Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2025 | 21:29   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: ITButikken a/s i gavehumør ? Døm selv (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
aurumcantus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 128
Sendt: 09 April 2007 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

men de ca. 5k som getmore tager, er de same som tdc og for et år siden, så billigt er det jo ikke.

__________________
Mvh
Aurumcantus
____________________________________________________
Audio Note
Til top Vis aurumcantus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aurumcantus Besøg aurumcantus's Websted
 
Thomasen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Februar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 09 April 2007 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

aurumcantus skrev:
men de ca. 5k som getmore tager, er de same som tdc og for et år siden, så billigt er det jo ikke.


Det er fordi de nu har rettet det, før var prisen næsten lige så lav som IT-butikkens, som også har rettet deres pris
Til top Vis Thomasen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomasen
 
aurumcantus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 128
Sendt: 09 April 2007 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

men de glemte at rette vægten

__________________
Mvh
Aurumcantus
____________________________________________________
Audio Note
Til top Vis aurumcantus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aurumcantus Besøg aurumcantus's Websted
 
Sille
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 10 April 2007 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Så har jeg modtaget følgende fra Itbutikken.

Vi har slette følgende vare på din ordre:

Mirai DTL-732V300 - 32" LCD TV - widescreen - 720p - HD ready

Grunden til at vi har slettet ovenstående vare/r er pga.:
Vi har desværre været nød til at slette varen på din ordre, da der har været en prisfejl på vores hjemmeside, som vi hermed dybt beklager. Jf. vores ordreoptagelsesvilkår og gældende regler på området - er varen på din ordre hermed slettet. Skulle du være interesseret i et alternativt produkt, står vi selvfølgelig til rådighed med råd og vejledning. Vi beklager endnu en gang.

Til top Vis Sille's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sille
 
spped six
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 781
Sendt: 10 April 2007 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Det undrer mig meget, at man fra sælgers side i FONA-dommen og senest i Tæppe-dommen ikke har gjort mere ud af, at prisskilte i en forretning kun er en opfordring til at handle. Prisskiltene udgør ikke en bindende aftale. Tilbudet bliver først bindende i det øjeblik prisen accepteres ved kassen/kassebåndet og kunden betaler for varen. Mere kompliceret er det ikke.

/Henrik

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six
 
pizzabager
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Juni 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 75
Sendt: 10 April 2007 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

spped six skrev:

Det undrer mig meget, at man fra sælgers side i FONA-dommen og senest i Tæppe-dommen ikke har gjort mere ud af, at prisskilte i en forretning kun er en opfordring til at handle. Prisskiltene udgør ikke en bindende aftale. Tilbudet bliver først bindende i det øjeblik prisen accepteres ved kassen/kassebåndet og kunden betaler for varen. Mere kompliceret er det ikke.

/Henrik

Det er faktisk forkert, hvis en butik har mærket deres vare forkert f.eks en vare der normalt koster 399. står til 299, skal de sælge varen til 299(i det her tilfælde er der ingen grund til at tro varen ikke kunne koste 299 kr).. det er deres fejl og kunden har ret til at købe varen til prisen der står på den..  hvis varen altså ikke er sat latterlig lavt som det tv var..

har faktisk prøvet det i en forretning, kæresten skulle købe et fladjern som stod til 299 kr, og da hende i kassen scannede det ind skrev den 399 kr, vi gjorde opmærksom på at det er deres fejl, og at alle de andre fladjern magen til stod til samme pris, og først beklagede hun sig lidt, men kæresten fik det til prisen..

Så kan folk sige at det er at tage pis på butikken, men hva fanden imerco kan nok godt overleve at give 100 kr rabat på et fladjern :)

 

Til top Vis pizzabager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pizzabager
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9389
Sendt: 10 April 2007 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Visca Blaugrana skrev:
AV Precision skrev:

jdg1 skrev:
Uden at skulle sætte en finger på Otto's udemærkede forklaring, tillader jeg mig at korrigere en enkelt detalje - som dog er relevant i denne sammenhæng - i dommen var der tale om et fjernsyn i en Fona forretning

Det var ikke hvad min erhvervsret lærer sagde, men jeg skal ikke modsige dig - det gør kun eksemplet bedre...

 

tjaa jeg kender den også som fona sagen

Også her. Havde den som case på handelshøjskolen

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9389
Sendt: 10 April 2007 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

spped six skrev:

Det undrer mig meget, at man fra sælgers side i FONA-dommen og senest i Tæppe-dommen ikke har gjort mere ud af, at prisskilte i en forretning kun er en opfordring til at handle. Prisskiltene udgør ikke en bindende aftale. Tilbudet bliver først bindende i det øjeblik prisen accepteres ved kassen/kassebåndet og kunden betaler for varen. Mere kompliceret er det ikke.

/Henrik

Det er kun priser i reklamer mv. der er opfordring til tilbud. Der behøves ikke engang at tage forbehold for trykfejl.

I en fysisk butik er enhver prisskiltninge bindende, med mindre den er åbenlyst forkert.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
spped six
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 781
Sendt: 11 April 2007 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
spped six skrev:

Det undrer mig meget, at man fra sælgers side i FONA-dommen og senest i Tæppe-dommen ikke har gjort mere ud af, at prisskilte i en forretning kun er en opfordring til at handle. Prisskiltene udgør ikke en bindende aftale. Tilbudet bliver først bindende i det øjeblik prisen accepteres ved kassen/kassebåndet og kunden betaler for varen. Mere kompliceret er det ikke.

/Henrik

Det er kun priser i reklamer mv. der er opfordring til tilbud. Der behøves ikke engang at tage forbehold for trykfejl.

I en fysisk butik er enhver prisskiltninge bindende, med mindre den er åbenlyst forkert.

Det er nu ikke det, jeg er blevet undervist i på jurastudiet.

/Henrik

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six
 
spped six
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 781
Sendt: 11 April 2007 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu læst FONA-dommen igennem og må tage bekræftende til genmæle. Højesteret tager i dommen stilling til, hvorvidt prisskilte er bindende for sælger, og det er de som udgangspunkt.

/Henrik

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six
 
Optimisten
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 November 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 62
Sendt: 11 April 2007 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
spped six skrev:

Det undrer mig meget, at man fra sælgers side i FONA-dommen og senest i Tæppe-dommen ikke har gjort mere ud af, at prisskilte i en forretning kun er en opfordring til at handle. Prisskiltene udgør ikke en bindende aftale. Tilbudet bliver først bindende i det øjeblik prisen accepteres ved kassen/kassebåndet og kunden betaler for varen. Mere kompliceret er det ikke.

/Henrik

Det er kun priser i reklamer mv. der er opfordring til tilbud. Der behøves ikke engang at tage forbehold for trykfejl.

I en fysisk butik er enhver prisskiltninge bindende, med mindre den er åbenlyst forkert.

Så længe kunden vil købe varen i god tro, er prisskiltningen bindende. I FONA sagen kom et billede frem, som bevis materiale, hvor den omtalte skiltning var på. Ud fra dette billede vurderede dommerne, at kunden havde handlet i ond tro, da de følte de var nødt til at tage et billede for at kunne bevise prisen overfor FONA.

Til top Vis Optimisten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Optimisten
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 11 April 2007 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

pizzabager skrev:
spped six skrev:

Det undrer mig meget, at man fra sælgers side i FONA-dommen og senest i Tæppe-dommen ikke har gjort mere ud af, at prisskilte i en forretning kun er en opfordring til at handle. Prisskiltene udgør ikke en bindende aftale. Tilbudet bliver først bindende i det øjeblik prisen accepteres ved kassen/kassebåndet og kunden betaler for varen. Mere kompliceret er det ikke.

/Henrik

Det er faktisk forkert, hvis en butik har mærket deres vare forkert f.eks en vare der normalt koster 399. står til 299, skal de sælge varen til 299(i det her tilfælde er der ingen grund til at tro varen ikke kunne koste 299 kr).. det er deres fejl og kunden har ret til at købe varen til prisen der står på den..  hvis varen altså ikke er sat latterlig lavt som det tv var..

har faktisk prøvet det i en forretning, kæresten skulle købe et fladjern som stod til 299 kr, og da hende i kassen scannede det ind skrev den 399 kr, vi gjorde opmærksom på at det er deres fejl, og at alle de andre fladjern magen til stod til samme pris, og først beklagede hun sig lidt, men kæresten fik det til prisen..

Så kan folk sige at det er at tage pis på butikken, men hva fanden imerco kan nok godt overleve at give 100 kr rabat på et fladjern :)

 

det handler også en hel del om at få kunder til at komme igen, i havde nok ikke sat jeres ben i den samme butik hvis de ikke havde gjort det.

anyway, er tråden ikke meget off-topic?

Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes