| Forfatter |
|
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Hanien.. Vigtigst er at grafikkortet understøtter DX9c indtil videre. Jeg mener ikke at du skal bruge for mange penge på gfx kort lige netop nu.... Jeg vil sige max 5-600kr. Der kommer snart(2-3md) egentlige budget kort til DX10 som vista jo kører. Og lur mig om der ikke efterfølgende vil komme en decideret update til VistaMCE der kan drage fordel af DX10 til videoprocessing. Tjek hvis du køber ATI at Avivo understøttes og evt HDCP.... Jeg overvejer at købe dette... http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=315816
__________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |
Hanien Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 212
|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rammen har jeg været igennem. Jeg har to ramblokke i og jeg har haft den i hver for sig i alle tænkelige kombinationer i de to ram sockets - så her burde fejlen ikke ligge. __________________ HTPC: 1,86 gHz Intel Duo Core 2, 500 GB HDD, 7.1 lydkort, DIGN HV5, Microsoft Vista Premium, Logitech Harmony 885, Denon AVR-2802, Fujitsu-Siemens Myrica 40", Extender: Xbox360
|
| Til top |
|
| |
Hanien Forum Bruger

|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Patriarken skrev:
@Hanien..
Vigtigst er at grafikkortet understøtter DX9c indtil videre. Jeg mener ikke at du skal bruge for mange penge på gfx kort lige netop nu....
Jeg vil sige max 5-600kr. Der kommer snart(2-3md) egentlige budget kort til DX10 som vista jo kører. Og lur mig om der ikke efterfølgende vil komme en decideret update til VistaMCE der kan drage fordel af DX10 til videoprocessing. Tjek hvis du køber ATI at Avivo understøttes og evt HDCP....
Jeg overvejer at købe dette...
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=315816
|
|
|
Tak! - hvad er forskellen på PCI Expres og PCI Expres x16? Kan jeg godt have et x16 kort i selvom mit bundkort kun har 'almindelig' PCI expres (altså ikke x16)? __________________ HTPC: 1,86 gHz Intel Duo Core 2, 500 GB HDD, 7.1 lydkort, DIGN HV5, Microsoft Vista Premium, Logitech Harmony 885, Denon AVR-2802, Fujitsu-Siemens Myrica 40", Extender: Xbox360
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
PCI ekspress findes i 4 standarder.....Men grafikkort er så og sige altid x16...Gå efter det... Mange edbforhandlere opgiver deres vare lidt forkert, eller også er deres booleansøgemaskiner noget l**t
__________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |
Eeyore Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hanien
Det kan være en lille fejl i selve RAM modulet der er skyld i crash. Jeg havde en PC der begyndte at opføre sig mærkeligt og genstarte efter forgodtbefindende. Det viste sig at være en fejl i det ene RAM modul. Memtester finder det let hvis der er fejl i dem.
|
| Til top |
|
| |
Hanien Forum Bruger

|
| Sendt: 21 April 2007 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg smidt det nye grafikkort i maskinen - dejligt grafikkort og helt rigtigt ATI kan meget mere i Vista end Nvidia!
Jeg synes dog jeg opleve ren del slør i billedet, men det er et helt andet problem :o)
Udskiftning af grafikkortet var altså ikke løsningen.
Jeg har, for en sikkerheds skyld, kørt en en memtest og den viser ingen fejl på rammen.
Jeg er altså nu ude i at have prøvet: Skiftet bundkort fra Asrock 775dual-VSTA Haft rammene i i alle tænke lige kombinationer + memtest Haft en Celeron 2,93 cpu Haft lydkortet ude Skiftet grafikkortet fra Nvidia til ATI
Det eneste jeg ikke har rørt er tv kortet, men jeg finder absolut ingen 'record' på nogle der har haft lignende problemer pga tv kortet.
Har I flere retninger I kan skubbe mig i? __________________ HTPC: 1,86 gHz Intel Duo Core 2, 500 GB HDD, 7.1 lydkort, DIGN HV5, Microsoft Vista Premium, Logitech Harmony 885, Denon AVR-2802, Fujitsu-Siemens Myrica 40", Extender: Xbox360
|
| Til top |
|
| |
vikings Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 22 April 2007 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er den nye strømforsyning også på 300W?
Det kunne være at den ikke får stråm nok.
|
| Til top |
|
| |
Hanien Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2007 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
vikings skrev:
|
Er den nye strømforsyning også på 300W?
Det kunne være at den ikke får stråm nok.
|
|
|
Den nye var 450 W. Efter at have sat den i gik systemet helt bananas og genstartede flere gange i timen. Det virker som om jo mere 'juice' den får, jo mere genstarter skidtet.
Jeg har skiftet den ud med den gamle igen. __________________ HTPC: 1,86 gHz Intel Duo Core 2, 500 GB HDD, 7.1 lydkort, DIGN HV5, Microsoft Vista Premium, Logitech Harmony 885, Denon AVR-2802, Fujitsu-Siemens Myrica 40", Extender: Xbox360
|
| Til top |
|
| |