Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2025 | 08:03   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: ITButikken a/s i gavehumør ? Døm selv (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 597
Sendt: 07 April 2007 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Hvis butikken skriver at tvet koster 94kr eller hvad det er , så er der da ikke noget galt i at ligge en bestilling, man må forholde sig til hvad der står.

At det så er en fejl, så må de jo bare slette hans ordre, men der er da ikke noget i vejen for at ligge bestilling det er da ikke op til jer at bestemme om stente vil ligge en ordre eller ej.

 

Tommy



__________________
Setup
MartinLogan Vantage, Motif, Fresco i, encore TF
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP
Til top Vis Tommy21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy21
 
Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 614
Sendt: 07 April 2007 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Synes også at det er helt ok at afgive en ordre på et TV til 300 kr. Jeg ved nemlig at det ikke er første gang sådanne butikker som Getmore laver dette nummer, bare for at få folk til at besøge deres side. Det sker tit på edbpriser.dk, at de sætter en vares pris langt ned, dog forbliver prisen i et realistisk leje, så folk ikke kan tro at det er en tastefejl, men varen er aldrig på lager/leveringstid ukendt. Det er sgu bondefangeri! 

__________________
Mit beskedne setup:

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 07 April 2007 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

the_chosen_one skrev:
Det har du ret i men inde i en butik er det anderledes, for skilte i butikken og i butiksruden opfattes ret juridisk som et til tilbud og hvis man har et tilbud + accept fra en køber er sælgeren bundet (I know). Men hvis der er tale om en tydelig fejl/mangel som denne pris fejlagtig er sat til, er vi inde og se på om køber er i det man kalder i god/ondtro, denne er svær at bevise og man ser på hvad ville bonus pater (betegnelser for en rationel tænkende person) have gjort. (sund fornuft). Da I ved det er en tydelig fejl = ondtro dvs. no deal (thats how it works)

Jeg tilføjer lige: Reglen hedder at man er i ond tro hvis man "vidste eller burde vide" at der var tale om en fejl. Dvs. hvis du ved der er tale om en fejl, så er du også i ond tro selv om fejlen ikke er åbenlys for en almindelig rationel tænkende person. Det kan naturligvis være svært at påvise for butikkens side, men i nogle tilfælde kan kundens opførsel sandsynliggøre at han forventer at der er tale om en fejl. Jeg husker et eksempel på en sag der endte i domstolen (et smykke til mange tusinde kroner), hvor kunden havde taget et billede af prisskiltet i vinduet, for at kunne dokumentere prisen. I retten fremviser han stolt sit billede, og dommeren dømmer at han tydeligvis har vist at det var en fejl, og derfra var i ond tro = ingen handel, selv om fejlen ikke var åbenlys.

Uden at skulle sætte en finger på Otto's udemærkede forklaring, tillader jeg mig at korrigere en enkelt detalje - som dog er relevant i denne sammenhæng - i dommen var der tale om et fjernsyn i en Fona forretning

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
hell
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 December 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 278
Sendt: 07 April 2007 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
AV Precision skrev:

the_chosen_one skrev:
Det har du ret i men inde i en butik er det anderledes, for skilte i butikken og i butiksruden opfattes ret juridisk som et til tilbud og hvis man har et tilbud + accept fra en køber er sælgeren bundet (I know). Men hvis der er tale om en tydelig fejl/mangel som denne pris fejlagtig er sat til, er vi inde og se på om køber er i det man kalder i god/ondtro, denne er svær at bevise og man ser på hvad ville bonus pater (betegnelser for en rationel tænkende person) have gjort. (sund fornuft). Da I ved det er en tydelig fejl = ondtro dvs. no deal (thats how it works)

