Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 21:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Codec (mpeg2) problem med winxp mce (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 06 April 2007 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Det er godt nok mærkeligt det der....det har jeg aldrig set før...Spørgsmålet er om det er grafikkortet den er gal med? Hvilket kort og hvilken driver bruger du?

BTW MPEG2 splitteren er ok=] Leave it!

KarGa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 April 2007 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har også haft mistanke til grafikkortet.. det er et ATi Radeon 9600 så vidt jeg husker er det pro modellen, men der er vist kun 64 mb videoram i så det er nok ikke pro versionen...

Jeg har forsøgt mig med den allertidligste ati driver jeg kunne finde.. så det er ikke driveren til kortet.. men forstår bare ikke hvorfor det kun påvirker dvd og tv playback

Til top Vis KarGa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KarGa

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 06 April 2007 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

9600 er et DX9 kort så det må have 128mb ram......Har ikke hørt om et 9600 der har mindre....

Mht Playback af video og hvorfor det kan skabe problemer, er det fordi at du anvender VMR9 (Video Mixing Renderer en del af DX9c) som bruger Direct3d til Video Playback.....Hvis ikke du har den rigtige driver risikerer du at VMR9 (Som du bruger jvf din graf) ikke er tilstrækkelig understøttet af dit grafikkort....Dette kan skabe visse problemer, og potentielt "artifacts"...

KarGa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2007 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Må lige prøve mig lidt frem.. maskinens hardware har tidligere kørt fuldstændigt smertefrit, så hvis ikke der er fejl på noget af hardwaren, så burde det virke.. jeg laver en troubleshoot med noget forskelligt hardware en af dagene..

Btw grunden til jeg tror der kun er 64mb ram i er fordi Vista brokker sig over grafikkortet i den.. det var bare mit gæt at det var pga. videohukommelsen :) minimumkrav for windows aero er 128 mb

Nå men det er vel artifacts jeg får.. vil lige prøve at køre nogle benchmarks på grafikkortet for at se om det måske er defekt.. det er relativt gammelt efterhånden og har altid haft en lidt sketchy passiv køling hehe

KarGa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2007 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Hmm jeg kørte en Direct3D test via dxdiag.. og de sidste to tests gav nogle lignende artifacts.. det er self svært at se om det er de samme slags, men der var ihvertfald noget jitter af en art

En lille update, så er det tilsyneladende heller ikke styresystemet.. får præcis samme resultat i en winxp sp1 installation

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes