Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 14:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Ny DVD afspiller. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 11 Marts 2007 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Mr_Tarantino skrev:
Der er vist en hel del både private personer og anmeldere der mener det omvendte...

Det tillader jeg mig så at tvivle på. At der tales positivt om Pioneers og Sonys DVD-afspillere bør ikke overraske nogle, da også de laver nogle gode DVD-afspillere. Men går man udelukkende efter billedekvalitet og ikke efter mærke (producent), load-tid, CD-afspilning etc. er Denons DVD-maskiner (x930) (1730 undtaget) stort set suveræne i de respektive prisklasser.

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 11 Marts 2007 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Jeg havde købt brugt og købt en Denon DVD-2900. Om kan lide Denon eller ej så synes jeg det er en af de bedste maskiner til 2500-3000

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 Marts 2007 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Måske man skulle tage sin mening om til genovervejelse..? Er der så nogle brugte i samme prisklasse der er værd at kigge efter? Gælder egentlig alle tre mærker.
Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2007 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Slet ikke nogen der har en mening om hvad man skal gå efter?
Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino

iChicken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Jeg har personligt lige købt en Denon 2930 i Hifi-klubben og kan varmt anbefale den. Jeg havde en 1930 til låns, da der var lidt leveringstid på 2930 og kan kun gentage hvad der tidligere er sagt: Man får hvad man betaler for: 2930'eren er langt bedre end 1930...

Hvad angår kodefrihed på Denon betyder det ingenting - du skal holde de rigtige knapper inde mens du tænder og så indtaste en række cifre på fjernbetjeningen - så er den kodefri, så der er ingen grund til at betale ekstra herfor...
Til top Vis iChicken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af iChicken Besøg iChicken's Websted

Smurf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Altså der er en forskel på fx den pioneer du nævner som er set til kr ca. 1200 det billigeste sted og på den denon fra hifi-klubben til kr 6990.

Det er en forskel på små 5700 kr så alt andet end lige er der jo også forskel på produkterne. Denon er en rigtig god afspiller spørgsmålet er bare om du vil føle du får for 5700 kr mere derfor tag ud og se på tingene se det blive demonstreret inden for pioneers /sony's fejler skam ikke noget. Køber man en til 1200 kr så er det noget nemmere alt andet end lige at skifte den ud efter et stykke tid når der komme nye smarte ting osv bare min tanke. (er klar over denon kan mere og levere noget mere end fx den pioneer - spørgsmålet er hvor meget og om man lægger mærke til det og vil ofre på det) :)

Til top Vis Smurf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Smurf Besøg Smurf's Websted

Jannik K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2004
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:

Mr_Tarantino skrev:
Der er vist en hel del både private personer og anmeldere der mener det omvendte...

Det tillader jeg mig så at tvivle på. At der tales positivt om Pioneers og Sonys DVD-afspillere bør ikke overraske nogle, da også de laver nogle gode DVD-afspillere. Men går man udelukkende efter billedekvalitet og ikke efter mærke (producent), load-tid, CD-afspilning etc. er Denons DVD-maskiner (x930) (1730 undtaget) stort set suveræne i de respektive prisklasser.

Nu nævner du tilfældigvis load-tider, cd-afspilning osv. Her er jeg godt nok meget uenig. Jeg har en Denon DVD-2910 og en 7 år gammel Sony DVP-S725 og Sony'en lammertæver Denon'en i enhver disciplin med undtagelse af billedkvalitet på et fladskærmstv.
Sidstnævnte siger sig selv.
Jeg har testet dem op mod hinanden, og Sony'en kan nå at få skuffen ind, loade filmen, trykke start film i menuen og komme igang før menuen i det hele taget er kommet på skærmen på Denon'en og det er faktisk voldsomt irriterende.
Nu har jeg ikke prøvet 1930'eren som også er omtalt, men 2910'eren er i hvert fald meget, meget sløv.

Umiddelbart vil jeg da tro at de to Sony og Pioneer maskiner er udemærkede til prisen.

Mvh Jannik

Til top Vis Jannik K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik K.

Classe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Denon er generelt MEGET langsomme og det er MEGA irriterende. Så vi man have denon skal man lære at leve med det.

Det siger en tidligere 2910 ejer og nu 1920 ejer. De er bare hammer langsomme.

Til top Vis Classe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Classe

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Jannik K. skrev:

Nu nævner du tilfældigvis load-tider, cd-afspilning osv. Her er jeg godt nok meget uenig. Jeg har en Denon DVD-2910 og en 7 år gammel Sony DVP-S725 og Sony'en lammertæver Denon'en i enhver disciplin med undtagelse af billedkvalitet på et fladskærmstv.
Sidstnævnte siger sig selv.
Jeg har testet dem op mod hinanden, og Sony'en kan nå at få skuffen ind, loade filmen, trykke start film i menuen og komme igang før menuen i det hele taget er kommet på skærmen på Denon'en og det er faktisk voldsomt irriterende.

Jeg tror faktisk, at vi er enige. Jeg nævnte load-tider mv., fordi jeg selv synes, at det ikke er der Denon har sine stærke sider. Det er absolut på billedesiden Denon er stærkest.

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2007 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Mr_Tarantino skrev:
Måske man skulle tage sin mening om til genovervejelse..? Er der så nogle brugte i samme prisklasse der er værd at kigge efter? Gælder egentlig alle tre mærker.

NU skrev du jo godt nok at Denon ikke sagde dig så meget. Alligevel ville jeg endnu engang nævne DVD-2900 der gør det rigtig godt. Hvilken slags skærm/fremviser skal den gengive det på?

Altså lige meget hvad, ville jeg gå efter noget brugt. Mine erfaring efter at have brugt rigtig rigtig mange tusind kroner på hifi er altså at brugtmarkede får man mest får pengene og du mister slet slet ikke så mange penge som man gør ved at købe nyt!

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2007 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Den skal bruges på et 42" Philips plasma TV. Jeg må sige at jeg er begyndt en del at overveje at købe en brugt DVD. Og ja er jo ikke så vild med Denon nej, så er der nogle der kan nævne en god Sony eksempelvis?

Og mange tak for alle de gode indlæg! Man bliver jo ligefrem klog af det her.

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2007 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Mr_Tarantino skrev:

Den skal bruges på et 42" Philips plasma TV. Jeg må sige at jeg er begyndt en del at overveje at købe en brugt DVD. Og ja er jo ikke så vild med Denon nej, så er der nogle der kan nævne en god Sony eksempelvis?

Og mange tak for alle de gode indlæg! Man bliver jo ligefrem klog af det her.

Altså det tror jeg sgu du får mest for pengene! Men find da en med HDMI/DVI så, jeg har lige skiftet fra komponent til HDMI, altså det er klart også en noget bedre maskine og noget dyre. Men hold op en billeder, det står bare skarpt!

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2007 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Jeg synes bare det er lidt svært at finde en nyere brugt. De fleste jeg kan finde er en 4-5 år gamle, og så finder jeg dem knap så spænde.

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Pioneeren har HDMI.

Og et kanonflot billede - muligvis er Denon et my bedre - er der nogen af Denon entusiasterne der fakisk har set Pioneeren de diser så vildt, eller er det en fordom der bygger på gamle modeller ?

Og den kan spille alt der findes på markedet idag, HD-formater undtaget (hvilket Denon heller ikke kan afspille).

Og den er billig.

- som tidligere sagt, et kanongodt køb der har tjent mig troligt siden den kom ind af døren sidste sommer...

MVH.

Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2007 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Må altså osse indrømme den tiltaler mig en del! Og hørte lige at Sony kommer nye DVD afspillere om en måneds tid, så måske man skulle vente og se hvad de kommer med.

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2007 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Nogen der ved hvor man kan læse/se de nye afspillere fra Sony? På deres hjemmeside er der nemlig ikke noget...

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2007 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Slet ikke nogen der ved noget om de nye Sony DVD afspillere?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes