Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2025 | 18:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Min Selector forstår mig ikke. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Soffe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 07 April 2007 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Har idag været nede og købe en TDC Selector (Sagem 60) for at kunne få et bedere signal ud af mit kabel TV.

Jeg sætter boxen til og konstatere at alle de almindelige kanaler, som DR1 og TV2 osv. ikke er programeret ind på den, og jeg kan hverken finde ud af hvordan man koder dem ind, selv om jeg kigger i manualen. Hvordan for jeg den til at vise de alm kanaler ?

Derudover, så er der en digital lydudgang som er et minijack, som jeg forstår det, skal forbindes til forstærkeren med et jack-til-phono kabel, men har prøvet både at smide det i en alm phono indgang på forstærkeren, og prøvet at smide det i coax indgangen, dog begge resultater uden lyd.

Er der nogen der kan hjælpe, da knivskarp billede på kanaler jeg ikke gider se, og digital lyd der ikke virker, ikke er sååå fedt (;
Til top Vis Soffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Soffe

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 April 2007 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

det er vist noget med at du skal indtaste dit område nummer i den, før den kan finde alle kanalerne...
Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 April 2007 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Du skal vælge det netværksnummer som passer til københavn og derefter søger selectoren selv efter de kanaler som findes i nettede. Find dit netværksnummer

For at du kan bruge digital udgangen skal der købes dette kable og det skal sætte i digital indgangen på din forstærker hvis der er en digital indgang.

PS husk at lyden skal sætte op i menuen om den skal køre analog eller digital.

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Sendt: 07 April 2007 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Soffe:
Det er muligt du skal aktivere digital udgangen før den kan bruges. Er du sikker på at dit minijack til phone kabel er lavet rigtigt? Jeg vil gætte på at det er et monojack der sidder i selectoren. Hvor spidsen skal connectes til lederen på phone stikket og "staven" skal connectes til skærm på phono stikket. Men hvis du bare bruger et almindeligt stereo minijack til phono kabel så ved jeg ikke om det kommer til at virke.

EDIT: Ups havde vist ikke læst biojensens indlæg sry :)

Skal man egentligt have et abonnement på selector for at bruge den til at modtage digitalt ? Jeg har nemlig en gammel selector stående som jeg evt kunne sætte til for at få bedre billede .. men jeg har fuldpakken og det er fint nok til mig, og gider ikke investere i kort for tdc osv. Men hvis man bare kunne sætte den til og så have alle fuldpakke programmerne ville det jo være stort .. 

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 07 April 2007 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

MonoTovarisj skrev:
Soffe:
Det er muligt du skal aktivere digital udgangen før den kan bruges. Er du sikker på at dit minijack til phone kabel er lavet rigtigt? Jeg vil gætte på at det er et monojack der sidder i selectoren. Hvor spidsen skal connectes til lederen på phone stikket og "staven" skal connectes til skærm på phono stikket. Men hvis du bare bruger et almindeligt stereo minijack til phono kabel så ved jeg ikke om det kommer til at virke. Det gør det!

EDIT: Ups havde vist ikke læst biojensens indlæg sry :)

Skal man egentligt have et abonnement på selector for at bruge den til at modtage digitalt ? Jeg har nemlig en gammel selector stående som jeg evt kunne sætte til for at få bedre billede .. men jeg har fuldpakken og det er fint nok til mig, og gider ikke investere i kort for tdc osv. Men hvis man bare kunne sætte den til og så have alle fuldpakke programmerne ville det jo være stort .. 

jeg mener man kan tage alle de kanaler man abonnerer på digitalt med selector uden at bruge et kort. For at vende tilbage til det tråden handler om; jeg havde samme problem dengang jeg fik min (har ikke kabel længere, så det kan være jeg husker forkert), men jeg mener jeg kun kunne få kanalerne til at virke hvis jeg brugte koden til frederiksberg, selvom jeg bor på østerbro. Jeg tror nok det er rigtigt at det er et monostik, hvilket betyder at hvis du bruger et normalt minijack-2rca er det kun den ene der dur(i hvert fald i mit tilfælde), kan dog ikke huske hvilket...

Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch

Soffe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2007 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Ahh nu begynder det at lugte rigtigt (;

Har fået DR1, DR2 og TV2 (som viser Toy Story nu, ser ret godt ud) men mangler
stadig alle kanalerne fra min pakke (tv3, tvdk osv)

Fik fixet lyden, bruger et alm jack-phono kabel, men det var så den hvide og ikke den røde, som der står i manualen.

Soffe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2007 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Yes, nu virker det hele vidst som det skal (;

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2007 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

super, kunne du bruge netkoden til kbh eller måtte du også "flytte" til frb? Jeg tror nok du har alle de kanaler tdc udbyder i en måned (på nær et par stykker)

Soffe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2007 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Bruger den som hedder Nordsjælland, da jeg bor i københavn.

Nogle af kanalerne ligner dog stadig pis, mens andre kanaler er næsten i dvd kvalitet.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2007 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Soffe skrev:

Nogle af kanalerne ligner dog stadig pis, mens andre kanaler er næsten i dvd kvalitet.

der er vist også et par af kanaler der ikke sendes digitalt, men jeg havde samme problem, derfor droppede jeg kabeltv. Er det mest kanalerne fra fuldpakken du ikke kan se? Så kan det hjælpe med en antenneforstærker

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 08 April 2007 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

MonoTovarisj skrev:

Du kan modtage DR1, DR2 og TV2 med din selector uden kort. For at modtage øvrige kanaler i din fuldpakke skal du have et kort til kr. 200 om året. Du skal ikke have andre pakker end det du har.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 April 2007 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

Soffe skrev:
Bruger den som hedder Nordsjælland, da jeg bor i københavn.Nogle af kanalerne ligner dog stadig pis, mens andre kanaler er næsten i dvd kvalitet.

der er vist også et par af kanaler der ikke sendes digitalt, men jeg havde samme problem, derfor droppede jeg kabeltv. Er det mest kanalerne fra fuldpakken du ikke kan se? Så kan det hjælpe med en antenneforstærker

Sagem 60 kan kun modtage digitale kanaler. Så det er ikke det der driller, men fordi det er digitalt er det ikke en garanti for at alle kanaler sendes i god kvalitet, nogle af kanalerne sender stadig et dårligt signal. Hos mig er der dog ingen af de "dårlige" kanaler der er dårligere end de analoge.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 April 2007 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Bluesky skrev:
brasch skrev:

Soffe skrev:
Bruger den som hedder Nordsjælland, da jeg bor i københavn.Nogle af kanalerne ligner dog stadig pis, mens andre kanaler er næsten i dvd kvalitet.

Sagem 60 kan kun modtage digitale kanaler. Så det er ikke det der driller, men fordi det er digitalt er det ikke en garanti for at alle kanaler sendes i god kvalitet, nogle af kanalerne sender stadig et dårligt signal. Hos mig er der dog ingen af de "dårlige" kanaler der er dårligere end de analoge.

Jeg er temmelig sikker på at kanal københavn ikke er sendt digitalt, den dukkede stadig op på selectoren

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 April 2007 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Soffe skrev:

Så kan det svare sig, at købe såden en box?

Jeg skal bare kunne se DR1, DR2 og lidt TV2. Er disse stationer gode (intet mindre end kanon) med sådan en selector?

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 08 April 2007 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:

Soffe skrev:

Jeg skal bare kunne se DR1, DR2 og lidt TV2. Er disse stationer gode (intet mindre end kanon) med sådan en selector?

TV2 er sjældent særlig fin.. de har også en del l**t i letterbox... samme med tv2film osv....

Men DR1 og 2 er flinke til at levere noget fint billede.
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 April 2007 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:

Soffe skrev:

Jeg skal bare kunne se DR1, DR2 og lidt TV2. Er disse stationer gode (intet mindre end kanon) med sådan en selector?

så ville jeg nok overveje en dvb-t tuner i stedet

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 April 2007 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Ok. takker.

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 April 2007 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
Bluesky skrev:
brasch skrev:

Soffe skrev:

Jeg er temmelig sikker på at kanal københavn ikke er sendt digitalt, den dukkede stadig op på selectoren

Så er det fordi du har den gamle selector som og så har en analog tuner.

Soffe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2007 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Hiver lige den her tråd frem igen, da jeg allerede er træt af min Selector, og vil gerne have en ren digital løsning med hdmi eller lign.

Jeg er lidt i tvivl, om hvad for nogle kanaler, der sendes digitalt, og i virker som om, at i har lidt mere styr på det end mig (;

Jeg kan via min Selector modtage de alm kanaler som DR/TV2/TV3/Kanal 5 men ikke Kanal København, betyder det at de sendes digitalt ? eller er det kun DR/TV2 som sendes digitalt ?

Ville gerne betale for at abonnement på Canal Digital men lidt forkert at se den analogt (;

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2007 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Som jeg allerede har skrevet her i tråden så har Sagem 60 kun en digital tuner, altså alle kanaler du kan modtage med din selector er digitale.

Du kan nu bestille en ny HD selector fra TDC med HDMI. Jeg ved ikke hvornår den kan leveres, men når den nu kan bestilles kan det vel ikke vare alt for længe.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes