Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 08:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Nogen der er medlem af Head-fi??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pladejesper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 13 April 2007 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Hmmm jeg er selv "hovedtelefontosse" gud ved om der er basis for et ekstra forum???
Til top Vis pladejesper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pladejesper

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 14 April 2007 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Det er rart at se at folk kommer ud af skabende 

Kalle_dk, det var da en imponerede samling... jeg har også selv siddet og tænkt på at købe et par gs1000, men som studerende må det nok vente lidt endnu. Jeg må sige efterhånden som jeg begynder at få at vide hvad folk ligger inde med, så synes jeg der er gode argumenter til et lille meet engang, eks. ATH (L3000, w5000, a700), alt i sennheiser (595,600,650), beyer (770,880), AKG (340,701), og mere eller mindre alt i Grado (80,225,HF1,rs-1,gs1000) og lidt Allesandro Ms-1 og det løse i in-ears m.m. såson shure e500, etymotics, panasonic, creative.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Prinds
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 14 April 2007 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Jeg må hellere melde mig under fanerne også....Jeg benytter Head-fi som info-kilde, men har ikke selv en profil oprettet.

Jeg har det seneste år benyttet en kombination af Sennheiser HD650 / Creek amp, men Creek'en blev for et par måneder siden udskiftet med en Vincent KHV-111 (denne er ved at blive tilspillet). Og i morgen ankommer en "kurer" med 1 stk attaché-kuffert indeholdende en Sony MDR-R10 !

/Prinds

Til top Vis Prinds's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Prinds

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 April 2007 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Hej Prinds

Velkommen i klubben

Det var da godt Techtrino startede en head-fi tråd. Hovedtelefon-folket trækker mørklægnings-gardinerne fra (eller op) og kigger interesseret ud af vinduet. Måske er der andre derude som har samme interesse  ?

Vi er åbenbart flere som har "hørt" om den herlige rør-fætter med tilnavnet "Vincent". Jeg fik den anbefalet på chatten. Godt at man kan få idéer og råd sådanne steder. Min "Vincent" er kun 3 dage gammel nu, så den får lidt motion mens jeg skriver her (lige nu synger Lisa Ekdahl). Som du sikkert læste, har jeg fået udskiftet det originale rør med et BRIMAR. Hvad med din "Vincent" ?

Jeg kender ikke Sony MDR-R10, men den vil jeg da lige læse lidt om på www.head-fi.com

Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

Prinds
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2007 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Hej Kalle_dk,

Jeg blev interesseret i Sony'en, da jeg læste Markl's anmeldelse på Head-fi http://www4.head-fi.com/forums/showthread.php?t=5008

http://www.audioadvancements.com/headphones/sonyhead.html

Jeg var ellers i gang med at overveje Ultrasone's nye Edition9, som kan høres hos Hifi-import i Hillerød - med så fandt jeg en MDR-R10 til salg i Stockholm. Så nu skal den prøves.

Jeg har overvejet at skifte til Brimar udgangs-rør i Vincent'en - men foreløbig kører den med standard-røret (vist nok noget kinesisk). Men til eksperimenteren med rør kunne da være spændende. Er der andre der har erfaringer med rør-udskiftning i en KHV-111 (vi er da vist en del der købte den, da prisen røg ned for nylig) ?

/Prinds

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 April 2007 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg kigget lidt på MDR-R10. Havde set foto af den tidligere, men havde egentlig ikke kigget nærmere på den. Vidste nu heller ikke at den er godt og vel 4 gange så dyr, som Grado GS1000 (som om de ikke trak tænder nok ud hehe). Hvis dette skal retfærdiggøres, ja så skal de godtnok være RIGTIG gode !!! men det fortæller du os jo sikkert meget mere om senere (håber jeg da)

Det var meget vanskeligt at finde noget om Sony'en på danske hjemmesider. Det er nok ikke en hovedtelefon ret mange forhandlere ligger inde med, hvis den i det hele taget kan købes i Danmark  ?! Man sidder jo og tripper lidt, for at høre hvad Stockholm kan sælge sådan en fætter for
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2007 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Hej Prinds

Det lyder satme godt med et par r10.... Jeg synes du skulle oprette en bruger inde på head-fi nu du har en af konge bøfferne

Og du skal huske at fortælle os om dem herinde også!!!

Men jeg kan se, at du også er fra KBH, nu er i snart en del derovre, så det kunne være vi skulle afholde et meet i KBH, engang i den ikke for alt for fjerne fremtid.

Prinds
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2007 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg oprettet mig som Prinds på Head-fi...

Den første halve times lytning på MDR-R10 i går aftes gav et stort smil på læberne ! Efter et par gennemspilninger af Nils Lofgrens "Mud in your eyes", Massive Attacks "Angel", Leonard Cohens "Alexandra Leaving" og Bikstok Røgsystems "Fabrik" må jeg erkende, at min HD650 nok bliver pensioneret eller sat til salg. Eller måske blot henvist til at være hørebøffer til de varme sommerdage, hvor en lukket hovedtelefon måske kan blive for varm om ørerne. Umiddelbart virker MDR-R10 dog som et rart bekendtskab også rent ergonomisk.

For de af jer der ikke kender denne model, kan jeg oplyse at den bl.a. er fabrikeret af 200 år gammel Aizu Zelkova-træ (en japansk elme-sort), græsk lammeskind, aluminium og carbon-fibre. Uhmmmm...

Så vidt jeg har kunnet finde ud af,  produceres den ikke mere, og blev i sin tid (ca 1990-2000) primært produceret som et "statement"  til det japanske hjemmemarked (og til USA). Mit eksemplar (serienr 343) skulle efter sigende have været en gave fra Sony Sverige til Bruce Springsteen på én af hans turnéer i 90'erne, men gaven blev af uvisse grunde blokeret af Sony USA. Derefter har den haft to svenske ejere, før den nåede til Danmark forleden...

En grundigere beskrivelse af lytte-indtrykkene følger, når jeg har haft lidt mere lytte-tid.

/Prinds

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 17 April 2007 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Prinds skrev:

Og i morgen ankommer en "kurer" med 1 stk attaché-kuffert indeholdende en Sony MDR-R10 !

/Prinds

*koger af misundelse*

hvor var det du sagde at du boede ? :P

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2007 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Har for nylig anskaffet mig et par AKG K340... for de som ikke ved hvad det er, kan jeg tilføje at det er en sær over 20 år gammel AKG variant med både elektrostatisk og dynamisk enhed (faktisk 5 passive små enheder som bliver drevet af en aktiv)

lyder ganske godt kan jeg tilføje... har ikke rigtigt brugt mine HD600 eller Alessandro MS1 siden.. så noget må de kunne...

Og så er der masser af muligheder for at modde... :)

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2007 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

pladejesper skrev:
Hmmm jeg er selv "hovedtelefontosse" gud ved om der er basis for et ekstra forum???

Syntes sagtens der kunne være plads til et forum for Hovedtelefoner bare, i stedet for at snige det ind sammen med tweaks og småting...

Ville da i hvert fald give hifi4all en del mere rotation på min computer hvis der var et hovedtelefon-forum ligefrem.. 

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2007 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Det lyder godt prinds, velkommen til, jeg sender snart en pm til de nye derinde, så vi kan få jer på listen helt officielt.

Ja vi skal have vores egen forum-gren herinde

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2007 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Har stablet en lille tråd op omkring seperat forum til hovedtelefon-t**serne....  give it some love...

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52425

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 26 April 2007 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Hej...

Jo-jo...vi er da nogle stykker der (indimellem) lytter til hovedtelefoner. Eller "Ear speakers"! ;-)

Selv bruger jeg STAX SRM T1S + Lambda Pro Signature.

Det spiller fint!

Mvh.

Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 April 2007 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Hej Nilau

Er du medlem?

Prinds
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2007 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

"HVAD - har du nu igen købt nye høre-telefoner, og hvad mon de så har kostet ? Var de andre du havde ikke gode nok ? Det er vel den samme musik der kommer ud af dem..."

Hvad gør man, når konen møder én med sådan en kommentar ? Jeg ville jo bare prøve at få hende til at føle på mine nye Sony MDR-R10 hovedtelefoner, og opleve samme sitrende fornemmelse i kroppen, når hænderne kærtegnede de bløde læder-puder lavet af skindet fra græske får, og mærke suset når blikket faldt på de særligt udvalgte elmetræs-dele....Men næ nej, i stedet forsøgte hun at  få mig til at betragte min nye baby ud fra en rent økonomisk tankebane ! Nogle mennesker er helt uden for pædagogisk rækkevidde  Og jeg havde jo kun udskiftet Sennheiser HD650'eren med Sony'en for at give familien fred, da jeg gik fra en halv-åben til en lukket model (jeg synes selv at det var en genial forklaring på det store træk på Dankortet).

I den forgange weekend oprandt dagene hvor familien var sendt bort, og jeg kunne koncentrere mig om Sony'en. Men konens bemærkninger havde alligevel vundet en smule genklang. Hvad hvis jeg nu ikke kunne høre forskel på Sony'en og et par standard hovedtelefoner  Så jeg måtte i kælderen og finde mine 10 år gamle Denon AH-D750 (kostede vist nok ca 1000 kr dengang), så jeg kunne foretage en sammenligning.

Da det første indtryk havde lagt sig og chokket over kvalitetsforskellen i udførelsen var overstået, var pasform og bærekomfort på dagsordenen. Denon'en var som at få et tortur-instrument fastspændt som straf for at stjæle herremandens fedtemadder ! På trods af Sony'en lidt korpulente størrelse var den særdeles overraskende behagelig at have på, også efter et par timers lytning. Min HD650 havde tendenser til at blive generende efter længere tids lytning, men dette oplevedes ikke med Sony'en. Jeg kom dog til at se i spejlet mens jeg havde dem på - det var ikke et specielt intelligent udseende spejlbillede der kiggede tilbage (her henviser jeg primært til hovedtelefonerne...).

Lytteindtrykket fra Sony'en var heldigvis milevidt fra Denon. Jeg vil nærmest karakterisere det som behageligt eller "venligt". Alt bliver gengivet uden snerren eller aggresivitet (jeg benytter en Vincent KHV-111 rør-hovedtelefonforstærker). Dette tiltaler måske ikke alle, men efter et par timers lytning er det fortsat rart at høre en gengivelse som ikke er som en skærebrænder for hjernecellerne. Hi-hatten er fast og præcis, bassen er det bedst jeg endnu har hørt i en hovedtelefon og lydbilledet virker meget detaljeret og præcist. En kompleks CD som Daniel Lanois' "Shine" fik helt nye dimensioner i Sony'en ift HD650'eren (jeg har pakket Denon'en ned i kælderen igen) og mine "standard test-CD'ere" fik et lille nyk mere i den rigtige retning.

For nogle vil MDR-R10 måske virke en smule kedelig og tilbagelænet, men for undertegnede er den helt rigtig. Ikke for kold og analytisk som en Ålborg Akvavit, men rund og behagelig med laaaaang eftersmag som en Ragnaud-Sabourin VSOP cognac... Kan klart anbefales, hvis I skulle falde over sådan én (såvel Sony som Cognac'en).

/Prinds

McFrede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006
Sendt: 30 April 2007 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Jamen jeg er da også medlem på Head-fi, brugernavn McFrede.

Kommer dog ikke i nærheden af jeres fine setups, har først for nylig investeret i et sæt Sennheiser HD600, og er nu i gang med at finde mig en anstændig hovedtelefonforstærker samt modde mit lydkort med bedre OpAmp...

Til top Vis McFrede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McFrede Besøg McFrede's Websted

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2007 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

.... Vi mangler en smiley der savler...

Men Prinds du er godt klar over at du hermed er selvskrevet, hvis vi engang skal afholde et lille høretelefon meet ikke?
Ellers finder vi ud af hvor du bor, vi stemmer dørklokker i hele KBH indtil vi finder dig, det kan ikke tage ret lang tid

Er faktisk lidt overrasket, over hvor mange high-end bøffer, vi har i landet med mulighed for at kunne høre dem. Der er næsten så mange at det næsten er lidt pinligt "kun" at have non-limited edition bøffer.

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 17 Maj 2007 kl. 02:20 | IP-adresse registreret  

Jeg er også på Headfi og er rimeligt aktiv der, jeg bruger siden til 2 ting dels at holde mig ajour med hørebøffer og så for at holde mit skriftlige engelsk vedlige..

Af ørebøffer har jeg flg:
d-JAYS en rigtig dejlig IEM som jeg fortrinsvis bruger på jobbet pga. dens comfort og isolation, den skulle ifølge headfi medlemmer minde lidt om GRADO signaturen, altså god til (guitar)rock/ Classisk rock, ikke noget at skrive hjem om til klassisk musik...

Shure E500 endnu en IEM som lyder endnu bedre end d-JAYS, den har en dejlig og dyb bas, men mangler en smule i toppen efter min smag, de spiller det hele meget fint, men har deres styrke med musik som Foreinger, Queen og sådan samt Rap (Eminem, Niarn etc.)

Philips she 9500
Ikke noget at råbe hurra for, dog væsentligt bedre end Ibuds, mudret bas og meget lidt diskant..

Sennheiser pxc 250
Rimelig lydkvalitet specielt bassen er god og fast, den lider dog lidt under at være en NC øretelefon..

Beyer Dynamic dt880
Meget analyserende hovedtelefon som afslører en masse detaljer som ellers ofte drukner i alt det andet, god til klassisk og pop, men spiller alle genrer meget fint, den er dog lige "lys" nok til min smag

Philips hp 1000
Der findes ikke noget mere comfortabelt, har en signatur som jeg holder meget af, mangler en lille smule i toppen, den er en allround som klarer det hele ganske tilfredsstillende, jeg bruger den mest til film.

af forstærkere har jeg:
X1 en lille transportabel forstærker der er som skræddersyet til E500, giver flottere soundstage og gør dem mere balancerede, er også fin til dt880 (når ham tossen med ørebøfferne går tur med barnevognen)

Philips sbc 1500
En forstærker som jeg bliver mere og mere glad for, for hver dag der går har godt med bøffer og digital indgang samt DSP dekoder (som jeg dog ikke er så vild med, hellere stereo)
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2007 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Det var godt at se at du også fandt tråden Claus... man kan ikke holde meget hemligt nu til dags.

Men nu siger du når tossen bruger sine dt880 når han er ude at gå med barnevognen... Så skulle du se mig når jeg går med hunden, iført mine Grado sr225 med gule sennheiser 414 pads.... se det ser godt ud.

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes