alligevel ikke lidt som at drikke årgangsvin af papkrus? |
|
|
Spot on! Jeg havde i et pænt stykke tid hele CD-samlingen på PC'en, og afspillede det dérfra. Men det gik på et tidspunkt op for mig at musikken blev mere og mere ligegyldigt, og især blev det mindre naturligt for mig at høre albums som hele albums, i stedet for tilfældige brudstykker i en playliste. Så gik jeg i panik og købte en pladespiller. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
| I Føtex og andre fremragende hifi butikker fås allerede minianlæg med USB aftastning af musik. Der hvor vi skal hen, er at man kan købe musik på USB ROM/RAM eller andre små medier. |
|
|
Hvorfor? __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Martin_Kbh skrev:
|
Tag bare Internettet. Der gik lang tid før alle kunne enes om TCP/IP - men da det skete gik det fandme stærkt. Jeg spår at det samme vil ske her.
|
|
|
Allerede det at man kan købe enkeltnumre, og slipper for at skulle betale for hele albums, har kostet pladebranchen mange penge.
Jeg tror vi kommer til at se megen kreativitet fra deres side, i fremtiden, for at overleve.
|
|
|
Du finder ikke et produkt som musik der er mere egnet til salg over nettet - det er i sin ædelste form 100% bit sammensat. Se på Amaazon.com som både skal købe hjem, håndtere, pakke og forsende. Jeg ville elske at være i denne situation - plade/musikbranchen bliver nødt til at kanibalisere deres egen forretningsmodel før andre gør det. Hvis nu en gruppe musikerne opkøbte studier og ikke skulle trækkes med de sædvanelige og dyre labels - tror I ikke at disse kunne få megen ny musik på gaden til nogle helt andre priser og enda tjene selv mere?
Og SOKA...du lever dine drømme på Teknisk Museum i Helsingør. Tænk at sige nej til at kunne "google" i alverdens musik i en og samme base...skelne imellem det samme stykke klassiske musik imellem hundredevis af forskellige inspilninger og kunstnere der alle ligger i bitrates på højde og bedre end CD - klar til download.
|
| Til top |
|
| |
soka Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
@StudioSound
"Fremtidssikret" er et farligt ord indenfor pc verdenen
|
| Til top |
|
| |
soka Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Martin_Kbh
Netop derfor skrev jeg, at jeg venter til streaming er modnet som et supplement (til det jeg har nu).
Dit scenarie er nu ikke just lokkende...
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange spåede bogen en snarlig død som følge af internettet. Og dog er der f.eks. i Danmark aldrig solgt så mange bøger som efter Internettets fremkomst. Internettet er en vidunderlig opfindelse og ikke til at undvære, men det har sin begrænsning.
Umiddelbart synes muligheden for interaktivitet umådelig besnærende. Bestem selv hvad du vil høre. Vil du høre Bob Dylans nye "album" som han havde tænkt sig - eller vil du høre numrene i en anden rækkefølge? Vil du hellere høre de kasserede optagelser som han også har lagt ud på nettet? Bestem selv slutningen af en film. Eller bestem selv hele handlingen. Vidunderligt ikke?
Problemet er bare, at hvad jeg selv bestemmer er dybt forudsigeligt - og derfor kedsommeligt. Ligesom at man ikke kan kilde sig selv, kan man heller ikke overraske sig selv (en gang imellem måske). I virkeligheden vil jeg hellere henføres (måske endda forføres) eller medrives af noget udenfor mig selv. Herved kan jeg overraskes og opdage noget nyt.
|
| Til top |
|
| |
soka Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
|
Mange spåede bogen en snarlig død som følge af internettet. Og dog er der f.eks. i Danmark aldrig solgt så mange bøger som efter Internettets fremkomst. Internettet er en vidunderlig opfindelse og ikke til at undvære, men det har sin begrænsning.
Umiddelbart synes muligheden for interaktivitet umådelig besnærende. Bestem selv hvad du vil høre. Vil du høre Bob Dylans nye "album" som han havde tænkt sig - eller vil du høre numrene i en anden rækkefølge? Vil du hellere høre de kasserede optagelser som han også har lagt ud på nettet? Bestem selv slutningen af en film. Eller bestem selv hele handlingen. Vidunderligt ikke?
Problemet er bare, at hvad jeg selv bestemmer er dybt forudsigeligt - og derfor kedsommeligt. Ligesom at man ikke kan kilde sig selv, kan man heller ikke overraske sig selv (en gang imellem måske). I virkeligheden vil jeg hellere henføres (måske endda forføres) eller medrives af noget udenfor mig selv. Herved kan jeg overraskes og opdage noget nyt. |
|
|
Sådan skal det skrives!
|
| Til top |
|
| |
Peiter Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 474
|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Indtil videre er vi vist alle enige om at CD/DVD skiven er yt og data skal transporteres til DAC på en anden måde ...
__________________ Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
Forstærker: Vincent SV-238MK
Højttalere: Aurum Cantus Harmony
Kabler: NLE
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
Spencer skrev:
Martin_Kbh skrev:
|
|
|
|
Allerede det at man kan købe enkeltnumre, og slipper for at skulle betale for hele albums, har kostet pladebranchen mange penge.
Jeg tror vi kommer til at se megen kreativitet fra deres side, i fremtiden, for at overleve.
|
|
|
Du finder ikke et produkt som musik der er mere egnet til salg over nettet - det er i sin ædelste form 100% bit sammensat. Se på Amaazon.com som både skal købe hjem, håndtere, pakke og forsende. Jeg ville elske at være i denne situation - plade/musikbranchen bliver nødt til at kanibalisere deres egen forretningsmodel før andre gør det. Hvis nu en gruppe musikerne opkøbte studier og ikke skulle trækkes med de sædvanelige og dyre labels - tror I ikke at disse kunne få megen ny musik på gaden til nogle helt andre priser og enda tjene selv mere?
Og SOKA...du lever dine drømme på Teknisk Museum i Helsingør. Tænk at sige nej til at kunne "google" i alverdens musik i en og samme base...skelne imellem det samme stykke klassiske musik imellem hundredevis af forskellige inspilninger og kunstnere der alle ligger i bitrates på højde og bedre end CD - klar til download. |
|
|
Pladeselskaberne skal genopfinde sig selv, og redefinere deres rolle, hvis de skal gøre sig nyttige, på nogen måde. Der er jo intet i vejen for at kunstnerne kan sælge deres musik, direkte til kunden, nu. Reklamedelen kan kunstnerne give til reklamebureauer, hvis de ikke selv har tid. De roller som pladeselskaberne havde før i tiden, kan kunstnerne efterhånden klare selv. Hjemmestudier er gode nok til at indspilningerne også kan foretages af kunstnerne selv. EDIT: Selv MTV's rolle er mindre nu, efter YouTube's ankomst. Det bliver nok i større stil reklamefolk, som kommer til at køre kampagner, mere end den gamle pladeselskabsform. Formen bliver digital. Det er der næppe tvivl om. Om der bliver få eller mange digitale produktformer, må vi jo vente og se. Jeg håber ikke at alt bliver MP3.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|