Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 14:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Transfiguration Orpheus! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 15
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 10 Juli 2007 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Nightpuma skrev:
Brian7500 skrev:
Milu skrev:
Nightpuma skrev:

hei milu

jeg har haft rigtig meget glæde af raven ac. det er af de produkter helt i øverste klasse som bare leverer musikken. det er definitivt det hifiproduktet som har givet mig mest musikkglæde og ro i sjælen så langt. Intrykkene mine er igrunnen de samme som jeg hadde i starten, totalt avslappet og sammenhængende. Jeg har ikke fået min nye arm ennu, men den er nu kommet til artsound, og jeg venter den en af dagene. Nu har jeg siden sisr blivet far til en lille pige, så raven har stået stille et par uger nu. Det bliver nok lidt stille i den nærmeste fremtid også, men udover høsten er det igen tid for udforsking af raven, arm og div PU's og måske riaa. Men du milu, nu har du XV-1s. Tron Seven og sitat av TW i signaturen din. Du skulle næsten haft dig en raven også nu for at gøre billedet komplæt 

Mvh Asbjørn

Brian7500 har solgt mig 3 af de nyere Bruce Springsteen LP'er som manglede i samlingen - tak Brian! .
Mvh.

Det var da så lidt Milu. Jeg kunne jo ikke høre dem alligevel. Og jeg ved at du vil værdsætte dem

Og mange gange tillykke dig til Asbjørn. Det er stort at blive far. Det har jeg selv haft den glæde at blive foreløbig 2,5 gange. Så kan alverdens hifi altså godt pakke sammen.

Tak for det Brian. Å få barn er det største man kan oppleve i livet, så enkelt er vel det

Asbjørn

JA......

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 September 2007 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Halløj!

Meningen var en Tron Seven riaa - men da mening blev gjort til handling, blev det en Pass Labs XOno!
Havde egentlig overbevist mig selv om, at rør var det eneste... Men kunne ikke modstå XOno overbevisende kvaliteter som byggekvalitet og ry.
Men jeg får at se om det var den rigtige vej.
I weekenden vil jeg skrive om det første oplevelser med "dyret".
I aften er jeg for træt til at sætte den til - men pæn er den - og byggekvaliteten virker enestående!

Mvh. og god weekend!
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Fl.D.P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 September 2007 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Hej Milu...

Det vil jeg med spænding følge,altså dine lytteindtryk   og skal ikk være nogen hemmelighed at hvis jeg skal prøve pladespiller på et tidspunkt,så kunne Tron Seven Riaa helt klart blive en ingrediens i den prøvelytning...men er nok ikke så nemt at prøve både en Avid Diva og en VPI scout /scoutmaster .... 

Pass Labs XOno skulle jo være helt forrygende

Flemming

Til top Vis Fl.D.P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fl.D.P

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Sendt: 07 September 2007 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Halløj!

Meningen var en Tron Seven riaa - men da mening blev gjort til handling, blev det en Pass Labs XOno!
Havde egentlig overbevist mig selv om, at rør var det eneste... Men kunne ikke modstå XOno overbevisende kvaliteter som byggekvalitet og ry.
I aften er jeg for træt til at sætte den til - men pæn er den - og byggekvaliteten virker enestående!

Mvh. og god weekend!

Øhh Milu, kan man være for træt til at tilslutte en Pass Labs Xono?????????? Der er vist noget du har misforstået.

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 08 September 2007 kl. 07:45 | IP-adresse registreret  

Uha Uha ........ konge riaa

Jeg ville gerne høre.... Jeff Wayne's - War of the worlds på denne riaa

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2007 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Halløj!

Mvh. og god weekend!

For træt???????

Nej nu må du altså holde.

Tillykke med den.

Vi glæder os til at se billeder af kræet.

Har du egentlig fået XV-1eren?

Brian7500

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 September 2007 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Ja den er go' med jer, jeg bliver jo nød til at arbejde røven ud af bukserne for købe det her!

Mvh.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 September 2007 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Fl.D.P skrev:

Hej Milu...

Det vil jeg med spænding følge,altså dine lytteindtryk   og skal ikk være nogen hemmelighed at hvis jeg skal prøve pladespiller på et tidspunkt,så kunne Tron Seven Riaa helt klart blive en ingrediens i den prøvelytning...men er nok ikke så nemt at prøve både en Avid Diva og en VPI scout /scoutmaster .... 

Pass Labs XOno skulle jo være helt forrygende

Flemming

Jaa du må bare ud at lytte!
Og jeg vil sige, jeg er stadig meget lun på Tron Seven - så måske engang.

Men én ting er sikker - Tron Seven er nok lige en tand mere brugervenlig.

Mvh.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 September 2007 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

king skrev:

Uha Uha ........ konge riaa

Jeg ville gerne høre.... Jeff Wayne's - War of the worlds på denne riaa

Jamen King, så må du jo en tur forbi med pladen under armen...

Mvh.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 September 2007 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

Milu skrev:
Halløj! Meningen var en Tron Seven riaa - men da mening blev gjort til handling, blev det en Pass Labs XOno! Havde egentlig overbevist mig selv om, at rør var det eneste... Men kunne ikke modstå XOno overbevisende kvaliteter som byggekvalitet og ry. Men jeg får at se om det var den rigtige vej. I weekenden vil jeg skrive om det første oplevelser med "dyret". I aften er jeg for træt til at sætte den til - men pæn er den - og byggekvaliteten virker enestående! Mvh. og god weekend!

For træt???????

Tillykke med den.

Hehe tak!

Ja billeder - et eller andet sted skal der jo spares - har kun et skod kineser digi kamera hvor blitzen ikke virker! Kan man få et digi kamera til under 500,- ?

Jo den Dyna XV1s er her vist et sted - lad mig se - den er vel ikke røget med skraldet ud?

Mvh.

Fl.D.P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2006
Sendt: 08 September 2007 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Brian7500 skrev:

Milu skrev:
Halløj! Meningen var en Tron Seven riaa - men da mening blev gjort til handling, blev det en Pass Labs XOno! Havde egentlig overbevist mig selv om, at rør var det eneste... Men kunne ikke modstå XOno overbevisende kvaliteter som byggekvalitet og ry. Men jeg får at se om det var den rigtige vej. I weekenden vil jeg skrive om det første oplevelser med "dyret". I aften er jeg for træt til at sætte den til - men pæn er den - og byggekvaliteten virker enestående! Mvh. og god weekend!

For træt???????

Tillykke med den.

Hehe tak!

Ja billeder - et eller andet sted skal der jo spares - har kun et skod kineser digi kamera hvor blitzen ikke virker! Kan man få et digi kamera til under 500,- ?

Jo den Dyna XV1s er her vist et sted - lad mig se - den er vel ikke røget med skraldet ud?

Mvh.

Jeg skal da gerne komme forbi med mit lille DigiCam,hvis jeg så kunne være så heldig at få lov at høre en pladespille spille musik

Flemming

Til top Vis Fl.D.P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fl.D.P

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 September 2007 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Fl.D.P skrev:
Milu skrev:
Brian7500 skrev:

Milu skrev:

For træt???????

Tillykke med den.

Hehe tak! Ja billeder - et eller andet sted skal der jo spares - har kun et skod kineser digi kamera hvor blitzen ikke virker! Kan man få et digi kamera til under 500,- ? Jo den Dyna XV1s er her vist et sted - lad mig se - den er vel ikke røget med skraldet ud? Mvh.

Jeg skal da gerne komme forbi med mit lille DigiCam,hvis jeg så kunne være så heldig at få lov at høre en pladespille spille musik

Flemming

Du skal være mere end velkommen! Vi finder lige en tid - har snart 3 ugers ferie!

Mvh.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 September 2007 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

2 døgn...

Den åbner sig mere og mere... Det var fra start af, en helt suveræn riaa - men nu sker der altså noget, hold da op hvor er der knald på!
Detaljegraden er ekstrem - hver eneste lille detalje bliver mejslet fast i lydbilledet.
3D er ekstrem - dybde, bredde, højde helt vildt! Rumfornemmelsen i de enkelte
Dynamik! Uha dynamik - selv om Condor egentlig ikke er en rocker, så vises der alligevel tænder når det skal.
Bassen - jeg er bassoman ingen tvivl derom. Var lidt skuffet i starten, men opdagede hurtigt at den spiller bas når det kræves og ikke mere, ingen charmeren eller pumpet - bare fast, dyb og præcis - start/stop er helt fenomenalt. Sammen med VPI er der altså tryk på.
Den viser helt sikkert de evner den pågældende pu har, og Condor er helt på hjemmebane i den klassiske musik. Uha et stykke med opera - jeg har sjældent oplevet opera være så indbydende, med så enorm en koncertsal - 3D er så fantastisk - og den dynamik disse fantastiske sangere kan præstere giver kuldegysninger - og jeg som ikke er specielt glad for klassisk!
I forhold til Graaf GM70? Ingen sammenligning - allerhøjest en mere charmerende (rør) mellemtone - men igen - XOno er kun ved at åbne op...

Mere senere - har lidt svært ved at finde tid til skriverierne!

Mvh.

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2007 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
2 døgn...

Den åbner sig mere og mere... Det var fra start af, en helt suveræn riaa - men nu sker der altså noget, hold da op hvor er der knald på!
Detaljegraden er ekstrem - hver eneste lille detalje bliver mejslet fast i lydbilledet.
3D er ekstrem - dybde, bredde, højde helt vildt! Rumfornemmelsen i de enkelte
Dynamik! Uha dynamik - selv om Condor egentlig ikke er en rocker, så vises der alligevel tænder når det skal.
Bassen - jeg er bassoman ingen tvivl derom. Var lidt skuffet i starten, men opdagede hurtigt at den spiller bas når det kræves og ikke mere, ingen charmeren eller pumpet - bare fast, dyb og præcis - start/stop er helt fenomenalt. Sammen med VPI er der altså tryk på.
Den viser helt sikkert de evner den pågældende pu har, og Condor er helt på hjemmebane i den klassiske musik. Uha et stykke med opera - jeg har sjældent oplevet opera være så indbydende, med så enorm en koncertsal - 3D er så fantastisk - og den dynamik disse fantastiske sangere kan præstere giver kuldegysninger - og jeg som ikke er specielt glad for klassisk!
I forhold til Graaf GM70? Ingen sammenligning - allerhøjest en mere charmerende (rør) mellemtone - men igen - XOno er kun ved at åbne op...

Mere senere - har lidt svært ved at finde tid til skriverierne!

Mvh.

Lyder slet ikke tosset Mugge.

Hvad med din lille Dynavector? Har du fået prøvet den med XOnoen?

Brian7500

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 September 2007 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

Milu skrev:
2 døgn... Den åbner sig mere og mere... Det var fra start af, en helt suveræn riaa - men nu sker der altså noget, hold da op hvor er der knald på! Detaljegraden er ekstrem - hver eneste lille detalje bliver mejslet fast i lydbilledet. 3D er ekstrem - dybde, bredde, højde helt vildt! Rumfornemmelsen i de enkelte Dynamik! Uha dynamik - selv om Condor egentlig ikke er en rocker, så vises der alligevel tænder når det skal. Bassen - jeg er bassoman ingen tvivl derom. Var lidt skuffet i starten, men opdagede hurtigt at den spiller bas når det kræves og ikke mere, ingen charmeren eller pumpet - bare fast, dyb og præcis - start/stop er helt fenomenalt. Sammen med VPI er der altså tryk på. Den viser helt sikkert de evner den pågældende pu har, og Condor er helt på hjemmebane i den klassiske musik. Uha et stykke med opera - jeg har sjældent oplevet opera være så indbydende, med så enorm en koncertsal - 3D er så fantastisk - og den dynamik disse fantastiske sangere kan præstere giver kuldegysninger - og jeg som ikke er specielt glad for klassisk! I forhold til Graaf GM70? Ingen sammenligning - allerhøjest en mere charmerende (rør) mellemtone - men igen - XOno er kun ved at åbne op... Mere senere - har lidt svært ved at finde tid til skriverierne! Mvh.

Den rykker ja - men det burde den vel også...

Dyna'en skal også prøves - men først vil jeg lære den helt at kende med Condor og når Condor så har spillet de her 2-300 timer ryger den til VdH i Holland for tjek og evt. justering (en del af købet) og så er det jo passende at smide Dyna'en på!

Mvh.

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2007 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Brian7500 skrev:

Milu skrev:
2 døgn... Den åbner sig mere og mere... Det var fra start af, en helt suveræn riaa - men nu sker der altså noget, hold da op hvor er der knald på! Detaljegraden er ekstrem - hver eneste lille detalje bliver mejslet fast i lydbilledet. 3D er ekstrem - dybde, bredde, højde helt vildt! Rumfornemmelsen i de enkelte Dynamik! Uha dynamik - selv om Condor egentlig ikke er en rocker, så vises der alligevel tænder når det skal. Bassen - jeg er bassoman ingen tvivl derom. Var lidt skuffet i starten, men opdagede hurtigt at den spiller bas når det kræves og ikke mere, ingen charmeren eller pumpet - bare fast, dyb og præcis - start/stop er helt fenomenalt. Sammen med VPI er der altså tryk på. Den viser helt sikkert de evner den pågældende pu har, og Condor er helt på hjemmebane i den klassiske musik. Uha et stykke med opera - jeg har sjældent oplevet opera være så indbydende, med så enorm en koncertsal - 3D er så fantastisk - og den dynamik disse fantastiske sangere kan præstere giver kuldegysninger - og jeg som ikke er specielt glad for klassisk! I forhold til Graaf GM70? Ingen sammenligning - allerhøjest en mere charmerende (rør) mellemtone - men igen - XOno er kun ved at åbne op... Mere senere - har lidt svært ved at finde tid til skriverierne! Mvh.

Den rykker ja - men det burde den vel også...

Dyna'en skal også prøves - men først vil jeg lære den helt at kende med Condor og når Condor så har spillet de her 2-300 timer ryger den til VdH i Holland for tjek og evt. justering (en del af købet) og så er det jo passende at smide Dyna'en på!

Mvh.

Ach so.... Jamen så passer det jo bare fint.

Brian7500

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 September 2007 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Ja den må vel efterhånden være lunet igennem...

Indtrykkene: Der er stadig fuld tryk på den, fra den kælderdybe bas til den klareste diskant. Og jeg mener tryk det er helt eminent som der er start/stop, og fra det laveste hvisken til kraftig gennem skrål af mikrofon, selv om min Condor ikke er det sidste ord i dynamik (forholdvis lang nålefane) så formår den alligevel at lette lidt på membranerne. Der hvor Condor virkelig sætter ind er i 3D med et dybde-perspektiv jeg ikke har hørt før. Omend jeg ikke er klassisk/opera fan, så er det en ren fornøjelse at sætte opera på - længe siden (hvis overhovedet) jeg har fået hørt så meget opera - fantastisk.
Så er der lige bassen, den er jeg jo glad for. Og jeg svigtes ikke, den er dyyyb, præcis, anslag og knips på kontrabas er helt dernede hvor det kildrer i maven - det er så fedt!!
Så er der lige detaljerne - alt bliver smidt i hovedet - de mindste pling-plong af en triangel aller bagerst, er det på skiven kommer det med, ret facinerende!
Men det er ikke skabt til hyggemusik! Vil man bladre lidt et hifiblad mens man hører musik - ja så tager jeg mig hele tiden i at løfte hovedet og følg så med!
Intet godt uden at det er skidt : Enhver mislyd, fejlindspilning, skævslidning af brugt lp, osv. er med - nådesløst - det skal man lige vende sig til. Kombinationen Condor og XOno er til den analytiske side - omend Condor skulle være den mest "musikalske" af sine top-brødre, så kan den ikke løbe fra sin herkomst. Det er efter min smag lige lidt til den analytisk side - men noget af det skyldes højest sandsynligt det kabel jeg har mellem XOno og min Graaf, som er til den tørre/spidse side. Det vil der blive rådet bod på i fremtiden.
Apropos mislyde - før ville jeg begynde at undersøge om jeg nu havde indstillet pu'en korrekt - for lidt parnoid er jeg altså. Men med Feickert er det betydeligt mindre - faktisk smiler jeg bare og siger "skidt plade".

Mvh.

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2007 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Jamen så bliver det jo spændende at høre hvad der sker når du får Dynaen på i stedet.

Den er vel ikke ligefrem analytisk, eller hvordan?

Brian7500

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 September 2007 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

Jamen så bliver det jo spændende at høre hvad der sker når du får Dynaen på i stedet.

Hej Brian.

Analytisk - tænker du på Dynavectoren?

Mvh.

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2007 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Brian7500 skrev:

Hej Brian.

Analytisk - tænker du på Dynavectoren?

Mvh.

Ja jeg mente at Dynavectoren er mindre ananlytisk anlagt end din Condor.

Sorry for den klodsede formulering

Brian7500

<< Forrige Side af 15 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum