| Forfatter |
|
Fosse Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 26 April 2007 kl. 08:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har en god pickup der Bundy. Jeg brukte selv en Argo for ett års tid siden. Da i min tidligere Mørch DP-6.
Har ellers hørt Argo "i" i luft-tangensialarmer, det virker som god match. Flott arm du har forresten.
|
| Til top |
|
| |
Al Bundy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 26 April 2007 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Fosse,
Du har ret.
Den stramme og ret så solide bund i Argo passer fint til Forsell armen - som jo er lidt let i bassen. Jeg har en meget kontrolleret og ret slagkraftig bas ... så er meget tilfreds.
Man skal dog huske, at arme som Forsell aldrig får det ulimative tryk i de lavere frekvenser - men de har til gengæld nogle kvaliteter i andre dele af frekvensspektret. Anyhow min Forsell er fra ca. 1985/86 (købt 1988) og spiller bedre end nogensinde.
Bundy
|
| Til top |
|
| |
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
| Sendt: 26 April 2007 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må sige at jeg er ikke glad for denne tråd!!! overhovedet ikke kan i så holde op
DEN VÆKKER DE LEDESTE ØNSKER OM SNARLIG OPGRADERING AF MIN VINYL og nu var jeg jo ellers helt tilfreds med at have nedgraderet
øv øv øv, det er næsten ikke til at holde ud, og konen vil uden tvivl få flip, hvis jeg lufter behovet / nådvendigheden for en ny arm og måske
pickup
jeg skulle aldrig ha´ solgt denne
__________________ Hilsen Pihl
|
| Til top |
|
| |
Fosse Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 26 April 2007 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nei, det skulle du så definitivt ikke. Basis Ovation?
|
| Til top |
|
| |
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
| Sendt: 26 April 2007 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fosse skrev:
| Nei, det skulle du så definitivt ikke. Basis Ovation? |
|
|
Nej det var en af mine store bommerter, har lavet flere! Basis Ovation blev produceret i starten af `90erne, det er en meget tung konstruktion, der
er flydende ophængt, dog ikke levende på samme måde som britiske konstruktioner ofte er! har haft en LP12, så jeg ved hvad jeg taler om!
Ps. Undskyld at jeg skriver offtopic i din tråd Milu, det er sq bare hårdt at læse om alle de dejlige tiltag i laver
Pps. feeeed pickup du har fået dig, hørte den kort inde ved Rene, uha kan jeg bare sige
__________________ Hilsen Pihl
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 26 April 2007 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Hej igen!
Så er der lidt billeder af udyret, må være den grimmeste pu jeg har set, når man kommer helt tæt på!
Mvh. |
|
|
JA....
Det har du ret i. Den er sgu grim.
Den ligner en selvbunden flue til fluefiskeri
Og tillykke med dit nye kabel.
Det fik jeg vist aldrig sagt.
__________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 26 April 2007 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Al Bundy skrev:
Hejsan ... fin debat ... analogue freaks 
Spiller selv med Lyra Argo på en Forsell arm med en Mantra sound Riaa. Har hørt at Vdh ikke er så glad for luftarmene ... er der nogen der har hørt mere til denne sag.
Anyhow ... Lyra og Forsell .. spiller genialt --- havde kontrapunkt A før (til test da jeg byggede min pladespiller). Og Lyra'en har så meget mere liv, stereoperspektiv og detaljer.
Anyhow ... kabler spiller med Nirvana S-L fra Riaa til forstærker ... meget neutralt ... ikke super detaljeret ... men musikalsk og især neutralt..
Bundy
|
|
|
Hej Bundy.
Spændende!
Jeg har også haft en Ortofon Kontrapunkt A. Ja den er ikke vildt spændende, ja lidt kedelig faktisk...
De få Ortofon'er i mellemklassen jeg har hørt, har ikke vakt min store interesse.
Men skal indrømme en Jubilee kunne jeg godt tænke mig at høre! Hvorfor? Fordi jeg altid har synes den var smuk og cool!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 26 April 2007 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pihl skrev:
Fosse skrev:
| Nei, det skulle du så definitivt ikke. Basis Ovation? |
|
|
Nej det var en af mine store bommerter, har lavet flere! Basis Ovation blev produceret i starten af `90erne, det er en meget tung konstruktion, der
er flydende ophængt, dog ikke levende på samme måde som britiske konstruktioner ofte er! har haft en LP12, så jeg ved hvad jeg taler om!
Ps. Undskyld at jeg skriver offtopic i din tråd Milu, det er sq bare hårdt at læse om alle de dejlige tiltag i laver
Pps. feeeed pickup du har fået dig, hørte den kort inde ved Rene, uha kan jeg bare sige
 |
|
|
Hej Pihl!
Det bare i orden! Du skal være mere end velkommen!
Ja jeg er dælme også glad for den, omend den huggede dybt i finanserne...
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 26 April 2007 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Milu skrev:
Hej igen! Så er der lidt billeder af udyret, må være den grimmeste pu jeg har set, når man kommer helt tæt på! Mvh. |
|
|
JA....
Det har du ret i. Den er sgu grim.
Den ligner en selvbunden flue til fluefiskeri
Og tillykke med dit nye kabel.
Det fik jeg vist aldrig sagt.
|
|
|
Ja den er fandme grim...men det hjælper at komme på afstand, og så er den jo ikke ret stor!
Kablet ja, det er kapitel for sig, uha der er knald på...
Det var meningen, at det skulle være mellem pre-amp og effekterne. Men: 1) Amerikanerne har vist ikke helt styr på det metriske system, det er en lidt kort 2 meter!  1.80 er kablet ca. hvilket svarer til et 6 fods kabel. 2) Det er et uhyre stift kabel så det er lidt svært at få på plads + det æder noget centimeter når det ikke lige kan bøjes.
Men det skulle prøves mellem de to! Så lidt flytten, lidt sved, lidt mere bøjen osv. på kom det.
Uha, jeg higer efter mere! Skal helt sikker ha' et mere af slagsen en dag. Det er vel nærmest et rigtig godt kabel + et skud adrenalin. Den dag spillede jeg så højt som jeg aldrig har gjort før, bas og mellemtone blev nærmest fysisk, så meget hug var der i! Jeg sværger, sofaen rystede! Og selvom det var tordnende højt var der ingen uro, unoder eller andet der stak ud, bare vellyd! 3D stod skarp og præcis som jeg ingen steder har hørt før, nej heller ikke nede ved Jensen, ja ikke engang Avalon Ascendant som jeg forguder, netop pga. det helt fantastiske lydbillede. Brian Damkroger fra Stereophile/TAS havde ret, det er osse det bedste kabel jeg har hørt!
Nå men nu sidder det foreløbigt mellem CD og preamp (selvom CD nærmest svæver i luften pga. kablet  ), og Cardas Neutral Reference er tilbage mellem pre og effekt.
Bare pokkers det er så dyrt!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 26 April 2007 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Ja den er fandme grim...men det hjælper at komme på afstand, og så er den jo ikke ret stor!
Kablet ja, det er kapitel for sig, uha der er knald på... Det var meningen, at det skulle være mellem pre-amp og effekterne. Men: 1) Amerikanerne har vist ikke helt styr på det metriske system, det er en lidt kort 2 meter! 1.80 er kablet ca. hvilket svarer til et 6 fods kabel. 2) Det er et uhyre stift kabel så det er lidt svært at få på plads + det æder noget centimeter når det ikke lige kan bøjes. Men det skulle prøves mellem de to! Så lidt flytten, lidt sved, lidt mere bøjen osv. på kom det. Uha, jeg higer efter mere! Skal helt sikker ha' et mere af slagsen en dag. Det er vel nærmest et rigtig godt kabel + et skud adrenalin. Den dag spillede jeg så højt som jeg aldrig har gjort før, bas og mellemtone blev nærmest fysisk, så meget hug var der i! Jeg sværger, sofaen rystede! Og selvom det var tordnende højt var der ingen uro, unoder eller andet der stak ud, bare vellyd! 3D stod skarp og præcis som jeg ingen steder har hørt før, nej heller ikke nede ved Jensen, ja ikke engang Avalon Ascendant som jeg forguder, netop pga. det helt fantastiske lydbillede. Brian Damkroger fra Stereophile/TAS havde ret, det er osse det bedste kabel jeg har hørt! Nå men nu sidder det foreløbigt mellem CD og preamp (selvom CD nærmest svæver i luften pga. kablet ), og Cardas Neutral Reference er tilbage mellem pre og effekt. Bare pokkers det er så dyrt!
Mvh. |
|
|
Ja. Det er en dejlig hobby. Hvis du skal have det Synergistic kabel mellem pre og monoblokke, mellem pre og cd, mellem pre og riaa og fra din VPI til riaa, kunne det godt blive meget dyrt.
Og så skal du jo også have opgraderet dine højttalerkabler, til samme serie.
Og have netkabler til alle dine grejer. Også af de dyre Synergistic.
Uha....
Det bliver simpelthen enden på din økonomi Mugge __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 27 April 2007 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er der så en mere af slagsen. Fik fornøjelse at montere den her i eftermiddag. Der skal IKKE rystes på fingrene. Denne udgave havde et lidt højere output - 0,45 mV og sporede fornemt med 1,4 gram (angivet 1,28-1,5 gram). Vi kørte den med 100 ohm ind i min Accuphase forforstærker og trods at den var helt ny ud af boksen kunne man sagtens høre kvaliteterne. Ejermanden var dog lidt skuffet over en noget lukket mellemtone, men det er sikkert et spørgsmål om tilspilning. Til gengæld er der ingen tvivl om at den magter overblikket og helheden. Rummet er stort og veldefineret. Bunden fik os nærmest til at falde ned af sofaen (Dobbelt LP'en med Sara K).

__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 27 April 2007 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen velkommen i klubben Jan

|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
|
| Sendt: 28 April 2007 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Condoren kan leveres i en række varitioner:
The CONDOR is built in a number of versions:
- XC-LO Version: (X = cross shaped modulator, C = matched crystal Copper wire coils, LO = Low Output)
- Low output all-round model - Output voltage: 0.25 mV/channel - Types available: XCP-LO and XCM-LO (P and M type suffix see *4)
- XC-HO Version: (X = cross shaped modulator, C = matched crystal Copper wire coils, HO = High Output)
- High output, most suitable for jazz and pop music - Output voltage: 0.55 mV/channel - Types available: XCP-HO and XCM-HO (P and M type suffix see *4)
- XG-MO Version: (X = cross shaped modulator, G = matched crystal Gold wire coils, MO = Medium Output)
- Medium output, most suitable for classical music - Output voltage: 0.35 mV/channel - Types available: XGP-MO and XGM-MO (P and M type suffix see *4)
- XG-HO Version: (X = cross shaped modulator, G = matched crystal Gold wire coils, HO = High Output)
- High output, most suitable for jazz and pop music - Output voltage: 0.45 mV/channel - Types available: XGP-HO and XGM-HO (P and M type suffix see *4)
- M og P refererer til M for Metal "hus" og P for Carbon forstærket Plast "hus" (hvis man kan kalde det et hus)

|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 28 April 2007 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Her er der så en mere af slagsen. Fik fornøjelse at montere den her i eftermiddag. Der skal IKKE rystes på fingrene. Denne udgave havde et lidt højere output - 0,45 mV og sporede fornemt med 1,4 gram (angivet 1,28-1,5 gram). Vi kørte den med 100 ohm ind i min Accuphase forforstærker og trods at den var helt ny ud af boksen kunne man sagtens høre kvaliteterne. Ejermanden var dog lidt skuffet over en noget lukket mellemtone, men det er sikkert et spørgsmål om tilspilning. Til gengæld er der ingen tvivl om at den magter overblikket og helheden. Rummet er stort og veldefineret. Bunden fik os nærmest til at falde ned af sofaen (Dobbelt LP'en med Sara K).

|
|
|
Lige mine ord - oplevede også i starten, som jeg skrev et sted, at den var lidt tam, havde hørt pu'er med mere dynamik. Men det er ikke en mangel nu!
Det er forøvrigt samme pu jeg har - har han købt den hos Vassagohifi.com?
Og ja, den bas på Sara K. pladen er ALDRIG hørt bedre (skrev jeg vist også tidligere), men der er så meget slam og definition, og ikke mindst detaljer.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 05 Maj 2007 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:

|
|
|
Hej Janils.
Hvad satte I VTA til?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 06 Maj 2007 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
gli- skrev:
Jamen velkommen i klubben Jan

|
|
|
Hej Gert!
Hvad er din erfaring mht. VTA på Condor?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 06 Maj 2007 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Hej Janils.
Hvad satte I VTA til?
Mvh. |
|
|
Overhang og nåletryk blev sat med en Feikert protractor samt den digitale nålevægt fra Highend Sound. Vægten blev sat til 1,48 gram, hvilket virkede helt fint rent sporingsmæssigt. VTA gjorde vi ikke så meget ud af, da jeg ikke er fortrolig med armen. Som det ses af billeder, så det rimeligt ud, men ejeren ville hæve den lidt når han kom hjem.
Iøvrigt har den lykkelige ejer meldt tilbage, at den nu er åbnet lidt i mellemtonen. Desuden har han eksperimenteret med at køre ind i 1.000 ohm eller 47 kohm, hvilket giver noget mere luft opefter (ikke overraskende). __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 06 Maj 2007 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Milu skrev:
| Hej Janils. Hvad satte I VTA til? Mvh. |
|
|
Overhang og nåletryk blev sat med en Feikert protractor samt den digitale nålevægt fra Highend Sound. Vægten blev sat til 1,48 gram, hvilket virkede helt fint rent sporingsmæssigt. VTA gjorde vi ikke så meget ud af, da jeg ikke er fortrolig med armen. Som det ses af billeder, så det rimeligt ud, men ejeren ville hæve den lidt når han kom hjem.
Iøvrigt har den lykkelige ejer meldt tilbage, at den nu er åbnet lidt i mellemtonen. Desuden har han eksperimenteret med at køre ind i 1.000 ohm eller 47 kohm, hvilket giver noget mere luft opefter (ikke overraskende). |
|
|
Jep, den åbner op i mellemtonen + den bliver mere dynamisk. Men det er jo også at forvente vil jeg mene.
Ja lidt mere luft ved højere belastning, men det og så en relativ høj VTA, mit tilfælde indtil videre 3 mm, giver noget lys klang og knap så villig bas. Men den er snart kørt ind, så skal den sænkes lidt igen.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 06 Maj 2007 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan, det er forøvrigt svært at se på billedet om VTA er hævet eller lige på, umiddelbart ser den hævet ud?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
|
| Sendt: 06 Maj 2007 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kører helt neutral VTA. Du har ret i at en hævet armbase i forhold til pladen (+VTA) giver lys og (tynd) knap så meget bas, sænket (-VTA) en slap og federe bas. Har sakset nedenstående fra tips & tricks 
Indstilling af VTA er kun et udgangspunkt, og en omtrentlig indstilling! De fleste pick-up'er lyder bedst med en lille smule negativ VTA = armbasen er lidt lavere end pick-up'en. Er VTA for høj (det omvendte af før nævnte) vil lyden blive for tynd og lys, og for lav (mere end før nævnt) vil bassen blive for slap og fed, lydbilledet mangler fokus, dybden flader sammen og forsvinder, og separationen mellem instrumenterne udviskes og forværres, det bliver vanskelig at bestemme hvem der spiller hvad. Med rigtigt VTA indstillet vil lyden slippe fri af højttalerne.
|
| Til top |
|
| |