Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 16:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Transfiguration Orpheus! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 15
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Hej Milu

Nei men, har du også fået en Orpheus. Jeg var en mm fra at købe en for nogle måneder siden, men jeg klarte lige at holde mig tilbage. Til lykke, jeg er lidt misunnelig på dig

Asbjørn

Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

diamondduck skrev:

jeg troede at VDH lavede p.u'er specielt skræddersyet til ens anlæg og musikreferencer-så kan det da ikke bliver meget bedre

Måske dårlig komunikation mellem parterne?

Ja, det gør han også. Faktisk så meget, at man let kan blive forvirret. Desuden må man nok sige at Van den Hul er af den "gamle" skole. Konventionelt opbygget men pænt. Desuden bliver han jo ikke yngre, så det er svært at stille sig om og hvem ved hvor meget han ryster på hånden? Mange af de nye japanske pickupper kan sagtens konkurrere. Her skal det hele ofte også via en enkelt mand, men der ligger nyere teknologier og en udvikling bag. Transfiguration har f.eks. ikke nogen polstykker, men 2 ringmagneter på hver sin side af spolerne. Lyra, Shelter, My Sonic Lab, Myabi og enkelte andre kan da også noget, som skiller dem ud fra den store grå mængde. Men de tager sig godt betalt for det!

Kigger vi på hvad vi magter her i Europa er der selvfølgelig Ortofon, samt Clear Audio, Benz og EMT. Men umiddelbart ser jeg nu nok konkurrencen fra øst som meget skrap!

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

diamondduck skrev:

jeg troede at VDH lavede p.u'er specielt skræddersyet til ens anlæg og musikreferencer-så kan det da ikke bliver meget bedre

Ja, det gør han også. Faktisk så meget, at man let kan blive forvirret. Desuden må man nok sige at Van den Hul er af den "gamle" skole. Konventionelt opbygget men pænt. Desuden bliver han jo ikke yngre, så det er svært at stille sig om og hvem ved hvor meget han ryster på hånden? Mange af de nye japanske pickupper kan sagtens konkurrere. Her skal det hele ofte også via en enkelt mand, men der ligger nyere teknologier og en udvikling bag. Transfiguration har f.eks. ikke nogen polstykker, men 2 ringmagneter på hver sin side af spolerne. Lyra, Shelter, My Sonic Lab, Myabi og enkelte andre kan da også noget, som skiller dem ud fra den store grå mængde. Men de tager sig godt betalt for det!

Kigger vi på hvad vi magter her i Europa er der selvfølgelig Ortofon, samt Clear Audio, Benz og EMT. Men umiddelbart ser jeg nu nok konkurrencen fra øst som meget skrap!

Og så må vi vel ikke glemme Jan Allaerts

Asbjørn

Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Nightpuma skrev:
janils skrev:

diamondduck skrev:
jeg troede at VDH lavede p.u'er specielt skræddersyet til ens anlæg og musikreferencer-så kan det da ikke bliver meget bedre Måske dårlig komunikation mellem parterne?

Ja de er også meget spændende!
Men de skulle være uhyre krævende, og lidt af en pine at få til at performe.

Mvh.

Asbjørn

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Nightpuma skrev:

Hej Milu

Nei men, har du også fået en Orpheus. Jeg var en mm fra at købe en for nogle måneder siden, men jeg klarte lige at holde mig tilbage. Til lykke, jeg er lidt misunnelig på dig

Asbjørn

Tak Asbjørn!
Men nu får vi at se - umiddelbart lyder den fremragende, selv med kun 4 lp'er på nålen, men for pokker når den er spillet til? Pheww...
Nu har du jo selv en Temper V - det er vel heller ikke så skidt endda? Det er vel stadig en top pu?
Ellers må ha' fat i Vassagohifi!

Mvh.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

diamondduck skrev:
jeg troede at VDH lavede p.u'er specielt skræddersyet til ens anlæg og musikreferencer-så kan det da ikke bliver meget bedre Måske dårlig komunikation mellem parterne?

Ja, der er fortvivlende mange spændende pu'er derude...
Benz LP gad jeg godt høre!

Mvh.

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Nightpuma skrev:

Hej Milu

Asbjørn

Tak Asbjørn!
Men nu får vi at se - umiddelbart lyder den fremragende, selv med kun 4 lp'er på nålen, men for pokker når den er spillet til? Pheww...
Nu har du jo selv en Temper V - det er vel heller ikke så skidt endda? Det er vel stadig en top pu?
Ellers må ha' fat i Vassagohifi!

Mvh.

Temper V er en fin den, men nå er det desverre slik at top PU'er af en aller anden grund frister mig mer end godt er  Kan vi for første gang sige at det er ikke størrelsen der teller 

Asbjørn

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Nightpuma skrev:
Milu skrev:
Nightpuma skrev:

Hej Milu

Asbjørn

Tak Asbjørn! Men nu får vi at se - umiddelbart lyder den fremragende, selv med kun 4 lp'er på nålen, men for pokker når den er spillet til? Pheww... Nu har du jo selv en Temper V - det er vel heller ikke så skidt endda? Det er vel stadig en top pu? Ellers må ha' fat i Vassagohifi! Mvh.

Temper V er en fin den, men nå er det desverre slik at top PU'er af en aller anden grund frister mig mer end godt er  Kan vi for første gang sige at det er ikke størrelsen der teller 

Asbjørn

Ja den er faktisk lille nibs den Orpheus.

Mvh.

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Så sidder der en Transfiguration Orpheus i Ortofon AS-309 S armen (Yamamoto headshell). Jeg må give Milu ret ....

Dynamik - JA!
Detaljer - JA!
Fast bund - JA!
Nerve - JA!
Vægtløs top - JA!

.... og så lige fra æsken. Det her bliver utroligt nok bedre!  Har Mark Knopfler / kill to get crimson på afspilleren lige nu. Nogle har beskyldt denne plade for at være tilbagelænet og lidt "kedelig". Sådan opleves det bestemt ikke!

OBS! Kører med 1,8 gram nåletryk og ind i 10 ohms belastning - det virker.

I næste uge kommer min TriPlanar Mk VIII ..... kan næsten ikke vente.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Så sidder der en Transfiguration Orpheus i Ortofon AS-309 S armen (Yamamoto headshell). Jeg må give Milu ret ....

Dynamik - JA!Detaljer - JA!Fast bund - JA!Nerve - JA!Vægtløs top - JA!

.... og så lige fra æsken. Det her bliver utroligt nok bedre!  Har Mark Knopfler / kill to get crimson på afspilleren lige nu. Nogle har beskyldt denne plade for at være tilbagelænet og lidt "kedelig". Sådan opleves det bestemt ikke!

OBS! Kører med 1,8 gram nåletryk og ind i 10 ohms belastning - det virker.

I næste uge kommer min TriPlanar Mk VIII ..... kan næsten ikke vente.

Ja for fanden! (Sorry)
Grunden til jeg ikke har fået fortalt lidt mere - er at jeg ikke har tid! Der er dælme mange plader der kan høres og skal høres igen - for pokker den blomstrer den bette nål! Man fatter slet ikke, at den ikke er spillet til endnu...
Og for pokker hvor kan man spille højt - stakkels naboer!
Sjovt Janils - kører med 2 gram og 100 ohm - det virker også! Overvejer endda højere ohmsk belastning når den er tilspillet - måske.

Mvh.

Fl.D.P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Ja så vil jeg først starte med at sige mange tak til Mugge,fordi jeg måtte komme forbi og tilbringe nogen dejlige timer med musiklytning i LP mediets tegn. Var faktisk ret så nysgerrig på hvad LP kunne..og må med det samme sige hold da helt op , det kan altså nogen ting. Nu er min erfaring med dette medie meget begrænset,så vil ikke fortælle en masse om hvad Mugge´s setup gør bedre end andre.

Min oplevelse af dette fantastiske anlæg, var at evnen til at gengive 3D, er rigtig god ligesom der er en helt utrolig glød og naturlighed over stemmer og instrumenter,når optagelsen er til det.Der er ligesom et andet nærvær,og får nok på puklen af nogen når jeg siger at jaa,CD lyder digitalt, selvom der bestemt også er gode CD-maskiner.  Så det er helt sikkert at jeg gerne lægge øre til dette anlæg en anden gang....tænk at sidde og høre musik i 4 Timer, uden nogen som helst form for lyttetræthed. 

Det er dælme et lækkert anlæg,og lur mig om ikke der kommer nogen billeder fra Mugge også.

Flemming

Til top Vis Fl.D.P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fl.D.P

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Nightpuma skrev:
janils skrev:

diamondduck skrev:

Asbjørn

Nej har en jeg skal have lyttet på snart.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Fl.D.P skrev:

Ja så vil jeg først starte med at sige mange tak til Mugge,fordi jeg måtte komme forbi og tilbringe nogen dejlige timer med musiklytning i LP mediets tegn. Var faktisk ret så nysgerrig på hvad LP kunne..og må med det samme sige hold da helt op , det kan altså nogen ting. Nu er min erfaring med dette medie meget begrænset,så vil ikke fortælle en masse om hvad Mugge´s setup gør bedre end andre.

Min oplevelse af dette fantastiske anlæg, var at evnen til at gengive 3D, er rigtig god ligesom der er en helt utrolig glød og naturlighed over stemmer og instrumenter,når optagelsen er til det.Der er ligesom et andet nærvær,og får nok på puklen af nogen når jeg siger at jaa,CD lyder digitalt, selvom der bestemt også er gode CD-maskiner.  Så det er helt sikkert at jeg gerne lægge øre til dette anlæg en anden gang....tænk at sidde og høre musik i 4 Timer, uden nogen som helst form for lyttetræthed. 

Det er dælme et lækkert anlæg,og lur mig om ikke der kommer nogen billeder fra Mugge også.

Flemming

Hej Flemming!

Tak for sidst! Ja de 4 timer var hurtig omme! Og det var rigtig hyggeligt - det må vi gøre igen! Vi nåede desværre ikke alt hvad jeg gerne ville ha' vist dig - bl.a. hvad 45 omdrejning versus 33 kan... Her kan jeg så fortælle der sker en del! Nå men apropos 45 omd. så har jeg netop anskaffet mig Eric Bibb & Needed Time: Good Stuff og Spirit & The Blues på 45 omd. fra Opus 3 - det bliver spændende at høre - lidt modsat hvor de er købt på messen, den var der ikke meget spændende over...
Hehe - jeg hørte en del "klonk" da underkæben ret ofte ramte gulvet - kunne godt se og fornemme at du var imponeret over hvad LP formatet magtede.

Der arbejdes på upload af billeder...

Mvh.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Så er der billeder:
Min VPI Aries 3 Black Knight Signature:

Med XOno under sig:

3 udmærkede PU'er på række:

Transfiguration Orpheus In Action eller nærmere på vej... Den er nærmest som skabt til en VPI 9" arm - god masse (9 g.) med lavt tyngde punkt (hus), den skal helt ud i armen og og et lille bitte, bitte smule "ind ad", nemmere kan det vel ikke være:

Signalet sendes videre til min lille hotte Graaf GM13.5mk.II(ja jeg synes de 6 styk Siemens e88cc varmer godt i den lille forforstærker! ). Man kan lige ane de baby-blå kabler - det er mine nye hotte kabler mellem VPI/XOno og XOno/Graaf, de er fantastiske og koster nærmest ikke en klejne VdH VideoLink 75:

Videre med Cardas Golden Reference 5 meter XLR (nah faktisk 4,5 meter - amerikanerne har ikke helt styr "meter" endnu) til M150 rørmono's:

Herfra videre med Synergistic Research Resolution Reference til VA Mahler:

Hot spot:

Overblik:

Lidt til ganen. Aller bagerst, bag højttaleren, anes det nyeste indkøb Niels-Henning Ørsted Pedersen/Philip Caterine: "The Viking" desværre var den ikke nået at blive vasket så det var et "no-go" :

De stabler af plader der blev spillet fra. man aner i bunken Joe Cockers: Sheffield Steel - den tror jeg gody Flemming kunne lide - det er også en fantastisk skive med super "drive" man kan slet ikke lade være med at rocke med:

Alt i alt, en hyggelig eftermiddag/aften i musikkens tegn!
Jeg tror vi har fået en ny person, der er overbevist om LP mediets fortræffelig lydkvalitet!

Mvh.

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Ser godt ud...

Hyggeligt at se billeder af din hule, Milu.

Og superlækkert anlæg du har dig.

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

Ser godt ud...

Hyggeligt at se billeder af din hule, Milu.

Og superlækkert anlæg du har dig.

Tak Brian - det svinger også!

Mvh.

Fl.D.P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2006
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Hej Mugge.

Ja men jeg kommer skam gerne på besøg igen, så du kan få lov at vise mig de forskelle på 45 og 33 ...   He he ja det swinger det set-up er ikke i tvivl om at også Pick-up er med til at gøre et godt arbejde..kunne jeg jo forstå,ligesom Xono´en jo heller ikke er værst. Og ja jeg var bestemt imponeret over hvad LP mediet kan.

Flemming

Til top Vis Fl.D.P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fl.D.P

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Ikke noget at sige til, at Flemming blev imponeret efter at have oplevet et set-up som det det. Der er jo rent sukker-kræs hvor CD såvel som mere "almindelige" LP-baserede systemer må give fortabt. Men det svarer jo meget godt til hvad jeg selv har oplevet. Selv de bedste digitale signal kilder CD/SACD eller DVD-Audio komm ikke i nærheden af en god pladespiller og pickup, når det gøres rigtigt.

Ellers en fed pladespiller du har der Milu. Er ikke i tvivl om at Orpehus gør det bedre end Condor (efter selv at have hørt begge), men hvordan er den i forhold til din DV? Har efterhånden hørt så meget om den sidstnævnte, at jeg tror den må kunne et eller andet.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Ikke noget at sige til, at Flemming blev imponeret efter at have oplevet et set-up som det det. Der er jo rent sukker-kræs hvor CD såvel som mere "almindelige" LP-baserede systemer må give fortabt. Men det svarer jo meget godt til hvad jeg selv har oplevet. Selv de bedste digitale signal kilder CD/SACD eller DVD-Audio komm ikke i nærheden af en god pladespiller og pickup, når det gøres rigtigt.

Ellers en fed pladespiller du har der Milu. Er ikke i tvivl om at Orpehus gør det bedre end Condor (efter selv at have hørt begge), men hvordan er den i forhold til din DV? Har efterhånden hørt så meget om den sidstnævnte, at jeg tror den må kunne et eller andet.

Hej Janils.

Det er jeg helt enig i (sjovt nok ).
Orpheus gør det ikke bare bedre - den fejer simpelthen Condor af banen - på alle områder. Condor er tættere på at lyde som en CD, imens Orpheus føler man bare det er så rigtigt at "sådan er det meningen LP/musik skal lyde".
Angående Dynavector DRT XV-1s, jo den ville jeg også mægtig gerne høre. Men jeg ligger lidt i forhandlinger med mig selv - hvis jeg sælger den ubrugt kan jeg nok få mere for den end en lidt brugt - på den anden side hvis den er bedre ville det jo være ærgerligt at sælge - på den anden side er det jo ærgerligt hvis den ikke er så god som Orpheus! Kan du følge mig?
Men der er én ved jeg, der har en Orpheus på vej som mulig erstatning for en XV1s - og dennes mening skal jeg lige ha' fat i!
Nå nok om det.

Mvh.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

...og så er Dynavector jo VPI's foretrukne PU'er - de kører også rigtig godt i VPI arme - det gør det jo heller ikke lettere!

Mvh.

<< Forrige Side af 15 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum