Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 19:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Densen i High Fidelity... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 05 Marts 2007 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Jeg er udemærket godt klar over, at Densen er lige så godt som så meget andet. Det har jeg slet ikke forsøgt at bringe tvivl omkring!
Men derfor kan man alligevel ikke tillade sig at bringe misvisende og til tider forkert oplysninger (de 6 watt klasse-A). Den slags bør i min verden straffes hårdt og længe!!

Værre er det, hvis man ikke straks indrømmer de forkerte oplysninger, men i stedet fortsætter med at påstå at de er OK. Og så først når beviserne er tilstrækkelig håndfaste indrømmer, og så i øvrigt forsøger at påstå at det bare er en fejl. Er det kun et fåtal af danmarks befolkning der ligesom mig synes det er forkert???

Tænk hvis man solgte en bil med 6 cylindret motor og 200HK, som så viste sig at være en traditionel 4 cylindret med 110 HK. Ville det så være OK bare at sige, at det var en helt tilfældig fejl, at man kom til at oplyse 6 cylindre og 200HK, og i øvrigt latterliggøre enhver brok med, at andre biler i samme prisklasse alligevel også er med 4 cylindre??? Hvem her ville bare acceptere det???
Det er i princippet ikke mindre forkert at snyde i HiFi verdenen, selvom det er mere udbredt, og selvom det er meget lettere, fordi en snak om woodoo som regel er nok til at overbevise folk!

Du er godt nok ''Hurtig'' til at skrive, men du er vist ikke for ''Hurtig'' til at forstå, at du med dit ene tyndbenede argument kører rundt, og rundt, og rundt i ring... Men ok, hvis man snurrer ''Hurtig'' nok rundt om sig selv kan man jo godt have opfattelsen af, at det går vildt ''Hurtig'' selvom man ikke bevæger sig ud af stedet   

Pointen er: Kom nu ''Hurtig'' videre, jeres sag er ligesom meget ''Hurtig'' ved at køre temmelig tør for Watt...

Hilsen,
Morten

Til top Vis MortenB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenB

solu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Marts 2007 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Jeg er udemærket godt klar over, at Densen er lige så godt som så meget andet. Det har jeg slet ikke forsøgt at bringe tvivl omkring!
Men derfor kan man alligevel ikke tillade sig at bringe misvisende og til tider forkert oplysninger (de 6 watt klasse-A). Den slags bør i min verden straffes hårdt og længe!!

Enig, det er ikke så pænt/smart at skrive forkerte ting. Men som det er påpeget, så er det et generelt problemt for hele branchen, så skal vi bruge tiden på at blive uvenner med dem alle, eller diskutere noget konstruktivt? Densen ER blevet gjort opmærksom på det og ER ved at gøre noget ved det - at træde mere på dem gør vel ikke tingene bedre?

Hurtig skrev:

Værre er det, hvis man ikke straks indrømmer de forkerte oplysninger, men i stedet fortsætter med at påstå at de er OK. Og så først når beviserne er tilstrækkelig håndfaste indrømmer, og så i øvrigt forsøger at påstå at det bare er en fejl. Er det kun et fåtal af danmarks befolkning der ligesom mig synes det er forkert???

Som Thomas skriver, er de ved at gøre noget ved det. Hvis du synes det går for langsomt, så ring til Thomas, det er ikke så interessant for os andre. Misforstå mig ret, det kunne være interessant med en generel tråd om hvad det betyder for branchen og køberne, at de kun oplyser halvdelen af sandheden, fordrejer den etc. - det vil være mere kontruktivt og kunne måske ændre noget...

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Marts 2007 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Jamen hvor er det jeg tager fejl??? Det gklemmer du helt at fortyælle. Du synes bare jeg kører i ring, og det er muligvis rigtigt. Men igen... Hvor er jeg galt på den??? Du hører da vel ikke selv til typen, der ville synes de var OK at få en 4 cylindret bil med 110 HK, hvis du var blevet lovet 6 cylindre og 200 HK???

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 05 Marts 2007 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:
Jamen hvor er det jeg tager fejl??? Det gklemmer du helt at fortyælle. Du synes bare jeg kører i ring, og det er muligvis rigtigt. Men igen... Hvor er jeg galt på den??? Du hører da vel ikke selv til typen, der ville synes de var OK at få en 4 cylindret bil med 110 HK, hvis du var blevet lovet 6 cylindre og 200 HK???

Du er desværre den værste slags kværulant der findes. Og det er kværulanten der har ret.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Bruger siden: 13 December 2005
Sendt: 05 Marts 2007 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Det glemmer jeg ikke at fortælle, for det fortalte jeg Groove, dig, KVK og andre tidligere i tråden: I har ikke sympati mere for jeres smædekampagner mod Densen / Thomas. Længere er den vel egentlig ikke, og jo mere I bliver ved, jo mere latterliggør I jer selv. Det er faktisk temmelig ''Hurtig'' at se med denne tråd som et herligt eksempel.

Og hvis jeg et øjeblik skulle følge dig: Så kan du/I vel faktisk se sådan på det, at I har ''vundet'' denne her sag mod de formastelige løgnere fra Densen, for de HAR jo rettet deres markedsføring efter I har råbt og skreget om, at der manglede ordene ''baseret på'' i deres tekst. Tillykke!

Så med mindre det fra jeres side faktisk handler ene og alene om en hetz mod Densen / Thomas, så er det vel tiden, hvor I skal have spændt den Tomos foran (smæde)kampagnebussen og trille et andet sted hen, hvor I kan indlede en ny epoke i jeres korstog mod ''falsk markedsføring'' i hifi verdenen!!!???

Go fornøjelse,
Morten

Til top Vis MortenB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenB

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Marts 2007 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

solu skrev:
Hurtig skrev:

Enig, det er ikke så pænt/smart at skrive forkerte ting. Men som det er påpeget, så er det et generelt problemt for hele branchen, så skal vi bruge tiden på at blive uvenner med dem alle, eller diskutere noget konstruktivt? Densen ER blevet gjort opmærksom på det og ER ved at gøre noget ved det - at træde mere på dem gør vel ikke tingene bedre?

Hurtig skrev:

Som Thomas skriver, er de ved at gøre noget ved det. Hvis du synes det går for langsomt, så ring til Thomas, det er ikke så interessant for os andre. Misforstå mig ret, det kunne være interessant med en generel tråd om hvad det betyder for branchen og køberne, at de kun oplyser halvdelen af sandheden, fordrejer den etc. - det vil være mere kontruktivt og kunne måske ændre noget...

Hvis jeg havde lavet sådan en brøler, og der vitterlig var tale om en brøler, ville jeg ret hurtigt få den rettet. Men det virker ikke til at Densen har specielt travlt.... Men det er nok bare endnu et tilfælde .

CD-tilfældigheden minder i øvrigt i sin markedsføringsmæssige værdi ganske tilfældig meget om den helt tilfældige markedsføring omkring fordobling af effekt i halv belastning. Det er meget tilfældigt alt sammen.

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Marts 2007 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:

Hurtig skrev:

Du er desværre den værste slags kværulant der findes. Og det er kværulanten der har ret.

MVH

Er man i din verden en kværulant, hvis man brokker sig over, at en producent ikke leverer det han lover.
Tænk hvis man købte en halv liter cola, og så i virkeligheden kun fik 100 ml. Det ville jeg ikke være tilfreds med... Men du ville sikkert synes det var OK! Det ville jo åbenbart være kværulantisme hvis man ikke bare accepterede det.

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 05 Marts 2007 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:
Andre skrev:

Hurtig skrev:

MVH

Er man i din verden en kværulant, hvis man brokker sig over, at en producent ikke leverer det han lover.
Tænk hvis man købte en halv liter cola, og så i virkeligheden kun fik 100 ml. Det ville jeg ikke være tilfreds med... Men du ville sikkert synes det var OK! Det ville jo åbenbart være kværulantisme hvis man ikke bare accepterede det.

Sorry det var et kikset forsøg på at være morsom

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Michael B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007
Sendt: 05 Marts 2007 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Jeg tror, vi alle har fattet pointen.

Der må være vigitgere emner, der skal debatteres. 

Skal vi ikke stoppe tråden her?

Til top Vis Michael B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Michael B.

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Marts 2007 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

@Andre: Aahhh sorry!!!

@ Michael B: Jo, lad os stoppe. Vi bliver aldrig enige.... Der er altid folk der vil forsvare at producenterne misinformerer, og så er der folk som mig selv der ikke kan se hvad det skal forsvares for. Hvad den første type har af interesser i at det skulle være OK for producenterne at misinformere kan man kun gætte på

solu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Sendt: 05 Marts 2007 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

@ Michael B: Jo, lad os stoppe. Vi bliver aldrig enige.... Der er altid folk der vil forsvare at producenterne misinformerer, og så er der folk som mig selv der ikke kan se hvad det skal forsvares for. Hvad den første type har af interesser i at det skulle være OK for producenterne at misinformere kan man kun gætte på

Der er altså ingen som forsvarer Densen eller opfordrer dem eller andre til at lyve om deres produkter. Men der er skrevet 1000 indlæg om netop det du fremhæver - så hvad er pointen i at gentage den? Hvad er vigtigst for dig, at Densen retter deres fejl, eller at de drejer nøglen om? Det første er de ved, så kan jo kun gætte på dine hensigter...

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 Marts 2007 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:
Hvis jeg havde lavet sådan en brøler, og der vitterlig var tale om en brøler, ville jeg ret hurtigt få den rettet. Men det virker ikke til at Densen har specielt travlt.... Men det er nok bare endnu et tilfælde .

Har jeg overset noget eller mangler vi stadig en oplysning om hvor Densen har glemt at rette oplysningerne til? Thomas Sillesen efterlyser jo hvor det står så han kan få det rettet - det har de åbenbart overset i deres gennemgang.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 Marts 2007 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

@Hurtig

Du kan jo programmere en såkaldt 'search and destroy' funktion til Densens hjemmeside.
Men så ender det nok med, at der kun er et foto af 4 vingummibamser på forsiden. 

Jeg syntes nu, at det er lidt morsomt, hvis HIGHfidelity er blevet imponeret over den høje 'udgangseffekt' på CD-afspilleren.

Så bliver jeg undtagelsesvis nødt til at købe nummeret, for kitchværdiens skyld.

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005
Sendt: 05 Marts 2007 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Jeg er helt rundforvirret

Kan det passe at jeg læser rigtigt?? Jeg fornemmer at folk decideret er negative på Groove, fordi han træder I det faktum, at Densen har oplyst forkerte informationer om et af deres produkter. Er det korrekt???
Spænd lige hjelmen folkens!!! I sidder vel ikke og kæmper for at forsvare, at det er OK at producenter fylder os med løgn og latin???

Når en producent som eks Densen vælger at oplyse, at deres CD-afspiller kan levere 6 watt ren klasse-A, er det ikke for sjov. Det er naturligvis fordi der er stor reklame værdi i det. Også selvom vi hurtigt kan blive enige om, at lydmæssigt nok er ligegyldigt om den kan levere 6watt.
Men det får konstruktionen til at virke vildere end den vitterlig er.
Og når man vælger at melde ud om 6 watt, er det næppe ikke noget der er grebet ud af luften. Hvis ikke Densen selv skulle vide, at den IKKE kan levere 6 watt i klasse-A, hvem skulle så???
Så at tro på at det er en fejl, at man desværre er kommet til at oplyse at en CD-afspiller kan lever 6 watt ren klasse-A. Ja... Så tror vi på den, og så den med julemanden. Men så heller ikke flere!!!

Mit bedste bud er, at man helt bevidst har drejet sandheden en smule. Man har sikkert været helt klar over, at udgangen ikke kunne levere 6 watt klasse-A, men at den var baseret på noget der kunne levere de 6 watt. Men markedsføringsmæssigt er det nok lidt bedre at skrive at den vitterlig kan lever de 6 watt.
Men hvis man laver sådan et nummer, må man også bare være klar til at tage skraldet hvis man bliver afsløret. Glem alt om undskyldninger om, at det desværre var en fejl. Bla bla bla!!! Hvis sådan en fejl kan eksistere så længe uden at nogen som helst fra Densen reagerer på det, hvordan kan man så stole på noget som helst andet de skriver???

Sagen havde været en hel anden, hvis det vitterlig var en smutter. Så havde man formentlig ret hurtigt selv fundet fejlen, i stedet for at lade den gå igen flere steder! Og så var den sikkert rettet i løbet af et par dage.
Men at der skal udefrakommende folk til at afsløre sådanne forhold, siger mig at det næppe er en helt tilfældig fejl.
Den er nok nogenlunde lige så tilfældig, som at Densen tilfældigvis og helt uden at forsøge at manipulere markedsføringen, er kommet til helt tilfældigt at oplyse effekterne fra sine forstærkere som om de dobbler effekten fra 8 til 4 ohm. Der sker godt nok mange tilfælde nede i Esbjerg.... Og endnu et tilfælde er, at de alle sammen tilfældigvis får produkterne til at fremstå bedre end hvad de måske er. Sikken en række tilfælde....
Jeg håber ikke det er et tilfælde at de overhovedet virker

Nu kan folk så råbe i munden af hinanden om, at det er ligegyldigt, fordi man ikke skal kigge efter data, men hellere lytte sig frem. Enig!!
Men faktum er nu, at landets vel nærmest eneste trykte fagblad indenfor området, tilsyneladende er meget imponerede over denne maskine, netop fordi den kan levere 6 watt! Så helt at neglicere effekten af at love 6 watt klasse-A kan man næppe!

Til gengæld kan man konkludere, at High Fidelity tilsyneladende ikke selv har verificeret de oplysninger de videregiver, og formentlig ikke engang har fattet den mindste mistanke. Deres test har næppe været ret grundig, da blot det at løfte låget af maskinen formentlig ville afsløre at 6 watt klasse-A var lidt optimistisk.... Har man eks set hvor store køleplader det kræver at lave en 10 watt ægte klasse-A forstærker, vil man ret let kunne sjusse sig frem til, at CD-afspilleren næppe kunne klare godt halvdelen heraf!

Ja, flot. Men i stedet for at skrive et ligegyldigt essay, som har været oppe og vende flere gange end noget andet herinde, kunne du jo hjælpe Thomas Sillesen (og os andre) med at påpege, HVOR fejlen er?

Hvilket blad er der tale om?

Se, ovenstående er relavant, og det kunne koges ned på seks ord.

Fortsat god dag.

Til top Vis gæst's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gæst

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Marts 2007 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen skrev:

Hurtig skrev:

Har jeg overset noget eller mangler vi stadig en oplysning om hvor Densen har glemt at rette oplysningerne til? Thomas Sillesen efterlyser jo hvor det står så han kan få det rettet - det har de åbenbart overset i deres gennemgang.

Ja, gerne.... Eks da Densen har sendt en CD-afspiller til test hos HF. Så havde det været meget nærliggende lige at pointere overfor HF, at oplysningen om de 6 watt klasse-A var en helt tilfældig fejl, som de ikke skulle viderebringe!
Så havde vi nok undgået, at HF kan blive imponerede over en 6 watt klasse-A udgang, selvom det ikke passer! Tak skæbne en grundig test!!
Som jeg tidligere skrev, så kræver det ikke ret meget indsigt at konstatere om et forstærkertrin kan levere 6 watt klasse-A. Det kræver ret store køleplader!!!
Enten er testerne hos HF ikke i stand til at se det (Hvilket er fair nok) ellers er de måske endnu et eksempel på det vi også har set på H4A, at de uvildige anmeldere ikke er helt uvildige (Og det behøver vi ikke diskutere rigtigheden af mere).

Dette bliver mine sidste ord i denne tråd!!!

Mightyfish
Lukket konto
Lukket konto

bruger hedder nu: Live21

Bruger siden: 22 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 Marts 2007 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

ja indtil i opretter den næste, vi glæder os.

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 Marts 2007 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Vi blev gjort opmærksomme på fejlen med de 6 watt i november i tråden om den nye B-410. I mit FØRSTE indlæg i den tråd, skrev jeg så:

Endvidere kritiseres B-410 for at bruge et klasse A udgangstrin på 6 watt. Og jeg skal da gerne her undskylde, idet vi hentyder til, at smed vi størrere køling på, og hævede forsyningsspændingen, ville den levere 6 watt.  

Hvis de 6 watt har været oppe tidligere, har jeg ikke set det, for jeg ser ikke alt der sker på hifi4all (eller andre steder)

At vi sender pressemeddelser til alle medier (herunder High Fidelity) samtidig er vel ikke mærkeligt, og at High Fidelity i sagens natur har en længere fremstillingstid i forhold til et internet site som Hifi4all er vel heller ikke så mærkeligt, og det er jo så derfor vi ser pressemeddelsen hos High Fidelity nu.

ER det egenligt svært at forstå Hurtig ? Og Groove må STADIG godt fortælle hvor der stadig var en fejl på vores hjemmeside, så vi kan få det rettet.

Så er der "problemet" med at vi opgiver dobbelt effekt  i 4 end i 8 ohm. Dertil er egenligt bare at sige at reglerne om effektopgivelse, er at man skal opgive minimumseffekt. Og det gør vi ! OG vi leverer altid mere end lovet.

Og så kunne jeg godt tænke mig at få at vide Hurtig, om det ikke er korrekt at der IKKE findes forstærkere der dobler effekten fra 8 til 4 ohm ? 

Der er endnu ingen der har opfundet den perfekte forstærker. Men alligevel opgiver velsagtens halvdelen af hifi producenterne dobbel effekt i 4 ohm. Mon de så gør det fordi de alle tror de kan snyde forbrugerne, eller fordi det at opgive effekt for de fleste producenter ikke har den store betydning ? jeg tror det sidste, for ellers er jeg ret sikker på at det "store bedrag af forbrugerne" var blevet opdaget af Stereophile og alle de andre magasiner for år tilbage, de har trods alt målt en del forstærkere uden at kommentere det gennem de sidste 30-40 år..

Men jeg kan godt lide dit eksempel:

Hurtig skrev:
Du hører da vel ikke selv til typen, der ville synes de var OK at få en 4 cylindret bil med 110 HK, hvis du var blevet lovet 6 cylindre og 200 HK???

OG hvis du skal følge det, skal du jo starte med alle dem giver mindre effekt end de lover !  Og det er altså IKKE os. Du kan jo passende begynde her (Målingerne er sammenholdt med de data producenten har opgivet):

Sammenligning af Densen B-350 med Gravity:

Målinger B-350 Stereoplay tyskland, Gravity målt af Audio Tyskland:

B-350                                          Gravity:

Udgangseffekt 8 ohm:                176 W                                            96 W

Opgivet:                                      125 W                                          120 W

Afvigelse:                                     +51W                                          - 24W

Udgangseffekt 4 ohm:                294 W                                          182 W

Opgivet:                                      250 W                                          240 W

Afvigelse:                                   + 44 W                                         -58 W

Signal/støj forhold:                   108 db A-vejet                                 65 db A-vejet

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 05 Marts 2007 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Vi stopper her!

Tråden og emnet er dømt til mudderkast, hvilket vi ikke lægger spalteplads til.

Tråden lukkes.
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes