Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2025 | 20:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: ITButikken a/s i gavehumør ? Døm selv (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 06 April 2007 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

larl skrev:

brasch skrev:
det sjove er at det også kun koster et par hundrede på getmore...så spørgsmålet er om man ikke rent juridisk kunne have belæg for at tro skærmen bare er meget billig

Hvis den kostede 8.000 kr, men stod til 7.000 eller måske 6.000 kr. Ja.

Men en 32" fladskærm til 93 kr+forsendelse? Prøv lige at overbevise en dommer om at du har i god tro her ... se det ville være talegaver!

/Lars

tja, men det er da påfaldende at to forskellige butikker fører det samme tv til under 1000kr.

Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 06 April 2007 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
tja, men det er da påfaldende at to forskellige butikker fører det samme tv til under 1000kr.

Det betyder nok bare at fejlen er sket i et led før butikkerne.

Men det juridiske går slet ikke på antal butikker, men på om køber er i ond tro eller god tro. Så du skal overbevise alle om at 93 kr er en sansynlig pris for et nyt 32" flad-TV. Og det bliver nok ikke let.

/Lars

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 April 2007 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Sjovt nok Getmore også er i gave humør...
Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2007 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

larl skrev:

brasch skrev:

Det betyder nok bare at fejlen er sket i et led før butikkerne.

Men det juridiske går slet ikke på antal butikker, men på om køber er i ond tro eller god tro. Så du skal overbevise alle om at 93 kr er en sansynlig pris for et nyt 32" flad-TV. Og det bliver nok ikke let.

/Lars

nja, men det kan også vurderes ud fra den generelle markedspris på det pågældende tv

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 06 April 2007 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Maximusoptimus skrev:

jeg kan huske fra dengang  jeg var i butik, at hvis der kom en kunde ind i butikken  og jeg ved en fejl komme til at sige en forkert pris, så var der ikke noget at gøre. så skulle de sælges til den pris.. så

ja, det er hvis tv'et skulle have kostet fx 12000kr og der står 11000 istedet.. men ikke når prisen er urealistisk lav, så kan man ikke kræve at butikken sælger det til fx 94kr. .. det hedder et eller andet specielt, som jeg ikke lige kan huske ..
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Sendt: 06 April 2007 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Om man nu er så ualmindelig dum, tænk Forrest Gump, at man faktisk tror at det er mulig at få et 32" LCD for 94kr, hvad da?

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

hell
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 06 April 2007 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

Om man nu er så ualmindelig dum, tænk Forrest Gump, at man faktisk tror at det er mulig at få et 32" LCD for 94kr, hvad da?

Så bestiller du bare der sker ik andet end at din order blir slettet når butikken åbner igen tirsdag.

Men da det også ligger nummer:1 på TOP 5 inde hos hifipriser.dk skal du nok ik bestille, for medarbejdernes skyld, tror de har rigtig mange fejlorder på det TV allerede.

Stente
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2005
Sendt: 06 April 2007 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

hmmm getmore sælger det også som nævnt mærkeligt billigt - http://getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=DTL% 2D732V300&GroupGuid=2020&SelectedGroup=2020

331,-   over 3 x markedsprisen
Til top Vis Stente's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stente

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2007 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Stente skrev:
hmmm getmore sælger det også som nævnt mærkeligt billigt - http://getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=DTL% 2D732V300&GroupGuid=2020&SelectedGroup=2020

331,-   over 3 x markedsprisen

og så er det ovenikøbet det skrabede model der vejer 141kg mindre

Stente
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2007 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg altså bestilt et ved itbutikken.dk - bare for at se hvad der sker . Skrev til dem at prisen virkede meget lav, men kunne ikke lade være med at prøve.

Men hvis de levere klager jeg ikke .

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 April 2007 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Stente skrev:
Nu har jeg altså bestilt et ved itbutikken.dk - bare for at se hvad der sker . Skrev til dem at prisen virkede meget lav, men kunne ikke lade være med at prøve.

Ja ja... naiv har man da lov at være

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 07 April 2007 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

hmmm, det er vist for billigt, hehe... kvalitet skal koste lidt mere, eller hva???

Hvis I tjekker lagerstatus ser man at der er en røød markering. Er det ikke fordi, at det ikke er på lager?

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 April 2007 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

the_chosen_one skrev:
Det har du ret i men inde i en butik er det anderledes, for skilte i butikken og i butiksruden opfattes ret juridisk som et til tilbud og hvis man har et tilbud + accept fra en køber er sælgeren bundet (I know). Men hvis der er tale om en tydelig fejl/mangel som denne pris fejlagtig er sat til, er vi inde og se på om køber er i det man kalder i god/ondtro, denne er svær at bevise og man ser på hvad ville bonus pater (betegnelser for en rationel tænkende person) have gjort. (sund fornuft). Da I ved det er en tydelig fejl = ondtro dvs. no deal (thats how it works)

Jeg tilføjer lige: Reglen hedder at man er i ond tro hvis man "vidste eller burde vide" at der var tale om en fejl. Dvs. hvis du ved der er tale om en fejl, så er du også i ond tro selv om fejlen ikke er åbenlys for en almindelig rationel tænkende person. Det kan naturligvis være svært at påvise for butikkens side, men i nogle tilfælde kan kundens opførsel sandsynliggøre at han forventer at der er tale om en fejl. Jeg husker et eksempel på en sag der endte i domstolen (et smykke til mange tusinde kroner), hvor kunden havde taget et billede af prisskiltet i vinduet, for at kunne dokumentere prisen. I retten fremviser han stolt sit billede, og dommeren dømmer at han tydeligvis har vist at det var en fejl, og derfra var i ond tro = ingen handel, selv om fejlen ikke var åbenlys.

hell
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 07 April 2007 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
hmmm, det er vist for billigt, hehe... kvalitet skal koste lidt mere, eller hva???

Hvis I tjekker lagerstatus ser man at der er en røød markering. Er det ikke fordi, at det ikke er på lager?

Ja

Stente skrev:

Ik at jeg skal bestemme hvad du foretager dig men syntes helt ærligt at du skal slette/annulerer din bestilling, er rimlig sikker på ITButikken har ét ton order der skal slettes og en mer gør det jo ik nemmer for butikken.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 April 2007 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

hell skrev:

Ik at jeg skal bestemme hvad du foretager dig men syntes helt ærligt at du skal slette/annulerer din bestilling, er rimlig sikker på ITButikken har ét ton order der skal slettes og en mer gør det jo ik nemmer for butikken.

Hørt! Ingen grund til at spilde butikkens tid på noget så åbenlyst.

Stente
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2007 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Jeg skrev til dem i bemærkninger at de selvfølgelig bare sletter ordren hvis det var en fejl, hvilket det med 99% sikkerhed jo nok er. Det tager jo ikke længere end 2 sek. for dem at slette sådan en ordre....og hvis den 1% siger andet, dvs. et "kø-online-tilbud" er jeg jo pænt irriteret over at have slettet ordren.

Jeg sletter den ikke før IT-butikken sletter den.....så må i brokker jer så meget i vil.

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2007 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Stente skrev:
Jeg skrev til dem i bemærkninger at de selvfølgelig bare sletter ordren hvis det var en fejl, hvilket det med 99% sikkerhed jo nok er. Det tager jo ikke længere end 2 sek. for dem at slette sådan en ordre....og hvis den 1% siger andet, dvs. et "kø-online-tilbud" er jeg jo pænt irriteret over at have slettet ordren.

Jeg sletter den ikke før IT-butikken sletter den.....så må i brokker jer så meget i vil.

Kø online??? ... Du VED jo godt det er en fejl... Du spilder deres tid...

EDIT: Skal vi ikke allesammen bestille et 32 tommer lcd-tv til 94,-... Det KAN jo være... Tsk tsk

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Stente
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2007 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:

Stente skrev:

Kø online??? ... Du VED jo godt det er en fejl... Du spilder deres tid...

EDIT: Skal vi ikke allesammen bestille et 32 tommer lcd-tv til 94,-... Det KAN jo være... Tsk tsk

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2007 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Der er vist ikke nogen grund til denne tråd kører videre... Alle undtaget en ved jo godt det er en fejl... Er der ikke en moderator der vil lukke tråden tak...

Stente
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2007 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Ja tak - ville være rart. ......ihvertfald trættende når folk har ondt røven! God påske sunshine.

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes