Emne: ITButikken a/s i gavehumør ? Døm selv ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Tommy21 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 597
|
Sendt: 07 April 2007 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis butikken skriver at tvet koster 94kr eller hvad det er , så er der da ikke noget galt i at ligge en bestilling, man må forholde sig til hvad der står.
At det så er en fejl, så må de jo bare slette hans ordre, men der er da ikke noget i vejen for at ligge bestilling det er da ikke op til jer at bestemme om stente vil ligge en ordre eller ej.
Tommy __________________ Setup
MartinLogan Vantage, Motif, Fresco i, encore TF
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
Til top |
|
|
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
Sendt: 07 April 2007 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes også at det er helt ok at afgive en ordre på et TV til 300 kr. Jeg ved nemlig at det ikke er første gang sådanne butikker som Getmore laver dette nummer, bare for at få folk til at besøge deres side. Det sker tit på edbpriser.dk, at de sætter en vares pris langt ned, dog forbliver prisen i et realistisk leje, så folk ikke kan tro at det er en tastefejl, men varen er aldrig på lager/leveringstid ukendt. Det er sgu bondefangeri!
__________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
Sendt: 07 April 2007 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
the_chosen_one skrev:
Det har du ret i men inde i en butik er det anderledes, for skilte i butikken og i butiksruden opfattes ret juridisk som et til tilbud og hvis man har et tilbud + accept fra en køber er sælgeren bundet (I know). Men hvis der er tale om en tydelig fejl/mangel som denne pris fejlagtig er sat til, er vi inde og se på om køber er i det man kalder i god/ondtro, denne er svær at bevise og man ser på hvad ville bonus pater (betegnelser for en rationel tænkende person) have gjort. (sund fornuft). Da I ved det er en tydelig fejl = ondtro dvs. no deal (thats how it works) |
|
|
Jeg tilføjer lige: Reglen hedder at man er i ond tro hvis man "vidste eller burde vide" at der var tale om en fejl. Dvs. hvis du ved der er tale om en fejl, så er du også i ond tro selv om fejlen ikke er åbenlys for en almindelig rationel tænkende person. Det kan naturligvis være svært at påvise for butikkens side, men i nogle tilfælde kan kundens opførsel sandsynliggøre at han forventer at der er tale om en fejl. Jeg husker et eksempel på en sag der endte i domstolen (et smykke til mange tusinde kroner), hvor kunden havde taget et billede af prisskiltet i vinduet, for at kunne dokumentere prisen. I retten fremviser han stolt sit billede, og dommeren dømmer at han tydeligvis har vist at det var en fejl, og derfra var i ond tro = ingen handel, selv om fejlen ikke var åbenlys.
|
|
|
Uden at skulle sætte en finger på Otto's udemærkede forklaring, tillader jeg mig at korrigere en enkelt detalje - som dog er relevant i denne sammenhæng - i dommen var der tale om et fjernsyn i en Fona forretning 
|
Til top |
|
|
hell Forum Bruger


Bruger siden: 23 December 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 278
|
Sendt: 07 April 2007 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
AV Precision skrev:
the_chosen_one skrev:
Det har du ret i men inde i en butik er det anderledes, for skilte i butikken og i butiksruden opfattes ret juridisk som et til tilbud og hvis man har et tilbud + accept fra en køber er sælgeren bundet (I know). Men hvis der er tale om en tydelig fejl/mangel som denne pris fejlagtig er sat til, er vi inde og se på om køber er i det man kalder i god/ondtro, denne er svær at bevise og man ser på hvad ville bonus pater (betegnelser for en rationel tænkende person) have gjort. (sund fornuft). Da I ved det er en tydelig fejl = ondtro dvs. no deal (thats how it works) |
|
|
Jeg tilføjer lige: Reglen hedder at man er i ond tro hvis man "vidste eller burde vide" at der var tale om en fejl. Dvs. hvis du ved der er tale om en fejl, så er du også i ond tro selv om fejlen ikke er åbenlys for en almindelig rationel tænkende person. Det kan naturligvis være svært at påvise for butikkens side, men i nogle tilfælde kan kundens opførsel sandsynliggøre at han forventer at der er tale om en fejl. Jeg husker et eksempel på en sag der endte i domstolen (et smykke til mange tusinde kroner), hvor kunden havde taget et billede af prisskiltet i vinduet, for at kunne dokumentere prisen. I retten fremviser han stolt sit billede, og dommeren dømmer at han tydeligvis har vist at det var en fejl, og derfra var i ond tro = ingen handel, selv om fejlen ikke var åbenlys.
|
|
|
Uden at skulle sætte en finger på Otto's udemærkede forklaring, tillader jeg mig at korrigere en enkelt detalje - som dog er relevant i denne sammenhæng - i dommen var der tale om et fjernsyn i en Fona forretning 
|
|
|
ITButikken får sku nok at se til hvis de vil stævne alle der har bestilt den fladskærm her 
__________________ - - A Desire To Go Down In Flames! - -
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
Sendt: 07 April 2007 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
hell skrev:
jdg1 skrev:
AV Precision skrev:
the_chosen_one skrev:
Det har du ret i men inde i en butik er det anderledes, for skilte i butikken og i butiksruden opfattes ret juridisk som et til tilbud og hvis man har et tilbud + accept fra en køber er sælgeren bundet (I know). Men hvis der er tale om en tydelig fejl/mangel som denne pris fejlagtig er sat til, er vi inde og se på om køber er i det man kalder i god/ondtro, denne er svær at bevise og man ser på hvad ville bonus pater (betegnelser for en rationel tænkende person) have gjort. (sund fornuft). Da I ved det er en tydelig fejl = ondtro dvs. no deal (thats how it works) |
|
|
Jeg tilføjer lige: Reglen hedder at man er i ond tro hvis man "vidste eller burde vide" at der var tale om en fejl. Dvs. hvis du ved der er tale om en fejl, så er du også i ond tro selv om fejlen ikke er åbenlys for en almindelig rationel tænkende person. Det kan naturligvis være svært at påvise for butikkens side, men i nogle tilfælde kan kundens opførsel sandsynliggøre at han forventer at der er tale om en fejl. Jeg husker et eksempel på en sag der endte i domstolen (et smykke til mange tusinde kroner), hvor kunden havde taget et billede af prisskiltet i vinduet, for at kunne dokumentere prisen. I retten fremviser han stolt sit billede, og dommeren dømmer at han tydeligvis har vist at det var en fejl, og derfra var i ond tro = ingen handel, selv om fejlen ikke var åbenlys.
|
|
|
Uden at skulle sætte en finger på Otto's udemærkede forklaring, tillader jeg mig at korrigere en enkelt detalje - som dog er relevant i denne sammenhæng - i dommen var der tale om et fjernsyn i en Fona forretning 
|
|
|
ITButikken får sku nok at se til hvis de vil stævne alle der har bestilt den fladskærm her 
|
|
|
Der er jo ikke tale om at nogen skal stævnes. Den pågældende forretning nægter blot at levere 
|
Til top |
|
|
hell Forum Bruger


Bruger siden: 23 December 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 278
|
Sendt: 07 April 2007 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
hell skrev:
jdg1 skrev:
AV Precision skrev:
the_chosen_one skrev:
Det har du ret i men inde i en butik er det anderledes, for skilte i butikken og i butiksruden opfattes ret juridisk som et til tilbud og hvis man har et tilbud + accept fra en køber er sælgeren bundet (I know). Men hvis der er tale om en tydelig fejl/mangel som denne pris fejlagtig er sat til, er vi inde og se på om køber er i det man kalder i god/ondtro, denne er svær at bevise og man ser på hvad ville bonus pater (betegnelser for en rationel tænkende person) have gjort. (sund fornuft). Da I ved det er en tydelig fejl = ondtro dvs. no deal (thats how it works) |
|
|
Jeg tilføjer lige: Reglen hedder at man er i ond tro hvis man "vidste eller burde vide" at der var tale om en fejl. Dvs. hvis du ved der er tale om en fejl, så er du også i ond tro selv om fejlen ikke er åbenlys for en almindelig rationel tænkende person. Det kan naturligvis være svært at påvise for butikkens side, men i nogle tilfælde kan kundens opførsel sandsynliggøre at han forventer at der er tale om en fejl. Jeg husker et eksempel på en sag der endte i domstolen (et smykke til mange tusinde kroner), hvor kunden havde taget et billede af prisskiltet i vinduet, for at kunne dokumentere prisen. I retten fremviser han stolt sit billede, og dommeren dømmer at han tydeligvis har vist at det var en fejl, og derfra var i ond tro = ingen handel, selv om fejlen ikke var åbenlys.
|
|
|
Uden at skulle sætte en finger på Otto's udemærkede forklaring, tillader jeg mig at korrigere en enkelt detalje - som dog er relevant i denne sammenhæng - i dommen var der tale om et fjernsyn i en Fona forretning 
|
|
|
ITButikken får sku nok at se til hvis de vil stævne alle der har bestilt den fladskærm her 
|
|
|
Der er jo ikke tale om at nogen skal stævnes. Den pågældende forretning nægter blot at levere 
|
|
|
Ja selvfølig, det pudsige af det hele er at en på hol.dk sku har fået en ordrebekræftelse på det pågældende fjernsyn
__________________ - - A Desire To Go Down In Flames! - -
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
Sendt: 07 April 2007 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
hell skrev:
jdg1 skrev:
hell skrev:
jdg1 skrev:
AV Precision skrev:
the_chosen_one skrev:
Det har du ret i men inde i en butik er det anderledes, for skilte i butikken og i butiksruden opfattes ret juridisk som et til tilbud og hvis man har et tilbud + accept fra en køber er sælgeren bundet (I know). Men hvis der er tale om en tydelig fejl/mangel som denne pris fejlagtig er sat til, er vi inde og se på om køber er i det man kalder i god/ondtro, denne er svær at bevise og man ser på hvad ville bonus pater (betegnelser for en rationel tænkende person) have gjort. (sund fornuft). Da I ved det er en tydelig fejl = ondtro dvs. no deal (thats how it works) |
|
|
Jeg tilføjer lige: Reglen hedder at man er i ond tro hvis man "vidste eller burde vide" at der var tale om en fejl. Dvs. hvis du ved der er tale om en fejl, så er du også i ond tro selv om fejlen ikke er åbenlys for en almindelig rationel tænkende person. Det kan naturligvis være svært at påvise for butikkens side, men i nogle tilfælde kan kundens opførsel sandsynliggøre at han forventer at der er tale om en fejl. Jeg husker et eksempel på en sag der endte i domstolen (et smykke til mange tusinde kroner), hvor kunden havde taget et billede af prisskiltet i vinduet, for at kunne dokumentere prisen. I retten fremviser han stolt sit billede, og dommeren dømmer at han tydeligvis har vist at det var en fejl, og derfra var i ond tro = ingen handel, selv om fejlen ikke var åbenlys.
|
|
|
Uden at skulle sætte en finger på Otto's udemærkede forklaring, tillader jeg mig at korrigere en enkelt detalje - som dog er relevant i denne sammenhæng - i dommen var der tale om et fjernsyn i en Fona forretning 
|
|
|
ITButikken får sku nok at se til hvis de vil stævne alle der har bestilt den fladskærm her 
|
|
|
Der er jo ikke tale om at nogen skal stævnes. Den pågældende forretning nægter blot at levere 
|
|
|
Ja selvfølig, det pudsige af det hele er at en på hol.dk sku har fået en ordrebekræftelse på det pågældende fjernsyn
|
|
|
Jeg vil gerne sætte en kold pils på, at den pågældende aldrig får den skærm at se 
|
Til top |
|
|
hell Forum Bruger


Bruger siden: 23 December 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 278
|
Sendt: 07 April 2007 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
hell skrev:
jdg1 skrev:
hell skrev:
jdg1 skrev:
AV Precision skrev:
the_chosen_one skrev:
Det har du ret i men inde i en butik er det anderledes, for skilte i butikken og i butiksruden opfattes ret juridisk som et til tilbud og hvis man har et tilbud + accept fra en køber er sælgeren bundet (I know). Men hvis der er tale om en tydelig fejl/mangel som denne pris fejlagtig er sat til, er vi inde og se på om køber er i det man kalder i god/ondtro, denne er svær at bevise og man ser på hvad ville bonus pater (betegnelser for en rationel tænkende person) have gjort. (sund fornuft). Da I ved det er en tydelig fejl = ondtro dvs. no deal (thats how it works) |
|
|
Jeg tilføjer lige: Reglen hedder at man er i ond tro hvis man "vidste eller burde vide" at der var tale om en fejl. Dvs. hvis du ved der er tale om en fejl, så er du også i ond tro selv om fejlen ikke er åbenlys for en almindelig rationel tænkende person. Det kan naturligvis være svært at påvise for butikkens side, men i nogle tilfælde kan kundens opførsel sandsynliggøre at han forventer at der er tale om en fejl. Jeg husker et eksempel på en sag der endte i domstolen (et smykke til mange tusinde kroner), hvor kunden havde taget et billede af prisskiltet i vinduet, for at kunne dokumentere prisen. I retten fremviser han stolt sit billede, og dommeren dømmer at han tydeligvis har vist at det var en fejl, og derfra var i ond tro = ingen handel, selv om fejlen ikke var åbenlys.
|
|
|
Uden at skulle sætte en finger på Otto's udemærkede forklaring, tillader jeg mig at korrigere en enkelt detalje - som dog er relevant i denne sammenhæng - i dommen var der tale om et fjernsyn i en Fona forretning 
|
|
|
ITButikken får sku nok at se til hvis de vil stævne alle der har bestilt den fladskærm her 
|
|
|
Der er jo ikke tale om at nogen skal stævnes. Den pågældende forretning nægter blot at levere 
|
|
|
Ja selvfølig, det pudsige af det hele er at en på hol.dk sku har fået en ordrebekræftelse på det pågældende fjernsyn
|
|
|
Jeg vil gerne sætte en kold pils på, at den pågældende aldrig får den skærm at se 
|
|
|
Det regner jeg så heller ik med, kender en butik der vil gå konkurs hvis de skal leverer x antal skærme til 94,-
Nu er det godt nok Mirai så teoretisk er den ik mer værd 
__________________ - - A Desire To Go Down In Flames! - -
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
Sendt: 08 April 2007 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
Uden at skulle sætte en finger på Otto's udemærkede forklaring, tillader jeg mig at korrigere en enkelt detalje - som dog er relevant i denne sammenhæng - i dommen var der tale om et fjernsyn i en Fona forretning  |
|
|
Det var ikke hvad min erhvervsret lærer sagde, men jeg skal ikke modsige dig - det gør kun eksemplet bedre...  __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
Sendt: 08 April 2007 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
hell skrev:
ITButikken får sku nok at se til hvis de vil stævne alle der har bestilt den fladskærm her 
|
|
|
Nu går det jo så også den modsatte vej - butikken nægter at levere, så kan du stævne hvis du ikke vil finde dig i det (hvilket man så ikke vil få noget ud af i dette tilfælde) __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Visca Blaugrana Forum Bruger


Bruger siden: 11 December 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 548
|
Sendt: 08 April 2007 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
jdg1 skrev:
Uden at skulle sætte en finger på Otto's udemærkede forklaring, tillader jeg mig at korrigere en enkelt detalje - som dog er relevant i denne sammenhæng - i dommen var der tale om et fjernsyn i en Fona forretning  |
|
|
Det var ikke hvad min erhvervsret lærer sagde, men jeg skal ikke modsige dig - det gør kun eksemplet bedre... 
|
|
|
tjaa jeg kender den også som fona sagen
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
Sendt: 08 April 2007 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tommy21 skrev:
Hvis butikken skriver at tvet koster 94kr eller hvad det er , så er der da ikke noget galt i at ligge en bestilling, man må forholde sig til hvad der står.
|
|
|
Man må da gøre hvad der passer én, det skal jeg ikke blande mig i. Jeg synes bare det siger en hel del om éns personlighed at man p***er på andre folks arbejde, på den ene eller den anden måde. I min bog er det sgu dårlig opdragelse at man ikke har respekt for andre folks arbejde, hvadenten det udmønter sig i at man bevidst spilder andre folks tid, eller noget som helst andet. Det er ekstremt egoistisk at tænke på den måde: "De har selv lavet fejlen, så er det deres egen fejl at det giver ekstra arbejde - så gør det ikke noget at jeg losser ekstra ovenpå". Det er barnligt og umodent.
Hvis jeg går forbi en tømrer der taber hammeren oppe fra taget, så er det ikke sikkert jeg gider samle den op for ham - men jeg behøver da heller ikke ligefrem at sparke den længere væk. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Exxtreme Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
Sendt: 08 April 2007 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Tommy21 skrev:
Hvis butikken skriver at tvet koster 94kr eller hvad det er , så er der da ikke noget galt i at ligge en bestilling, man må forholde sig til hvad der står.
|
|
|
Man må da gøre hvad der passer én, det skal jeg ikke blande mig i. Jeg synes bare det siger en hel del om éns personlighed at man p***er på andre folks arbejde, på den ene eller den anden måde. I min bog er det sgu dårlig opdragelse at man ikke har respekt for andre folks arbejde, hvadenten det udmønter sig i at man bevidst spilder andre folks tid, eller noget som helst andet. Det er ekstremt egoistisk at tænke på den måde: "De har selv lavet fejlen, så er det deres egen fejl at det giver ekstra arbejde - så gør det ikke noget at jeg losser ekstra ovenpå". Det er barnligt og umodent.
Hvis jeg går forbi en tømrer der taber hammeren oppe fra taget, så er det ikke sikkert jeg gider samle den op for ham - men jeg behøver da heller ikke ligefrem at sparke den længere væk.
|
|
|
Right on...
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
Sendt: 08 April 2007 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
jdg1 skrev:
Uden at skulle sætte en finger på Otto's udemærkede forklaring, tillader jeg mig at korrigere en enkelt detalje - som dog er relevant i denne sammenhæng - i dommen var der tale om et fjernsyn i en Fona forretning  |
|
|
Det var ikke hvad min erhvervsret lærer sagde, men jeg skal ikke modsige dig - det gør kun eksemplet bedre... 
|
|
|
Fra www.forbrug.dk:
FONA-dommen Ugeskrift for Retsvæsen (UfR) 1985 s. 877H (kommenteret i UfR 1986 afdeling B s. 43), hvor FONA i et vindue havde udstillet tre fjernsynsapparater fejlagtigt forsynet med et prisskilt, der angav prisen til 1.695 kr., og to tilsvarende apparater til en tilbudspris på 5.421 kr. Det må for en køber have stået som en nærliggende mulighed, at der forelå en fejl, og da han straks ved sin henvendelse i forretningen blev gjort bekendt med fejlen, kunne han ikke støtte ret på prisangivelsen. (Dissens af 2 dommere).
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
Sendt: 08 April 2007 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Visca Blaugrana skrev:
tjaa jeg kender den også som fona sagen
|
|
|
Jeg vil ikke udelukke at jeg blander nogle ting sammen, det er længe siden jeg sad på skolebænken...  __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger


Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 08 April 2007 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der har lige været nævnt en tilsvarende sag i Jyllands Posten med et ægtepar, der så et ægte tæppe sat til salg til 2995 kr i en tæppeforretning. Da sælgeren scannede stregkoden, var prisen 29.995 kr, og han nægtede derfor at sælge dem tæppet. De lagde sag an. Forretningen hævdede så i at tæppet siden var blevet stjålet, men parret krævede så i stedet differencen på de to priser i erstatning, da de mente at have haft et tab ud af ikke at kunne købe tæppet til den lave pris.
Da der var en faktor 10 til forskel på den rigtige pris og den annoncerede, og da tæppet befandt sig blandt andre dyre tæpper, der var tilsvarende dyre, mente retten at parret havde været i ond tro, og de fik derfor ingen erstatning.
Som udgangspunkt synes jeg i hvert fald det er ualmindeligt grådigt og uanstændigt at man vil lukrerere på andres fejl.
|
Til top |
|
|
Administrator Administrator gruppe


Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
Sendt: 08 April 2007 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Mudderkast"-indlæg slettet.
|
Til top |
|
|
dytti Forum Bruger


Bruger siden: 10 November 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 495
|
Sendt: 08 April 2007 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vægt: 160 kg???
__________________ Må vellyden dale over jer
|
Til top |
|
|
Clifton Forum Bruger


Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
Sendt: 08 April 2007 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
AV Precision skrev:
jdg1 skrev:
Uden at skulle sætte en finger på Otto's udemærkede forklaring, tillader jeg mig at korrigere en enkelt detalje - som dog er relevant i denne sammenhæng - i dommen var der tale om et fjernsyn i en Fona forretning  |
|
|
Det var ikke hvad min erhvervsret lærer sagde, men jeg skal ikke modsige dig - det gør kun eksemplet bedre... 
|
|
|
Fra www.forbrug.dk:
FONA-dommen Ugeskrift for Retsvæsen (UfR) 1985 s. 877H (kommenteret i UfR 1986 afdeling B s. 43), hvor FONA i et vindue havde udstillet tre fjernsynsapparater fejlagtigt forsynet med et prisskilt, der angav prisen til 1.695 kr., og to tilsvarende apparater til en tilbudspris på 5.421 kr. Det må for en køber have stået som en nærliggende mulighed, at der forelå en fejl, og da han straks ved sin henvendelse i forretningen blev gjort bekendt med fejlen, kunne han ikke støtte ret på prisangivelsen. (Dissens af 2 dommere). |
|
|
Uhh, det er en klassiker den der. Man bliver jo helt vemodig af at tænke på sine unge dage på juridisk fakultet.
|
Til top |
|
|
the_chosen_one Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2004
Status: Offline Indlæg: 32
|
Sendt: 09 April 2007 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clifton skrev:
jdg1 skrev:
AV Precision skrev:
jdg1 skrev:
Uden at skulle sætte en finger på Otto's udemærkede forklaring, tillader jeg mig at korrigere en enkelt detalje - som dog er relevant i denne sammenhæng - i dommen var der tale om et fjernsyn i en Fona forretning  |
|
|
Det var ikke hvad min erhvervsret lærer sagde, men jeg skal ikke modsige dig - det gør kun eksemplet bedre... 
|
|
|
Fra www.forbrug.dk:
FONA-dommen Ugeskrift for Retsvæsen (UfR) 1985 s. 877H (kommenteret i UfR 1986 afdeling B s. 43), hvor FONA i et vindue havde udstillet tre fjernsynsapparater fejlagtigt forsynet med et prisskilt, der angav prisen til 1.695 kr., og to tilsvarende apparater til en tilbudspris på 5.421 kr. Det må for en køber have stået som en nærliggende mulighed, at der forelå en fejl, og da han straks ved sin henvendelse i forretningen blev gjort bekendt med fejlen, kunne han ikke støtte ret på prisangivelsen. (Dissens af 2 dommere).
|
|
|
Uhh, det er en klassiker den der. Man bliver jo helt vemodig af at tænke på sine unge dage på juridisk fakultet. |
|
|
Jeps, men det underlige ved denne sag var at det var 3 jura studerende der rejste denne sag altså helt frem til højesteret, hvordan kunne dette have forekommet da det var tydeligt at deres hensigter var i ondtro.. spørger jeg mig selv...
The_chosen_one
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|