Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 00:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Trends UD 10 som dac? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jonas Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2007
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 20 Marts 2007 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Hey!

Er der nogen der har prøvet kræfter med den lille trends UD 10 der er på tilbud her på siden?
Kan nok tænke mig at den til den pris ikke kan hamle op med de "rigtige" hifi DAC, men den er vel også mest som en konverter fra usb til digital. Men på den anden side får de øvrige Trends (Deres TA 10 især) produkter utrolig rosende ord med på vejen.
Både her på siden mange andre steder.
Er der tale om en hype, pga den billige pris, og det simple design, eller disse produkter rent faktisk rigtig gode?

Har nogen testet UD-10 mod andre billige DAC, (audio alchemy, cambridge..) eller evt nogle eksterne lydkort? Med test tænker jeg selvfølgelig mest på DAC delen. Går ud fra der ikke kan være den helt vilde forskel på usb til digitalkonverter.

Kom med jeres erfaringer!
Til top Vis Jonas Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas Nielsen

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 Marts 2007 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Jonas Nielsen skrev:
Hey!

Er der nogen der har prøvet kræfter med den lille trends UD 10 der er på tilbud her på siden?
Kan nok tænke mig at den til den pris ikke kan hamle op med de "rigtige" hifi DAC, men den er vel også mest som en konverter fra usb til digital. Men på den anden side får de øvrige Trends (Deres TA 10 især) produkter utrolig rosende ord med på vejen.
Både her på siden mange andre steder.
Er der tale om en hype, pga den billige pris, og det simple design, eller disse produkter rent faktisk rigtig gode?

Har nogen testet UD-10 mod andre billige DAC, (audio alchemy, cambridge..) eller evt nogle eksterne lydkort? Med test tænker jeg selvfølgelig mest på DAC delen. Går ud fra der ikke kan være den helt vilde forskel på usb til digitalkonverter.

Kom med jeres erfaringer!

Det er vel ikke en DAC, hvis den kun har digital out ?
Så skal du have en box mere, før det spiller musik.

Jonas Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2007 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Hej Spencer!
UD 10 boksen har en DAC (Burr Brown PCM2704) indbygget. Desværre er udgangen "kun" en analog minijack stik. Men analog udgang har den:-) Kig bare på beskrivelserne!

Ingen har der købt denne lille sag?
Til top Vis Jonas Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas Nielsen

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 Marts 2007 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Jonas Nielsen skrev:
Hej Spencer!
UD 10 boksen har en DAC (Burr Brown PCM2704) indbygget. Desværre er udgangen "kun" en analog minijack stik. Men analog udgang har den:-) Kig bare på beskrivelserne!

Ingen har der købt denne lille sag?

Hvordan impedanserne fra en hovedtelefonudgang passer med de 47kOhm som typisk er input på en forforstærker, kan jeg ikke sige.

Men lyd kan du godt få ud af det.

Pihl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 20 Marts 2007 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

hej Jonas
jeg har købt deres forstærker og den spiller skide godt, så mon ikke deres lille dac er pengene værd? det er jeg sikker på, hvis jeg havde behovet
ville jeg ikke tøve

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 20 Marts 2007 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Der følger en lille minijack til RCA adapter med UD-10. Kvaliteten på analogsignalet er faktisk ganske hæderlig, især hvis batteriforsyningen anvendes. Det kan dog ikke betegnes som en egentlig "high end" DAC.

Som USB transporter er den, efter min mening, klart i referenceklasse.

Hilsner,

Karsten

Pihl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 20 Marts 2007 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

StudioSound skrev:

Der følger en lille minijack til RCA adapter med UD-10. Kvaliteten på analogsignalet er faktisk ganske hæderlig, især hvis
batteriforsyningen anvendes. Det kan dog ikke betegnes som en egentlig "high end" DAC.

Hilsner,

Karsten

Hej Karsten

Hvad med batteriforsyning til min lille forstærker?

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Sendt: 20 Marts 2007 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Hej Phil,

Jeg har set at der er flere der bruger disse transportable startpakker til biler, det fungerer vist fint.

Hilsner,

Karsten

Thomas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 20 Marts 2007 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

StudioSound skrev:

Der følger en lille minijack til RCA adapter med UD-10. Kvaliteten på analogsignalet er faktisk ganske hæderlig, især hvis
batteriforsyningen anvendes. Det kan dog ikke betegnes som en egentlig "high end" DAC.

Hilsner,

Karsten

Jeg er enig mht. brugen som USB transporter.. hos mig er det på ingen måde ringere end hvis jeg bruger min cd spille som drev..
Til top Vis Thomas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas

Jonas Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2007 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

he... Men en reference USB transporter? Er det ikke lidt et fis i en h...lugte? Jeg mener.. vil i virkelig mene at jeg får en bedre digital udgang i denne boks, end i et hvilket som helst eksternt lydkort?

Kan man sætte en ekstern "comsumer" strømforsyning til? Batteri er vel mest smart hvis man er på farten, eller?

Hmm Karsten... Hvor har du din grænse for en hi-end dac?:-)
Selv de billigere Dacs får anmeldelser der stiger imod skyerne. hvis du skulle sammenligne med en cdafspillers lyd, hvilke modeller (priser) vil du da sige den overgår?

Thomas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2007 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Jonas Nielsen skrev:
he... Men en reference USB transporter? Er det ikke lidt et fis i en h...lugte? Jeg mener.. vil i virkelig mene at jeg får en
bedre digital udgang i denne boks, end i et hvilket som helst eksternt lydkort?Kan man sætte en ekstern "comsumer" strømforsyning til? Batteri er
vel mest smart hvis man er på farten, eller? Hmm Karsten... Hvor har du din grænse for en hi-end dac?:-) Selv de billigere Dacs får anmeldelser der
stiger imod skyerne. hvis du skulle sammenligne med en cdafspillers lyd, hvilke modeller (priser) vil du da sige den overgår?

Mht. ekstern strømforsyning, så ja det kan du sagtens. Men du behøver hverken den eller batteriforsyningen. Den får også strøm igennem USB
porten.. jeg har ingen strømforsyning på den pt..
Jeg har ikke den vilde erfaring med lydkort, så det vil jeg ikke udtale mig om, jeg kan kun oplyse at den gør det mindst ligeså godt, med signal fra
min labtop hvor musikken ligger tabsfrit, som min cd afspillers drev..

Jonas Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2007 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Så.. Kortene på bordet. ER dette en god DAC, eller er den ikke? Lad nu ikke dette blive endnu en del af dennes sides hyldest til alt. Langt de fleste anmeldelser her, og mange andre steder for en til at tro at køber man en enhed til 1000 kroner, hamler den op med alt op til 3000. Enheder til 3000 hamler op med at op til 10000, og de til 10000 er måske næsten bedre end de til 50.000...

Tag nu bukken ved hornene..
Det er de hæderligt at være et produkt til 1000 kroner som kun er halvt så godt som det til 2000. Såden burde det vel være

Og lad nu være med at komme og sige at nad 3020 og dali 450 stadig er den  bedste i verden..

Har selv et par jamo classic 6, og de spiller de fint! Til prisen.. En ganske hæderlig (synes jeg) højtaler til de der 7-800 kroner..

Thomas: Du siger den er ligeså god som din cd afspiller: Hvad er det for en afspiller? Er lyden bedre nu, end fra det interne lydkort? Hvor ligger styrkerne/svaghederne?

Thomas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2007 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Jonas Nielsen skrev:
Thomas: Du siger den er ligeså god som din cd afspiller: Hvad er det for en afspiller? Er lyden bedre nu, end fra det interne
lydkort? Hvor ligger styrkerne/svaghederne?

Altså, jeg bruger stadig cd afspillerens DAC, men istedet for at lægge skiven i cd maskinen har jeg den lagt ind på harddisken på computeren. Jeg
har ikke prøvet noget internt lydkort, kun taget signalet ud gennem usb signalet, ind i trends tingen, og coax ind i cd spillerens dac. CD spillen er
forøvrigt en audio aero cap reference.

Jonas Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2007 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

hm ok. Så du bruger den altså "blot" som transporter. Nogen der har brugt den indbyggede dac?

Thomas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2007 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Jonas Nielsen skrev:
hm ok. Så du bruger den altså "blot" som transporter. Nogen der har brugt den indbyggede dac?

Ja, jeg har skrevet at jeg har brugt den som drev hele tiden. Beklager hvis det kunne mistolkes :)

Jonas Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2007 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

:-) Næ nej det er mig der beklager! Har overset det i min iver efter at finde en der brugte den indbyggede DAC

Har du lavet en lyttetest med den egen DAC i forhold til din cdafspillers dac? Hvad synes du om den?

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Sendt: 21 Marts 2007 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

Jonas,

Min erfaring er at der er ret stor forskel på de forskellige digitale udgange på notebooks og pc'ere i almindelighed. En række AC97 kort insisterer på at lave en relativt dårlig upsampling til 48 kHz, desuden er der tit udelukkende optisk udgang gennem bunden af et minijack stik eller andre mindre gode løsninger. Næste potentielle problem er potentialeforskel mellem pc og anlæg som i værste fald kan puffe noget hardware.

Da jeg selv gik fra at bruge AC 97 S/PDIF udgangen på min notebook til USB transporteren, var det et ret bemærkelsværdigt løft i lyden, dermed ikke sagt at der ikke kan være undtagelser.

Som nævnt tidligere er det en hæderlig DAC der er indbygget, men bestemt ikke på højde med den der f.eks. er indbygget i en AA Capitole.

Der er en her som har testet den indbyggede DAC:

http://www.tnt-audio.com/sorgenti/trendsaudio_ud10_e.html

Hilsner,

Karsten

Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004
Sendt: 21 Marts 2007 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Nogen forslag til hvilket USB kabel man kan anvende til Transporteren?

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Sendt: 21 Marts 2007 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Buch,

Jeg bruger selv et 5 meter Sandberg USB kabel, det fungerer fint. Klart bedre end tilsvarende længde AES/EBU eller S/PDIF, selv i god kvalitet. Bare husk at USB kablet skal være med de flade stik i begge ender.

Hilsner,

Karsten

Jonas Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2007 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Så alt i alt.
Trends UD 10 er en dårlig dac måske på niveau med en ældre billig cdafspiller (eller endda en aldi dvd?) men super til at viderefører signal fra en computer til en ekstern dac.

Er ovenstående en ok beskrivelse? (Har ikke selv lyttet til den..)

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes