Emne: Hvad skal en brugt Vienna koste ? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 08 Marts 2007 kl. 06:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har helt ret i det du skriver !
Jeg har også fået så mange skambud - de skriver og skriver ... lige indtil man finder ud af hvem der tager gass på en og ringer til dem .... så gider de ikke at skrive mere 
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 08 Marts 2007 kl. 07:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955 skrev:
Transient skrev:
mortenkongsfelt skrev:
| Hmm med den alder og nypris, skulle man da snildt tro at de kunne indbringe 12k eller sådan... :S - De står jo i rimelig høj kurs?! |
|
|
ENIG
Men gad vide om farven har meget indvirkning på prisen. Rose og piano er måske mere i høj kurs for tiden. Kommer selvfølgelig an på hvad du har af møbler.
|
|
|
Måske, folk vælger piano eller rosewood.
Ud af 109 solgte par er kun de 21 par solgt i andet end piano/rosewood.
Men det hjælper da slet ikke at poste det flere gange om dagen, min bror har lige haft noget andet tilsalg et andet mærke ikke fra mig af og blev total skambudt og har solgt det i sverige.
dk er et ? brugt land, jeg kender mange der ikke gider at sætte noget tilsalg da folk er alt for useriøse.
Også har de længe kun kostet 19000kr, men er blevet sæt op i pris den 1-2 2007.
|
|
|
Nøjagtigt den samme tendens kan jo ses i butikkerne - vi har mange folk der kommer med bemærkningen "Nu står der jo 9799,00, men hvad skal jeg give"? Selv på demo-produkter, kommer det intet-sigende spørgsmål!!
Jeg ved ikke hvad pokker det er for en kultur, folk har fået ind på lystavlen - uanset hvad, så skal ordet rabat drages ind i samtalen. Selv på brugtmarkedet får man spørgsmålet fra en eller anden idiot der ikke har det fjerneste selv-disciplin - sagen er selvfølgelig noget andet, når han selv har noget der skal sælges - så snakker vi selvfølgelig om guld-produkter der aldrig taber i værdi.
Jeg husker tydeligt da jeg solgte min Proceed CDP. Den stod til 11.000, og straks kom der en mail fra en eller anden original - "Sig til når du vil sælge den for 6.000". Right - for 6.000 kr. bøllebank, måske!!!
Hovedproblematikken er selvfølgelig at sælger ikke må tjene penge - sælgere er jo grådige gribbe, deraf de tilhørende debatter med at hifi (og andre ting, for den sags skyld) er for dyrt i dag og at importørerne er for grådige. Well, er der ingen der tjener penge, så er der heller ingen der sælger. Folk glemmer bare lidt selvransagelse - hvad ville de sige hvis arbejdsgiver, under lønforhandlingerne, siger "Niks, du får ikke en krone mere - du tjener allerede nok. Faktisk så er det for meget - hvad kan du lave samme stykke arbejde for, imorgen? Der må jo være noget kontantrabat til mig, når jeg har gidet ansætte dig??" __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
chillipepper Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 08 Marts 2007 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
MC955 skrev:
Transient skrev:
mortenkongsfelt skrev:
| Hmm med den alder og nypris, skulle man da snildt tro at de kunne indbringe 12k eller sådan... :S - De står jo i rimelig høj kurs?! |
|
|
ENIG
Men gad vide om farven har meget indvirkning på prisen. Rose og piano er måske mere i høj kurs for tiden. Kommer selvfølgelig an på hvad du har af møbler.
|
|
|
Men det hjælper da slet ikke at poste det flere gange om dagen, min bror har lige haft noget andet tilsalg et andet mærke ikke fra mig af og blev total skambudt og har solgt det i sverige.
dk er et ? brugt land, jeg kender mange der ikke gider at sætte noget tilsalg da folk er alt for useriøse.
|
|
|
Nøjagtigt den samme tendens kan jo ses i butikkerne - vi har mange folk der kommer med bemærkningen "Nu står der jo 9799,00, men hvad skal jeg give"? Selv på demo-produkter, kommer det intet-sigende spørgsmål!!
Jeg ved ikke hvad pokker det er for en kultur, folk har fået ind på lystavlen - uanset hvad, så skal ordet rabat drages ind i samtalen. Selv på brugtmarkedet får man spørgsmålet fra en eller anden idiot der ikke har det fjerneste selv-disciplin - sagen er selvfølgelig noget andet, når han selv har noget der skal sælges - så snakker vi selvfølgelig om guld-produkter der aldrig taber i værdi.
Jeg husker tydeligt da jeg solgte min Proceed CDP. Den stod til 11.000, og straks kom der en mail fra en eller anden original - "Sig til når du vil sælge den for 6.000". Right - for 6.000 kr. bøllebank, måske!!!
Hovedproblematikken er selvfølgelig at sælger ikke må tjene penge - sælgere er jo grådige gribbe, deraf de tilhørende debatter med at hifi (og andre ting, for den sags skyld) er for dyrt i dag og at importørerne er for grådige. Well, er der ingen der tjener penge, så er der heller ingen der sælger. Folk glemmer bare lidt selvransagelse - hvad ville de sige hvis arbejdsgiver, under lønforhandlingerne, siger "Niks, du får ikke en krone mere - du tjener allerede nok. Faktisk så er det for meget - hvad kan du lave samme stykke arbejde for, imorgen? Der må jo være noget kontantrabat til mig, når jeg har gidet ansætte dig??"
|
|
|
det er vel megt naturligt at køber prøver at købe til laveste pris og at sælger prøver at få højste pris. Det er vel også nærmest en regl at sætte beløbet fra sælger lidt højer, så køber kan få følsen af have gjort en god handel, det er vel de færeste der har betalt "fuld pris" på den blå avis når de har købt brugt.
Hvis ikke prisen syntes fair, har både sælger og køber jo lov til at takke nej
Det skal jo også lige siges at når men handler brugt hænger køber på fejl osv __________________ MVH
chillipepper
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 08 Marts 2007 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
chillipepper skrev:
Ronin skrev:
MC955 skrev:
Transient skrev:
mortenkongsfelt skrev:
|
|
ENIG
|
|
|
|
|
|
Hovedproblematikken er selvfølgelig at sælger ikke må tjene penge - sælgere er jo grådige gribbe, deraf de tilhørende debatter med at hifi (og andre ting, for den sags skyld) er for dyrt i dag og at importørerne er for grådige. Well, er der ingen der tjener penge, så er der heller ingen der sælger. Folk glemmer bare lidt selvransagelse - hvad ville de sige hvis arbejdsgiver, under lønforhandlingerne, siger "Niks, du får ikke en krone mere - du tjener allerede nok. Faktisk så er det for meget - hvad kan du lave samme stykke arbejde for, imorgen? Der må jo være noget kontantrabat til mig, når jeg har gidet ansætte dig??"
|
|
|
Det skal jo også lige siges at når men handler brugt hænger køber på fejl osv
|
|
|
Den lader vi lige stå lidt.
Nu har jeg igemmen mange år handlet brugt, og folk lyver som bare fanden når de skal sælge brugt, jeg ved snart ikke hvor mange gange jeg har kørt 100 af km for så at se noget der slet ikke levet op til hvad de sagde, men jeg har nu altid taget det til den pris vi havde aftalt.
Når der er noget tilsalg og jeg synes prisen er ok køber jeg ellers ikke.
Mange af dem der byder går det kun forbi de keder sig. __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 08 Marts 2007 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955 skrev:
chillipepper skrev:
Ronin skrev:
MC955 skrev:
Transient skrev:
mortenkongsfelt skrev:
|
|
ENIG
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Det skal jo også lige siges at når men handler brugt hænger køber på fejl osv
|
|
|
Den lader vi lige stå lidt.
Nu har jeg igemmen mange år handlet brugt, og folk lyver som bare fanden når de skal sælge brugt, jeg ved snart ikke hvor mange gange jeg har kørt 100 af km for så at se noget der slet ikke levet op til hvad de sagde, men jeg har nu altid taget det til den pris vi havde aftalt.
Når der er noget tilsalg og jeg synes prisen er ok køber jeg ellers ikke.
Mange af dem der byder går det kun forbi de keder sig. |
|
|
Jeg har efterhånden også oplevet begge sider af medaljen, så at sige. "Perfekt stand" er langt fra en defineret størrelse 
Jeg kan sagtens finde på at lægge et bud for en brugt vare, men kulturen hvor der konstant skal spørges til rabat hænger mig ud af halsen. På sigt vil den vejledende pris blot stige, hvorefter der kan gives den tilsvarende rabat til kunden som så føler han/hun har gjort en god handel. Tåbeligt!
|
| Til top |
|
| |
Mikke Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 498
|
| Sendt: 08 Marts 2007 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg er ikke i tvivl om at det reelle marked for køb og salg er meget mindre end de utallige mails og bud, der flyver rundt, når man har noget til salg.
Jeg har haft rigtig meget godt hifi udstyr gennem mange år og solgt en del af det igen. Det er et fåtal af gange jeg ikke har måttet spilde min tid med at lægge mailbox til en masse personer, som vist egentlig havde mere brug for en psykoterapeut eller psykolog end den vare, jeg måtte have til salg. Jeg tror virkelig at der er rigtig mange mennesker der keder sig bag deres skærm. Derfor de utallige (uforpligtende) købsforslag eller "løfter" om at måtte købe hint eller bønner om at holde hint tilbage fra markedet "...for den første kommer der løn ind..." Kommer man til at gå med på den galej, bliver man med garanti efterladt med en lang næse. Og det selvom man måtte have accepteret et regulært skambud - bare for sportens skyld.
Min påstand er derfor at mere end 75 % af de personer, der reagerer på KSB annoncer enten ikke har mønten til et køb, ikke har en ægte interesse i et køb eller ikke har spurgt deres mor (eller kæreste/kone) før de henvender sig.
Prøv at bede dem ringe til dig. Det tør de ikke. Den personlige kontakt er skræmmende for dem og de frygter at blive afsløret som de useriøse tidsrøvere, de vitterlig er.
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 08 Marts 2007 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikke skrev:
|
Ja jeg er ikke i tvivl om at det reelle marked for køb og salg er meget mindre end de utallige mails og bud, der flyver rundt, når man har noget til salg.
Jeg har haft rigtig meget godt hifi udstyr gennem mange år og solgt en del af det igen. Det er et fåtal af gange jeg ikke har måttet spilde min tid med at lægge mailbox til en masse personer, som vist egentlig havde mere brug for en psykoterapeut eller psykolog end den vare, jeg måtte have til salg. Jeg tror virkelig at der er rigtig mange mennesker der keder sig bag deres skærm. Derfor de utallige (uforpligtende) købsforslag eller "løfter" om at måtte købe hint eller bønner om at holde hint tilbage fra markedet "...for den første kommer der løn ind..." Kommer man til at gå med på den galej, bliver man med garanti efterladt med en lang næse. Og det selvom man måtte have accepteret et regulært skambud - bare for sportens skyld.
Min påstand er derfor at mere end 75 % af de personer, der reagerer på KSB annoncer enten ikke har mønten til et køb, ikke har en ægte interesse i et køb eller ikke har spurgt deres mor (eller kæreste/kone) før de henvender sig.
Prøv at bede dem ringe til dig. Det tør de ikke. Den personlige kontakt er skræmmende for dem og de frygter at blive afsløret som de useriøse tidsrøvere, de vitterlig er.
|
|
|

Jeg er ved at flække af grin, for det er bare sandheden. __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 08 Marts 2007 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja brugt markedet er noget mærkeligt noget.
Men jeg tror også, at en af grundende er, at mange har fået mange penge mellem hænderne - det og så en hengemt gnier.  Jeg tror man vil prutte prisen helt ned til så tæt på gratis, for pyt, får man den ikke, så kan man da bare købe en ny!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 08 Marts 2007 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikke skrev:
|
|
|
|
Det tror jeg desværre i store træk du har ret i.
Til gengæld synes jeg også, at hvis man gør alt for meget ud af at frabede sig tidsrøvere i annoncen, kommer man hurtigt til at virke både højrøvet og arrogant.
Men igen. Du har ret. Lykkeriddere og tidsrøvere er trælse.
__________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Mikke Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 498
|
| Sendt: 08 Marts 2007 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaa Brian 7500 - jeg tror nok at jeg hellere vil opfattes som højrøvet og arrogant end som bekvem og ulønnet psykoterapeut...
Mvh Mikke
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 08 Marts 2007 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikke skrev:
|
Tjaa Brian 7500 - jeg tror nok at jeg hellere vil opfattes som højrøvet og arrogant end som bekvem og ulønnet psykoterapeut...
Mvh Mikke
|
|
|
Ja det kunne man meget tydeligt læse ud af din annonce for dine VA Mahler.
Lad mig sige det sådan. Jeg havde ikke kontaktet dig, selvom jeg havde været reelt interesseret med den svada.
Men jo. Du har da ret. Til dels i hvert fald. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 08 Marts 2007 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikke skrev:
|
Mvh Mikke
|
|
|
Enig, og så er det rart at kunne sortere alle de lalleglade henvendelser fra folk der tror at de ved en helvedes masse om de ting man har til salg, og som man, som den naturligste ting i verden, ifølge dem, ikke aner noget om. Et godt eksempel på de lallehoveder kan man finde på f.eks. QXL, hvor de trives i flæng. Der er mange gode, og man kan sommetider brække sig af grin over det, folk tror de ved.
Ordsproget er bare ganske enkelt - folk tror altid at de ved en helvedes masse, men så bliver de klogere!!! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Skorpio Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
| Sendt: 10 Marts 2007 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Transient skrev:
king skrev:
Transient skrev:
mortenkongsfelt skrev:
|
|
ENIG
|
|
|
Som jeg sage til dig - da du ringed og spurte om prisen på mine Vienna .... !
Folk vil have sort pianolak eller rosewood 
Ps... det er nok også derfor prisen er højere på pianolak - og det koster også mere at lave !
|
|
|
Alt kan sælges bare prisen er rigtig
Der skal bare findes den rigtige køber. For mig er der nu heller ikke noget som haster. Det værste er når man går i panik og lader sig rive med når skambudene vælter ind. At poste sin annonce igen og igen er nok ikke vejen frem har jeg fundet ud af. Det resulterer bare i skambud fordi det lugter af at du ivrig efter at få dem solgt og og så tror folk at du er villig til at sælge til enhver pris.
|
|
|
Sjovt som folk er hellige her i tråden, vil åberbart gerne købe til listepriser elelr derover?? Der er givetvis ikke solgt et sæt Vienna i DK til "nyprisen"...men alle brugtannoncer indeholder denne aligevel? Hvorfor? Fordi den der for "specialpris" tror de er unikke, men alle får denne....så reelt er prisen langt lavere og det slår igennen når det skal videresælges.....
Jeg har selv købt beethoven baby grand for 7000 for et perfekt sæt....og til den pris er det en ok speaker. ltså hvis man ikke er til hifi med en charmerende, men meget farvet lyd.Den er dog udklasseret af en aldre amerikansk sag til under det halve (brugt selvfølgelig).
Angående skambud, så jeg i DBA at trådens starter selv er med på den galaj..bud på en Beethoven....efter min mening for højt bud, men i denne tråd jo et skambud....
Moral er godt, dobbeltmoral tilsyneladende dobbelt så godt 
|
| Til top |
|
| |
Mightyfish Lukket konto

bruger hedder nu: Live21
Bruger siden: 22 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 211
|
| Sendt: 10 Marts 2007 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alle går udfra rene giver gode priser, en i tråden sagde 5 k rabat, så er vi nede på 16k, efter et år, og med et mærke som vienna så er det ikke overraskende med tilbud ned til 6k, det er ligefør jeg tager dem til mit tv.
solgte i sin tid et sæt strauss, det laveste bud var 9500, han mente dette vitterligt måtte være den korrekte brugtpris.
omvendt er der os mange der prøver at sælge ting dyrere end hvad de koster fra ny, der er feks et brugt 32" samsung lcd der er sat til hvad man kan købe det til fra ny.
__________________ Holfi still sucks. AKA Live21
|
| Til top |
|
| |
jensmarius Udelukket fra forum

Tager en pause!!!
Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 302
|
| Sendt: 10 Marts 2007 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Mikke skrev:
|
Mvh Mikke
|
|
|
Enig, og så er det rart at kunne sortere alle de lalleglade henvendelser fra folk der tror at de ved en helvedes masse om de ting man har til salg, og som man, som den naturligste ting i verden, ifølge dem, ikke aner noget om. Et godt eksempel på de lallehoveder kan man finde på f.eks. QXL, hvor de trives i flæng. Der er mange gode, og man kan sommetider brække sig af grin over det, folk tror de ved.
Ordsproget er bare ganske enkelt - folk tror altid at de ved en helvedes masse, men så bliver de klogere!!! |
|
|
Jamen RONIN dog. Det er da noget af en selverkendelse, men det har da også taget sin tid  Du skriver at de trives i flæng på QXL, det gør de muligvis, men på dette forum er der efter min mening også alt alt for mange af jer klåge åger
|
| Til top |
|
| |
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
Bruger siden: 12 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
| Sendt: 22 Marts 2007 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev mine kære Vienna Babies solgt. Men må nok erkende at de er svære at sælge til en fornuftig gensalgspris. Men alt taget i betragtning var det nu en ok handel alligevel
En ting er dog sikkert vælger man Vienna skal man være tilfreds med lyden og glæde sig over Dem hver dag for det er ikke en speaker man skal købe hvis man ynder at skifte ud 
Jeg nyder ihvertfald i dette øjeblik mine nye Babies i rosewood
__________________ Mit legetøj
" Hør ikke på andre, men brug dine egne ører "
Mvh Transient
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 22 Marts 2007 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om man vil så kan man godt bruge SVS som et eksempel på det stik modsatte af Vienna hvad prispolitik angår.
Hjemme i Norge er der solgt SVS subs i bøtter og spand, men brugtprisen ligger fremdeles ca kun 20% under nyprisen. Grunden for det er nok todelt. En ting er at du får meget for pengene, så sammenlignet med andre brugte subs er de en meget god deal. Men noget andet er at prisen er fast og forudsigbar sådan at det ikke er nogen usikkerhed omkring hvad man kan købe de for, og ennu værre, om de kommer til tilbud til halv pris i neste uge.
At Vienna og til dels også Velodyne ville komme til at blive tabsledere på brugtmarkedet sammenlignet med listeprisen har nok ikke kommet som en overraskelse på nogen. Tidligere var det feks Audio Pro som var det bedste eksemplet på det da de stortset alltid kunne købes med 50% rabat et eller andet sted. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 22 Marts 2007 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
For at undgå skambud? SKRIV PRISEN!!!!!
Hvis der ikke sker noget har du sat prisen for højt!
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 22 Marts 2007 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette er en meget sjov tråd.
Alle husker vel hifiklubben i gamle dage, hvor de solgte mange kendte mærker med god % og alle var glade dengang.
Idag er det ikke et problem at få gode % i alle shops og på meget kendte mærker.
Jeg har for sjov sendt nogle mails rundt og er blevet tilbudt gode % på meget kendte mærker, både inde såvel som uden for DK, Så kan du spørge dig selv, FÅR DU OGSÅ DET?? Hva er mest fair, at Hr Andersen som har talegaverne i orden får lad os sige 30% mens Hr. Iversen som er af den generte type og som ikke er ret rap i kæften får igen eller megen få?? Så kan man igen spørge sig selv, hva er mest fair ligestilling eller forskelle.
Jeg har selv et godt eksemple:
For ikke lang tid siden var jeg inde i KT radio og købte mig en Pioneer HD optager og jeg kan er af typen der godt kan åbne min mund og fik så nogle rigtigte gode procenter men her kommer det så, min kammerat som er lidt den generte type Betalte sjovt nok 1000 kr for selv samme maskine!? Her syntes jeg at der er noget grueligt galt!! Jeg går klart ind for ligestilling!!
Her et et eksempel mere:
Faldt lige over dette da jeg søgte Accuphase produkter, så vidt jeg ved er det samme importør i DK som i Sverige?? er dette fair? Igen her, Hr. netkender får 40% mens Hr. oldschool får 10%? Fair?
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=16956
De folk der kalder sig selv hifientusiaster er i virkeligheden Købmand, der er mange gange som tror at de kan tjene penge på 2 års gamle produkter fordi de har fået en special price dengang de købte det?? Hvem er værst kunden eller forhandleren??
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 22 Marts 2007 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
Dette er en meget sjov tråd.
Alle husker vel hifiklubben i gamle dage, hvor de solgte mange kendte mærker med god % og alle var glade dengang. Idag er det ikke et problem at få gode % i alle shops og på meget kendte mærker.
Jeg har for sjov sendt nogle mails rundt og er blevet tilbudt gode % på meget kendte mærker, både inde såvel som uden for DK, Så kan du spørge dig selv, FÅR DU OGSÅ DET?? Hva er mest fair, at Hr Andersen som har talegaverne i orden får lad os sige 30% mens Hr. Iversen som er af den generte type og som ikke er ret rap i kæften får igen eller megen få?? Så kan man igen spørge sig selv, hva er mest fair ligestilling eller forskelle. Jeg har selv et godt eksemple: For ikke lang tid siden var jeg inde i KT radio og købte mig en Pioneer HD optager og jeg kan er af typen der godt kan åbne min mund og fik så nogle rigtigte gode procenter men her kommer det så, min kammerat som er lidt den generte type Betalte sjovt nok 1000 kr for selv samme maskine!? Her syntes jeg at der er noget grueligt galt!! Jeg går klart ind for ligestilling!!
Her et et eksempel mere:
Faldt lige over dette da jeg søgte Accuphase produkter, så vidt jeg ved er det samme importør i DK som i Sverige?? er dette fair? Igen her, Hr. netkender får 40% mens Hr. oldschool får 10%? Fair?
De folk der kalder sig selv hifientusiaster er i virkeligheden Købmand, der er mange gange som tror at de kan tjene penge på 2 års gamle produkter fordi de har fået en special price dengang de købte det?? Hvem er værst kunden eller forhandleren??
MVH Don
|
|
|
Jeg holder med Hr. Iversen. Det er desværre ikke alle der er lige godt skåret for tungebåndet, så derfor holder jeg på gennemsigtige priser FOR ALLE i stedet for en masse "prutteri" hvis jeg skal være ærlig. De sidste gange jeg har handlet ht, har jeg også fået % ved at spørge til prisen, så mit synspunkt er ikke fordi jeg føler mig røvrendt. Men alle betaler jo også det samme for en liter mælk i Netto, ik?.... For mig er forskellen den samme, og jeg synes ikke at det kan være rigtigt at privat personer som køber det samme produkt det samme sted skal betale noget forskelligt, bare fordi vedkommende "ser bedre ud, kommer på et "tørt" tidspunkt" eller hvad ved jeg. Det er sg ikke fair!
At man måske kan tjene en skilling senere på et produkt som er nogle år gammel fordi man i forretningen har fået % synes jeg er en anden ting og egentlig helt iorden, da der er tale på privat til privat og da der er tale om et produkt af en vis alder (altså ikke nyt) og da jeg går ud fra at sælger skal have den samme pris for produktet uanset hvem vedkommende sælger til... Det skal jeg i alle tilfælde hvis jeg sælger et produkt.
Jeg ved ikke om det med % handler om uviddenhed fra min side, eller om tiderne har ændret sig, men i tidernes morgen da jeg købte min gamle Arcam med ht, måtte jeg spenderer fuld pris og der var ikke noget at gøre ved det. Senere har jeg handlet andre ting, andre steder, hvor jeg ligeledes har fået %....
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|