| Forfatter |
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan en har ham Fosse også. Misundelig? Neeeej da.....
Den Hovland har kun en fejl.
Ingen remote
__________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Ingen remote
|
|
|
Nej misundelig? Tsk. nej da, vi ved hvor det kommer fra! Olie-mafiaen!  Det gaaas, nåh nej...
Ingen remote, intet til at forstyrre de følsomme rør!
Graaf'en har heller ikke, og man vender sig sagtens til det - når først man har hørt hvor sweeet det lyder så er der ingen vej tilbage.
Desuden ved du jo at det er rør, ergo lyder det så godt at du bare kan give fuld gas hele tiden!
Nej nu må det spas ophøre! Godnat!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Fosse Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 03 Juni 2007 kl. 01:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke for å spore av tråden, men den Hovlanden som er til salgs på ebay er en litt eldre type, men de kan "oppgraderes". Hovland fører logg på alle forsterkere, man mailer over serienummeret og får høre hvordan ens eget eksemplar er i forhold til siste utgave. (Den på ebay har litt eldre topp-plate også, men det kan byttes om ønskelig). Hovland har forresten den desidert beste kundeoppfølgingen jeg har vært borti.
Kan dere se bildene som er lastet opp når de er er linket til? (Tenker på diskusjonen vi hadde for en tid siden hvor man måtte være medlem for å se bilder? Håper linken er grei for testens egen skyld Pedersen)
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,9369.465.h tml

Innmaten i Hovland er helt utrolig Milu, det er en byggekvalitet av en annen verden (ikke til noen forkleinelse for Graaf). Ellers har jeg faktisk hatt gleden av å lytte til Merlin VSM + Graaf GM20 med både Hovland HP-100, Aestetics Calypso og Graaf GM13.5MKII, men skal ikke mene noe bestemt da det har vært ulike versjoner av VSM (Gen III, MM og MX), ulike cd-spiller og ulike rom.
Beklager Off-topic (men det er ikke bare min feil). Milu, tråden er igjen din.
Brian, jeg har fortsatt PHA-200 på lån. Men, jeg kommer til å bruke litt tid på dette her. Skal ha litt mer innom anlegget før jeg bestemmer meg. Planen er å teste Thor Hauge sin head-amp foruten en skikkelig trafo, der ligger vel Bent sterkest ann i løpa per idag tenker jeg. Det er utrolig stor forskjell på step-up-er. Mener faktisk at forskjellen på Herron og Hovland+Lundahl var mindre enn mellom Hovland+Lundahl og Hovland+PHA200. Så, det er alfa og omega å "treffe" på step-up/head-amp. Og, denne erfaringen viste meg hvor gjennomsiktig, god og nøytral Hovland sin riaa faktisk er. Men, så mente da også TAS i sin tid at riaa trinnet var verdt prisen alene.
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 03 Juni 2007 kl. 07:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fosse skrev:
|
Ikke for å spore av tråden, men den Hovlanden som er til salgs på ebay er en litt eldre type, men de kan "oppgraderes". Hovland fører logg på alle forsterkere, man mailer over serienummeret og får høre hvordan ens eget eksemplar er i forhold til siste utgave. (Den på ebay har litt eldre topp-plate også, men det kan byttes om ønskelig). Hovland har forresten den desidert beste kundeoppfølgingen jeg har vært borti.
Kan dere se bildene som er lastet opp når de er er linket til? (Tenker på diskusjonen vi hadde for en tid siden hvor man måtte være medlem for å se bilder? Håper linken er grei for testens egen skyld Pedersen)
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,9369.465.h tml

Innmaten i Hovland er helt utrolig Milu, det er en byggekvalitet av en annen verden (ikke til noen forkleinelse for Graaf). Ellers har jeg faktisk hatt gleden av å lytte til Merlin VSM + Graaf GM20 med både Hovland HP-100, Aestetics Calypso og Graaf GM13.5MKII, men skal ikke mene noe bestemt da det har vært ulike versjoner av VSM (Gen III, MM og MX), ulike cd-spiller og ulike rom.
Beklager Off-topic (men det er ikke bare min feil). Milu, tråden er igjen din.
Brian, jeg har fortsatt PHA-200 på lån. Men, jeg kommer til å bruke litt tid på dette her. Skal ha litt mer innom anlegget før jeg bestemmer meg. Planen er å teste Thor Hauge sin head-amp foruten en skikkelig trafo, der ligger vel Bent sterkest ann i løpa per idag tenker jeg. Det er utrolig stor forskjell på step-up-er. Mener faktisk at forskjellen på Herron og Hovland+Lundahl var mindre enn mellom Hovland+Lundahl og Hovland+PHA200. Så, det er alfa og omega å "treffe" på step-up/head-amp. Og, denne erfaringen viste meg hvor gjennomsiktig, god og nøytral Hovland sin riaa faktisk er. Men, så mente da også TAS i sin tid at riaa trinnet var verdt prisen alene.
|
|
|
Wauw det er lækkerier....
ser meget gennemført ud.... er der volumenkontrol for left og right.... eller ???
|
| Til top |
|
| |
Fosse Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2007 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Volum, balanse, linjevelger, (knappene:power, tape-loop, mute, mono. Mono er greit for vinyl-elskere, tape-loop er greit for Merlin-brukere (BAM-en i tape-loop)).
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2007 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fosse skrev:
| Volum, balanse, linjevelger, (knappene:power, tape-loop, mute, mono. Mono er greit for vinyl-elskere, tape-loop er greit for Merlin-brukere (BAM-en i tape-loop). |
|
|
Ahh..... balance.... undrede mig over den 3. knap
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2007 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Brian7500 skrev:
Ingen remote
|
|
|
Nej misundelig? Tsk. nej da, vi ved hvor det kommer fra! Olie-mafiaen! Det gaaas, nåh nej... Ingen remote, intet til at forstyrre de følsomme rør! Graaf'en har heller ikke, og man vender sig sagtens til det - når først man har hørt hvor sweeet det lyder så er der ingen vej tilbage. Desuden ved du jo at det er rør, ergo lyder det så godt at du bare kan give fuld gas hele tiden!
Nej nu må det spas ophøre! Godnat!
Mvh. |
|
|
Har du ikke remote til din Graaf?
Jeg må være en frygtelig dovenrøv. For jeg ville sgu nødig undvære.... __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Fosse Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2007 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Av fire forsterkere har jeg hatt fjernkontroll på én. Savner det ikke. Etterhvert som anlegget spiller bedre har faktisk behovet blitt enda mindre. Før spilte jeg kanskje litt høyere, og anlegget hadde en tendens til å låte litt mer pågående, da var det greit å kunne skru ned når det gikk litt "vilt" for seg. Nå føler jeg bare at det er en vanessak. Må uansett bort å snu platene.
Men, det kommer sikkert litt an på hvor nært man sitter anlegget og i hvilken høyde forforsterkeren står. Og vane, ikke minst.
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2007 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fosse skrev:
|
Av fire forsterkere har jeg hatt fjernkontroll på én. Savner det ikke. Etterhvert som anlegget spiller bedre har faktisk behovet blitt enda mindre. Før spilte jeg kanskje litt høyere, og anlegget hadde en tendens til å låte litt mer pågående, da var det greit å kunne skru ned når det gikk litt "vilt" for seg. Nå føler jeg bare at det er en vanessak. Må uansett bort å snu platene.
Men, det kommer sikkert litt an på hvor nært man sitter anlegget og i hvilken høyde forforsterkeren står. Og vane, ikke minst.
|
|
|
Det er netop i de situationer, som du beskriver, hvor tingene bliver lidt for pågående, at jeg er bange for at komme til at savne remoten til at skrue ned med.
Hvad koster i grunden sådan en Hovland?
Er der nogen der ved det? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2007 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja remoten er nu dejlig at have....
men jeg må også undvære.... da min næste Pre også er uden
de rigtig seriøse forforstærkere er uden remote   .........
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 03 Juni 2007 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fosse skrev:
Men, det kommer sikkert litt an på hvor nært man sitter anlegget og i hvilken høyde forforsterkeren står. Og vane, ikke minst. |
|
|
Hej Fosse,
Flotte billeder! Det er bare helt i orden at det bliver "off-topic" det er jo spændende sager!
Præcis, ovenstående er også min oplevelse...
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2007 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
|
|
|
|
Hvad skal du have for en pre? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 03 Juni 2007 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Jakobsen skrev:
|
|
|
Hvad skal du have for en pre? |
|
|
Ha! Det ved jeg, men jeg siger det ikke!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 03 Juni 2007 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ha.... jeg ved det også
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 03 Juni 2007 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan fint se billederne, og på reaktionerne at tyde kan andre også Men jeg kan faktisk også se billederne i den tråd du link'er til, så blokeringen på Hifisentralen er måske ikke ens for alle fora.
Lækre billeder! Jeg melder mig også ind under de u-misundeliges faner 
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2007 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor er I dumme, begge to. Ja I er så  
I må ikke drille.... __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2007 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Brian7500 skrev:
Jakobsen skrev:
|
|
|
Hvad skal du have for en pre?
|
|
|
Ha! Det ved jeg, men jeg siger det ikke!
Mvh. |
|
|
HE HE
Hvor ved i det fra..... konen ved det ikke engang endnu......
men er fint Milu og King bare hold brian på "pinebænken"
det er sku sjovest selv at løfte sløret.....
Jeg laver en tråd når det hele er kommet på plads.....
|
| Til top |
|
| |
Fosse Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hovlanden koster vel relativt mye mer i Europa enn i USA (dessuten har vel prisene steget en del siden den kom og justeringer er blitt gjort).
http://www.hovlandcompany.com/pdf/reviews/GermanHP100Phono.p df
Vet ikke hvem som er forhandler i Danmark.
Vedrørende bildene Pederesen, det virker som at de bildene som er lastet opp på en tredje side, og linket til i hifisentralen, de får alle se, de som er lastet direkte opp på hifisentralen, de får bare medlemmene se.
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fosse skrev:
|
Hovlanden koster vel relativt mye mer i Europa enn i USA (dessuten har vel prisene steget en del siden den kom og justeringer er blitt gjort).
http://www.hovlandcompany.com/pdf/reviews/GermanHP100Phono.p df
Vet ikke hvem som er forhandler i Danmark.
Vedrørende bildene Pederesen, det virker som at de bildene som er lastet opp på en tredje side, og linket til i hifisentralen, de får alle se, de som er lastet direkte opp på hifisentralen, de får bare medlemmene se.
|
|
|
Det virker som om der er temmelig stor prisforskel.
Men vi må vel købe i Europa, for at få den rette version.
__________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2007 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov Hov hvad er det jeg ser/hører.......
er Condor fløjet igen..... ???.........
|
| Til top |
|
| |