Jeg tilføjer lige: Reglen hedder at man er i ond tro hvis man "vidste eller burde vide" at der var tale om en fejl. Dvs. hvis du ved der er tale om en fejl, så er du også i ond tro selv om fejlen ikke er åbenlys for en almindelig rationel tænkende person. Det kan naturligvis være svært at påvise for butikkens side, men i nogle tilfælde kan kundens opførsel sandsynliggøre at han forventer at der er tale om en fejl. Jeg husker et eksempel på en sag der endte i domstolen (et smykke til mange tusinde kroner), hvor kunden havde taget et billede af prisskiltet i vinduet, for at kunne dokumentere prisen. I retten fremviser han stolt sit billede, og dommeren dømmer at han tydeligvis har vist at det var en fejl, og derfra var i ond tro = ingen handel, selv om fejlen ikke var åbenlys.

Uden at skulle sætte en finger på Otto's udemærkede forklaring, tillader jeg mig at korrigere en enkelt detalje - som dog er relevant i denne sammenhæng - i dommen var der tale om et fjernsyn i en Fona forretning

 
 
ITButikken får sku nok at se til hvis de vil stævne alle der har bestilt den fladskærm her
 


__________________
- - A Desire To Go Down In Flames! - -
Til top Vis hell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hell Besøg hell's Websted
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 07 April 2007 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

hell skrev:
jdg1 skrev:
AV Precision skrev:

the_chosen_one skrev:
Det har du ret i men inde i en butik er det anderledes, for skilte i butikken og i butiksruden opfattes ret juridisk som et til tilbud og hvis man har et tilbud + accept fra en køber er sælgeren bundet (I know). Men hvis der er tale om en tydelig fejl/mangel som denne pris fejlagtig er sat til, er vi inde og se på om køber er i det man kalder i god/ondtro, denne er svær at bevise og man ser på hvad ville bonus pater (betegnelser for en rationel tænkende person) have gjort. (sund fornuft). Da I ved det er en tydelig fejl = ondtro dvs. no deal (thats how it works)

Jeg tilføjer lige: Reglen hedder at man er i ond tro hvis man "vidste eller burde vide" at der var tale om en fejl. Dvs. hvis du ved der er tale om en fejl, så er du også i ond tro selv om fejlen ikke er åbenlys for en almindelig rationel tænkende person. Det kan naturligvis være svært at påvise for butikkens side, men i nogle tilfælde kan kundens opførsel sandsynliggøre at han forventer at der er tale om en fejl. Jeg husker et eksempel på en sag der endte i domstolen (et smykke til mange tusinde kroner), hvor kunden havde taget et billede af prisskiltet i vinduet, for at kunne dokumentere prisen. I retten fremviser han stolt sit billede, og dommeren dømmer at han tydeligvis har vist at det var en fejl, og derfra var i ond tro = ingen handel, selv om fejlen ikke var åbenlys.

Uden at skulle sætte en finger på Otto's udemærkede forklaring, tillader jeg mig at korrigere en enkelt detalje - som dog er relevant i denne sammenhæng - i dommen var der tale om et fjernsyn i en Fona forretning

 
 
ITButikken får sku nok at se til hvis de vil stævne alle der har bestilt den fladskærm her
 

Der er jo ikke tale om at nogen skal stævnes. Den pågældende forretning nægter blot at levere

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
hell
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 December 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 278
Sendt: 07 April 2007 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
hell skrev:
jdg1 skrev:
AV Precision skrev:

the_chosen_one skrev:
Det har du ret i men inde i en butik er det anderledes, for skilte i butikken og i butiksruden opfattes ret juridisk som et til tilbud og hvis man har et tilbud + accept fra en køber er sælgeren bundet (I know). Men hvis der er tale om en tydelig fejl/mangel som denne pris fejlagtig er sat til, er vi inde og se på om køber er i det man kalder i god/ondtro, denne er svær at bevise og man ser på hvad ville bonus pater (betegnelser for en rationel tænkende person) have gjort. (sund fornuft). Da I ved det er en tydelig fejl = ondtro dvs. no deal (thats how it works)

Jeg tilføjer lige: Reglen hedder at man er i ond tro hvis man "vidste eller burde vide" at der var tale om en fejl. Dvs. hvis du ved der er tale om en fejl, så er du også i ond tro selv om fejlen ikke er åbenlys for en almindelig rationel tænkende person. Det kan naturligvis være svært at påvise for butikkens side, men i nogle tilfælde kan kundens opførsel sandsynliggøre at han forventer at der er tale om en fejl. Jeg husker et eksempel på en sag der endte i domstolen (et smykke til mange tusinde kroner), hvor kunden havde taget et billede af prisskiltet i vinduet, for at kunne dokumentere prisen. I retten fremviser han stolt sit billede, og dommeren dømmer at han tydeligvis har vist at det var en fejl, og derfra var i ond tro = ingen handel, selv om fejlen ikke var åbenlys.

Uden at skulle sætte en finger på Otto's udemærkede forklaring, tillader jeg mig at korrigere en enkelt detalje - som dog er relevant i denne sammenhæng - i dommen var der tale om et fjernsyn i en Fona forretning

 
 
ITButikken får sku nok at se til hvis de vil stævne alle der har bestilt den fladskærm her
 

Der er jo ikke tale om at nogen skal stævnes. Den pågældende forretning nægter blot at levere

 
Ja selvfølig, det pudsige af det hele er at en på hol.dk sku har fået en ordrebekræftelse på det pågældende fjernsyn  
 


__________________
- - A Desire To Go Down In Flames! - -
Til top Vis hell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hell Besøg hell's Websted
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 07 April 2007 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

hell skrev:
jdg1 skrev:
hell skrev:
jdg1 skrev:
AV Precision skrev:

the_chosen_one skrev:
Det har du ret i men inde i en butik er det anderledes, for skilte i butikken og i butiksruden opfattes ret juridisk som et til tilbud og hvis man har et tilbud + accept fra en køber er sælgeren bundet (I know). Men hvis der er tale om en tydelig fejl/mangel som denne pris fejlagtig er sat til, er vi inde og se på om køber er i det man kalder i god/ondtro, denne er svær at bevise og man ser på hvad ville bonus pater (betegnelser for en rationel tænkende person) have gjort. (sund fornuft). Da I ved det er en tydelig fejl = ondtro dvs. no deal (thats how it works)

Jeg tilføjer lige: Reglen hedder at man er i ond tro hvis man "vidste eller burde vide" at der var tale om en fejl. Dvs. hvis du ved der er tale om en fejl, så er du også i ond tro selv om fejlen ikke er åbenlys for en almindelig rationel tænkende person. Det kan naturligvis være svært at påvise for butikkens side, men i nogle tilfælde kan kundens opførsel sandsynliggøre at han forventer at der er tale om en fejl. Jeg husker et eksempel på en sag der endte i domstolen (et smykke til mange tusinde kroner), hvor kunden havde taget et billede af prisskiltet i vinduet, for at kunne dokumentere prisen. I retten fremviser han stolt sit billede, og dommeren dømmer at han tydeligvis har vist at det var en fejl, og derfra var i ond tro = ingen handel, selv om fejlen ikke var åbenlys.

Uden at skulle sætte en finger på Otto's udemærkede forklaring, tillader jeg mig at korrigere en enkelt detalje - som dog er relevant i denne sammenhæng - i dommen var der tale om et fjernsyn i en Fona forretning

 
 
ITButikken får sku nok at se til hvis de vil stævne alle der har bestilt den fladskærm her
 

Der er jo ikke tale om at nogen skal stævnes. Den pågældende forretning nægter blot at levere

 
Ja selvfølig, det pudsige af det hele er at en på hol.dk sku har fået en ordrebekræftelse på det pågældende fjernsyn  
 

Jeg vil gerne sætte en kold pils på, at den pågældende aldrig får den skærm at se

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
hell
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 December 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 278
Sendt: 07 April 2007 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
hell skrev:
jdg1 skrev:
hell skrev:
jdg1 skrev:
AV Precision skrev:

the_chosen_one skrev:
Det har du ret i men inde i en butik er det anderledes, for skilte i butikken og i butiksruden opfattes ret juridisk som et til tilbud og hvis man har et tilbud + accept fra en køber er sælgeren bundet (I know). Men hvis der er tale om en tydelig fejl/mangel som denne pris fejlagtig er sat til, er vi inde og se på om køber er i det man kalder i god/ondtro, denne er svær at bevise og man ser på hvad ville bonus pater (betegnelser for en rationel tænkende person) have gjort. (sund fornuft). Da I ved det er en tydelig fejl = ondtro dvs. no deal (thats how it works)

Jeg tilføjer lige: Reglen hedder at man er i ond tro hvis man "vidste eller burde vide" at der var tale om en fejl. Dvs. hvis du ved der er tale om en fejl, så er du også i ond tro selv om fejlen ikke er åbenlys for en almindelig rationel tænkende person. Det kan naturligvis være svært at påvise for butikkens side, men i nogle tilfælde kan kundens opførsel sandsynliggøre at han forventer at der er tale om en fejl. Jeg husker et eksempel på en sag der endte i domstolen (et smykke til mange tusinde kroner), hvor kunden havde taget et billede af prisskiltet i vinduet, for at kunne dokumentere prisen. I retten fremviser han stolt sit billede, og dommeren dømmer at han tydeligvis har vist at det var en fejl, og derfra var i ond tro = ingen handel, selv om fejlen ikke var åbenlys.

Uden at skulle sætte en finger på Otto's udemærkede forklaring, tillader jeg mig at korrigere en enkelt detalje - som dog er relevant i denne sammenhæng - i dommen var der tale om et fjernsyn i en Fona forretning

 
 
ITButikken får sku nok at se til hvis de vil stævne alle der har bestilt den fladskærm her
 

Der er jo ikke tale om at nogen skal stævnes. Den pågældende forretning nægter blot at levere

 
Ja selvfølig, det pudsige af det hele er at en på hol.dk sku har fået en ordrebekræftelse på det pågældende fjernsyn  
 

Jeg vil gerne sætte en kold pils på, at den pågældende aldrig får den skærm at se

 
Det regner jeg så heller ik med, kender en butik der vil gå konkurs hvis de skal leverer x antal skærme til 94,-
Nu er det godt nok Mirai så teoretisk er den ik mer værd


__________________
- - A Desire To Go Down In Flames! - -
Til top Vis hell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hell Besøg hell's Websted
 
Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3050
Sendt: 08 April 2007 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Uden at skulle sætte en finger på Otto's udemærkede forklaring, tillader jeg mig at korrigere en enkelt detalje - som dog er relevant i denne sammenhæng - i dommen var der tale om et fjernsyn i en Fona forretning

Det var ikke hvad min erhvervsret lærer sagde, men jeg skal ikke modsige dig - det gør kun eksemplet bedre...



__________________
Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3050
Sendt: 08 April 2007 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

hell skrev:
 
ITButikken får sku nok at se til hvis de vil stævne alle der har bestilt den fladskærm her
 

Nu går det jo så også den modsatte vej - butikken nægter at levere, så kan du stævne hvis du ikke vil finde dig i det (hvilket man så ikke vil få noget ud af i dette tilfælde)



__________________
Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
Visca Blaugrana
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 December 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 548
Sendt: 08 April 2007 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

jdg1 skrev:
Uden at skulle sætte en finger på Otto's udemærkede forklaring, tillader jeg mig at korrigere en enkelt detalje - som dog er relevant i denne sammenhæng - i dommen var der tale om et fjernsyn i en Fona forretning

Det var ikke hvad min erhvervsret lærer sagde, men jeg skal ikke modsige dig - det gør kun eksemplet bedre...

 

tjaa jeg kender den også som fona sagen

Til top Vis Visca Blaugrana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Visca Blaugrana
 
Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3050
Sendt: 08 April 2007 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:

Hvis butikken skriver at tvet koster 94kr eller hvad det er , så er der da ikke noget galt i at ligge en bestilling, man må forholde sig til hvad der står.

Man må da gøre hvad der passer én, det skal jeg ikke blande mig i. Jeg synes bare det siger en hel del om éns personlighed at man p***er på andre folks arbejde, på den ene eller den anden måde. I min bog er det sgu dårlig opdragelse at man ikke har respekt for andre folks arbejde, hvadenten det udmønter sig i at man bevidst spilder andre folks tid, eller noget som helst andet. Det er ekstremt egoistisk at tænke på den måde: "De har selv lavet fejlen, så er det deres egen fejl at det giver ekstra arbejde - så gør det ikke noget at jeg losser ekstra ovenpå". Det er barnligt og umodent.

Hvis jeg går forbi en tømrer der taber hammeren oppe fra taget, så er det ikke sikkert jeg gider samle den op for ham - men jeg behøver da heller ikke ligefrem at sparke den længere væk.



__________________
Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 08 April 2007 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:
Tommy21 skrev:

Hvis butikken skriver at tvet koster 94kr eller hvad det er , så er der da ikke noget galt i at ligge en bestilling, man må forholde sig til hvad der står.

Man må da gøre hvad der passer én, det skal jeg ikke blande mig i. Jeg synes bare det siger en hel del om éns personlighed at man p***er på andre folks arbejde, på den ene eller den anden måde. I min bog er det sgu dårlig opdragelse at man ikke har respekt for andre folks arbejde, hvadenten det udmønter sig i at man bevidst spilder andre folks tid, eller noget som helst andet. Det er ekstremt egoistisk at tænke på den måde: "De har selv lavet fejlen, så er det deres egen fejl at det giver ekstra arbejde - så gør det ikke noget at jeg losser ekstra ovenpå". Det er barnligt og umodent.

Hvis jeg går forbi en tømrer der taber hammeren oppe fra taget, så er det ikke sikkert jeg gider samle den op for ham - men jeg behøver da heller ikke ligefrem at sparke den længere væk.

Right on...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 08 April 2007 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

jdg1 skrev:
Uden at skulle sætte en finger på Otto's udemærkede forklaring, tillader jeg mig at korrigere en enkelt detalje - som dog er relevant i denne sammenhæng - i dommen var der tale om et fjernsyn i en Fona forretning

Det var ikke hvad min erhvervsret lærer sagde, men jeg skal ikke modsige dig - det gør kun eksemplet bedre...

Fra www.forbrug.dk:

FONA-dommen Ugeskrift for Retsvæsen (UfR) 1985 s. 877H (kommenteret i UfR 1986 afdeling B s. 43), hvor FONA i et vindue havde udstillet tre fjernsynsapparater fejlagtigt forsynet med et prisskilt, der angav prisen til 1.695 kr., og to tilsvarende apparater til en tilbudspris på 5.421 kr. Det må for en køber have stået som en nærliggende mulighed, at der forelå en fejl, og da han straks ved sin henvendelse i forretningen blev gjort bekendt med fejlen, kunne han ikke støtte ret på prisangivelsen. (Dissens af 2 dommere).

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3050
Sendt: 08 April 2007 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Visca Blaugrana skrev:

tjaa jeg kender den også som fona sagen

Jeg vil ikke udelukke at jeg blander nogle ting sammen, det er længe siden jeg sad på skolebænken...



__________________
Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4620
Sendt: 08 April 2007 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Der har lige været nævnt en tilsvarende sag i Jyllands Posten med et ægtepar, der så et ægte tæppe sat til salg til 2995 kr i en tæppeforretning. Da sælgeren scannede stregkoden, var prisen 29.995 kr, og han nægtede derfor at sælge dem tæppet. De lagde sag an. Forretningen hævdede så i at tæppet siden var blevet stjålet, men parret krævede så i stedet differencen på de to priser i erstatning, da de mente at have haft et tab ud af ikke at kunne købe tæppet til den lave pris.

Da der var en faktor 10 til forskel på den rigtige pris og den annoncerede, og da tæppet befandt sig blandt andre dyre tæpper, der var tilsvarende dyre, mente retten at parret havde været i ond tro, og de fik derfor ingen erstatning.

Som udgangspunkt synes jeg i hvert fald det er ualmindeligt grådigt og uanstændigt at man vil lukrerere på andres fejl. 

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3105
Sendt: 08 April 2007 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

"Mudderkast"-indlæg slettet.
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted
 
dytti
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 November 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 495
Sendt: 08 April 2007 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Vægt: 160 kg???

__________________
Må vellyden dale over jer
Til top Vis dytti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dytti Besøg dytti's Websted
 
Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 April 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1319
Sendt: 08 April 2007 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
AV Precision skrev:

jdg1 skrev:
Uden at skulle sætte en finger på Otto's udemærkede forklaring, tillader jeg mig at korrigere en enkelt detalje - som dog er relevant i denne sammenhæng - i dommen var der tale om et fjernsyn i en Fona forretning


Det var ikke hvad min erhvervsret lærer sagde, men jeg skal ikke modsige dig - det gør kun eksemplet bedre...



Fra www.forbrug.dk:


FONA-dommen Ugeskrift for Retsvæsen (UfR) 1985 s. 877H (kommenteret i UfR 1986 afdeling B s. 43), hvor FONA i et vindue havde udstillet tre fjernsynsapparater fejlagtigt forsynet med et prisskilt, der angav prisen til 1.695 kr., og to tilsvarende apparater til en tilbudspris på 5.421 kr. Det må for en køber have stået som en nærliggende mulighed, at der forelå en fejl, og da han straks ved sin henvendelse i forretningen blev gjort bekendt med fejlen, kunne han ikke støtte ret på prisangivelsen. (Dissens af 2 dommere).



Uhh, det er en klassiker den der. Man bliver jo helt vemodig af at tænke på sine unge dage på juridisk fakultet.
Til top Vis Clifton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clifton
 
the_chosen_one
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 September 2004
Status: Offline
Indlæg: 32
Sendt: 09 April 2007 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Clifton skrev:
jdg1 skrev:
AV Precision skrev:

jdg1 skrev:
Uden at skulle sætte en finger på Otto's udemærkede forklaring, tillader jeg mig at korrigere en enkelt detalje - som dog er relevant i denne sammenhæng - i dommen var der tale om et fjernsyn i en Fona forretning


Det var ikke hvad min erhvervsret lærer sagde, men jeg skal ikke modsige dig - det gør kun eksemplet bedre...



Fra www.forbrug.dk:


FONA-dommen Ugeskrift for Retsvæsen (UfR) 1985 s. 877H (kommenteret i UfR 1986 afdeling B s. 43), hvor FONA i et vindue havde udstillet tre fjernsynsapparater fejlagtigt forsynet med et prisskilt, der angav prisen til 1.695 kr., og to tilsvarende apparater til en tilbudspris på 5.421 kr. Det må for en køber have stået som en nærliggende mulighed, at der forelå en fejl, og da han straks ved sin henvendelse i forretningen blev gjort bekendt med fejlen, kunne han ikke støtte ret på prisangivelsen. (Dissens af 2 dommere).



Uhh, det er en klassiker den der. Man bliver jo helt vemodig af at tænke på sine unge dage på juridisk fakultet.

Jeps, men det underlige ved denne sag var at det var 3 jura studerende der rejste denne sag altså helt frem til højesteret, hvordan kunne dette have forekommet da det var tydeligt at deres hensigter var i ondtro.. spørger jeg mig selv...

The_chosen_one  

Til top Vis the_chosen_one's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af the_chosen_one
 

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes