Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 03:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Transfiguration Orpheus! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 15
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 22 April 2007 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Her står der lidt om det hos VdH.

The CONDOR. Skema længere nede (1k ohm (500 ohm -> 47k ohm) ifølge dette). Jeg går ud fra at det er XCP/M-HO du har? (96 ohm).

Så det kan afhænge af flere ting: Dit set-up, personlig preference, musiksmag.

Det bedste ville vel være hvis du kunne finde mulighed for at lege lidt med forskellige værdier.

Vinyl Engine - Step-ups & MC's.

Jeg kan sige med det samme, der er sket nogle ændringer!

Jeg ved ikke hvorfor jeg ikke havde tænkt på det noget før men slog i dag "high gain" fra Graaf'en (56dB) og kørte i "low-gain" (46dB), og gav så forforstærkeren fuld gas!
Herved slap jeg for grundstøj, og det var somom riaa'en lød mindre presset/som om den pressede rørene.
Nå men det giver mig ikke super lydtryk i første omgang men en betydelig mere musikalsk tilgang til musikken og laver/"helt væk" støjniveau.
Har så leget lidt med impedansen, 500 ohm er lidt til den tynde side (men acceptabel), 100 ohm er nok lige en tand for tam (men igen acceptabel) - VdH anbefaler selv 200 ohm til denne PU hvilket nok ikke er helt galt!
Og her kommer så en kommentar til dit indlæg Krenzler: VdH har det med ikke altid at lave ens pu'er, eller at lave pu'er efter kundens ønsker, så jo, det er en XCM-HO men med 0,45 mV og anbefalet load fra 100 til 47k ohm, og anbefaler optimalt til denne pu 200 ohm. Så jeg ved egentlig heller ikke om egen-impedansen på 96 ohm holder...

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 April 2007 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Fosse skrev:

Ja, jeg bruker en Lundahl step-up trafo. Har lenge vurdert om jeg skulle kjøpe Bent MU (S&B TX-103 i sølv eller kobber). Men, igår hadde jeg besøk hjemme hos meg. Av Audiens nettfilter, DRT XV-1S og Dynavector PHA-200.

Ja, kan vel si at den Lundahl-trafoen fikk grisebank. Det gjorde forøvrig min Te Kaitora Rua også. Det spilte himmelsk på slutten av kvelden, men så var det da ikke mitt utstyr lenger heller.

Ja, jeg har allerede linket til tråden min, har lagt ut noen betraktninger om step-up - head amp der.

Jeg sier ikke at Lundahl er dårlig. Men, med Dynavector-pickupene fikk vi en egen synergi med PHA-200. Så er da også prisen en annen

Hej André.

Fedt indlæg på din side i Norge.
Jeg skal lige høre, er den Dynavector PHA-200 til at købe, da den ser ud til at være udgået?

Mvh.

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 22 April 2007 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Audio Cubes II har den. "Power supply: AC 100volts, 115volts, 230volts, 2VA"
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 April 2007 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Audio Cubes II har den. "Power supply: AC 100volts, 115volts, 230volts, 2VA"

Ok- sikke en pris!
Så tror jeg heller jeg ville nuppe en Tron Seven.

Mvh.

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005
Lokalitet: Norge
Sendt: 22 April 2007 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Den er visstnok gått ut. Det er noen EU-reglementer som gjorde at den måtte bygges om. Har forstått at de ikke solgte så mange, så de lot den gå ut i stedet for å forandre den. Men, det er mulig den kan skaffes fra Japan ja.

Den er helt himmelsk god den PHA-200. Men, nå har jo jeg allerede en god MM-riaa.

Du trenger vel ingen ny riaa du som har Graaf? Kan du si litt om den forresten?

Vedrørende trafoer skal Bent/TX-103 være noe av det beste som eksiterer. Jeg skulle gjerne testet disse mot PHA-200. Men, det var det med hjemlån da...

Til top Vis Fosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fosse Besøg Fosse's Websted

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 April 2007 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Fosse skrev:

Den er visstnok gått ut. Det er noen EU-reglementer som gjorde at den måtte bygges om. Har forstått at de ikke solgte så mange, så de lot den gå ut i stedet for å forandre den. Men, det er mulig den kan skaffes fra Japan ja.

Den er helt himmelsk god den PHA-200. Men, nå har jo jeg allerede en god MM-riaa.

Du trenger vel ingen ny riaa du som har Graaf? Kan du si litt om den forresten?

Vedrørende trafoer skal Bent/TX-103 være noe av det beste som eksiterer. Jeg skulle gjerne testet disse mot PHA-200. Men, det var det med hjemlån da...

Ved du hvad TX-103 koster? Ca.?

Ja Graaf'en er jeg meget glad for, men har visse svagheder nu hvor jeg prøver at presse den "lidt" med Condor.
At postulere at den kan tage lav output pu'er er vist en sandhed med visse modifikationer. De angiver den selv til at kunne magte fra 0,5 mV (test har endda angivet 0,4 mV) men så er det vel heller ikke lav men medium output.
Og her synes jeg så med Condor, at den spiller BETYDELIG bedre med lavt gain end ved højt gain. Måske kan det skyldes at Condor loader den anderledes end en anden pu, og derfor vil en anden tilsvarende pu lyde anderledes Graaf high gain? Jeg ved det ikke, det er den første "lav" output pu jeg har prøvet med Graaf'en, udover Lyra Dorian som jeg ikke kunne få til at fungere i VPI armen, Lyra'en var højst sandsynlig for let.
Men som den spiller nu, med lavt gain 46 dB og fuld skrue på GM13.5B mk.II, så kan jeg kende den igen, supermusikalsk med snert af varme og dynamisk. Mangler dog lige det sidste i gain for at kunne spille rigtig højt - men det skåner jo så ørene!

Men hvis du tænker på at sælge din step-up, så tænk på mig!

Lige en anden ting Fosse, hvis du vil prøve et andet højttaler kabel til din rørforstærker, så prøv Synergistic Research fra topserierne - ultra lav modstand og ultra lav capacitance - det kan rørene lide tror jeg.

Mvh.

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 23 April 2007 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

HEj 

Milu: du skriver at vdh har det med at lave ikke ens pu. Det er jo styrken ved vdh, at han laver pu'en til din RIAA, din arm, dit værk og din foretrukne spillestil mht til længden på nålefanen - så det er passet max sammen.

vedr. Trafo - har i tænkt på Jensen transformers (USA), koster vel ca. 3-5k for at stereosæt afh af model.

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 April 2007 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

gli- skrev:

HEj 

Milu: du skriver at vdh har det med at lave ikke ens pu. Det er jo styrken ved vdh, at han laver pu'en til din RIAA, din arm, dit værk og din foretrukne spillestil mht til længden på nålefanen - så det er passet max sammen.

vedr. Trafo - har i tænkt på Jensen transformers (USA), koster vel ca. 3-5k for at stereosæt afh af model.

Yes, yes...
Jah, men når prisen begynder at nærme sig det beløb - så tror jeg hellere jeg vil ha' en Tron Seven - den er jeg lidt forelsket i!

Mvh.

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2007 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Tror det skal noe til å matche Cardas Golden Ref med Merlin, er nemlig disse Bobby P. selv bruker ved utvikling av høyttalerene. Og, det er samme kabel jeg bruker i resten av oppsettet. Jeg har stor tro på "rund baut".
Til top Vis Fosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fosse Besøg Fosse's Websted

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2007 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Blir det salg av step-up så står du fremst i køen Milu. Skal jeg ha en trafo så skal jeg ha Bent TX-103, kobber. Men, jeg må si at jeg har blitt kraftig i tvil etter hjemlån av aktive PHA-200. Noen som har testet ZYX sine aktive enheter?

Problemet med PHA er jo prisen....

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 April 2007 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Fosse skrev:
Tror det skal noe til å matche Cardas Golden Ref med Merlin, er nemlig disse Bobby P. selv bruker ved utvikling av høyttalerene. Og, det er samme kabel jeg bruker i resten av oppsettet. Jeg har stor tro på "rund baut".

Det kan der bestemt være noget om!
Jeg blev bare meget positiv overrasket over de kabler.
De påstår selv, at de har fået kapacitansen ned på 5 pF pr. meter, ret imponerende.

Mvh.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 April 2007 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Fosse skrev:

Blir det salg av step-up så står du fremst i køen Milu. Skal jeg ha en trafo så skal jeg ha Bent TX-103, kobber. Men, jeg må si at jeg har blitt kraftig i tvil etter hjemlån av aktive PHA-200. Noen som har testet ZYX sine aktive enheter?

Jah hvis jeg ikke hopper på disse Bent Audio TX-103, ser ud som om de er MEGET gennemførte!

Har du evt. en tråd/link hvor Bent TX'er bliver testet/diskuteret?

ZYX kender jeg desværre ikke noget til...

Faktisk kender jeg ikke så meget til noget af det, da jeg ikke har været alvorligt i "gamet" i så mange år...

Mvh.

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Sendt: 24 April 2007 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Fosse skrev:

Jah hvis jeg ikke hopper på disse Bent Audio TX-103, ser ud som om de er MEGET gennemførte!

Har du evt. en tråd/link hvor Bent TX'er bliver testet/diskuteret?

ZYX kender jeg desværre ikke noget til...

Faktisk kender jeg ikke så meget til noget af det, da jeg ikke har været alvorligt i "gamet" i så mange år...

Mvh.

Hei Milu.

Jeg kan forstå at GM-70 og Condor ikke er de bedste venner. Har du prøvd Tron?

Asbjørn

Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 April 2007 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Nightpuma skrev:
Milu skrev:
Fosse skrev:

Jah hvis jeg ikke hopper på disse Bent Audio TX-103, ser ud som om de er MEGET gennemførte! Har du evt. en tråd/link hvor Bent TX'er bliver testet/diskuteret? ZYX kender jeg desværre ikke noget til... Faktisk kender jeg ikke så meget til noget af det, da jeg ikke har været alvorligt i "gamet" i så mange år... Mvh.

Hei Milu.

Asbjørn

Jeg har ikke prøvet Tron endnu, ved heller ikke om jeg vil, er mægtig glad for min GM70.

Jo de er faktisk perle-venner, lige nu står det og spiller fremragende med en suveræn dybde og bredde i lydbilledet, lækker mellemtone, udstrakt diskant, fed fast og meget detaljeret bas.
...Men det spiller bare ikke koncert lydtryk! Ud over denne lille detalje er det fremragende!

Mvh.

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Sendt: 24 April 2007 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Nightpuma skrev:
Milu skrev:
Fosse skrev:

Jah hvis jeg ikke hopper på disse Bent Audio TX-103, ser ud som om de er MEGET gennemførte! Har du evt. en tråd/link hvor Bent TX'er bliver testet/diskuteret? ZYX kender jeg desværre ikke noget til... Faktisk kender jeg ikke så meget til noget af det, da jeg ikke har været alvorligt i "gamet" i så mange år... Mvh.

Hei Milu.

Asbjørn

Jeg har ikke prøvet Tron endnu, ved heller ikke om jeg vil, er mægtig glad for min GM70.

Jo de er faktisk perle-venner, lige nu står det og spiller fremragende med en suveræn dybde og bredde i lydbilledet, lækker mellemtone, udstrakt diskant, fed fast og meget detaljeret bas.
...Men det spiller bare ikke koncert lydtryk! Ud over denne lille detalje er det fremragende!

Mvh.

Hei

Jeg forstår, det er derfor du tænker på step-up. Det er et alternativ det om du må ha mer gain, ikke tvivl om det.

Asbjørn

Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 April 2007 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Sad lige og hørte lidt musik her til aften.

For lige at illustrere hvor go' denne pu er:
Jeg satte Sara K. "Water Falls" på, ja i kender den vel?
I starten er der det her russiske vil jeg tro, optaget i en by lyder det til. Der er et tidspunkt hvor en person går fra den ene side til den anden, fra venstre til højre så vidt jeg husker, men hun går sgu' bag om ryggen på mig! Det er sgu' da 3D der vil noget!

For ligesom at blive i samme spor, tøhø, er der jo en ganske fed bas på denne skive, Condor viser hver eneste lille toneskifte, strenge skifte, vibren fra strengene, trælyd fra kontrabassen, buens strøg henover strengene på nummeret "Blind-Hearted" tror jeg det er. Conder kan bas, stramt og præcist, ingen rullen eller dårlige vibes, bare hvad der er på lp'en, stærkt! Lige noget for en bas-oholic som mig.

En anden ting jeg har lagt mærke til er evnen til at starte og stoppe. Ja altså ikke pladespilleren! Men f.eks. lilletrommen, bang-stop-bang-stop. Man kan vel kalde det hurtigt eller dynamisk? Det er som om musikkens tempo sættets mellem anslagene, er det for spooky?

Men det jeg, indtil videre, er mest imponeret over, er rumgengivelsen - den er simpelthen fantastisk. Sådan noget som en akustisk guitar der anslåes i den ene side af rummet, bliver ekkoet tilbage fra den anden side af rummet fra væggen. Eller en hi-hat der får et ordentligt "thisj" i midten, rammer ydervæggene og bliver ekkoet tilbage, og viser rummets størrelse, DET er ganske enkelt en fantastisk oplevelse! Eller man nærmeste føler at rummet er vredet i dybden, forstået på den måde, at der ikke kun er dybde i midten af lydbilledet, men også bag højtalerne og udad, og herved viser hele rummet... Svært at beskrive, men meget facinerende kan jeg love jer!
Det er naturligvis kun hvis optagelsen er til det...

Go'nat og sov godt.

Mvh.

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2007 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Her kan du lese litt om Bent Mu, Milu

http://www.high-endaudio.com/RC-Step-ups.html

Spennende betraktninger vedrørende Condoren Milu. Jeg har skaffet meg et par pickuper siden sist jeg også, Shelter 90x og DRT XV-1S

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 April 2007 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Fosse skrev:

Her kan du lese litt om Bent Mu, Milu

http://www.high-endaudio.com/RC-Step-ups.html

Spennende betraktninger vedrørende Condoren Milu. Jeg har skaffet meg et par pickuper siden sist jeg også, Shelter 90x og DRT XV-1S

Ja, jeg er blevet meget glad for den Condor, nu hvor den rigtig er begyndt at lukke op. Og så selvfølgelig at jeg har fået det til at spille godt sammen GM70 og Condor.
Hvad pokker HAR du købt en DRT XV-1S?? Feeeedt! Den absolut mest ultimative pu!!

Mvh.

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2007 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

Jeg har jo vært så heldig å få låne to ulike XV-1S den siste tiden, og de har bare spilt så uendelig vakkert at jeg fant ut at en sånn måtte jeg ha, det var ingen vei utenom.

Nå er det testing av 90X som jeg fikk i posten igår. Den virker faktisk veldig flott den også. Klangmessig et sted mellom Dynavector og Koetsu om jeg skulle si noe (veldig lite tid til lytting ikveld). Et strøk av varme og fylde. Herlig glatt og behagelig.

Men, jeg må teste mer, på et tidspunkt hvor jeg kan spille litt høyere.

Al Bundy
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 09 August 2006
Sendt: 26 April 2007 kl. 01:20 | IP-adresse registreret  

Hejsan ... fin debat ... analogue freaks

Spiller selv med Lyra Argo på en Forsell arm med en Mantra sound Riaa. Har hørt at Vdh ikke er så glad for luftarmene ... er der nogen der har hørt mere til denne sag.

Anyhow ... Lyra og Forsell .. spiller genialt --- havde kontrapunkt A før (til test da jeg byggede min pladespiller). Og Lyra'en har så meget mere liv, stereoperspektiv og detaljer.

Anyhow ... kabler spiller med Nirvana S-L fra Riaa til forstærker ... meget neutralt ... ikke super detaljeret ... men musikalsk og især neutralt.. 

Bundy

Til top Vis Al Bundy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Al Bundy

<< Forrige Side af 15 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum