Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 05:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Lyngdorf Audio (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 11 April 2007 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Nej, det kan du ikke. Du kan ikke skille for- og effektforstærkerdelen, da den er "totalt" integreret i sit digitale design. Men det er ikke et problem i daglig brug. Især ikke til surround.

Jeg bruger i stedet fattigmandsløsningen, og har en gammel Kenwood mini-disk som A/D konverter. Den konverterer det analoge surround signal fra recieveren om til et digital signal som Tact'en forstår. Det fungerer ok, og jeg sparer en masse penge

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 12 April 2007 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Var inde og lytte igen i går, og det hjælper selvfølgelig også med noget bedre demo musik... Men jeg er 99,9% hooked på TDA 2200.

Men ligesom ved NAD, så skal de sku være i original farve, så jeg er lidt på jagt efter en Grå, og på europaplads var det ihvertfald ikke lagervare, men vil lige forsøge ved Nørregade i løbet af dagen, og ellers må det være bstillings vare...

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 12 April 2007 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv en SDAI 2175, og er vældig tilfreds. Har aldrig haft så meget styr på de nedre regioner, som jeg har nu, og den "farver" slet ikke lyden. Den er dog noget kritisk overfor dårlige signalkilder, kabler (min erfaring), og dårlig indspillet materiale. Tilgengæld er den dejlig fleksibel med alle de indstillingsmuligheder. Jeg har hørt SDAI og TDA mod hinanden, men kun i kort tid, så jeg opfattede ikke rigtig nogen forskel. Men jeg kan da kun forestille mig at TDA'eren er bedre - ikke mindst pga prisen .

Alt i alt, er jeg meget tilfreds. Jeg er dog planer om at prøve noget nyt snart. Måske noget NuForce eller Tripath amps (Trends TA-10.1)

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Sendt: 20 April 2007 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Tak for kommentarene alle sammen!

Men nu står den her så

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 20 April 2007 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Til lykke! Du har sikkert ikke haft tid til at danne dig et indtryk, men hvordan er den så 

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: København
Sendt: 20 April 2007 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

micma18 skrev:

Tak for kommentarene alle sammen!

Men nu står den her så

Tillykke med din fine førstærker jeg mindes selv min første tda2200 og følelsen .

Lige meget hvad folksiger til dig så skal du aldrig slukke den og den skal ha ca en måneds tid før den lyder hend a fuld potentiale  men mange også mig selv er ikke i tvivl om det heder 3 måneders tilspilnings tid med musik none stop.
så hvis den lyder lidt mekanisk og umusikalsk så ha toldmodighed

mvh

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Sendt: 20 April 2007 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Vil sige det sådan, at jeg har hørt mere åbenhed end hvad den leverer lige pt. Men jeg er overrasket over hvor meget det betyder for lyden at den har en linier frekvens gang! Det kan virkelig høres.

Men ½ times opvarmning gør også underværker, men som harmonic skriver, så skal den self. lige have en chance for at blive spillet til...

Ellers virkelig fed kvalitet og feel, der er sku ikke sparet på noget der! Eneste kritik punkt er nok at bemalingen af volumen knappen ikke er jævn hele vejen rundt. Og når man ellers står og nyder den glatte gang og hjulet der bare kan køre og køre, så er det ikke så fedt at man kan se den ikke er ens hele vejen rundt... Men sådan har de været alle dem jeg har set, så det var nok også forventet.

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Sendt: 20 April 2007 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Skal nok lige få opdateret mit setup her på siden, men indtil viddere så er der da lidt billeder her: http://www.hifigalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3790

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes